Міне, осы Ата Заңымыздың талаптары басшылыққа алынғандықтан, «Қазақстан Республикасындағы сайлау туралы» заңы негізінде әрекет ету үрдісі аймақтарда да жалғасып отыр. Соның бір көрінісіндей, барлық сайлау комиссияларының қызметі алқалық, ашықтық және жариялылық негізінде жүзеге асырылатынына, сайлау туралы қолданыстағы заңнама талаптарының қатаң сақталатынына, сайлау комиссияларының мүшелерін кәсібилендіруге ерекше назар аударылатынына Қостанай облысына барған Орталық сайлау комиссиясы төрағасының орынбасары К.Петров та назар аударды. Ол бұл аймаққа «Қазақстан Республикасы Президентін сайлауды әзірлеу мен өткізу кезеңіндегі сайлау комиссияларының жұмысы туралы» сайлау ұйымдастырушыларына арналған оқыту семинарын өткізуге барған-ды және мұндай семинар-тренингтерді Орталық сайлау комиссиясы мүшелерінің қатысуымен өткізу елдің барлық өңірінде жоспарланды.
Мұндай жауапты істі алғашқы болып бастаған Орталық сайлау комиссиясы төрағасының орынбасары өткізген семинарда сайлау науқанының негізгі кезеңдерінің ұйымдастырылу барысы, сайлауды әзірлеу мен өткізу бойынша сайлау комиссияларының өкілеттіктері, сайлау туралы заңнаманың орындалуын қамтамасыз ету қарастырылды. Қостанай облысы әкімі аппаратының басшысы А.Әбенов сайлаушылардың тізімдерін жасау, сайлау учаскелерін материалдық-техникалық жарақтандыру бойынша қабылданған шаралар, оның ішінде мүмкіндігі шектеулі адамдар үшін жағдайларын қамтамасыз ету жөнінде жүргізілген жұмыстар туралы баяндады. Ал облыстық сайлау комиссиясының төрайымы А.Маркова сайлау науқанын жүргізудегі ағымдағы жағдай, дауыс беру күніне сайлау учаскелерін дайындау, сайлау комиссиялары мүшелерін каскадтық және қашықтықтан оқыту әдістерімен оқыту және тестілеу дайындығы туралы ақпарат берді. Бұған қоса Орталық сайлау комиссиясы сайлау процесін ұйымдастыру бөлімінің меңгерушісі Д.Исқақов сайлау комиссияларының дайындық кезеңіндегі де, тікелей дауыс беру күніндегі де қызметінің мәселелеріне нақты тоқталды.
Жалпы, сайлау кезіндегі мұндай іс-шаралардың маңызы зор. Өйткені мәні мен мақсаты үлкен осындай іс-шараларда Конституция мен одан тарайтын барлық заңдарымыздың талаптары айнымай сақталғаны жөн. Сондықтан да Қазақстан беделді халықаралық ұйымдардың белсенді мүшесі бола отырып, өзі қабылдаған ерікті және бәсекелі сайлау өткізу жөніндегі барлық міндеттемені ұстанады. Президенттікке сайлау және Парламентті, сондай-ақ жергілікті өкілді органдарды құру біздің елімізде ұлттық заңнамаға және Жалпыға бірдей адам құқығы декларациясына (1948 ж.), Халықаралық азаматтық және саяси құқықтар туралы пактіге (1966 ж.), Еуропаның адам құқығы мен негізгі бостандықты қорғау туралы конвенциясына (№1 хаттама, 1952 ж.), ЕҚЫҰ-ның Копенгаген кеңесінің құжатына (1990 ж.) енгізілген демократиялық сайлаудың жалпыға танымал қағидаттарына сәйкес ашықтық және жариялылық жағдайларында өтеді.
Олай дейтініміз сайлау және сайлану құқығы 1995 жылғы қыркүйекте қабылданған «Қазақстан Республикасындағы сайлау туралы» Конституциялық заңда реттелген. Конституцияның және аталған заңның ережелеріне сәйкес Президентті, Парламент Мәжілісі мен жергілікті өкілді органдар депутаттарын, сондай-ақ Қазақстан Республикасының жергілікті органдарының мүшелерін сайлау жалпыға бiрдей, тең және төте сайлау құқығы негiзiнде жасырын дауыс беру жағдайында өткiзiледi. Ал ел Президенті болып тумысынан республика азаматы болып табылатын қырық жасқа толған, мемлекеттік тілді еркін меңгерген әрі Қазақстанда соңғы он бес жыл тұратын Республика азаматы сайлана алады.
Әрине қазіргі сарапшылардың пікірінше, дүние жүзінде әбден жетілдірілген сайлау жүйесі әлі де болса қалыптаспаған көрінеді. Ғасырлық демократиялық дәстүрі бар ежелгі мемлекеттердің өзі жаңа сайлау науқандарын ұйымдастыру мен өткізу барысында кемшіліктер табады. Сондықтан да «Қазақстан Республикасындағы сайлау туралы» Конституциялық заң үнемі жетілдіріліп, заманауи әлемнің болмысына сәйкес түзетіліп отырады. Сайлау заңнамасымен бірге сайлау үдерісі де жақсарады, сайлаушылардың және басқа да сайлау үдерісіне қатысушылардың құқықтық мәдениеті артады. Мәселен, 1995 жылғы қыркүйектегі «Қазақстан Республикасындағы сайлау туралы» Конституциялық заңның бастапқы қабылдану уақытынан бастап оған он төрт рет өзгерістер мен толықтырулар енгізілді. Жалпы алғанда, осындай түзетулер 792-ден астам болды. Осылайша қалыптасқан еліміздің сайлау заңнамасы ЕҚЫҰ-ның 1990 жылғы Копенгаген құжаты қалыптастырған сайлау құқығының негізгі қағидаттарына жауап беретін, Қазақстан Республикасы Конституциясына негізделген және Сайлау туралы Конституциялық заңның жалпы бөліміне енгізілген және оның тараулары мен баптарында түсіндірілгендей сайлау жүйесін құруға мүмкіндік берді.
Сайлау туралы заңға тұжырымдамалық өзгерістер 2004, 2007 және 2009 жылдары енгізілді. Сонымен қатар 2004 жылы баламасыз сайлау, алдын ала дауыс беру алынып тасталды; сайлау комиссияларын қалыптастырудың жаңа қағидаты – саяси партиялардың ұсынуымен жергілікті өкілді органдарды сайлау енгізілді; сайлаушылардың тізімін құру қағидаты өзгерді: сайлаушылар тізімге тұрғылықты жеріндегі тіркеуге сәйкес енгізіледі; кандидаттардың БАҚ-қа тең қолжетімділігіне кепілдіктер енгізілді; отандық және халықаралық байқаушылардың құқықтары едәуір кеңейді. Ендеше аталған оқытудың, яғни сайлау талаптарына, заңдылықтарына қатысты семинар-тренингтер өткізудің пайдасы зор. Мәселен, аталған семинарды өткізу үшін Ортсайлауком алдын ала дауыс беру күнгі учаскелік комиссиялардың жұмысы туралы оқыту фильмін де дайындады. Соған орай ол фильм семинар-тренингке қатысушыларға көрсетілді. Соның арқасында көпшілік терең түсінік алып, ол белсенді пікір алмасуға жалғасты. Сөйтіп сайлау комиссияларының жұмысын ұйымдастыру мәселелері жан-жақты талқыланды. Ал бұл семинарға сайлау комиссияларының мүшелері және сайлау процесінің басқа да қатысушылары – Қазақстан Республикасының Президенттігіне кандидаттар штабының басшылары, БАҚ өкілдері қатысты.