Қазақстан • 26 Қазан, 2021

Саланы цифрландыру қызмет сапасын арттырады

267 рет
көрсетілді
6 мин
оқу үшін

Орталық коммуникациялар қызметінде өткен брифингте Ішкі істер министрінің орынбасары Сәкен Сәрсенов ішкі істер органдарын цифрландыру бойынша атқарылып жатқан жұмыстар жөнінде жан-жақты ақпарат берді. Еліміздегі ең ірі ведомствоның көптеген қызметтері электронды форматқа көшірілгенін сөз еткен ол цифрландырудың полиция мен халық арасындағы байланысты, министрлік пен өзге мемлекеттік органдардың өзара іс-қимылының тиімділігін арттыра түсетінін атап өтті.

Саланы цифрландыру қызмет сапасын арттырады

Брифинг басында құқық бұ­зушылықтар бойынша цифр­лы мәліметтер базасының құ­рылғанын хабарлаған ІІМ өкілі айыппұлдар туралы электронды хабарламалар жүйесінің іске қосылғанын, бұл жүйенің бас­қа мемлекеттік органдармен бірік­тірілгенін де мәлімдеді. «Бұл атқарылған жұмыстардың бір бө­лігі ғана. Біз ең алдымен мемле­кеттік қызметтерді цифрлан­дыру кезінде халықтың поли­ция­мен тікелей байланысына баса мән бердік. Осының арқа­сында азаматтар енді полиция қызметкерлерінің жұмыс режі­міне тәуелді емес. Яғни олар қа­жетті қызмет түрін өздеріне ың­ғайлы кез келген уақытта ала алады», деген С.Сәрсенов бүгін­де ІІМ-нде 40 қызметтің 38-і то­лық автоматтандырылғанын ха­бар­лады. Бұл ІІМ қызметтерін алуан түрлі жолмен алуға мүм­кін­дік берді. Мысалы, жыл бас­тал­ғалы бері Халыққа қызмет көр­сету орталықтарына 500 мың­нан астам адам тіркелсе, пор­талға 800 мыңнан астам адам жүгінген. Ақпараттық жүйе­лерді біріктірудің арқасында мем­лекеттік органдар да көптеген құжаттарды базадан ала алады.

Халық арасында ең көп атқа­рылатын қызметтің бірі – көлік құралдарын тіркеу (жыл сайын 2,5 млн тіркеу) болса, екіншісі – жүргізуші куәлігін алу (жыл сайын 1 млн құжат). Ішкі істер министрі орынбасарының айтуынша, бұрын әр қызметке шамамен 6 сағат уақыт кететін. «Оның үстіне қызмет көрсету сапасы мен сенімділігіне қатыс­ты сын көп айтылатын. Сол се­бепті де 2012 жылдан бастап 16 облыс орталығында маман­дан­дырылған Халыққа қызмет көрсету орталықтары ашылып, мұндағы қызмет көрсету уақыты 1,5 сағатқа дейін қысқарды», дейді министрлік өкілі.

«Бұл ретте полиция қыз­мет­­кер­лерінің, қызмет алу­шы­­лардың және халыққа қызмет көрсету орталықтары маман­да­рының өзара байланысы мүл­дем алынып тасталды. Поли­ция тек құжаттардың электронды көшірмелерінің толықты­ғын растап, сотты болған-бол­мағаны жөніндегі ақпаратты тексе­реді. Бұл сондай-ақ қызмет көрсету кезінде сыбайлас жем­қорлық тәуекелдерін жоюға мүм­кіндік берді», дейді С.Сәр­сенов. Жол қозғалысы саласын цифр­ландырудың басты екі бағыты – мемлекеттік қызметтердің сапасы мен қолжетімділігін арттыру екеніне ерекше тоқталған спикер: «Қазір жүргізуші куәлігін онлайн режімінде алуға немесе ауыстыруға болады. Сонымен қатар өткен жылы әрбір облыс орталығында орнатылған арнайы машиналар мемлекеттік нөмірлер мен оның көшірмесін жасауға кететін уақытты 5 күнге дейін қысқартуға мүмкіндік берді. Осыдан екі жыл бұрын елі­мізде осындай екі машина ғана болғандықтан, нөмірлерді 20-25 күн күтуге тура келетін», деді.

Онлайн қызметтердің ең танымал түрінің бірі – автокөлікті сату және қайта тіркеу. Қазіргі таңда мемлекеттік қызметтің бұл түрі де Kaspi bank мобильді қосымшасы арқылы көрсетіледі. Мобильді қосымшада елдегі барлық қайта тіркеудің төрттен бір бөлігі, нақтырақ айтқанда тәулігіне 2,5 мың тіркеу жасалады екен. Қазір бұл қызмет Halyk bank, Eurasian bank, Free­dom Finance секілді тағы үш қар­жы ұйымының мобильді қосым­шаларына енгізілген. Сондай-ақ 102-қосымшасында іске асырылады.

Брифинг барысында Сәкен Сәрсенов, сондай-ақ халыққа қыз­мет көрсету орталықтарында шетелдіктерге бірыңғай қызмет көрсету секторлары құрыла­тынын хабарлады. ІІМ өкілі­нің хабарлауынша, жыл сайын елімізге шамамен 1,5 млн шетел­дік келеді. Ал өткен жылдың 1 қаңтарынан бастап оларға көші-қон полициясында уақытша тіркеу туралы қойылатын та­лап­тар алынып тасталды. «Бү­гін­де көші-қон полициясына e-Qonaq жүйесі немесе мобиль­ді қосымшасы арқылы келген шетелдік қонақтар туралы ха­барлауға болады. Елорда мен Алматы қаласының Халыққа қызмет көрсету орталықтарында шетелдіктерге уақытша тұруға рұқсат беру және виза беруге шақыруларды келісу үшін бір­ыңғай қызмет көрсету секторла­ры құрылды», деген ведомс­тво өкілі бұл қызмет түрлері жыл соңына дейін еліміздің бар­лық Халыққа қызмет көрсету орта­лық­тарына енгізілетінін де айтып өтті. Ішкі істер минис­трінің орынбасары бүгінде елі­мізде 13 мыңнан астам камера орнатылғанын, олардың көме­гімен жол қозғалысы ережелерін бұзудың 40 пайыздан көбі автоматты режімде анықталатынын, бұл жүйелерді енгізу жол қозғалысына қатысушылардың тәртібін түзеп қана қоймай, жол-көлік оқиғалары санын тө­мендете түскенін де мәлім­деді. Ал жыл басынан бері бейне­бақылау камераларының көмегімен ел көлемінде 10 мыңға жуық қылмыс ашылған.

С.Сәрсенов білім беру меке­ме­лерінде орнатылған камера­лар­дың барлығы жыл соңына дейін ІІМ Жедел басқару орта­лық­тарына қосылатынына да ерек­­ше тоқталды. Оның мәлім­деуінше, қазіргі таңда 2 026 мек­теп­тегі 36 657 камера ЖБО-ға жал­­ғанған. Елімізде 7 372 мектеп бар болса, онда 137 мыңнан ас­там бейнекамера орнатыл-
ған.