Технология • 07 Қазан, 2020

Ұшқышсыз ұшатын көліктердің ерекшелігі неде?

579 рет
көрсетілді
3 мин
оқу үшін

Заманауи технологияның, соның ішінде ұшатын көліктердің қолданысқа енгеніне біраз болды. Алайда көпшіліктің бас шайқап, таңырқайтын дүниелері көп-ақ. Осыған орай ұшқышсыз ұшатын әуе көліктері жайлы біраз ақпарат легін ақтарып көрелік.

Ұшқышсыз ұшатын көліктердің ерекшелігі неде?

Америкалық Ansys техно­логиялық компаниясы жаһан тұрғындарының арасында арнайы сауалдама жүргізген болатын. Нәтижесінде, ұшқышсыз ұшатын көлікті пайдалануға респонденттердің 64%-ы дайын екен. Бұған Үндістаннан (92%), Қытайдан (86%) және Жапониядан (57%) тұрғындар үлкен қызығушылық танытып отырған жайы бар.

Бұл ретте сауалдамаға жауап бер­гендердің 86%-ы көліктің жаңа түрлері техникалық ақауларға және күрделі жөн­деулерге әлі де дайын еместігін, сөй­те тұра тың жаңалықты қолданғысы келе­тіндердің күн санап артып келе жат­қанын тілге тиек етті.

Жуырда Аустрияның Линц қа­ласында қоғамдық кө­лік жүйесі аэротаксимен, яғни әуе­де ұшатын рейстік көлік­тер­­мен толықтырылады. Бұл инфра­құрылым 2021 жылы қолдануға берілмек. Аэротакси тек жолаушыларды тасымал­дап қана қоймай, жүк тиемелерін де жеткізетін болады. Сынақ­тан өткізу барысы халық қоныс­танбаған аймақта және жолаушыларсыз тәжірибеден өтеді. Алғашқы тікұшақ айлағы Дунай­дың екі жағалауында пайда болады деп жоспарланып жатыр.

Линц қаласы – Аустриядағы тұрғын­дар саны бойынша үшінші орында. Онда 200 мыңнан астам халық шоғырланған. Тұр­ғындардың басым көпшілігі қала маңында қоныстанған. Жоба ұйымдастырушыларының пі­кі­рінше, аэротаксиді сынақтан өткі­зу үшін осы аймақ қолайлы.

Линцте пайда болатын EHang 216 аэромобильдерін аустриялық және қы­тайлық инженерлер бір­лесіп әзірледі. Кабинада екі жо­лаушыға арналған орын бар. Сондай-ақ аэротакси 260 ки­ло жүк тией алады. Ал дизай­ны алып квадрокоптерге ұқ­сайды. Аэротакси сағатына 150 шақы­рым­ға дейін жылдамдықпен ұшады. 2019 жылы Вена орта­лы­ғындағы футбол алаңында EHang 216-ның ал­ғашқы сынағы бол­ған еді. Сол кезде аэротакси жо­лау­шылармен бірге әуеге кө­те­ріліп, стадионды айналып ұш­қан.

Сонымен қатар Түркияның Baykar Defense компаниясы Cezeri-дің «ұшатын көлігін» сынақтан сәтті өткізді. Тікұшақтың сыртқы бөлігі алып дронға ұқсайды. Кө­­ліктің 230 кило болатын түп­нұсқасы 10 метр биіктікке көте­рілген. Осылайша компания өкіл­дері түпнұсқалардың бір­не­ше түрін құрастыратынын және бортты адаммен бірге ұшы­ратынын хабарлады.

Болжамдарға сәйкес «ұшатын кө­лікті» сағатына 100 шақырымға дейінгі жылдамдықпен дамыта отырып, 2 мың метрге дейін биік­тікке көтеріле алатындай етіп құрастыру. Алайда нарыққа шығару үшін тағы 10-15 жыл қажет болатынын еске салды. Сон­дай-ақ «ұшатын көлікке» XII ға­сырдың әйгілі мұсылман ин­женері және эрудиті Исмаил әл-Джазаридің (Ismail al-Jazari) есімі берілген.

Бұдан бөлек, әлемге әйгілі Lilium стартап компаниясы 2025 жы­лы ұшатын таксиді қол­данысқа шы­ғаруды жоспарлап отыр. Ал­ғашқы кең көлемді ұшатын құрылғыны сынақтан өткізген стартаперлер Gett және Airbus менеджерлерімен бірлесе жұмыс істеуде. Gett-такси ком­паниясының Еуропа бөлігіне жауапты директоры Ремо Гербер: «Біздің компания ұжымы әр­дайым ерекше дүние жасауға атсалысып келеді. Жобамыздың бастапқы нұсқасы да дайын. Оған қоса, Lilium стартаперлері – өте білікті мамандар. Жолаушыларға арналған аэротакси құрылғысын жалғастыра береміз», дейді.