Сөйлегенде бүй деді: «Исі қазақ Абайды білуі тиіс»
Жақында елордадағы Ұлттық академиялық кітапханада «Абайтану әліппесі» кешенінің электронды нұсқасы: «Жақсы бала», «Жақсы ұстаз», «Жақсы ата-ана», «Жақсы құрбы-құрдас» деп аталатын, сиқырлы қаламды жақындатсаң сөйлей жөнелетін интерактивті қалам-оқулығының және қазақтың рухы мықты, ұлтының туын көтеріп, сабақ алар тарихын, үлгі тұтар тәлімін, Абай әлемін терең зерделеп, құпиясы көп иірімдеріне бүкіл саналы ғұмырын арнаған Мекемтас Мырзахметұлының 10 томдық «Абайтану» атты ғылыми-зерттеу кітабының тұсаукесері болды. Алғашқы сөзді Мәдениет министрлігі Тіл комитетінің төрағасы Бауыржан Омаров алып, қазақ үшін мәңгілік оқулық саналатын данышпан Абайды әр қырынан келіп зерттеген Мекемтас ағамыздың ерен еңбегіне тоқтала келіп, ғалым жасы 80-ге келсе де, жаңа технологияны меңгеріп, ұлы ақынның бүкіл шығармасын заманға сай жаңа тәсілмен жас ұрпаққа оқытудың жолын ұсынып қана қоймай, оны жүзеге асыруы рухының мықтылығы, халқын қадірлеудің әдемі үлгісі, деді.
Өз кезегінде атақты ғалым Абайға арналған электронды оқулықтың 5 кітаптан тұратынын, онда Абай шығармалары беріліп, әрқайсысы жан-жақты талданғанын, оның бәрін өзің емес, сыйқырлы қалам оқып беретінін айтып, тәжірибе жүзінде көрсетті. Профессор сонымен бірге, Абай әлеміне тереңдеп барып, тақырып етіп алынған «Исі қазақ Абайды білуі тиіс» деген сөз Ахмет Байтұрсынұлынан қалған өсиет екенін, осы өсиетке әлі де адалдық таныта алмай жүргенімізді, егер Абайды терең білген адамның, әсіресе қазақтың жаны да, қаны да таза болатынын, ар-ұятты серік етіп, қылмыс деген қырсыққа жоламайтынын тілге тиек етті. «Су басынан тұнады» деген атам қазақтан қалған қағида бар. Біз көбінесе суды басынан тұндырудың орнына лайланған тұсынан тұндыруға ұмтыламыз. Қазақ тілінің көкпарға түсіп, көп сөзге арқау болып жүргені суды басынан емес, лайланған жерінен тұндыруға талпынғанымыздан болып отыр. Мен судың басы деп мектепті, сонда оқитын оқушыларды меңзеп отырмын. Сол балалардың адам болып шығуына Абай рухы ерекше әсер етеді. Жасымның біраз жерге жеткеніне қарамай, осындай жанкешті тірлікке бардым. Ондағы ойым, Абай айтқан толық адамды қайтсем қалыптастырам дегендік еді. Абайдың ғұламалығы бүгінгідей ақпарат ағыны төрт құбыласын түгендеп тұрмаса да ойлы көзбен Аристотель, Әбу Насыр әл-Фараби, өзге де ғұламалармен ұрықтас болуы, парасат пайымдарының бір жерден шығып жатуы қандай керемет. Оларды бір тылсым күш бір арнада табыстырып тұрғандай көрінеді маған. Біз осының бәрін толық білмей, биікке көтеріле алмаймыз. Абай 43 жасында Абай сарайының есігін ашты. Біз сол сарайдың қазір кілтін қолымызға ұстағанмен, ішіндегі жауһарларды толық танып-білгеміз жоқ. Бұл не деген сөз? Бірінші, Абай шығармаларының сөздеріне терең бойлай алмай келеміз. Абай жасаған заманды толық танып-білдік деп айта алмаймыз. Абайдың ұлылығын мен жастарға ұғындырғанда, ұлы ақын ешнәрседен кем болмағанын, байлығының да жетіп-артылатынын мысалдармен дәйектей келіп, соның бәрін қазақ жұрты дегенде ысырып тастап, ақыл-ойға ерік бергенін түсіндіремін. Байлық пен бақтың күнімдік екенін, рухани дүниенің мәңгілік болатынын Абай әлемі арқылы саналарына сіңіріп, ол кездегі бай-манаптан кімдерді білесіңдер? Олардан қалған дәулет сол күндердің дақпырты болса, Абайдан қалған мұра өмірлік екенін көріп отырсыңдар деймін. Абай үстем күштің қазақты ірітіп бара жатқанын көрген соң, мінін айта отырып, ел болып қалуды нұсқаған. Бір замандары қазақтың әскері болмаса да, ұранды естіп атқа қонса қарсыласын жайпап кететінін айналамыздағылар жақсы білген, аяқтарын тарта басқан. Бірақ сырымызды алғызып қойып, ішімізге дендеп еніп, болыстық жүйені енгізгенде Абай шен-шекпен үшін бар малын шығындаған болыстарды әжуа етті. Абайдың халқым дегенде ештеңеге мойын бұрмайтын адалдығы осыдан көрінеді. Жұртымызға Алла жар болып келе жатыр. Бір замандары, нақтылай түссек, сонау ХV-ХVІ ғасырларда ноғайларды, қырым татарларын, қазақты жер бетінен жойып, жерін иеленсек деген арам пиғыл болған. Тәңір жарылқап, ниетіміздің дұрыстығынан ба, одан аман қалып, бүгінгі бақытты кезеңге жеттік.
Басты айтарым, Абай әлемі туралы осындай кешенді шығару идеясын біз бастадық. Ал осы дайын дүниені басып шығаруға септігін тигізген еліміздегі «Нұриком» компаниясымен әріптес болып келе жатқан жапониялық компания, деген ғалым өзінің осы кезге дейін 80 кітап шығарғанын, оның 15-і өз еңбектері, қалғаны ұлтымыздың рухани құндылықтары екенін жеткізді.
Соңғы жылдары ресейліктер атақты қаламгерлердің дүниелерін бір том, не екі томға сыйғызып, жақсы кітап шығаратын үрдісті қалыптастырып келеді. Мекемтас Мырзахметұлының 10 томдық «Абайтану» атты еңбегі сол үлгі негізінде елімізде алғаш рет көлемді екі томға жинақталып жарық көріп отыр. Әдемі безендірілген, қағазы да жақсы. Мұның өзі Абай рухының асқақтығын, құдіреттілігін көрсетсе керек. Осы дүниенің шығуына қолұшын созған «Нұриком» компаниясының басшысы Нұралы Құдайбергенұлы екенін назарға сала кетсек дейміз. Шынында, Нұралының мамандығы радиотехник болғанымен, ұлт руханиятына ерекше үлес қосып жүрген азаматтарымыздың бірі. Ол қазақ тілінің дамуына, ұлтымыздың құнды дүниелерін жаңғыртып шығаруға ерекше үлес қосып жүргенінен хабардармыз. «Абайтану әліппесін» сыйқырлы қаламмен бірге, Жапониядан, ал Мекемтас Мырзахметұлының 2 томдық «Абайтануын» Түркия елінен шығаруға септігін тигізуі соған дәлел. Оның ұлт үшін алдағы атқарар жұмысы туралы оқырманды кейін хабардар ететін боламыз.
Сүлеймен МӘМЕТ.