«Нұрлы Жол» бағдарламасы бойынша қаражатты өңірлер арасында қайта бөлу қажет. Бұл туралы кеше Премьер-Министр Кәрім Мәсімов Үкіметтің селекторлық отырысында айтты.
Кезекті Үкімет отырысында 2015-2019 жылдарға арналған «Нұрлы Жол» мемлекеттік инфрақұрылымдық дамыту бағдарламасын жүзеге асыру мәселелері қаралған болатын. Ұлттық экономика министрі Қуандық Бишімбаевтың негізгі баяндамасынан кейін Үкімет басшысы «Нұрлы Жол» бағдарламасына бөлінген қаражатты өңірлер арасында қайта үлестіруге қатысты ұсыныстар енгізуді тапсырды.
«Тың баяндамаларға қарамастан, барлық өңірлер осы бағдарлама бойынша қажетті ресурстардың бәрін дер кезінде игере алады дегенге күмәнім бар. Сондықтан, Ұлттық экономика министрлігіне осы аптада ұсыныстар енгізуді тапсырамын», деді К.Мәсімов. Тіпті, келесі сейсенбіде оны қайта талқылап, игере алмағандардың мәселесі қаралатынын атап көрсетті. «Егер орындай алмайтындар болса, оны жақсы орындайтындарға береміз», деді Үкімет басшысы Ұлттық экономика министріне қарата сөйлеген сөзінде. Қ.Бишімбаев бағдарламаға байланысты қаржыны бірқатар облыстар өз деңгейінде игере алмай отырғанын айтқан болатын.
Өткен жылы «Нұрлы Жол» мемлекеттік бағдарламасын іске асыру үшін Ұлттық қордан 770,1 млрд. теңге бөлінген. Оның 92 пайызы игерілді. Ал биыл Ұлттық қордан 839,9 млрд. теңге бөлінеді. Оның ішінде республикалық бюджеттен нысаналы трансферттер түрінде 503,4 млрд. теңге және ұлттық холдингтердің облигациялық қарыздары арқылы 336,5 млрд. теңге қарастырылған.
Министрдің айтуынша, 2016 жылғы 1 маусымдағы жағдай бойынша аталған қаржының 99,1 млрд. теңгесі немесе 12 пайызы игерілген. Оның ішінде көліктік-логистикалық инфрақұрылымды дамыту бағыты бойынша 47,2 млрд. теңге, республикалық маңызы бар көлік жолдарын салу және қайта жаңғырту үшін 35,2 млрд. теңге жұмсалған.
«2016 жылы шамамен 900 шақырым республикалық маңызы бар көлік жолдарын салу және жаңғырту жоспарланған. Оның ішінде Алматы – Шу учаскесінде екінші теміржол құрылысына 8 млрд. теңге, Құрық портында паромдық өткел салуға 4 млрд. теңге жұмсалады», деді Қ.Бишімбаев. Сонымен қатар, министрдің айтуынша, жылумен, сумен жабдықтау және су тарту жүйесін жаңғыртуға бюджеттік кредиттеу арқылы 16,6 млрд. теңге бөлу жоспарланған.
«Жалпы, 2016-2017 жылдары инженерлік желілердің 1 184 шақырымы, оның ішінде жылумен жабдықтаудың 92 шақырым, сумен жабдықтау жүйесінің 816 шақырым және су тарту жүйесінің 276 шақырымын салу және жаңғырту жоспарда бар», – деді Ұлттық экономика министрі.
Ал өз кезегінде Инвестициялар және даму министрі Әсет Исекешев көлік саласының жобаларын жүзеге асыруға, техникалық стандарттарды сақтау үшін зертханалық базаны құруға, геологиялық барлауға қатысты жұмыстар жайына тоқталды. Ә.Исекешевтің мәлімдеуінше, «Нұрлы Жол» мемлекеттік бағдарламасы шеңберінде 11 автожол салынады. Салынған автожолдар облыстардың бip-бipiмeн сауда-саттығын, экономикалық байланыстарын нығайтып қана қоймай, еліміздің әлеуметтік-экономикалық өсуіне, шағын және орта бизнестің дамуына оң ықпал етеді. Ал, тасымалдардың көлемі 2,5 есе өседі деп жоспарлануда. Бұған қоса, қалалар арасындағы көлік қолжетімділігін жақсарту есебінен жалпы өңірлік өнімнің орташа жылдық өсуі 80 млрд.теңгені құрайды. Салынған жолдардың бойында ұлттық стандартқа сәйкес 200-ден астам қызмет көрсету объектілері салынып, қызмет көрсету саласының дамуына және жол инфрақұрылымын жақсартуға ықпалын тигізеді. Жалпы, жол құрылысында 30 компания жұмыс атқаруда. Биыл еліміздегі барлық жолдардың құрылысына, соның ішінде «Нұрлы Жол» аясында салынып жатқан жобалардың құрылысына 100 мың адам жұмысқа тартылады.
Үкімет отырысы барысында «Нұрлы Жол» мемлекеттік бағдарламасының іске асырылуы жайында Қаржы министрі Бақыт Сұлтанов, Білім және ғылым министрі Ерлан Сағадиев, «Бәйтерек» Ұлттық холдингі басқармасының басшысы Ерболат Досаев және тағы басқалар баяндама жасады. Қорытындысында Үкімет басшысы ел дамуы үшін аса маңызды бағдарламаның өз деңгейінде орындалуын қатаң бақылайтынын айтып, тиісті органдарға бірқатар тапсырма берді.
Динара БІТІКОВА,
«Егемен Қазақстан»