Қазір күннен күнгі өзгерістерге таңданарлықтай ештеңе жоқ, солай болуға тиістідей құбылыстар аз еместігі аян. Ал айшылық жердегі алыстағы үйде отырып, аудиториядағы кәдімгі студентше бір уақыт оқытушы дәрісін тыңдап, кеңесін тоқып, білім әлеміне сүңгіп, бүкіл оқыту үрдісіне қоян-қолтық қатыса алу – бұл да өскен өмірдің ғажайып көрінісі. Елбасының биылғы Жолдауында талап етіліп отырғанындай, осындай жағдайды елестеткенде Қарағанды экономикалық университеті алдымен көз алдыңа келеді. Бүгінгі ақпараттық-коммуникациялық жүйе негізінде электронды оқу орнына айналу көзделген университетте халықаралық талаптарға жауап беретін сапалы білім беру жолындағы ізденістер бір төбе.
Университет ректоры, экономика ғылымдарының докторы, профессор Ерқара АЙМАҒАМБЕТОВПЕН әңгіме арқауы осы бағытта өрбіген еді.
– Сөз басында қызығарлық һәм сүйсінерлік жәйт, сізге тағдыр осы білім ордасымен біте қайнасуды жазыпты. Кооперативтік институт болып құрылған кезден бастап ешқайда табан аудармапсыз. Білуімізше, бұған жарты ғасырдай уақыт болған екен. Демек, екінші үйіңіз деуімізге болар.
– Мен кейде тамыр-таныстар арасында екі отбасым бар деп әзілдеймін. Сондайда кейбіреулер әуелде таңданыс танытып қалады. Әзіл астарын түсінгенде барып қолымды қысып жатады. Ал шынында маған университет үлкен отбасы. 1966 жылы шәкірт атанып, мамандық алып, оқытушылыққа қалуды қалағаннан уақыттан бері ажырамаған қасиетті шаңырағым. Тыныс-тіршілігі, қам-қарекеті өз отбасымдай көңілге ортақ, жүрекке ыстық. Мүмкіндігім келгенше беделін биіктете түсу жолында еңбектеніп келемін.
– Бедел демекші, еліміздің жоғары оқу орындары ортасынан алғашқылардың қатарында университет Болон декларациясының негізі болып табылатын Университеттердің ұлы хартиясына қол қойғаны белгілі. Бұл – әлемдік білім кеңістігіне кірігуге жасалған ізашар деген сөз. Оны беркітуге бағытталған іс-шараларға тоқталып өтсеңіз.
– Мұның өзі кездейсоқ емес, қазіргі жаһандану дәуірінде интеграциялық үдерістердің қарқынды дамып отырғандығына байланысты алға ұмтылудың талабы. “Білегіне сенбе, біліміне сен” делінгендей, мемлекеттің бәсекеге қабілеттілігі, жаңаруға бейімділігі, өскелең ұрпақ келешегі барша қауымның біліктілік деңгейіне, соның ішінде экономиканың қыр-сырларын терең білуіне сүйеніледі. Міне, бізге міндетіміз осы тұрғыдан аса жауапты.
Елбасы Нұрсұлтан Назарбаевтың биылғы “Жаңа онжылдық – жаңа экономикалық өрлеу – Қазақстанның жаңа мүмкіндіктері” атты Қазақстан халқына Жолдауында “Жоғары білім сапасы ең жоғары талаптарға жауап беруі тиіс. Елдегі ЖОО-лар әлемнің жетекші университеттерінің рейтінгіне енуге ұмтылулары керек”, деп атап көрсетілуі жауапкершілікті күшейтіп отыр. Бұл бағытта атқарылып жатқан жұмыстарымыз да жеміссіз емес.
Солардың біріне тоқталғанда электронды университет құруға мықты қадам басылғанын атар едім. Телекоммуникациялық технологияның құлаш кеңдігі, дүниежүзілік Интернет желісінің құшақ ашықтығы, компьютерлік техниканың, мобильдік байланыстың шетсіз-шексіз мүмкіндігі, сандық жүйедегі оқу залдары мен кітапханалардың әрдайым дайындығы, аудио, бейнетаспа оқу материалдарының жетімділігі арқылы, қысқасы, оқытудың жаңа ғасырлық формасын қалыптастыруға барлық жағдай жасалып, жетілдіріліп жатыр.
Мәселен, университеттегі ақпараттық білім беру орталығы студенттерден үнемі арылмайды. Онда бір мезгілде қатарынан 70 компьютер бір желіде жұмыс істейді. Келушілер Интернетке қосылып, әлемнің кез келген түкпірінен өздеріне қажетті оқулық материалдарды аса жылдамдықпен қабылдай алады. Сөз орайында айта кеткенде, 1 мыңға жуық компьютердің бәрінде сондай мүмкіндік бар. Немесе сандық жүйедегі кітапхана қызметін алалық. Оның қорындағы 800 мың кітаптың кез келгенін қалаған уақытта тауып алуға болатын электрондық жұмыс істейді. Тіпті оған аяқ атталмай-ақ, кіре берісте орнатылған кең экранды панельге саусақ ұшын жүгіртіп, керекті оқулықтың бар-жоғын, қандай жаңа еңбектер түскенін білуге болады. Сабақ кестелері, емтихандар өтетін мезгіл, түрлі хабарландырулар солайша анықталады.
Жыл басынан бері Оксфорд пен Кембридж университеттерінің, сондай-ақ Лондонның экономика және саяси ғылымдар мектебінің электрондық ресурстарына қол жетуі ізденушілерге көп көмегін тигізіп жүр.
Экономист мамандар даярлаудың қазіргі әлемдік сипаты бизнес-білімге, яғни теориялық білім мен тәжірибелік икемділікті тығыз ұштастыруға бағытталған. Болашақ түлектеріміздің нақты бизнес ортаға осы бастан бейімделіп, дайындалуына “виртуалдық кәсіпорын” аталатын әмбебап құрал үлкен ықпал етуде. Біздің шетелдік әріптесіміз Нью-Йорктегі Сент-Джонс университеті сыйға тартқан сол арқылы кәсіпорындардағы шаруашылық жағдай талданады, соған сәйкес оқытудың әдістемелік түрлері өзгертіліп, жаңартылып отырады. Оның да электронды университет құруға зор септігі тиюде. Бұл – түбінде білім саласына мықтап енетін ерекше жоба. Сондықтан бастамашы ретінде озықтығын дәлелдеп, сәтті орнығуына күш сала бермекпіз.
Айтпақшы, Болон үдерісіне қатысу біздің студенттеріміздің де оған мүше кез келген елдің ЖОО-ларында білімін жалғастыруына мүмкіндік туғызады.
– Ерқара Балқараұлы, қашықтықтан оқыту технологиясы осы бағыттағы қадамның бірі делінеді. Енді сол жөнінде әңгімелеп берсеңіз.
– Айта кету керек, Білім және ғылым министрлігі университеттің қазіргі ұстанымы мен ізденістеріне барынша қолдау жасауда. Қашықтықтан оқытудың сынағы бізге сеніп тапсырылуы үлкен сенім деп білеміз. “Білім беру жүйесіне қашықтықтан оқыту және ІТ – технологияларын енгізу жөнінде” республикалық оқу-семинар, “Білім берудегі қашықтықтан оқыту технологиялары” тақырыбында халықаралық ғылыми-тәжірбиелік конференция өтіп, қатысушылар атқарылып жатқан жұмыстармен танысты.
Осынау тәсілдің тиімділігі әрі ұтымдылығы уақыт және арақашықтықпен бөлектенген оқытушы мен оқушының өзара әрекеттестігін үйлестіруде болып табылады. Қашықтықтан интерактивтік оқыту сабақ жүргізілу үстіндегі аудиториядан оқу курсына қатысты материалдарды тікелей қабылдауға, оқытушы мен оқушының аудиобайланыс арқылы электрондық поштамен байланысуына, бейнеконференцияларға қатысуына, интерактивті зертханаларда жұмыс істеуіне, әр студенттің WEB SERVER-інде ашылған бетіндегі өзіне арналған тапсырмаларды тауып, орындауына мүмкіндіктер туғызады.
Айта берсе, білімге ынталы әркімді тартарлық жақтары көп. Мәселен, студенттер оқу пәндерін, арнайы курстарды, соған қоса оқытушыларды да таңдап, оқу жылының басында курс жоспары сұрақтарының барлық жиынтығын, тапсырмаларын, өзін-өзі тексеру тестерін, силабустарын түгел алады. Оқытушы кеңес, бағыт беруші, сондай-ақ орындаған жұмыстарын түзетуші рөлін атқарады.
Бүгінде дамыған елдер ЖОО-ларының көпшілігі білім беру саласында тілімізге тиек жүйені қолданады. Оларды қуып жетуге талпыныс таудай. Алысқа таныла да бастаудамыз. Оқытушыларымыз бұл мәселеге қатысты келелі кеңестерге жиі жіберіледі. “Банк ісі” кафедрасының меңгерушісі Асқар Қонақбаевтың былтыр қашықтықтан оқыту бойынша Испанияда өткен халықаралық конференцияда жасаған баяндамасының қызығушылық тудыруы жағымды жаңалықтың бір мысалы ғана. Оны ұйымдастырушылардың бағалауынша біздің университет бұл жағынан АҚШ және Батыс Еуропаның көшбасшы білім ордаларымен деңгейлесіп қалыпты.
– Көңілге хош хабар-ақ екен. Электронды жүйеге көшу сынақ, емтихан қабылдау істеріне де өзгерістер енгізетін шығар?
– Қазірдің өзінде студенттер білімін таразылауда технологиялық жетістіктер қолданыла бастады. Бұрынғыдай оқытушының ауызша сұрақ қоюы, солайша жауап берудің күні өтіп барады. Бәрі электрондық құралдарға бағындырылған. Солар арқылы білім сапасы сараланады. Ешкім оған араласа алмайды. Бұл пара ұсыну, біреулердің делдалдығына сүйену тәрізді қулықтар тамырына түпкілікті балта шаптырмақ.
– Сөз соңында не айтар едіңіз?
– Білім беру саласы қашанда бір орында тұрмақ емес. Уақыт талап-талғамына сай бойына тың леп есуін, өркенді өзгерістер мен жаңа жаңғыртуларды тілеп, қажет етіп отырады. Бір тәуірі, елімізде соған бетбұрыс батыл. Соның алғы шебінен көрінуге талпынысымыз осындай.
– Әңгімеңізге рахмет.
Әңгімелескен Айқын НЕСІПБАЙ, Қарағанды.