Біз «Астана-Павлодар» тас жолы құрылысына қатысушы 300 жұмысшы қол қойған шағым хат бойынша жұмысы тоқтап тұрған жол бойындағы учаске өкілдерімен кездестік.
Құрылысшылар шағымына орай біз сөз еткелі отырған бұл мәселеде «Нұрлы Жол» мемлекеттік бағдарламасы шеңберінде жүзеге асырылатын «Орталық-Шығыс» дәлізі жобасын жүргізетін компаниялар арасындағы дау-жанжал сотқа дейін жеткен. Бұл жоба Астанадан Екібастұзға, Екібастұздан Павлодарға дейінгі аралықта жүргізіліп жатқан жол құрылысын одан әрі Шығыс Қазақстанға жеткізуі керек. Алдымен 2014 жылы «Орталық-Шығыс» дәлізі аясында Ақмола облысының шекарасынан Павлодардың Ленин кентіне дейінгі аралықтағы жолды жөндеу жұмыстары басталды. Біздің облыс бойынша 6 бөліктен тұратын жолдың жалпы ұзындығы 215 шақырымды құрайды. Болашақта, 2017 жылдары «Астана-Павлодар» бағытындағы автомобиль жолын пайдаланушылар 1-санатты, 4 жолақты автомобиль жолымен қауіпсіз және жайлы жетуіне жағдай жасау үшін «Қазавтожол» ұлттық компаниясы» АҚ-тың облыстық филиалы барлық күш-қуатын салады делінді. Бұл аралықты қамтыған жобаны жүзеге асыру мерзімі 2017 жылдың соңына белгіленген. Жол төрт жолақтан тұрады. Жаңа технологиялар үрдісімен жолға бетон және асфальт-бетон жабыны төселуде. «Қазавтожол» АҚ-тың жергілікті филиалының хабарына қарағанда, облыс аумағындағы жол құрылысына «Юнисерв», «Ақ жол», «Автодорсервис» және «ДенаРахсазКонстракшн» компаниялары келіп, жұмыс бастаған көрінеді. 2015 жылы жол құрылысымен айналысып жатқан 7 негізгі мердігер ұйым біздің облыста филиалдарын ашыпты. Олар: «Қазақдорстройдың» Солтүстік-Шығыс филиалы, «МО-11», «Автодорсервис», «Uniserv», «Ақ жол», «ДенаРахсазКонстракшн», «АБК Автодор НС» компаниялары.
Бұл – бір. Екіншіден, Ертіс өзені арқылы өтетін облыс орталығы мен Ақсу қаласын қосатын жаңа көпір құрылысы «Орталық-Шығыс» дәлізі шеңберінде 2013 жылы басталған-ды. «Қазавтожол» АҚ жергілікті филиалының мәліметтерінше, көпірдің құрылыс жұмыстарымен «Қаз Дорстрой» компаниясы айналысуда. Көпірдің ұзындығы 12,3 шақырымды құрайды. Өзеннің екі жағалауынан қарама-қарсы бағытта бір уақытта басталған құрылыс түйісіп, су үстіндегі аспалы көпірдің ортасы жалғанып та қойды. Жобаның құны 53 млрд 808 миллион теңгеге бағаланыпты. Көпірді іске қосу үшін 10 мың тонна металл және 30 мың текше метр бетон пайдаланылады екен.
Ал еліміздің өркендеуіндегі осындай жарқын мақсатқа өз үлестерін қосып, жұмыс орындарының табылғанына қуанған құрылысшылардың көңіл лебі «Орталық-Шығыс» тасжолының 25 шақырымдық учаскесіне, Ленин кентімен Пограничник аралығына келгенде су сепкендей басылып қалғаны өкінішті-ақ. Қазір жол құрылысы тоқтап тұр. Себебі, бас мердігер компания 300-дей жұмысшы, құрылысшыға үш-төрт ай еңбекақы төлемепті. Қажетті құрылыс материалдары, жанар-жағармай қоры да таусылуға жақын.
Жол бойындағы 6 құрылыс учаскесінің бірі – Павлодар-Астана бағытындағы жолдың Ленин кентінен Пограничник ауылына дейінгі 25 шақырым қазір жұмысы тоқтап тұрған аралық. Құрылыс жұмыстарын жүргізген «Автодорсервис» компаниясының құрылысшы жігіттерінің айтуларынша, бір күнде 400 метрден астам жерге бетон құйылады. Қиыршық тас, құм Екібастұздан, Майқайыңнан жеткізіледі. Қолданыстағы жолдың ескі қабаты түгелдей алынып, жаңа топырақ салыныпты. Құм, қиыршық тас төселіп, бетон құйылып, асфальтты қырып, ұсақтау үшін неміс технологиясы қолданылған. Екібастұз бен Ленин кентіне дейінгі аралықтағы жолға бетон төселіпті. Бетон фирманың өндірістік базасында орналасқан шағын зауытта дайындалады. Зертханада тексеруден өтеді. Зауыт жұмысы автоматтандырылған. Дайын бетон жүк көліктеріне тиеліп, жол учаскесіне жөнелтіледі. Бетон құятын техника неміс технологиясы бойынша жүргізіледі. Қалыңдығы – 25 сантиметр, ені – 9 метр. Бетонды күн көзінен сақтайтын арнайы қоспа себіледі.
– Біз де басқалар секілді жол құрылысын сапалы аяқтау үшін, өзіңіз көріп тұрғандай, күндіз-түні жұмыс істедік. Маңдай тер төгілді. Еңбекақымызды дер кезінде төлемеген соң жұмысты тоқтатуға мәжбүр болдық. Қазір біздің мекемеде 3 мердігер компания бар, 450 адам жұмысқа жұмылдық, 250-дей техника бар. Бұл енді қандай жұмыс болмақ, сонда? Еңбекақыларының төленуін талап еткен бәленбай жұмысшы қол қойған арызымызды көріп тұрсыз, – дейді мердігер компания өкілдерінің бірі Рахымберлі Әбілов.
Жалпы, 2014 жылы «ҚазАвтоЖол» АҚ пен «Автодорсервис» фирмасы» ЖШС арасында Павлодар облысының аумағындағы жолдың 25 шақырымын жөндеу туралы келісімге қол қойылады. Қазір «Автодорсервис» фирмасы» ЖШС-нің құрылтайшылары арасында өзара дау-дамай туындап, дауласқан осы қос құрылтайшының арасында қалған қарапайым еңбек адамдарының тағдыры, құрылысшылардың жанайқайлары, екі аралықта бітпей қалатын жобаның, яғни жолдың жағдайы алаңдатып тұр.
Ленин кенті мен Пограничник аралығындағы 25 шақырымдық жол құрылысын тоқтатпай, құрылысшыларды жұмысқа қайта тарту үшін «ҚазАвтоЖол» АҚ қазір банктен «эскроу-шот» ашып, жол учаскесінің құрылысын толық бақылауға алса керек. «ҚазАвтоЖол» заң бойынша «Автодорсервис» фирмасы» ЖШС-да орын алған жағдайға араласа алмайды. Бірақ, «Нұрлы Жол» бағдарламасы бойынша салынып жатқан жобаның тоқтауына немесе уақытында аяқталмауына жол бермейміз, дейді «ҚазАвтоЖол» АҚ өкілдері.
Әуелде «ҚазАвтоЖол» АҚ облыстық филиалы «барлық құрылыс учаскелерінің жұмысы, жолдардың жөнделуі мен қалпына келтіру шаралары қатаң түрде қадағаланады. Мердігер компанияның қызмет сапасы, авторлық бақылау, техникалық бақылау қызметтері, тапсырыс берушінің қызмет сапасы мен жұмыс сапасын «Павлодар-Жол лаборатория» республикалық мемлекеттік мекемесі бақылайды...» деген-ді. Енді облыстық еңбек басқармасы «жұмысшылардың шағымы 30 күн бойы қаралады. Жұмыс берушінің кінәсі анықталса, әкімшілік хаттама толтырылып, оған 100 айлық есептік көрсеткішке дейінгі көлемде айыппұл салынады. Басқарманың ұйғарымы орындалмаған жағдайда, материалдарды сотқа жолдаймыз», дейді. Бастысы, «Астана-Павлодар» автожолының 25 шақырымындағы құрылыстың тоқтағанынан, жұмысшылардың жалақы алмағанынан, құрылысқа қажетті материалдар бойынша қарыздың 100 миллион теңгеден асып кеткенінен, тіпті Астанадағы шенеуніктер де хабардар екен.
Олай болса, «Нұрлы Жол» бағдарламасы аясында жүргізіліп жатқан Астана-Павлодар бағытындағы жол құрылысының аяқталуына «Автодорсервис» ЖШС құрылтайшылары неге кедергі келтіреді?..
Фарида БЫҚАЙ,
«Егемен Қазақстан»
Павлодар облысы