• RUB:
    4.98
  • USD:
    516.93
  • EUR:
    542.52
Басты сайтқа өту
Театр 24 Мамыр, 2017

Баланчиннің «Серенадасы» мен Терранованың «Қайшылығы»

237 рет
көрсетілді

Мамырдың 25-26 күндері «Астана Балет» театрында Дж.Ба­ланчиннің «Серенада» және Р.Терранованың «Қай­шылық» атты бір актілі балет­терінің премьерасы өтеді.

Неоклассика биінің үздік үлгісі саналатын «Серенаданың» аңызға бергісіз туу тарихы сонау 1934 жылғы америкалық балет мектебінен бас­тау алады. Осы балет мектебінің не­гізін салушы балетмейстер Джордж Баланчиннің төл шәкірті Виктория Саймон Астанаға ат басын арнайы бұрып, астаналық труппаны күн­діз-түні жаттықтырып жатыр. Ба­лан­­чиннің америка балет мек­те­бінің оқушылары үшін арнап жаз­ған «Серенада» балеті осылайша «А­с­тана Балет» сахнасында алғаш рет қойыл­мақ.

– Ресейлік жас жігіт Джордж Ба­­ланчин небәрі жиырма жасында Нью-Йоркке қоныс аударып, жаңа өмір бастады. Сергей Дягилевтің «Орыс балеті» труппасында өнер көр­сете жүріп, бай тәжірибе жинады. Баланчиннің Америкада алғаш қойған спектаклі осы «Серенада» еді. Студенттерге арналған балет қо­йылымын қазір кәсіби бишілер сахналап жүр. Мистер Баланчинді алғаш көргенде сегіз жаста едім,  – дейді В.Саймон.

Джордж Баланчиннің П.Чай­ков­скийдің шекті аспаптар оркес­тріне арналған музыкасына қойылған «Се­ренада» балеті Джордж Баланчин қо­рымен бірлесе жасалып отыр. Ба­лан­чиннің көзін көрген Виктория Сай­мон ұстазының стилі мен қою техникасын мүлтіксіз сақтай отырып, ас­таналық көрермендерге бұрын-соңды көрмеген спектакль тарту етпек.

– Астаналық балет труппасының деңгейі өте жоғары. Сырт қарағанда қарапайым көрінгенімен, «Серенада» – техникалық, музыкалық және стильдік тұрғыдан өте күрделі би. Ға­жайып, мәңгі өнерге бір табан жа­қындаған көрерменнің жүрегі ел­жі­реп, толқи түседі. Мұны көзіқа­рақты көпшілік міндетті түрде көруі тиіс, – деген режиссер еліміздегі балет мектебінің техникасы мен деңгейі туралы да сөз қозғай кетті.

– Байқауымша, негізінен мұнда орыс балет мектебі кең қанат жайған екен. Одан бөлек француз, америка балеттерінің үрдістері де ию-қию араласып жатыр. Орыс балет мектебі өте жақсы, дегенмен, өзге­лермен тәжірибе алмасқан да дұ­рыс. Орыс балет мектебі 25 жылға кейін қалып қойған. Өзге елдердің қойылымын сахналарда техникалық, музыкалық ерекшеліктерін сақтай отырып жеткізген дұрыс, – дейді ол. Сонымен бірге, жас хореографтардың музыкамен ілесіп жұмыс істеуі де кәсібилікке жетелей түспек дегенді айтады. Қазақстанға сапары туралы, әсері жөнінде де ой бөлісті.

– Астананың өзіндік модерн стилі мені шабыттандырды. Көптеген мә­дени орындарын араладым. Жа­ңа, жас қала. Жаяу жүргенді ұна­тамын. Саябақтар көптеп салынып жатқаны қуантты. Мамыражай мамыр кезінде тап болғаным үшін қуанып отырмын. Мұнда келерімде алда не күтіп тұрғанын білмедім. Нью-Йорктің сапырылысқан өмірі Аме­рика туралы толық мәлімет бере ал­майтынын ескерсек, Астана да Қа­зақстанның кішкентай бір бөлшегі. Елдің оңтүстігі таулы деп естідім, – деген режиссермен жылы қоштасып, «Қайшылық» хореографиялық композициясына дайындық барысына бас сұқтық. Бізді қарсы алған бразилиялық Рубен Терранова – бұл күнде Италия, Испания, Аргентина, Куба елдерінде өнер көрсетіп, жүзден астам балет қойып, еңбекқорлығымен атағы шыққан танымал хореограф. Ол «Қайшылық» балетін қоюға Астанаға арнайы келіп отыр. Иісі бұрқыраған кофесі мен қызылды-жасылды, думанды карнавалымен дүйім жұртты арбаған, атақты Пеле мен Роналдоны дүниеге әкелген Бразилия бұл жолы классикалық балет биімен баурамақ па деп таң қалдық.

– Бразилиядағы әртүрлі би мек­тептері мен консерваторияларда бас хореограф болып 50 жылдан бері жұ­мыс істеп келемін. Жас әріп­тес­теріме айтарым, ең бастысы, бір орында тұрып қалмау керек. Классикалық балетпен шектелмей, үнемі үйреністе, ізденісте болу өте маңызды, – дейді спек­такльдің қоюшы хореографы Рубен Терранова.

Рубен Терранованың «Қайшылық» балеті жарық пен көлең­кені, қиял мен шынайы өмірді қара­ма-қарсы қояды. Мұнда бәрі бар: «Бұл – эмо­цияға толы, заманауи балет. Өмір­дің өзі ақ пен қарадан, күн­гей мен кө­леңкеден, қуаныш пен қайғы­дан тұ­рады», дейді ол.

Оның айтуынша, Бразилияда опера және балет өнеріне мемлекет тарапынан аста-төк қолдау жоқ. Мемлекет балет өнеріне жеткілікті қол­дау көрсетеді деп айта алмаймын. Бразилияда талантты бишілер өте көп. Әлемнің кез келген елін алып қарайтын бол­саңыз, екі-үш би­ші міндетті түрде бразилиялық болып шығады, – деген тәжірибелі биші мұндай халықаралық мәдени бай­ланыстардың өз кезегінде сахна кеңістігін жаңаша игеруге мүмкіндік беретіндігін айтады.

Ая ӨМІРТАЙ, «Егемен Қазақстан»