Экономика • 11 Қараша, 2021

Микроқаржы ұйымдары банкке айналуы ықтимал

338 рет
көрсетілді
6 мин
оқу үшін

Пандемия қыспағынан қылы қисаймай шыққан саланың бірі де бірегейі – қаржы саласы, соның ішінде банк секторы. Егер бұдан әрі де жалақы өспесе, халық қарызға бата берсе, банк секторы да сон­­ша­лықты өркен жая түспек. Енді олардың қатары тағы да толы­ғуы мүмкін. Соңғы бір жыл көлемінде микроқаржы ұйым­дары­ның банкке айналуы жиі сөз бола бастады. Яғни мұндай ұйым­дар табысын еселеп, іріленіп келеді деген пайым жасауға болады.

Микроқаржы ұйымдары банкке айналуы ықтимал

Коллажды жасаған Амангелді Қияс, «ЕQ»

Қазір нарықта микроқар­­жылық қыз­метті жүзеге асыра­тын 1 064 ұйым, оның ішінде 235 мик­­ро­қаржы ұйымы, 218 кредит се­рік­тес­тігі және 611 ломбард бар. Өзге 3,5 мыңнан астам несие­леу субъек­тілері ерікті түрде немесе сот тәр­тібімен таратылған. Биыл 9 айдың қорытындысы бойынша микроқаржылық қызметті жүзеге асыратын барлық ұйымның жиын­тық несие портфелі 27,8 па­йыз­ға ұлғайып, 1 317,6 млрд тең­гені құрады. Соның ішінде мик­ро­несие портфелі 635 млрд тең­геге жеткен. Оның 67 пайызы – жеке тұлғаларға, 33 пайызы заңды тұлға­ларға ұсынылыпты.

Жақында Қаржы нарығын реттеу және дамыту агенттігінің ба­сшысы Мәдина Әбілқасымова атал­ған үрдіске байланысты өз бай­­ламдарымен бөлісті. Агенттік бас­­шысының айтуынша, 2020 жыл­­дан бастап микроқаржы ұйым­­­дарының да агенттік қанаты­ның астына жиналуы нарықтың тазарып, саралануына жол ашты.

«Микроқаржылық қыз­мет­ті реттеу және лицензиялау ен­гізілгенге дейін азаматтар не­­­гізінен онлайн кредиттеу ком­­­па­нияларынан және лом­бард­­­тар­дан алынған кредит­тер құны­ның өте жоғары екенін айтып ша­ғым біл­діретін. Егер екінші дең­гей­де­гі банктер мен микроқаржы ұйым­дары үшін жылдық тиімді сыйақы мөл­шерлемесінің (ЖТСМ) шек­ті мөлшері 56 пайыз көле­­мін­де белгіленсе, көрсетіл­ген ұйымд­арда сыйақы мөлшер­леме­сі жылдық көрсетуде 700-1 мың па­йыз көлемінде болған. Ха­лық­тың борыш жүктемесінің бақылаусыз өсуіне жол бермеу мақсатында барлық кредиттік ұйымдар үшін ЖТСМ-нің шекті мөлшері 56 пайыз көлемінде белгіленді, ол номиналдық көр­сеткіш бойынша немесе ар­тық төлемді есептегенде беріл­ген кредит сомасының жылдық 45 пайызынан аспайтын мөлшерде бағаланады. 2021 жылы банк қарыздары мен микрокредиттер бойынша шекті мөлшерлемелер төмендетіліп, сараланды», дейді агенттік төрағасы.

Оның айтуынша, қай ұйым бол­сын, микронесие бермес бұ­рын қарыз алушының борыш жүк­­­темесінің коэффициентін есеп­­теуге міндетті. Бұл барлық қар­­жы ұйым­ындағы кредиттер бо­йын­­ша төлемдер сомасы қарыз алу­шы­ның ай сайынғы кірісінің 50 пайы­зынан аспауы тиіс дегенді білдіреді. Агенттік енгізген тағы бір жаңашылдық – микроқаржы ұйымдары үшін 90 күннен астам мерзімі өтіп төленбеген несие бойынша айып­пұл мен өсімпұлды есептеуге тыйым салу.

Қаржы ұйымдары қашықтан шот ашу, өзге де қызметтерді пай­да­лану мәселесін шешуде. Бұл қар­­жы­лық қызметтер көлемінің ай­­тар­­л­ықтай өсуіне мүмкіндік бер­­­мек. Тағы бір тойтарылуы керек түй­т­кіл – онлайн несие рәсім­деу. Өйткені жалған құжат­тарды пайд­алана отырып, жалған микро­кре­диттер беру белең алып кет­ті. Соған орай агент­тік биыл сәуір­де электронды тәсіл­мен мик­ро­кредиттер беру қағи­да­ларын қатаңдатты. Енді элек­трон­ды тәсілмен микрокре­дит беру үшін ЭЦҚ-дан басқа, Ұлт­тық банктің Қазақстан банкара­лық есеп айырысу орталығының сер­вис­тері арқылы қарыз алушыны био­ме­триялық идентификаттау қол­да­нылуы не нақты уақыт реж­і­мін­­де қарыз алушының дербес де­рек­тері мен бейнесін екі факторлы тексеру пайдаланылуы мүмкін. Жаңа талаптардың енгі­зілуіне байланысты жалған мик­ро­кредиттерді ресімдеуге қатыс­ты шағымдар да күрт азайған.

«Ауыл шаруашылығын қар­жы­­ландыруда маңызды рөл атқа­ратын кредиттік серіктес­тік­тердің микрокредиттер порт­фелі жыл басынан бері 13,6 па­йыз­ға ұл­ғайып, 547 млрд теңгені құра­ды. Мемлекет басшысы­ның тап­сырмасын іске асыру мақ­­сатында агенттік микро және ша­ғын бизнесті кредиттеу үшін мик­ро­қаржы ұйымдарының әлеуе­тін кеңейту бойынша жұмысты жал­ғас­тырады», дейді М.Әбілқасымова.

Оның айтуынша, микро­қаржы ұйымдары қазір шағын және орта бизнесті дамыту бо­йын­ша маңызды әлеуметтік функ­ция­ны орындап, банк мін­дет­терін ат­қаруға да дайын еке­нін аңғар­та бас­­тады. Қазір олар­дың қор­лан­дыру базасы жоқ. Енді соны реттеу үшін KASE және орталық депо­зита­рий жүйелерінде тіркеу рәсім­дері оңайлатылмақ.

«ШОБ субъектілерін қолдауға бағдарланған ірі МҚҰ-ны банктерге айналдырудың объек­тивті қа­жет­тілігі туын­дады. Біз бұл мүм­кін­дікті жа­қын арада іске асыруды жос­­­парлап отырмыз. Бұл про­­цесс бәсекелестікті дамыту­ға және тұ­ты­нушылар үшін көрсе­ті­летін қар­жылық қызмет­тердің қол­­же­тім­ділігін арттыру­ға ықпал етеді. Со­ны­мен қатар қаржы институт­тары үшін бел­гіленген жалпы пру­­ден­­ция­лық талаптар мен нор­ма­­лар­­дың сақталуын бол­жай­ды. Мик­ро­қаржы өнімдері­нің қауіп­сіз­дігі және тұтынушылардың құ­­қық­тарын қорғау мәселесі де өзек­­ті. Оны шешу үшін элект­рон­ды тә­­сіл­мен микрокре­диттер беру қа­ғи­­да­лары пы­сық­талады. Мә­селен, қарыз алу­шы­лардың сәйкес­тендіру дерек­терін ұялы байланыс опера­торларының дерек­терімен салыстыру міндетті болады. Бұдан бас­қа, жалған микрокредиттер анық­тал­ған кезде құқық қорғау орган­дары микрокредит бойынша сыйақы есеп­теуді және зардап шеккен адамға қа­тыст­ы талап арыз жұ­мы­­сын тоқ­тата тұру жө­нін­дегі шараларды көздейді» дейді агенттік басшысы.