Аймақтар • 14 Қаңтар, 2021

Жол ережесін бұзғандар тыйылмай тұр

286 рет
көрсетілді
4 мин
оқу үшін

Петропавл қаласының көптеген жүргізушілерінде жол тәртібін сақтау мәдениетінің төмен екенін бұрын да жазған болатынбыз. Патрульдік полиция қаптап жүргенімен жүргізушілер олардан ыға қоймайды. Шағын қалада кем дегенде сағатына 80-90 шақырым жылдамдықпен жүргісі келетін есерлер көп. Ондайлар, әсіресе басқа қаланың нөмірін таққан машиналарды алдына түсіргісі келмейді. Баланың намысқойлығы сияқты сондай қылықтарды көргеніңде сананың төмендігін сезесің. Сана төмен болған соң мәдениет те болмайды ғой.

Жол ережесін бұзғандар тыйылмай тұр

Полицияның мәліметіне қа­рағанда, өткен жылы облыста алты мыңға жуық жүргізуші рұқ­сат етілген жылдамдықтан асырып жүрген. Жалпы, үстіміздегі жылдың 11 айында облыс жолдарында жол тәртібін бұзудың 49 847 фактісі тіркелген. Барлық тұрғындарының саны 600 мыңға жетпейтін, оның ішінде 18 бен 70 жас арасындағы жүргізушілер саны көп болса 200 мыңдай бо­ла­тын облыс үшін бұл өте үл­кен сан. Бұған қарағанда әр­бір төртінші жүргізуші жол ере­же­сін бұзған деуге болады. Әр­бір жол ережесін бұзушылық адам өміріне қауіп төндіретінін жүр­гізу­шілер білсе керек еді.

Осы уақыт аралығында кө­лі­гін мас болып жүргізген 986 жүр­гізуші ұсталған. Ал 75 жүргізуші қар­сы бағытқа шығып кетіп, өрес­кел бұзушылыққа жол берген.

Жылдамдықты асыру және маневр жасау қағидаларын сақта­мау жол-көлік оқиғаларының жа­салуына жиі себеп болады. Жүр­гізушінің назарын жол қауіпсіз­дігінен басқа жаққа аударып, қы­­рағылығын төмендететін қы­лық­тардың қатарында рульде ке­ле жатып телефонмен сөйлесу жиі болып тұрады. Аталған уақыт­та осындай 2352 факті тір­кел­ген. 5089 көлік жүргізушісі қауіпсіздік белдігін тақпауға жол берген, мұндай жағдайда ЖКО кезінде зардаптың ауырлығын арттыратыны белгілі. «Қыс ке­зінде апат тәуекелі арта түседі, бұ­ған көктайғақ, жолды көміп қа­латын сырғыма мен қатты бо­ран. Осылардың кесірінен кө­ру аймағы шектеледі. Көк­тай­­ғақ кезінде ең басты ереже – жыл­дамдық режімін сақ­тау және арақашықтықты ұстап оты­­­­ру, сонымен қатар жаяу жүр­гін­­­шілер жолағына жақын­да­ған кез­де жылдамдықты азай­ту аса ма­ңызды», дейді облыс­тық По­лиция департаменті басты­ғы­ның бірінші орынбасары, полиция пол­ковнигі Қанат Айтбаев.

Облыстағы ЖКО көбеюіне үл­кен себеп болып отырған жайт­тардың бірі – жүргізушінің масаң күйінде рульге отыруы. Өткен жы­лы облыста бұрын көлік жүр­гізу құқынан сот шешімімен айырыл­­ған 37 жүргізуші масаң кү­йінде қайтадан рульге отыра­мын деп ұсталды. Мәселен, Ақ­жар ауданының бір тұрғыны биыл­ғы ақпан айында көлікке мас бо­лып отырғаны үшін 15 тәулікке қамалып, 7 жылға жүргізуші куә­лігінен айырылған. Дегенмен ол осы жылдың шілде айында өз көлігін масаң болып жүргізіп келе жатып, Горьковский селосының түбінде бағанды соғып, тағы ұс­тал­ды. Қараша айының аяғында болған сот шешімімен енді ол жүргізушілік құқынан ғана емес бас бостандығынан да бір жыл­ға айырылды. Ең қиыны ен­ді бір жыл бойы оның отбасы, бала-шағасы асыраушысынан ­айы­рылып, қиын жағдайда қалды.

Өткен жылы 11 қаңтарда заң­намаға өзгерістер мен то­лық­тырулар енгізіліп, көлікті ма­саң күйінде жүргізетіндерге белгіленген жаза қатаңдатылды. Оған сәйкес мас болып екінші рет ұсталғандар жүргізушілік құқынан өмір бойына айырылады. Алайда көлігі қорасында тұр­ған кейбір жүргізушілер оған қа­рамай, көлігінен түспейді. Сон­дық­тан заңнама жүргізу құқынан айырылған адамды көлігін бірден са­туын да міндеттеуі керек еді. Мұндай жаза куәліктен айыр­ған­нан гөрі әлдеқайда әсерлі болар еді... Алдағы уақытта сондай да жаза шығатын шығар деген үміт бар. Сонда жол апаты да азайып, адам өміріне келетін қауіптер де кемитін еді.

 

Солтүстік Қазақстан облысы