Білім • 29 Қазан, 2020

Халықаралық ұйымдар оқушыларға алаңдаулы

372 рет
көрсетілді
7 мин
оқу үшін

Біріккен ұлттар ұйымының Балалар қоры (ЮНИСЕФ) Біріккен ұлттар ұйымының білім, ғылым және мәдениет жөніндегі ұйымымен (ЮНЕСКО), Дүниежүзілік денсаулық сақтау ұйымымен (ДДҰ), Дүниежүзілік банкпен және жергілікті серіктестермен бірлесіп мектептердің жабылуы мен ашылуы аясында әр баланың білім, денсаулық және қауіпсіздік құқықтарын ілгерілету және қорғау бойынша вебинарлар сериясын іске қосты.

Халықаралық ұйымдар оқушыларға алаңдаулы

 

Вебинарлар білім беру саласы маман­дарының COVID-19 жағдайында мектеппен байланысты денсаулық сақтау шараларын жүзеге асырудағы әлеуетін арттыруға, оқу шығындарын азайтуға және балаға бағытталған инклюзивті, цифрлы және аралас оқытуды ұйым­дастыруға мүмкіндік беруге бағытталған. Вебинарлар сериясы аясында 2020 жыл­дың төртінші тоқсанында айы­на бір вебинардан өткізіледі. Ай сайын білім және денсаулық сақтау депар­таменттері, мектеп басшылығы мен мұғалімдер келесі тақырыптарға арнал­ған пікірталасқа қатыса алады. Бұл – біріншіден, мектептерді қауіпсіз және жүйелі түрде біртіндеп іске қосу. Екін­шіден, жетілдірілген және шок­қа тұрақтырақ мектеп жүйелерін қалып­тастыру. Үшіншіден, аралас оқу жағ­дайында инклюзивті оқуды қамтамасыз ету.

COVID-19 пандемиясы әлемдегі білім беру жүйесіне қатты әсер етті. Көптеген елдер басқа кең таралған шектеулермен қатар COVD-19 таралуының өсуіне байланысты жедел шара ретінде мектептерді жауып тастады. Мектептердің жабылуы балалардың денсаулығына, біліміне және дамуына, отбасының кірісі мен жалпы экономикаға теріс әсер етуде.

2020-2021 оқу жылының бірінші тоқсанында Қазақстан бастауыш мектептерде офлайн оқытуды қайта бас­тай отырып, аралас тәсілді қолданды. ЮНИСЕФ, ЮНЕСКО, ДДҰ және Дүниежүзілік банк бірнеше маңызды фактор­ларды ескере отырып, мектеп­терді жабу немесе қайта ашу туралы шешімді анықтайтын қауіпті бағалауға негізделген тәсілді қолдайды, мысалы: жергілікті деңгейдегі COVID-19 эпидемиясы, білім беру мекемелерінің өз жүйесін қауіпсіз жұмыс үшін жоспарлау және бейімдеу мүмкіндігі және вирустың таралуын азайту, мектептердің жабылуының білім берудегі шығындарға әсері, әділеттілік, балалардың жалпы денсау­лығы мен әл-ауқаты, сондай-ақ мек­тептен тыс жүзеге асырылатын бір­қатар басқа денсаулық сақтау шаралары.

2020-2021 оқу жылының бірінші семестрінде Қазақстан бастауыш мектептерде дербес оқытуды қайта бастай отырып, аралас тәсіл қолданды. ЮНИСЕФ, ЮНЕСКО, ДДҰ және Дүниежүзілік банк бірнеше маңызды факторларды ескерумен, мектептерді жабу немесе қайта ашу туралы шешімді анықтайтын қауіпті бағалауға негізделген тәсілді қолдайды. Айталық, жергілікті дең­гейдегі COVID-19 эпидемиясы білім беру мекемелерінің өз жүйесін қауіпсіз жұмыс үшін жоспарлау және бейімдеу мүмкіндігі және вирустың таралуын азайту, мектептердің жабылуының білім берудегі шығындарға әсері, әділеттілік, балалардың жалпы денсаулығы мен әл-ауқаты, сондай-ақ мектептен тыс жүзеге асырылатын бірқатар басқа денсаулық сақтау шараларын қамтиды.

«Мектептердің жабылуы бүкіл әлем­дегі балалардың оқу процесін бұзды. Оның шұғыл және ұзақ мерзімді салдары болды. Тиісті сападағы жалпыға қол­жетімді қашықтан оқыту бол­маған кезде білім берудегі теңсіздік кү­шейеді. Қазір барлық балалар үшін сапалы оқытуды қайта бастау және оқу шығындарын өтеу өте маңызды. Қауіпсіз жерде мектептер қайта ашылуы қажет. Сонымен қатар білім беру жүйесін қайта қарастыру, көптеген оқыту жолдарын ұсынатын және денсаулық сақтау мәселелеріне де, басқа да күйзелістерге төзімді, оқушыларға бағытталған ин­клю­зивті білім беретін жүйені құру үшін шұғыл инвестициялар қажет», деді ЮНИСЕФ-тің Қазақстандағы өкілі Артур ван Дизен.

«Мектептердің ашылуы қазіргі кезде әлемнің көптеген елінде, соның ішінде Қазақстанда сапалы білім беру­дің ма­ңызды мәселелерінің бірі болып саналады. Көптеген адам үшін пан­демияның жаңа толқынына немесе қазірдің өзінде пайда болған вирус тара­луының артуына байланысты мұны қалай шешу керектігі әлі түсініксіз. Бірақ бүкіл әлемдегі көп­теген балалар үшін оқушыларға ба­ғытталған аралас оқыту мүмкіндіктері сапалы білім алудың бірден-бір кепілі болып отыр. Бұл вебинарлар мүдделі тараптарға әлем бойынша осыған байланысты негізделген шешімдер қабылдау үшін негізгі ұсыныстар мен сабақтарды зерттеуге көмектеседі деп үміттенеміз», деді ЮНЕСКО-ның Қазақстан, Қыр­ғызстан және Тәжікстандағы өкілі Криста Пиккат.

Кез келген қажеттіліктері бар барлық балалар үшін қолжетімді инклюзивті білім жүйесін құру білім беру жүйесін жоспарлаудың негізінде тұруы қажет. Қазақстанда онлайн-оқыту үшін 10-нан астам онлайн оқыту платформасы құрылды. Бірақ оқу материалдары ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларға бейімдеуді қажет етеді. Сандық оқу мазмұнын жасаудан гөрі, оны жеке оқушылардың нақты қа­жет­тіліктеріне бейімдеудің шұғыл қа­жеттілігі бар.

Вебинарлар барысында ұйымдас­тырушылар балаға бағытталған аралас оқыту тұжырымдамасын және оқу платформалары мен құрылғыларын балалар­дың қажеттіліктеріне бейімдеудің қол­даныстағы шешімдерін ұсынады.

«Мектептердің жабылуының нәти­же­сінде әлем базалық білім беруге мемлекеттік инвестициялардың 16%-на дейін жоғалтуы мүмкін. Түзету ша­­ра­ларынсыз біз 2030 жылға қарай на­­шар оқитындардың үлесін 50%-ға қысқарту жөніндегі мақсатқа қол жет­кізуде едәуір сәтсіздікке ұшыраймыз. Осылайша, «вируспен өмір сүру» ойлау тәсілін қабылдау, саясатты өзгеріп жатқан жағдайларға сәйкес түзету және мектептердің жұмысын біртіндеп қайта бастауға арналған құралдардың бір бөлігі ретінде қашықтан оқыту сапасын жақсартуды жалғастыру өте маңызды», деді Қазақстандағы Дүниежүзілік банк­тің Орталық Азиядағы адами даму бағдар­ламаларының жетекшісі Сусанна Хайрапетян.

«Мектептің жабылуы балаларға бі­лімі жағынан да, психикалық ден­сау­лығы мен әлеуметтік дамуы жағынан да кері әсерін тигізуде. Балалар – кү­­тімге лайық және аурудың өршуі олар­дың өмірін бұзатын кезеңдерде ерек­­ше назар аударуды қажет етеді. Олар­дың білімге ең қолайлы жағдайда қол жеткізуіне мүмкіндік беретін нұс­қаларды қарастырайық», дейді ДДҰ-ның Қазақстандағы өкілдігінің денсаулық сақтау саласындағы аға кеңесшісі, доктор Омар Салех.