Қазақстан • 27 Сәуір, 2022

Жаңа Қазақстан құрудың жарқын үлгісі

1125 рет
көрсетілді
3 мин
оқу үшін

Ел Президенті Қ.Тоқаевтың «Жаңа Қазақстан: Жаңару мен жаңғыру жолы» Жолдауында халыққа қажетті реформаларды жүзеге асыру әрқашан басты басымдық болып қала беретіні туралы айтылған. Ұсынылып отырған реформалар біріншіден, дәйекті демократияландыруға ықпал етеді, екіншіден, мемлекеттің тұрақтылығын қамтамасыз етеді.

Жаңа Қазақстан құрудың жарқын үлгісі

Коллажды жасаған Амангелді Қияс, «ЕQ»

Қазақстан Конституциясына енгізілетін өзге­рістер мен толықтырулар біздің мемле­кеттік құрылысымыздың «Күшті Прези­дент – ықпалды Парламент – есеп беретін Үкімет» деген негізгі формуласын іске асыруы керек.

Конституцияға өзгерістер мен толық­тыру­­лар енгізу туралы ұсыныстарды тұ­жы­­рым­дау жөніндегі жұмыс тобы Қазақ­стан­ның тарихи дамуының маңыздылығын түсіне отырып, Мемлекет басшысының Жол­­дауында қалыптасқан идеяларды конс­­ти­туциялық нормаларға айналдыра білді.

Конституцияның 6-бабы 3-тармағының «Жер және оның қойнауы, су көздері, өсімдіктер мен жануарлар дүниесі, басқа да табиғи ресурстар халыққа тиесілі» деген жаңа редакциясы ең жоғары ұлттық мүдделерге сай келетіні сөзсіз.

Қоғамда Президенттің өз өкілеттіктері­нің бір бөлігінен бас тартуы оң қабылданды. Мемлекет басшысының өз өкілеттігінен бас тартып, ол құзыреттерді Парламент, Үкімет және мәслихаттарға беруі тарихта сирек кездесетін жағдай. Осылайша, Конституцияның 61 және 62-баптарында халықтың өмірі мен денсаулығына, конституциялық құрылысқа, қоғамдық тәртіпті қорғауға, елдің экономикалық қауіпсіздігіне қатер төндіретін жағдайларға жедел ден қою мақсатында Үкіметтің жауапкершілігі артады.

Президенттің тағы бір маңызды қағи­даты – жақын туыстар саяси мемле­кеттік қызметшілер, квазимемле­кеттік сектор субъектілерінің басшылары лауазымын ат­қармауы керек. Бұл – мемлекеттік қыз­мет­шілер үшін ғана емес, Қазақстанның әрбір азаматы үшін лайықты үлгі.

«Қазақстан Республикасының Консти­ту­циясына өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» заң жобасында адам мен азаматтың құқықтарын қорғауға көп көңіл бөлінеді. Конституцияның 15-бабында көрсетілген өлім жазасына тыйым салу тура­лы тарихи шешім қабылданды. Конс­титу­цияның 16, 24 және 39-баптарында адамның және азаматтың құқықтары мен бос­тандықтарының кепілдіктері күшей­ті­леді. Конституцияның 83-1-бабында адам құқықтары жөніндегі уәкіл туралы норманың алғаш рет бекітілуі адам мен азаматтың бұзылған құқықтары мен бос­тан­дықтарын қалпына келтіруге ықпал ете­тіні сөзсіз. Адам құқықтары жөніндегі уәкіл­дің құқ­ықтық жағдайы мен қызметін ұйым­дас­тыру Конституциялық заңмен анықталады.

Президент Жолдауында азаматтардың түсініктеме алу үшін Конституциялық Кеңеске тікелей жүгіне алмайтындықтарын атап өтті. Мемлекет басшысының ұсынысы бойынша заң жобасында Конституциялық Кеңес Конституциялық сот болып қайта құрылды. Конституциялық соттар әлем­нің көптеген елінде жұмыс істейтінін баршамыз жақсы білеміз. Конституцияның 72-бабының 3-тармағында Конституция­лық сот азаматтардың өтініштері бойын­ша олардың Ата Заңда бекітілген құқық­тары мен бостандықтарына тікелей әсер ететін нормативтік құқықтық актілердің Республика Конституциясына сәйкестігін қарайды деп жазылған.

Мен Конституцияға енгізіліп отырған кейбір өзгерістер мен толықтыруларға ғана тоқталдым. Бірақ аталған заң жобасы қабылданған жағдайда оның Жаңа Қазақ­станды құруға өз үлесін қосатыны күмәнсіз.

 

Еркін ОҢҒАРБАЕВ,

заң ғылымдарының докторы, профессор