09 Қаңтар, 2013

Тәртіп талаптан туындайды

429 рет
көрсетілді
10 мин
оқу үшін

Тәртіп талаптан туындайды

Сәрсенбі, 9 қаңтар 2013 7:30

Қоғамның тұтынушылықты ғана көздейтін масылдық пиғылының қауіпті екенін Елбасы Нұрсұлтан Назарбаев өзінің «Қазақстанның әлеуметтік жаңғыртылуы: Жалпыға Ортақ Еңбек Қоғамына қарай 20 қадам» атты мақала­­сында ашып көрсеткен болатын. Материалдық құндылық тек нақты еңбектің нәтижесінде туатынын да Президент өз мақаласында атап айтқан еді. Әрине, өндіріс қатынастарында еңбектің нақтылы және абстрак­тілі болатынын, тек нақты еңбек қана өнімнің адамға қажетті пайдалану, тұтыну сипатын жасай алатынын материализм теоретиктері ежелден дәлелде­ген. Елбасы өзінің аталмыш мақаласында осы теорияның біздің өмірімізге тән сипатын тереңдеп ашып, ұғынықты тәсілмен түсіндіре түсті. Сонымен қатар, әлемнің әміршісі ең­бек екенін нақты көрсете білді.  

 

Сәрсенбі, 9 қаңтар 2013 7:30

Қоғамның тұтынушылықты ғана көздейтін масылдық пиғылының қауіпті екенін Елбасы Нұрсұлтан Назарбаев өзінің «Қазақстанның әлеуметтік жаңғыртылуы: Жалпыға Ортақ Еңбек Қоғамына қарай 20 қадам» атты мақала­­сында ашып көрсеткен болатын. Материалдық құндылық тек нақты еңбектің нәтижесінде туатынын да Президент өз мақаласында атап айтқан еді. Әрине, өндіріс қатынастарында еңбектің нақтылы және абстрак­тілі болатынын, тек нақты еңбек қана өнімнің адамға қажетті пайдалану, тұтыну сипатын жасай алатынын материализм теоретиктері ежелден дәлелде­ген. Елбасы өзінің аталмыш мақаласында осы теорияның біздің өмірімізге тән сипатын тереңдеп ашып, ұғынықты тәсілмен түсіндіре түсті. Сонымен қатар, әлемнің әміршісі ең­бек екенін нақты көрсете білді.  

Масылдық қоғамның сипатын, қайғысы мен қасіретін француз ойшылы Жан Бодрийяр да өзінің 1970 жылы шығып, 2006 жылы орыс тіліне ауда­рыл­ған еңбегінде біршама те­рең­­деп ашқан. Ол масылдықты санасыз негіздегі психология­лық қалып ретінде қарастыра­ды. Масыл­дық, яғни тұтыну­шылықты ғана көздейтін қоғам – нақты сезімі, мәдениеті жоқ өзін өзі алдайтын қоғам. Онда тіпті, байлықтың өзі шын мә­ніндегі тапшы­лық­тың (дефи­цит­­тің) сырт көрінісі ғана, дейді ол. Әрмен қарай Бодрийяр ма­сылдық адамның табиғи болмысына жат қылық, тек эконо­ми­ка­лық өсімге ғана қол жеткі­зу­ді жақтайтын әлеу­меттік диф­фе­рен­­циацияның асы­ра сілтеу­ші­лігі деген қоры­тынды шығарады.
Осындай құбылыс біздің бүгінгі өмірімізде де көрініс тауып отырғаны жасырын емес. Сондықтан да Елбасы оның қа­уіпті сипатын өзінің көреген­ді­гімен тани отырып, қарсы әре­кет­тер жасауға шақырады. Алдымен Елбасы жаңғырту үдеріс­тері табысты жүргізілуі үшін қандай қағидаттарды басшы­лық­қа алу керектігін анықтаған. Ең бірінші қағидат, ол эволю­ция­лық, яғни өзгерістер табиғи қалыптан тыс секірістерге жол бермеу арқылы болуы керектігі айтылады. Ал эволюциялық емес жолмен жасалатын «секі­рістердің» қаншалықты апатты әрекеттерге әкелетінін өз басымыздан да өткіздік. КСРО-ның Горбачев тұсында жеделдету деген ұраны болды. Экономи­ка­ның бір саласы басқа салалар­дағы даму үйлесімділігіне сәй­кес болмағандықтан, ол алысқа ұзамай өзінен өзі тұншықты. Тіпті, оның кесапатты салдары экономиканың барлық саласына өзінің салқынын тигізді.
Сондай-ақ, өткен ғасырдың 60-шы жылдарындағы Қытай­дағы Англияны қуып жетеміз деген «секірісті дамуы» да өз-өзінен шашылып қалды, тіпті ол артынан экономиканың эволю­ция­лық жолмен өсуін біраз уа­қытқа тежеп, ұзақ кедергі кел­тір­ді. Ал біздің Елбасымыз бар­­лық өзгерістер Қазақстан эконо­ми­касының мүмкіндіктеріне сәйкес болуын қатаң қадағалап келеді.
Екінші қағидат ретінде Елбасы елдің әлеуметтік жаңғыру нәтижесіне мемлекет пен жеке­меншік құрылымдардың ортақ жауапкершілік тартуын атайды. Сайып келгенде, нәтижелі жаң­ғыруға барлық қазақстандықтар мүдделі болғандықтан жауап­кер­­­шіліктің де жалпыға бірдей бол­ғаны өте дұрыс талап. Сонымен бірге, Президент мемлекет, бизнес құрылымдары және жеке аза­маттың өзара әріптестігін үш­інші қағидат ретінде атаған. Би­ліктің міндеті осы үшеуінің ра­цио­налды тепе-теңдігін қам­та­ма­сыз етуге бағытталатын болады.
Барлық істің нәтижелі бол­ма­ғы адамның ынталануына байланысты. Әлеуметтік жаңғыртуға да адамның ынталануы шарт. Сондықтан да Елбасы мемле­кет­тің азаматтардың еңбек, шы­ғар­ма­шылық және қоғамдық бел­сен­­ділігінің оянуына көмек қо­лын созуын ынталандыру қа­ғидаты деп атап, оны төртінші шарт ретінде қосыпты. Міне, осындай талаптар орындалса, онда жаң­ғы­­рудың әділетті боларына еш­кім шүбә келтірмесі айдан анық.
Барлық істің берекелі, нәти­желі аяқталуы оны іске асыру тетіктерінің жоғары біліктілікке негізделген кәсіби болуын да талап етеді. Егер жоспарлар үстірт жасалып, шешімдер үстірт қа­былданса, ондай жерден жақсы нәтиже күтуге болмайды. Жақ­сы басталған іс тек кәсіби білік­ті­лік­пен жүргізілгенде ғана оның пайдалы да тиімді болатынына кепілдік бар. Елбасы қоғамы­мыз­ды жаңғырту барысында да осы қағидаттың орындалуы міндет екенін де атап көрсетіпті. «Барлық шешімдер егжей-тег­жейлі есептеліп, әлем­дік тәжіри­бені оқып-үйрену не­гі­зінде ғы­лыми дәлелденген ұтымдылық қаперге алына отырып қабылда­нуы тиіс», дейді ол.
Қазіргі кезде әлеуметтік заң­намаларды жетілдіру ісі бізге – республика Парламентінің депутаттарына күрделі міндет болып отыр. Барлық заңнамалық акті­лер қабылданып, олардың сапасы барынша жетілдірілген деп тоқмейілсіп жүрсек те, көптеген заңнамаларымыз іс жүзінде ол­қылықтар танытуда. Соның қата­рында Елбасы «Білім туралы» Заңның олқылығын атап көрсетті. Мәселен, оның ішінде Біртұтас ұлттық тестілеу туралы талап бар болса да оны іс жүзіне асыру тетіктері жетілмегенін Елбасы атап көрсетті. Тоғыз жылдан бері қолданылып келе жатқан бұл тәртіп халық арасында түрлі наразылықтар ту­ғызып жүрсе де соның тәртібін заңнама арқылы жетілдіру еш­кімнің ойына келмеген секілді.
«Білім туралы» Заңның негі­зінд­е министрлік жасаған ереже ҰБТ процедураларын реттеуде әлсіздік танытуда. Осының өзі мәселені жылдан-жылға күрде­лендіріп барады. Мәселен, былтыр ҰБТ тапсыруға оқушы­лар­ды жаппай, қатаң тексеріс­тер­ден өткізіп кіргізді. Өйткені, кейбі­реулердің қойындарына байланыс құралдарын жасырып кіруі және сол арқылы таныстарына сұрақтарды салып жіберіп, дайын жауаптарды алатыны белгілі еді. Бірақ ҰБТ өткізуге тиісті қызметкерлерге адамды бүге-шігесіне дейін бойын тексеруге ешкім құқық берген жоқ деген дау өршіп берді. Мұның өзі адамның жеке бостандығына қол сұғушылық деген жалақ­ор­лықтарды да естіп жүрдік. Ал заңнама жетілдіріліп, онда бұл мәселе арнайы қаралған болса, ешкімнің де дау шығаруына негіз жоқ болатын еді. Адамдар ұшаққа отырарда қауіпсіздік шаралары үшін қатаң тексерістен өткізіліп кіргізіледі ғой. Алайда ұшақта сапар шегу қауіпсіздігі туралы заңнамада мұндай іс арнайы қарастырылғандықтан, мұн­да ешкім де менің құқым бұзылды деп шағым бермейді.
Елбасы өзінің сөзінде «Медиация туралы», «Кәсіподақтар туралы» және т.б. әлеуметтік заңнамалар туралы да нақты сындар айтып, оларды жетілдіру қажеттігіне назар аударды.
Жалпы, дамудың әр түрлі мезгілінде қабылданған кейбір заңнамалар бүгінгі өмір талабына сәйкес келе бермейді. Әрине, Елбасының барлық 20 нақты тапсырмасына баға беріп, олар­дың тиімділігіне тоқталуды бір мақаланың көлемі көтермейді. Олардың барлығы да әлеуметтік жаңғыртуға негіз болатын ұтым­ды қадамдар екені даусыз. Мен тек Қазақстан тарихына сергек қарайтын жандардың бірі ретін­де 12-тапсырмадағы мә­­­селеге тоқтала кеткенді жөн көрдім. Онда басқа дүниелер­мен қатар, Қазақстан тарихы пәнінің кем­шін тұстары, соның ішінде оқу­шылар арасында ол туралы «қызықсыз», «бытысқан пән» деген пікірлердің бар екен­дігі айтылады. Бұл – өте орынды сын. Ғалымдардың айтуына қа­ра­ғанда, тәуелсіздікке дейінгі Қазақстан тарихы пәні КСРО ғалымдарының қазақтарды көш­пенді, мәдениеті жоқ деген ұста­нымдарының бағдарымен жазылып, халқымыздың тарихын­да­ғы аса маңызды оқиғалар көзге ілінбей келген. Сол оқулықтар сәл түзетілгенімен, негізгі бағ­дар бұрынғы күйінде қалған. Ал патриоттық сананы мұрат тұт­қан ұлтжанды тарихшылардың сол оқиғаларға деген көзқарасы бас­қа қырынан таратылып, өз­геше болып жазылған. Сөйтіп, ми­нистр­лік тарапынан екі жақ­тың ортақ келісімі жасалмаған­дық­тан, оқулық осындай сын­дарға ұшырап жүргені рас. Қала берді үлкен тарихтан түбегейлі білімі жоқ, соңғы жылдардағы жаппай кандидаттық қорғау үде­рісімен ғылымға келіп қалған ұшқары ойлы біреулер өзіндік ойы, бі­лімі болмаған соң оқу­лыққа ескі ұстанымды сәл өзгер­тіп, енгізіп жіберген. Осы мәселені ретке келтіру өте маңызды мәселе еке­нін Елбасы атап көрсетіп отыр. Сайып келгенде, өз тари­хың­ды дұрыс білу де азамат­тық­тың не­гізгі ұста­нымдарының бірі ғой. Ендігі мәселе Білім және ғылым министрлігінде.

Жалғас ДҮЙСЕНҒАЛИЕВ,
Мәжіліс депутаты.