Аталған заң жобасы жөнінде депутат Гүлнар Бижанова баяндама жасады. Оның айтуынша, Еңбек заңнамасына биыл «жіберуші» және «қабылдаушы» тараптар деген жаңа ұғымдар енгізілді. Олардың құқықтары мен міндеттері бекітілді. Осыған байланысты тараптардың жұмыскерлердің заңды құқықтары мен мүдделерін сақтамағаны үшін әкімшілік жауаптылықты енгізу ұсынылады.
«Жауаптылық қызмет көрсету шартын жасасу кезінде де, оның қолданылу кезеңінде де тараптарды тәртіпке шақырады. Тең еңбек үшін тең еңбек жағдайларына конституциялық кепілдіктерді қамтамасыз етеді. Сондай-ақ жіберуші тараптың жұмыскерлері үшін заңнамада көзделген жұмыс уақыты мен күнделікті жұмыстың қалыпты және қысқартылған ұзақтығын заңсыз асырғаны үшін қабылдаушы тараптың әкімшілік жауаптылығын белгілеу ұсынылады», деді депутат.
Оның сөзіне сүйенсек, қолданыстағы заңнама бойынша прокурорға өз қаулысымен барлық заңсыз шешімнің күшін тез арада жою, сондай-ақ мемлекеттік органдардың негізсіз актілерін тоқтата тұру құқығы берілген. Бірақ оларды орындамағаны үшін әкімшілік жауаптылық көзделмеген. Бұл азаматтар мен бизнестің заңды құқықтары мен мүдделерін қорғау ісінде прокурордың құқық қорғау функциясын төмендетеді. Осыған байланысты прокурордың қаулысын орындамағаны үшін әкімшілік жауаптылық белгілеуді ұсынды.
«Тексерулерді, сондай-ақ бақылау мен қадағалаудың өзге де нысандарын заңсыз жүргізу фактілері бойынша мемлекеттік органдардың лауазымды адамдарының жауаптылығын күшейту мақсатында оларды әкімшілік жауаптылыққа тарту мерзімін бір жылға дейін ұлғайту ұсынылып отыр. Қазір бұл мерзім екі айды құрайды. Тәжірибе көрсетіп отырғандай, бұл да жазаның бұлтартпастығы қағидатын елеулі түрде жояды. Мұндағы мәселе – тексеру нәтижелеріне, мемлекеттік қызметкерлердің әрекеттеріне шағымдану процесінің ұзақ уақытты алуы болып отыр. Соның салдарынан екі айлық мерзімнің өтуіне байланысты кінәлі шенеуніктер жазаланбай қалып жүр», деді Гүлнар Бижанова.
Мәжіліс Төрағасының айтуынша, Әкімшілік құқық бұзушылық туралы кодекстегі депутаттар әзірлеген жаңа заңнамалық түзетулер отандық кәсіпкерлерді заңсыз қысымнан қорғауды күшейтуге мүмкіндік береді. Прокурордың қаулысын орындамағаны үшін әкімшілік жауаптылықты белгілеу, ең алдымен, кәсіпкерлерді мемлекеттік органдардың заңсыз әрекеттерінен қорғауға бағытталған. Ұсынылып отырған құрал прокурорлық қадағалаудың пәрменді және тиімді құралдарының біріне айналады және кәсіпкерлерді қорғаудың деңгейін арттырады.
Жалпы отырыста «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне жер қатынастарын дамыту мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» заң жобасы бірінші оқылымда мақұлданды.
Заң жобасы бойынша баяндама жасаған Ауыл шаруашылығы министрінің міндетін атқарушы Айдарбек Сапаров ауыл шаруашылығы жерлерін шетелдіктерге, шетелдік заңды тұлғаларға беруге және сатуға толық тыйым салынғанын атап өтті.
«Қазақстандықтарға қатысты мораторий нормалары бойынша, сондай-ақ жер заңнамасын жетілдіру мақсатында Мемлекет басшысы Ұлттық қоғамдық сенім кеңесінің бесінші отырысында Жер реформасы бойынша комиссия құруды тапсырды. Жер комиссиясының құрамына барлығы 80 адам кірді. Олардың 75 пайызы – азаматтық қоғам өкілдері және тәуелсіз сарапшылар», деді Айдарбек Сапаров.
Оның айтуынша, Жер реформасы жөніндегі комиссия биылғы 25 наурызда жұмысқа кірісіп, 24 сәуірде жұмысын аяқтады. Комиссияның 5 отырысы өткізіліп, онда 120-дан астам ұсыныс көтерілген. Жер заңнамасын жетілдіруге байланысты бірқатар жүйелі ұсыныс әзірленген.
Жер реформасы жөніндегі комиссияның ұсыныстарын іске асыру мақсатында «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне жер қатынастарын дамыту мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» заң жобасы дайындалды.
«Заң жобасының мақсаты – жер заңнамасын жетілдіру, ауыл шаруашылығы мақсатындағы жерлерді жалға алу институтын реттеу, жерді пайдалану мен қорғауға мемлекеттік бақылауды күшейту. Құжатқа енгізілген негізгі өзгерістер мен толықтырулар мыналар.
Қазақстандықтарға және қазақстандық заңды тұлғаларға ауыл шаруашылығы мақсатындағы жерлер 49 жылға дейінгі мерзімге жалға беріледі. Жалға алу мерзімі аяқталған кезде оны жаңа мерзімге ұзарту құқығы бар», деді Айдарбек Сапаров.
Жер ресурстарын басқару комитетіне жерді пайдалану мен қорғауды мемлекеттік бақылау функцияларын әкімдіктерден қайтарылады. Жер үлестері есебінен құралған ауыл шаруашылығы мақсатындағы жер учаскесін кепілге салу кезінде үлес иелерінің келісімі болғанда ғана рұқсат беріледі. Ауыл шаруашылығы жерлерінің нысаналы мақсатын «бағбандық» және «саяжай құрылысына» өзгертуге тыйым салынады.
«Халықтың мұқтажын қанағаттандыру мақсатында жергілікті жағдайларды ескере отырып, жайылымдарды басқару жөніндегі жоспарларда қажетті жайылым алқабының шекарасы айқындалады. Берілген ауыл шаруашылығы мақсатындағы жер учаскелері туралы мәліметтер мемлекеттік жер кадастрының интернет ресурсында ашық түрде орналастырылады. Ауыл шаруашылығы мақсатындағы жерлерді жекеменшікке беруге мораторийдің қолданылу мерзімі 2026 жылғы 31 желтоқсанға дейін ұзартылады», деді Айдарбек Сапаров.
Аталған мәселе жөнінде пікір білдірген Мәжіліс Спикері Нұрлан Нығматулин жерді пайдалану мен қорғауды бақылау заң деңгейінде күшейетінін алға тартты.
«Бұл құжат Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Кемелұлы Тоқаевтың тікелей тапсырмасымен әзірленді. Осы заң жобасы бойынша, ең алдымен, халқымыздың назарында жүрген өте маңызды жер мәселесі бойынша нақты шешім қабылданды. Ең бастысы, ауылшаруашылық мақсатындағы жерлерді жалға беру заңмен бекітіледі. Осы мәселеге қатысты қоғамда әртүрлі пікір, әртүрлі ой айтылды», деді Мәжіліс Төрағасы.
Жалпы, заң жобасында жерді жекеменшікке беру 5 жылға тоқтатылады. Мәжіліс Төрағасы атап өткендей, қазақстандықтардың ауыл шаруашылығына бағытталған жерлерін мемлекеттен сатып алмай, жалға беру құқығын иеліктен шығару мүмкіндігі қарастырылған.
Осы ретте, Палата Спикері жалпы заң жобасы жеке мал жаю үшін қажетті жайылым тапшылығын шешуге ықпал етіп, сондай-ақ жер учаскелері бойынша ақпараттың қолжетімділігі мен ашықтығы да күшейетінін атап өтті.
Жалпы отырыста мемлекеттік басқару деңгейлері арасында өкілеттіктерді қайта бөлу мәселелері бойынша заңнамалық түзетулер де бірінші оқылымда мақұлданды.
«Заң жобасы Мемлекет басшысының тапсырмаларын, стратегиялық құжаттарда және сарапшылардың ұсынымдарында айқындалған басымдықтарды ескере отырып дайындалды. Оны әзірлеу кезінде орталық және жергілікті деңгейлердегі мемлекеттік функцияларды талдау бойынша ауқымды жұмыс жүргізілді. Заң жобасы арқылы 55 заңнамалық актіге, оның ішінде 5 кодекс пен 50 заңға түзетулер енгізу көзделіп отыр», деді баяндама жасаған Ұлттық экономика министрі Әсет Ерғалиев.
Заң жобасы шеңберінде 94 функция қайта бөлінеді. Соның ішінде Үкіметтің 89 функциясы министрліктерге, ал жергілікті атқарушы органдарға 5 функция беріледі.
«Сонымен қатар 4 мемлекеттік органға қосымша өкілеттік беру қарастырылған. Жалпы, заң жобасын қабылдау мемлекеттік басқарудың тиімді жүйесін қалыптастыруда кезекті қадам болады және оның дербестігін одан әрі арттыруға ықпал етеді», деді министр.
Жалпы отырыс барысында рейдерлікке қарсы күресті күшейту, кәсіпкерлік қызметті мемлекеттік органдар мен лауазымды адамдардың заңсыз араласуынан қорғау және бағалы металдардың заңсыз айналымына кедергі келтіретін шараларды күшейту мәселелері туралы заң жобасы екінші оқылымда мақұлданды.
Отырыс соңында Мәжіліс депутаттары мемлекеттік органдар басшыларына депутаттық сауалдар жолдады.