Биыл Ақсу – Дегелең телімінің іске қосылғанына бақандай 10 жыл толды. Қазақтың «Онға кірдің – санға кірдің» деген тәмсілін дұрыс ұқсақ 10 жыл аз уақыт емес. Десек те, тәуелсіздігін алғанына әлі 10 жыл толмай тұрып мұндай ауқымды жобаны іске асыру әр елдің қолынан келе беретін шаруа емес. Ақсу – Дегелең тармағының ашылу салтанатына Елбасы Нұрсұлтан Назарбаев, телімнің иесі «Қазақстан темір жолы» ҰК» АҚ басшылығы, сондай-ақ қарапайым құрылысшы-теміржолшылар қатысты. Сондағы, жергілікті тұрғындардың ақжарма көңілден шыққан қуанышын ділмен ұғу мүмкін болғанымен, тілмен айтып жеткізу қиын. Теңіздей тебіренткен қуаныштың анық нышаны ашылу салтанатына жиналған халықтың көңіл-күйінен де білініп тұрды. Өйтпегенде ше, Кереку мен Семей арасы 600 шақырымға кеміп, жол жүру уақыты 10-12 сағатқа бірден қысқарды. Экономикалық тұрғыдағы пайдасы шаш-етектен екені тағы белгілі.
Өткен жылдың ерте көктемінде еліміздің оңтүстігінде табиғи апаттар орын алып, сел жүргенде пойыз қозғалыстарында қиындықтар туындап, темір жол құрамдарының барлығы дерлік Павлодар жол бөлімшесінің аумағы арқылы өткені белгілі. Міне, сол қиын кезеңде жас торап сыр бермей, ауыр сыннан сүрінбей өтті. Осы тұста көңілдегі кілегейлі талай күмән сейіліп, 184 шақырымға созылып жатқан магистральға деген сенім нық орнады. Әсіресе, қазіргі уақытта аймақтағы елішілік жолаушылардың жағасы жайлауда. Өйткені, бұрын Керекуден Семейге бару үшін немесе кері бағыттқа қатынау кезінде міндетті түрде шекараны кесіп, Ресейдің Құланды, Локоть стансалары арқылы айналып жүруге тура келетін. Жол алыстаған сайын шығынның да көбейе түсетіні мәлім. Көрші де болса, шекараны кесіп өткен соң екі аралықта неше түрлі тексеру тағы бар. Мұның бәрі қалта шығынымен қатар, көп уақыттың босқа өтуіне ұрындыратын.
Мұқым қазақты шадыман қуанышқа бөлеген екі өңір аралығындағы төте телімнің ең басты артықшылығы – өндіріс орындары мен тауар алушылардың, сондай-ақ жүк тасымалдаушылардың қаржы мен уақыт үнемдеуіне, аймақтағы өндіріс пен кәсіпорындардың күш алуына зор септігін тигізді. Мұнымен бірге, 2002 жылы Семей арқылы қатынайтын Павлодар – Алматы жолаушылар бағыты ашылып, аймақ тұрғындарын мол қуанышқа кенелтті. Жол жүру уақытын жарты тәулікке қысқартқан бұл пойыз өңірге тез танылып үлгірді. Алматы бағытына жолға шыққан жолаушы құрамын Ақсу, Май аудандарының тұрғындары-ақ әп-сәтте толтырып берді. Нәтижесінде бұл пойыздың қызметін ай сайын 70 мың жолаушы пайдаланатын болды. Ал, осынау жол бойында сол жылы 70-ке жуық жұмыс орны ашылды. Жаңадан Ақсу-2, Көктөбе стансалары, олардың арасында Құркөл, Жұмыскер, Май разъездері бой көтеріп, тіршілік көзіне айналды. Телімді электрлендіру ісі де көпке созылған жоқ. Павлодар – Екібастұз телімі 2004 жылы электр тартымына көшірілгені мәлім. Сол кезде, күрежолға жақын тұрған Ақсу-1 стансасы да электр тартымына қоса енгізілді.
Телімді жүкпен қамтамасыз ететін үш кәсіпорын да Ақсу қаласына орналасқан. Олар: ферроқорытпа зауыты, ЕЭК-тің электр стансасы және «Феррум транс сервис» ЖШС. Маңайдағы өндіріс атаулы мен елді мекендер электр қуатын аталмыш корпорациядан алады. Сондықтан оған тәулігіне 350-400 вагон көмір түсіріледі. Қуанарлығы, Ақсу ферроқорытпа зауыты жыл өткен сайын өнім шығаруды ұлғайтып келеді. Мысалы, өткен жылы бұрнағы жылға қарағанда, екі есе өнім өндірген. Нақты деректерді келтірсек – алдыңғы жылы бір айда 20 тонналық 500 контейнер жүк пойызына тиелсе, былтырғы көрсеткіштер 1200-ден асып жығылған. Зауыттан шыққан контейнерлер алыс-жақын онға жуық іргелі елдерге бағыт алатыны бегілі. Осыған орай, зауыттың кірме жолдары бірте-бірте ұзарып 52 шақырымға жеткен. «Ферроқорытпаға сұраныстың артуы стансадағы қозғалыстың жиілеуіне әсер етіп отырғаны даусыз. Айтпағым, енді Ақсу-1-дің жолы жүк пойыздарына тарлық ете бастады. Сондықтан уақыт оздырмай, зауыттан тура Ақсу-2 стансасына жаңа жол түссе деген тілек бар. Сонда жүк жөнелту ісі бүгінгіден де еселене атқарылары анық еді», – дейді Ақсу стансасының директоры Мұрат Ұзақов.
Станса басшысы айтқан тілекте кейістік аңғарылғаны тегін емес екен. Жақында зауыттан 7 млн. тонна жүк жөнелтілер болса, Ақсу-1 стансасын әлі де дамыту керек. Бірақ аталған жолды тарту мүмкін болмай тұр. Өйткені, оның бір шетінде электр стансасы болса, екінші жағында тұрғын үйлер тіреліп тұр. Сол себептен бұл тиімді жоба іске аспайтын сияқты. Тығырықтан шығудың басқа жолын тапқан бөлімше басшылығы зауыт басшылығына Ақсу-2-де қосымша шағын дөңес, сондай-ақ қабылдап-жөнелтетін 3 жол салып алыңыздар деп кеңес берген. Ұсыныс орынды болғандықтан, зауыт жобалық-сметалық құжаттарды биыл, ал жол құрылыстарын 2012 жылы бастап, 2014 жылы аяқтауды жоспарлап отырған сияқты. Станса қызметкерлері тасымалды арттырудың тағы бір жолын айтады. Олар Ақсу-1-дегі 9-шы жолды ұзартып, 20 шақты қосымша бағыттаушылар салып,1-ші, 2-ші Ақсу аралығындағы 11,5 шақырым жолды электр тартымына көшіруді бөлімше басшылығына ұсыныс ретінде айтқан. Ұсыныстары ескеріліп, жүзеге асса телімдегі тасымалдың артарына сенімді.
Нұрбай ЕЛМҰРАТОВ, Астана.