Әрине, бұл жағдаят Павлодар облысына ғана қатысты емес, дегенмен біздің өңірімізді мысалға ала отырып, мемлекеттік аппаратта болатын ауыс-түйістер мәселесі туралы қысқаша тоқталуды жөн деп санадық. Біріншіден, соңғы жылдары мемлекеттік аппараттың жүктемесі айтарлықтайартты және алдағы уақытта азаятын түрі байқалмайды. Өкінішке қарай, мемлекеттік қызметшілердің бәрі бірдей мұндай жүктемеге төтеп бере алмайды. Мемлекеттік қызметпен қош айтысатындар да бар. Мәселен, бір ғана көрсеткішті – азаматтардың өтініштерін алып қарасақ. Соңғы үш жылдың ішінде облыс әкімінің аппаратына түскен өтініштердің саны бір жарым есеге артып, 40 мыңнан 60 мыңға дейін жетті. Бұл тек облыстық аппаратқа түскендері ғана. Бұдан бөлек, 23 басқарма, 13 қала мен аудандардың әкімдіктері бар. Тұрғындардың өтініштерінен бөлек, орындалуға тиісті жоғары басшылықтың тапсырмалары, нысаналы индикаторлар және басқа да міндеттемелер бар. Әрине, мемлекеттік қызмет жұмысқа жаныңмен беріліп, күндіз-түні еңбек етуді талап етеді, бірақ көп адам бұған шыдамайды.
Пандемия жағдайды одан сайын қиындата түсті. Қызметшілер штатының 80%-ы қашықтан жұмыс істеп, біразы ауырып жатқанда жұмыстың мұндай көлемін атқару қиынға соқты. Көпшілік білмейтін бір жайт – өткен жылы пандемияның өршіп тұрған кезінде облыстық денсаулықсақтау басқармасында бес қызметкер ғана жұмыс істеді. Оның ішінде басшы да бар. Әрине, облыс әкімі Әбілқайыр Сқақов ауруханалардың бас дәрігерлері мен өңірлікденсаулық сақтау саласы ардагерлерінің әлеуетін ұтымды пайдалана білді. Дегенмен бұл аса қиын кезең еді. Қауіптікезең аяқталғанда денсаулық сақтау басқармасының басшысы өз еркімен қызметінен кетуге шешім қабылдады. Пандемия басталғаннан бері жұмыспен қамту, бизнес және басқа салаларды қолдау қажеттілігі артқаны айтпаса да түсінікті.
Мәселенің екінші жағына келер болсақ, көп жағдайда сабақтастық институты жұмыс істемейді. Тәжірибелі әріптестердің орнына жаңа кадрлар келеді. Олардың тәжірибесі, қалада немесе облыста қордаланған мәселелер туралы хабарының аз болуы жиі кездеседі. Кей кездері жасмамандар білек сыбанып жұмысқа кіріссе де, көптеген «тарихи» проблемамен бетпе-бет келіп, тайқып шығады. Сонымен қатар мемлекеттік қызметтің қатаң талаптары мен жалақының көлемі еңбек нарығының заманауи трендтеріне сай келмейді. Қазіргі кезде білікті мамандар үшін фриланс, шетелдік компанияларда онлайн жұмыс істеу сияқты басқада жоғары жалақы төленетін мүмкіндіктер бар. Бір жарым жылдың ішінде жергілікті атқарушы органдардың 192 қызметкері мемлекеттік қызметпен қош айтысты. Олардың ішінде мақалада есімі аталған әріптесіміз де бар. Қалай дегенмен де, ол қысқа мерзім ішінде саланы дамытудың тиімді механизмін іске қосып үлгерді. Сондықтан сабақтастық принципі өз жемісін береді деп ойлаймыз. Мақалада айтылған кейбір басшылардың бұрынғы қызметіне оралуы да оңтайлы нәтиже көрсетуі тиіс. Бұған олардың институционалдық жадысы көмектеседі.
Үшінші және біздің ойымызша ең маңызды мәселе – адами капиталдың сапасы. Оның сапасы нашар деуден аулақпыз. Алайда мемлекеттік қызметшілердің біліктілігі мен құзыреттіліктерін үздіксіз арттырып отырмасақ, ерте ме, кеш пе, мемлекеттік басқару саласында кәсіпқойлардың саны азая түседі. Қазіргі кезде Павлодар облысы мемлекеттік қызметшілерінің қатарында Президенттік жас кадрлар резервінің төрт мүшесі, «Болашақ» стипендиясы мен Мемлекеттік басқару академиясының 22 түлегі, алты ғылыми дәреже иегері бар. Олардың саны соңғы бір жарымжыл ішінде 1,2 есеге азайды. Бұл – біз үшін өкінішті жағдай. Себебі кей жағдайларда креативті, тың шешім қабылдауға әзір адамдар қажет екенін көріп жүрміз. Мақалада есімі аталған бір әріптесіміз Президенттік жас кадрлар резервінің мүшесі ғана емес, үздік үштіктің қатарында екенін атап өту керек. Ол қатаң іріктеуден өтіп, Павлодар облысына«орталық-өңір» ротация желісі бойынша қызметке тұрды. Мәселеге оралар болсақ, мемлекеттік қызметшілердің ауыс-түйіс себептерінің бірі – білім мен дағдының аздығы. Мұны мойындауымыз қажет.
Әрине, Павлодар облысының әкімдігі проблемаларды мойындаумен шектелмейді. Аймақ басшысының алғашқы бастамаларының бірі – әкімдік жүйесінде функционалдық сараптама жүргізу. Проблемаларды шешу үшін олардыңсебебі мен алғышарттарын түсіну қажет екені бесенеден белгілі. Дәрігер де диагноз қоймай тұрып, емдеуге кіріспейді ғой. Бұдан бөлек, функциялардың қайталануы, басқару нормаларының бұзылуы және басқа да олқылықтар анықталды. Функционалдық сараптаманың нәтижесі бойынша Әбілқайыр Сқақов бірқатар жүйелі шешім қабылдап, өзінің орынбасарлары мен басқармалардың құзыреттіліктерін қайта бөліп, облыс әкімі аппаратының және әлеуметтік-кәсіпкерлік корпорациясының штаттарының төрттен бір бөлігін қысқартты.
Алайда бұл шаралардың өзі аздық етеді. Мәселен, адами капитал сапасының мәселесін шешу үшін түбегейлі шаралар қажет. Бұл тек мемлекеттік қызметшілерді даярлауға қатысты емес. Проблема әр салада бар. Аймақ басшысы мұны жақсы түсінгендіктен мектептер мен колледждердің материалдық-техникалық базасын нығайтуға, ұстаздар мен оқушыларды қолдауға көп көңіл бөледі. Сондай-ақ Әбілқайыр Сқақов теорияны тәжірибемен ұштастыруды қамтамасыз ету үшін өңірлік және ұлттық жоғары оқу орындарымен тығыз әріптестік орнатты.
Аймақ басшысының тағы бір маңызды шешімі – мемлекеттік басқару аппаратына цифрлы жобаларды енгізуді қарқынды жүзеге асыру. Қазіргі кезде Павлодар облысының әкімдігінде ақпараттық-сараптамалық жүйе, тапсырмалардың орындалуын бақылау жүйесі, ахуалдық-сараптамалық орталық және басқа да жобалар жұмыс істеп тұр. Олар мемлекеттік қызметшілерді қағазбастылықтан арылтып, шешім қабылдау мерзімдерін қысқартуғамүмкіндік берді. Ең бастысы – қабылданған шешімдердің сапасының артуы. Мамандар барлық ақпарат пен саланыңдаму трендтерін бір жүйеден көріп отырғанда, оларғажағдайды сараптауға және тез шешім қабылдауға да анағұрлым ыңғайлы болады.
Ф. Бықай бұл жүйенің ыңғайлылығын мақала басылып шыққаннан кейін біздің шақыруымызбен жағдаяттық-сараптамалық орталыққа келіп, өз көзімен көрген еді. Орталықтың мамандары – салалық басқармалардың білікті мамандары. Сол күні олар шаруаларға субсидиялар беруге байланысты бизнес-үдерістердің сараптамасын аяқтаған еді. Анықталғандай, субсидиялауға қатысты шаралардың мерзімімен жұмсалатын уақытты еш қиындықсыз қысқартуға болады екен. Сарапшылардың ұсынысы ауыл шаруашылығы басқармасының басшысына жолданды.
Біз Фарида Шаймарданқызына өзекті мәселені бір ғасырдан астам уақыт халыққа шынайы ақпарат таратып келе жатқан ұлттық басылымның бетінде көтергені үшін алғысымызды айта отырып, бұл жайттар облыс басшылығына жақсы таныс екенін және кешенді шаралар арқылы жүйелі түрде шешіліп жатқанын жеткізгіміз келеді. Сондай-ақ біз мамандарды мансап сатысындағы өрлеуіне емес, олардың жұмысының нәтижесіне қарай бағалауға басымдық береміз.
Павлодар облысы әкімінің баспасөз қызметі