Экономикалық ынтымақтастық және даму ұйымы білім алушыларды бағалау жөніндегі PISA-2022 халықаралық бағдарламасының нәтижелерін жариялады. Онда 81 мемлекеттен қатысқан 15 жастағы білім алушылардың математикалық, оқу және жаратылыстану сауаттылығының деңгейі бағаланды.
Оқу-ағарту министрлігінің хабарлауынша, біздің оқушылар жаратылыстану пәні бойынша өз көрсеткіштерін 26 ұпайға жақсартқан. Сол арқылы қатысушы мемлекеттер арасында ең жоғары өсімге қол жеткізді әрі математика мен оқу көрсеткіштерін Экономикалық ынтымақтастық және даму ұйымының сегіз елімен бірдей деңгейде сақтап қалды. Бұл еліміздің математика және жаратылыстану бойынша ТОП-50 елдің ішіне кіруіне мүмкіндік берді. Қазақстан 81 елдің ішінде математикадан 46-орынды (2018 жылы 54-орын), оқудан 61-орынды (2018 жылы 69-орын), жаратылыстану пәні бойынша 49-орынды (2018 жылы 69-орын) иеленді.
Сонымен қатар PISA-2022 нәтижелері бойынша еліміздегі қала мен ауылдық жерлердегі оқушылар арасындағы білім сапасының алшақтығы азайғаны байқалады. Оқу-ағарту министрі Ғани Бейсембаевтың айтуынша, отандық білім саласының дамуы бірқатар факторға байланысты.
– Мемлекет басшысының білім беру жүйесіне үздіксіз көрсетіп келе жатқан жан-жақты қолдауының нәтижесінде осындай көрсеткіштерге қол жеткізілді. Педагог мәртебесін арттыру, жалақыны көбейту, қосымша білім беруді, инфрақұрылымды дамыту, балаларымыз үшін қауіпсіз және жайлы ортаны қамтамасыз ету шаралары білім сапасын арттыруға тікелей әсер етеді. Білім саласын дамытудағы мемлекеттік ұстанымның дұрыстығы айқындалды. Осы бағыттағы жұмысты күшейте түскен жөн, – деді министр.
Айта кету керек, Оқу-ағарту министрлігі халықаралық тәжірибені ескере отырып, білім беру сапасын одан әрі арттыру үшін 5 негізгі бағыт бойынша жүйелі жұмыстар жүргізу үстінде. Атап айтсақ, «Білім берудегі өзгерістердің 1000 көшбасшысы» кадрлық резервін қалыптастыру және менеджментті нығайту; 21 ғасырдағы дағдылар мен құзыреттерді дамыту үшін оқу бағдарламаларын жаңарту, ауыл мектептерін қолдау жөніндегі кешенді бағдарламаны іске асыру; дайындық тәсілдерін жетілдіру, педагогтерді қайта даярлау және біліктілігін арттыру; «Жайлы мектеп» ұлттық жобасы шеңберінде жаңа мектептер салу, қалған білім ошақтарын жаңғырту, инфрақұрылымын дамыту; Сапаны бағалаудың ұлттық жүйесін трансформациялау. Бұл шаралардың барлығы биыл Үкімет қаулысымен бекітілген мектепке дейінгі, орта, техникалық және кәсіптік білім беруді дамытудың 2023-2029 жылдарға арналған тұжырымдамасында қамтылған.
– Қазақстан PISA халықаралық бағдарламасының осымен бесінші цикліне қатысты. Оның ішінде екінші рет тестілеуді компьютерлік форматта тапсырды. Аталған тестілеу 2022 жылдың сәуір айында өткен болатын. Оған Қазақстаннан 571 білім беру ұйымы қатысты. 15 жасқа дейінгі 19 769 білім алушы сынақтан өтті. Яғни әрбір өңірдегі оқушылардың 5-9 пайызы қамтылды. Тестілеу қорытындысына зер салсақ, 2018 жылмен салыстырғанда математика бойынша жеті мемлекет сапа көрсеткішін жақсартқан. Бұл қатарда Қазақстан да бар. Біздің ел рейтингтегі орнын 2 ұпайға арттырды. 24 елдің көрсеткіші өзгеріссіз қалса, 41 мемлекеттің деңгейі төмендеген. Оқу бағыты бойынша да жеті мемлекеттің көрсеткіштері жақсарған. 29 мемлекеттің деңгейі тұрақты. Қазақстан да осы қатарда тұр. 35 мемлекеттің көрсеткіші кеміген. Жаратылыстану бағытында 18 мемлекет оң нәтиже көрсеткен. Бұл ретте Қазақстан 18 елдің ішінде 26 ұпайлық өсіммен бірінші орынды иеленді. Аталған бағытта 33 мемлекеттің деңгейі тұрақты деп бағаланса, 21 елдің нәтижесі төмендеген. Байқағандарыңыздай біздің ел математика және жаратылыстану бағыттары бойынша жақсы нәтиже көрсетті. Енді алдымызда оқу көрсеткіштерін жақсарту міндеті тұр. Экономикалық ынтымақтастық және даму ұйымы ұсынатын толық нәтиже қолымызға тиген соң әр бағыт бойынша егжей-тегжейлі жұмыс жүргіземіз, – дейді Оқу-ағарту бірінші вице-министрі Наталья Жұмаділдаева.
Математика бағыты бойынша үздік үштікке Сингапур, Макао (Қытай) және қытайлық Тайбэй жайғасқан. Оқу бағытында Сингапур, Ирландия және Жапония алғашқы үш орынды өзара бөліскен. Жаратылыстану бағыты бойынша Сингапур, Жапония және Макао (Қытай) оқушылары жоғары нәтиже көрсеткен.