Аймақтар • 07 Қаңтар, 2021

Алматы мен Шолпан ата тас жолы жөндеуден өтуде

442 рет
көрсетілді
4 мин
оқу үшін

Азия Даму Банкі (АДБ) Алматы-Ыстықкөл баламалы жолының Қазақстан мен Қырғызстан экономикасына экономикалық әсерін бағалау туралы есебінде жаңа жол маршрутқа байланысты жыл сайын Қазақстанның ЖІӨ-не 31-165 миллион доллар, ал Қырғызстанның ІЖӨ-не 53-439 миллион доллар әкелетіні туралы деректермен бөлісті деп жазады, деп хабарлайды Egemen.kz

Алматы мен Шолпан ата тас жолы жөндеуден өтуде

Екі миллиондық тұрғыны бар Алматы мен Шолпан атаны бөліп тұрған түзу сызықты қашықтық бар болғаны – 80 км. Ал Алатауды айналып өтетін жолдың ұзындығы 460 км, бұл автомобильмен шамамен 6,5 сағатты құрайды.

Азия Даму Банкі Ыстықкөлге баратын жеңіл маршрут екі елдің туризмінің әлеуетін де, туристердің арад туристердің ағынын айтарлықтай арттырады, сонымен бір мезгілде халықаралық саяхатшылардың Ыстықкөлге де, Алматыға да келуі едәуір жеңілдейді деп санайды.

АДБ Алматы мен Ыстықкөл арасындағы жаңа қысқа жолдың бірнеше бағытын қарастырды.
Алматы – Ұзынағаш  –Кеминнің батыс бағыты үш қосалқы бағдардан тұрады: Новый Кастек асуы арқылы (2461 м), Масанчи арқылы (2308 м) немесе ұзындығы 14,6 км туннель арқылы. Тек үшінші қосалқы маршрут барлық көліктерге жарамды және жыл бойына ашық болады.

Бірінші қосалқы маршрутты салудың шамасы шамамен егер жол қиыршықтас болса, 81 миллион доллар, ал жол асфальт болса, 94 миллион доллар. Екінші қосалқы маршрут үшін қиыршық тасқа 93 млн доллар, асфальтқа 113 млн доллар кетеді. Тоннельмен қосалқы маршрут әлдеқайда қымбат – $ 518 млн.

Тікелей маршрут – Озерный асуы – Чоң-Кемин – Күнгей Алатау – Бактуу-Долоноту  –Чолпон-Ата, Озерный асуы арқылы (3514 м) 85 км ұзындығы, 16 шақырымдық тоннельдің құрылысын 3000 м биіктікте салуды көздейді.

Сол сияқты құрылыс, пайдалану және техникалық қызмет көрсету АДБ мамандары мұндай биіктіктегі объекттің өзі қиын мәселе дейді.

Іле-Алатау ұлттық паркі арқылы ландшафтқа және әртүрлі жануарлардың табиғи тіршілік ету ортасына пропорционалды әсер етпейтін көлік қозғалысын ұйымдастыру қосымша қиындық туғызады. Бұл маршруттың шамамен шамасы $ 587 млн ​​құрайды.

Алматы – Түрген – Ассы  –Шілікті өзенінің аңғары – 216 км ұзындықтағы Байсар аңғары – Ананьево бағыты сонымен қатар 2900 биіктікте 12 шақырымдық туннель салуды қажет етеді.

Бұл бағыт жеңіл автомобильдерге, автобустарға және жеңіл жүк көліктеріне ғана арналған, биіктікке байланысты жол өтетін, ол тек маусымнан қарашаға дейін ашық болады. Капитальды шығын – 468 миллион доллар.

Қысқа сапар – әртүрлі маршруттық нұсқаларда жүру уақыты 1 сағаттан 40 минуттан 5 сағатқа дейін болады – адамдарға жиі саяхаттауға және мысалы, демалыс күндері туристерді осы бағытқа тартуға мүмкіндік береді, деп санайды АДБ.

Сонымен қатар, Даму институтының талдаушылары барлық маршруттарды кем дегенде алты айға ашуға болатындығын және бұл шыңы маусымның ортасынан қыркүйектің ортасына дейін жеткен Ыстықкөлдегі туристік маусымның ұзақтығын арттырады деп атап өтті. Сонымен қатар, туристік сапарларға деген сұраныстың үштен бір бөлігі осы үш айдан тыс уақытқа келеді.

Альтернативті жолдағы орташа тәуліктік трафик (маршруттық нұсқаға байланысты) АБЭК туризм бойынша бас жоспардың консервативті сценарийі бойынша (Алматы-Бішкек экономикалық дәлізі, АДБ қолдауымен) және маусымнан қарашаға дейін тәулігіне 1000-нан 2750 көлікке дейін болады деп есептеледі және оптимистік сценарий бойынша тәулігіне 1800-ден 6800-ге дейін көлік құралдары.

АДБ баяндамасында альтернативті жолдың салынуынан туындайтын туристік сұранысты қанағаттандыру үшін АВЭК аймағына жалпы қонақжайлық секторын дамытуға күш салу қажет екендігі атап көрсетілген. Содан кейін екі елдің ЖІӨ ондаған, тіпті жүздеген миллион долларға өседі.