Сенат Төрағасы Қасым-Жомарт Тоқаевтың жетекшілігімен өткен палатаның кешегі жалпы отырысында еліміздегі жол жүрісінің жұмыс істеуін және оның қауіпсіздігін қамтамасыз етудің құқықтық негіздері мен шарттарын белгілейтін заңдық құжаттар қаралды.
«Жол жүрісі туралы» және оған ілеспе заң жобалары (екінші оқылым) бойынша баяндаманы Конституциялық заңнама, сот жүйесі және құқық қорғау органдары комитетінің төрағасы Серік Ақылбай жасады. Оның сөзіне қарағанда, Сенат заң жобасынан «жүргізудің агрессивті әдісі» ұғымын алып тастауды ұсынып отыр. Өйткені, бұл нормада Әкімшілік құқық бұзушылық туралы кодекстің «маневр жасау, басып озу қағидаларын бұзғаны немесе көлік құралының қозғалысына кедергі жасағаны» үшін жауаптылық белгілейтін бірқатар баптар қамтылған. Бұдан басқа, жол жүрісі саласындағы мемлекеттік бақылау мен қадағалауды жүзеге асыратын уәкілетті орган лауазымды адамының жүргізушіге және жолаушыға көлік құралының салонын тастап кетуге рұқсат беру құқығы болатын жағдайлар нақтыланған.
Енді жол полициясы қызметкерлері жүргізушілерді тек 8 негіз бойынша тоқтата алады. Атап айтқанда, тоқтатулар көлік құралы жүргізушісінің жол жүрісі мен техникалық тіркеу қағидаларын бұзуы, ұрланған көлік құралдарын жүргізуі, жол-көлік оқиғалары мен қылмыс болған жерден қашып кетуі сияқты келеңсіздіктермен байланысты орын алмақ. Қалған жағдайларда орынсыз тоқтатуларға тыйым салынады.
Заңды күшіне енген сот актілерінің, уәкілетті орган қаулыларының талаптары орындалмаған жағдайда көлік құралдарын пайдалануға тыйым салу көзделген. Алайда, сенаторлар бұл норманы алып тастауды ұсынды.
Көлік жүргізушісінің құжаты БҰҰ талаптарына сәйкес әзірленіп, онда 7 мен 6 санаттың тармақшалары қамтылады. Комитет төрағасының айтуынша, салынған айыппұл бір тәулік ішінде төленсе, 50 пайызын ғана өтеу, ал апта ішінде төленіп жатса 30 пайызын кеміту көзделеді. Осылайша, азаматтардың өз кінәсін түсініп, айыппұлын ертерек төлеп тастауға мүмкіндік берілген.
Мұның материалдық қызығушылық туғызатыны да анық. Сондай-ақ, заң жобасымен мүгедектерге арналған орындарға автокөліктерді қойып кетуге болмайтындығы назардан тыс қалмаған. Және де жалпы тоқтауға қатысты ережені бұзғаны үшін әкімшілік жауапкершілік қарастырылған. Әсіресе, жүргізушілерді даярлау тәртібін бұзғандарға да жауап қатаяды.
Екі оқылымда жан-жақты талқыдан өткен жол жүрісі туралы заң жобалары Сенат енгізген бірқатар өзгерістерімен Мәжіліске қайтарылды. Егер төменгі палата келіскен жағдайда заң жобалары Президенттің қол қоюына жолданады.
Асқар ТҰРАПБАЙҰЛЫ,
«Егемен Қазақстан».