Экономика • 27 Маусым, 2020

Қазақстандағы электронды сауда нарығының көлемі 20 есе өсті

614 рет
көрсетілді
3 мин
оқу үшін

Lamoda сарапшыларының айтуынша, интернеттегі сатып алулардың орташа мөлшері 30-35% өсті. Бұл туралы кеше Алматыда интернет дүкен желілері өкілдерімен кездесуде айтылды, деп хабарлайды Egemen.kz

Қазақстандағы электронды сауда нарығының көлемі 20 есе өсті

Бұл соңғы 10 жылдағы көрсеткіш. "Электронды коммерция нарығы интернеттің таралу жылдамдағымен бірге өсе бастады. 2019 жылы қолма-қол ақшасыз төлемдер көлемі 2.3 есе артып, шамамен 14,4 трлн теңгені (бөлшек сауданың жалпы көлемінің 3,7%) құрады. Белсенді сатып алушылардың саны 72%-ға артып, 3,2 млн адамға жетті.

2010 жылы Қазақстандағы онлайн-сауда көлемі 35 млрд теңге болатын. 2015 жылға қарай индикаторлар 5 есе өсіп, 194 млрд  теңгеге барып тоқтады.

Салыстыру үшін: 2015 жылы Интернетте барлық бөлшек сауданың тек 7,5%-ы жасалған, 2019 жылы бұл көрсеткіш 14,2%-ға дейін өсті, ол 3,5 трлн долларды құрады. "2012 жылы интернет-дүкендердегі барлық қазақстандық төлемдердің тек 10%-ы Қазақстанда қалды, 2014 жылы бұл көрсеткіш 35% құрады.

Қазақстанда интернетті пайдаланушылар саны 2018 жылы ел халқының 81,3% құрады, ал электронды коммерция үлесі 2,9% жетті. Нарық 1,5 есе өсіп, 259,5 млрд теңгеге жетті.

"Қазақстандарғы электронды сауда қарқынды дамып келеді, ел тұрғындары Интернет арқылы өздеріне қажетті тауарларға  тапсырыс беріп жатыр", дейді Вячеслав Иващенко, Wildberries дүкендер желісінің  Директоры.  

Сарапшылардың пікірінше, электронды сауданың экономикаға мультипликативті әсері Қазақстанның ЖІӨ-ге жыл сайынғы үлесін 1,1% деңгейінде болжауға мүмкіндік береді.

"Электрондық сауданың танымалдылығы әртүрлі факторлардың әсерінен тез өсіп кетті, ал заманауи әлемді сатып алуға тез көмектесетін интернет-дүкендер мен мобильді қосымшаларсыз елестету мүмкін емес",  деді Lamoda Kazakhstan бас директоры  Мөлдір Рысалиева.

Дүниежүзілік банктің мәліметі бойынша, Ovum (Дүниежүзілік ұялы ақпарат қызметі) 2017 жылы Қазақстанда халықтың 76,4% интернетті пайдаланушылар болды. Бұл рейтингте Қазақстан Ұлыбританиядан кейін (94,8% пайдаланушылар), тіпті АҚШ (76,2%), Польша (76%) және Ресейден (76%) озып кетті.

"Республикада смартфондар арқылы қосылулар санының артуы жағымды көрініске қосылды: 2018 жылдың аяғында 18,2 миллион болды, ал 2022 жылға қарай 25,6 миллионға болжам жасалды",  дейді ZooMarket.kz маркетологы Андрей Цой.

Интернет-дүкендердің көпшілігінде барлық ірі сатушылар пайдаланатын төлем жүйесін пайдаланады, ал дүкендер жеке деректерді физикалық түрде сақтай алмайды. Ақпараттық инфрақұрылымды дамыту мүмкіндіктері электронды сауданың өсу әлеуеті таусылмаған деп болжайды. Осылайша 2021–2022 жылдары халқы 250 адамнан аз 877 ауыл 3G/4G технологиясын қолдана отырып, кеңжолақты Интернетке қосылады, ал қалған 930 ауыл жерсеріктік Интернетке қосылады.