Қазақстан • 18 Қазан, 2017

Көмір тапшы ма, көлік тапшы ма?

720 рет
көрсетілді
6 мин
оқу үшін

Қарағанды көмірдің үстінде отырып, оған тапшы бола­ды деп кім ойлайды? Екі ап­тадай елді дүрліктірген мәсе­л­енің мәнісі басқада сияқ­ты. Тұрғындардың сөзіне сенсек, сатылып жатқан көмірдің көлемі жеткіліксіз. Қатты отын­ды тиеп әкетуші жүк көлік­терінің жүргізушілері болса, бағаны өсіру үшін өндіру­ші­лер тауардың тапшылығын әдейі қолдан жасап отыр деген жора­мал айтады.

Көмір тапшы ма, көлік тапшы ма?

Алайда қазір жағдай тұрақтанған. Қара­ған­дыда көмір тапшылығы де­ген тығырықтың бас ауруы был­тырғы ескі көмірді алғысы кел­мей­тін ағайынның ашуы мен ақшаның құнсыздануына бай­ла­нысты бағаның бірша­ма өскендігінде сияқты.

«Жалын­ды Отанның» коммер­ция­лық директоры Александр Поп­­ковтың айтуынша, кәсіп­орын­ның қоймасында бес мың тонна көмір бар. Алайда оны ешкім алғысы келмейді, барлығына вагоннан жаңа түскен ірі көмір қажет. Егер біз резервтерден екі сағаттың көлемінде жеке тұлғалар үшін өзі алып кететін жүк көліктерін тией алсақ, жылжымалы құрамнан қатты отын алғысы келетіндерге күту­ге тура келеді. Негізінен ол басқа аймақтардан келген тұ­ты­нушылар», дейді ол. 

Ескі көмір екеніне ешкім­нің көзі жетпеген соң, ол мәсе­леге қатысты бейтарап пікір ұс­танамыз. Қарапайым бұқ­ара­ға көмірдің жаңа, бағаның ескі болғаны жақсы.

Ал енді әңгімені әрлеп айта­тын кейбір әріптестері­міз­дің айтып жатқан аспандағы ба­ғасына әлі ешкім көмір са­тып алған жоқ. Себебі дау шық­қан бетте облыс әкімінің орын­басары Алмас Айдаров Қарағанды облысында орын алған көмір мәселесіне қатыс­ты мәлімдеме жасаған бола­тын. Бұл проблемаға байланыс­ты өткізілген баспасөз кон­фе­рен­циясында ол көмір тап­шылығы жоқ деп атап айтты. Бар қиындықтар жеткізу мен түсіруге келіп тіреліп тұр­ған сыңайлы. Әрине ол тұр­ғы­дан биліктегілердің белсен­ділі­гінің төмен болып қалған­дығы анық.

Баршаңызға белгілі, қазір­гі уақытта халыққа қажет көмірге сұраныс жоға­ры­лап кет­ті. Бірінші кезек­те айта­йын дегенім, облысы­мыз­да кө­мір өндіруде проб­ле­ма­лар жоқ. Соңғы 9 ай қоры­тын­дысы бойынша бізде көмір өндірі­сінің көлемі өткен жылмен салыстырғанда 1,5 млн тоннаға ұлғайды. Жылыту маусымына қарсы барлық әлеуметтік, мәде­ни және тұрмыстық нысандар көмірмен қамтамасыз етілген. 

Дегенмен облыс әкімінің орынбасары жеке сектор тұр­ғын­дарын көмірмен қамта­ма­сыз етуде белгілі бір қиын­дықтар барын мойындайды. 

– Биылғы жылы қыркүйекте кенеттен күн суытып кетті. Сон­д­ықтан көмірге деген сұра­ныс та екі-үш есе ұлғайды. Көмір­ге қатысты дүрбелең оны сатып аламын деушілер қатарының қалыңдығына байла­нысты туындап отыр. Нәти­жесінде көмір сату нүктелерінде жүк көлік­­терінен құралған кезек ұза­­рып кетті. Ол тиеу мүмкін­дік­­терінің шектелуіне қатысты. 

Алмас Айдаровтың айтуын­ша, қазір кәсіпорындар көмір жөнелтілімін ұлғайтқан. Мы­салы, «Шұбаркөл Көмір» ком­па­ниясының саты­лым нүк­телері екі ауысым­мен жұ­мыс істеп жатыр. Жұмыскер­лер көмірді күндіз-түні жөнел­ту­де. Егер осыған дейін олар шамамен 50 жүк көлігін тиесе, қазір бұл көрсеткіш 150-ге де­йін ұлғайтылған. Соны­мен қатар «Шұбаркөл Көмір» ком­паниясы күн сайын Қара­ған­дыға көмір тиелген 25 вагон жөнелтіп отырады. 

– Біз бұл жағдай бір апта көлемінде түзеледі деп күту­деміз, – деді Қарағанды облысы әкімінің орынбасары. – Оған қоса Қарағандыда ауа райы да жылыды. Көмір сату жыл бо­йы жүргізіледі, бітіп қалуы мүм­кін емес. Қазан, қараша және желтоқсан айларында көмір әдеттегі режіммен қазіргі саты­лып жатқан нүктелерде сатылатын болады. 

Ал енді «Шұбаркөл Көмір» АҚ бірінші вице-президенті Андрей Сафонов кәсіпорын кенеттен көмір экспортын ұлғайтты деген ақпараттың жалған екенін айтады. 

– Бұрын Қазақстанның ішкі нарығындағы сұраныс 2 млн 700-2 млн 800 тоннаны құраса, былтырғы жылдың өзінде-ақ ол 3 млн тоннадан жоғары болып өсіп кеткен бола­тын, – деп түсіндірді ол. – Ағымдағы жылдың 9 айын­да ішкі нарықта тек қана ком­му­налдық-тұрмыстық сек­тор­­дың өзінде сұраныс 117 мың тоннаға өсіп кеткен еді. Экс­порт сол қалпында қалды. Бірақ біз оны қазір жылжымалы құрам­мен қиындықтар туындап тұр­ған­дықтан орындап жатқан жоқ­­пыз. Бұрын біз өз бетінше шыға­рып алушыларға тәулігіне 1600 тоннаға дейін жүктесек, қа­зір тәулігіне 4500-4900 тон­на ти­ей­­міз. Мұны қадағалау мүм­кін емес, себебі адамдар ке­ліп, кезек­те тұрады. Біз олар­ды үш тәу­лік бойы ұстап тұра алмай­мыз. Биыл­ғы жылы тұты­ну­шы­лар­­­дың сұранысы ерекше ұлға­йып кетті. 

Баспасөз мәслихатында мә­лім­делгендей, жеке тұл­ға­­лар арасында көмір са­тып алу дүр­белеңі үй­лер мен кәсіп­орын­дарда ұзақ жана­тын пеш­тердің орнаты­луы­мен бай­ланысты болуы әбден мүм­кін. Сонымен қатар дүрлік­пе ықти­мал ком­мерция­лық пай­дамен де бай­ланысты болғанын жоққа шығаруға болмайды. Мәселен, үлкен кесектерді сәл үгітіп, тиімді бағамен сатуға болады. 

Көмір бағасы биыл тонна­сына 8000-11000 теңгені құрай­­ды. Бұл баға былтыр­ғы баға­дан мың теңгеге қымба­т­тағанын біл­ді­реді. Ал, облыс орта­лығы­нан а­лыс аймақтарға көмір­дің тонна­сы 16 мыңнан жеткізіліп жатыр.

Осыған дейін хабарлан­ғандай, 100-ге жуық жүк көлігі Қара­ғанды облысының көмір сату нүктелерінде жиналып қал­ған болатын. Өз кезегін күтіп тұр­ған сатып алушылардың 60 па­йызы басқа аймақтардан: Қос­та­най, Астана, Қызылорда және Ақ­мола облысынан кел­ген­дер. Ола­р­ға вагондардан түсі­ріл­ген ірі фрак­циялы көмір қажет болды. 

Басқа да көмір өндіруші кәсіп­орын­дарға келер болсақ, мұн­д­а да олар жұмыстарды ба­рын­ша үдетуге тырысып жа­тыр. Мысалы, «Рапид» ЖШС қазан айының басынан бас­тап кө­мір өндіруді 18 пайызға ұлғайт­қан.

 

  Мирас АСАН,
«Егемен Қазақстан»

  ҚАРАҒАНДЫ