• RUB:
    5.39
  • USD:
    474.62
  • EUR:
    517.19
Басты сайтқа өту
Бизнес 04 Наурыз, 2022

Мыңнан аса әйел өз кәсібін ашқысы келеді

261 рет
көрсетілді

Республика өңірлерінде жүргізілген сауалдамаға сәйкес ауыл әйелдерінің үштен бір бөлігі өз ісін бастағысы келеді әрі өңірлерде кәсіпкерлікті қолдау мүм­кіндіктері бар екеніне сенімді. Зерттеу нәтижелері «Ауылдағы әйел­дер кәсіпкерлігі – қолдау бағыттарын анықтау және кедергілерді еңсе­ру» тақырыбында ҮЕҰ ұйымдастырған дөңгелек үстел барысында мәлім бол­ды.

 

Зерттеулер көрсеткендей, рес­пон­дент­тердің 30,6 пайызы ша­ғын бизнеспен айналысқысы келеді. Ал 11,2 пайызы алдағы 3 жылда өз ісін бастағысы келсе, 20,4 пайызы болашақта ашуға ниетті. Бұл көрсеткіштер ауыл шар­уа­шылығының 31,6 пайызында қо­сымша әлеуеттің бар екенін бол­жау­ға мүмкіндік беріп отыр. Ал рес­пон­дент­тердің 5 пайызының бастаған ісі сәтсіз болған, сондықтан әрі қа­рай жалғастыруға ниетті емес. Ауыл­дағы әйелдер кәсіпкерлігін қол­дау ша­ра­­л­­арын Қазақстанның ауыл әйел­дері форумының тапсырысы бойын­ша «Coca-Cola белестері» әлеу­мет­тік қайы­рым­дылық жоба­сы­ның ұйым­дас­­ты­румен «Сандж» зерттеу орта­лы­ғы жүргізген.

Қазақстан ауыл әйелдері фо­ру­­мы­ның ұйымдастыру коми­те­тінің төрайы­мы, Парламент Мәжілісінің депутаты Майра Ай­сина атап өткендей, егер әйел­­дер жұмыс орындарын құр­ғы­­­сы келсе, бұл үрдіс барлық ке­зеңде жан-жақты қолдауға ие болуы керек. Бұл елі­міздегі әлеу­меттік-экономикалық жағ­дай­дың жақсаруына, ІЖӨ өсуі­не оң ықпал етеді. Ол үшін мемле­кет­тік ауқымда ауылда бизнесті бас­­тау­дағы бар кедергілерді азай­туға бағытталған шаралар жү­­зеге асуы тиіс. Соңғы 9 жыл ішінде 35 мыңнан аса әйел әр­түр­лі тре­нингтен өтті. Мұны­мен қатар мың­даған әйел өзінің биз­нес жоспарын жазуды, өз қиын­дығын өзі шешуді үйренді. Бұдан өзге, 81 әйел 2 және 4 мың доллар көлемінде грант алып, өз бизнесін дөңге­ле­тіп, қосымша 200 жұмыс орнын ашқан.

Ауыл әйелдерінің бизнес ашуының мәні – кірісті көбейту ғана емес, ең ал­ды­мен ешкімге кіріптар болмай өз арманына қол жеткізу. Зерттеуден анық­талғандай, бизнестегі сәтсіздік­тер­д­ен үрей­лену орта есеппен ауыл әйел­де­рінің 56 пайызын құрайды. Мұндай жағдай Қарағанды, Ақ­мо­ла, Шығыс Қазақстан және Алматы облыс­та­рында жиі кез­де­седі (66-81 па­йыз). Негізгі қор­қы­ныш қар­жы­лан­дыруға және салынған инвес­тицияны жоғал­ту­ға байланысты. Үшіншіден, есеп беру мен тексеруден қорқу сияқты пси­хо­ло­гия­лық факторлар бар.

«Әлеуметтік динамика» қо­ғам­­дық қорының директоры Елена Ожго атап өткендей, оқу бағ­дарламаларына соңғы жыл­дары сұраныс артқан. Ауыл әйел­де­рінде экономикалық қиын­дықтарға, инфрақұрылымның жетіс­пеушілігіне, әлеуметтік-пси­хо­­ло­гиялық кедергілерге және басқа да кедергілерге қара­мас­тан жұмысқа орналасу және табысын арттыруға ынта басым. Ке­дер­гі­лер­ге қарамастан, са­уал­­дамаға қатысқан әйелдердің көп­­ші­лігі өз ісін ашуды жоспар­­лап, іс-әрекетке дайын отыр. «Жа­сыл» эко­номика және G-Global­ да­мыту коа­ли­ция­сы» ЗТБ атқарушы директоры Асхат Сүлейменовтің айтуынша, биыл әйелдер арасындағы үздік бизнес-идеялардың көп бол­ға­ны қоғамға тиімді. Олардың өз бизнес жоспарларын қорғау арқылы гранттар ұтып алуына толық мүм­кіндіктері бар.

Сауалдама барысында Ал­маты, Түркістан және Ақмола облыс­­та­рын­дағы әйелдер ара­сын­дағы себеп-салдар, қауіп­тер­ге және қолдау түр­леріне терең талдау жүргізілді. Бұл өңірлер тұрғындарының негізгі мә­селесі жұмыссыздық, өмір сүру дең­гейінің төмендігі, жолдардың, көлік пен байланыстың жай-күйі немесе болмауына байланыс­ты келеді. Сондай-ақ Түр­кістан және Алматы облыстары үшін үй-жайларды жалға алу немесе сатып алу құнының жоғары болуы, ал Ақмола облысы үшін су және электр желілеріне қо­сы­лу мәсе­лесі өзекті. Алматы об­лысында балабақшалардың тап­шылығы, Ақ­мола облысында – медициналық қызмет көрсету деңгейінің төмендігі, Түркістан облысында отбасылық жанжалдар жиі кездеседі. Түркістан облысында әйелдер арасында бизнеспен айналысуға деген ниет айтарлықтай жоғары бол­са, 36 пайызы неден бас­тау керектігін білмейді, ал 43 па­йы­зының өтініш беру деңгейі ай­тарлықтай төмен. Ақмола об­лы­сында ауыл тұрғындары іс жүргізу, салық салу және өнімді өткізу мүмкіндіктері туралы өз бі­лімдерінің жетіспеушілігінен ке­дергілерге тап болатынын айтады. Түркістан және Алматы облыстарында қаржыландыру басым болса, Ақмола облысында оқыту семинарлары, бизнестің нақты бағыттарын оқыту, табыс­ты кәсіпкерлермен кездесулер жиі өтеді. Түркістан облысының тұрғындары үшін ақпараттық-кеңестік қолдау және бизнестің нақты бағыттарына онлайн-оқыту маңызды. Алматылық кә­сіпкерлер үшін табысты бизнесмендермен кездесу екінші орында тұр.

 

АЛМАТЫ