Білім • 18 Сәуір, 2023

Аттестаттау: сынақ па, сүріндіру ме?

4101 рет
көрсетілді
3 мин
оқу үшін

Соңғы күндері аттестаттаудан өте алмай, сағы сын­ған мұғалімдердің жанайқайы көбейді. Орал қала­сының өзінде бір күнде сыннан өткен 50 педагогтің 49-ы сүрінген екен. Бұлардың көпшілігі жаңартылған бағдарлама бойынша сабақ беріп жүрген тәжірибелі мамандар бола тұра, тиісті межеден көріне алмағаны қалай деген сұрақ туады.

Аттестаттау: сынақ па, сүріндіру ме?

Себепсіз салдар болмайды деген бар. Өзіміздің неден сорлап жатқанымызды біліп отырмыз. Бұған себеп – ағылшын тілінен сөзбе-сөз, сапасыз аударылған оқы­ту әдістемесі екені анық. Бі­реу­лер санаттаудың жаңа ере­жесі енгізілгелі аттай 5 жыл өткен жоқ па деуі де мүм­кін. Солай екені де рас. Бірақ бастапқы кезде оқыту әдіс­темесінің шекті балы көңілге қонымды болды. 2021 жылы педагог-шебер санатын алу үшін әдістемеден 30 тест тап­сырмасының 14-ін шешсе жеткілікті еді.

Кейін жағдай біртіндеп өзгере бастады. Сол кездегі Білім және ғылым министрлігі 2021 жылдың көктемінде талапты жоғарылатып, педагог-модератор – 18, педагог-сарапшы – 21, педагог-зерттеуші – 24, педагог-шебер 27 балл жинауы керек екенін құлаққағыс қыла бастады. Сол кезде мен әлеуметтік желіде мұндай өз­герістің салдары жақсы бол­май­тынын талдап жаздым. Алай­да жанайқайыма құзырлы министрлік тарапынан жауап болған жоқ.

Келесі жылы оқыту әдісте­месінің шекті балы тағы өзгер­ді. Бұрын педагог-модератор болу үшін 30 тапсырма­ның 9-ын шешу жеткілікті болса, енді 12 балл жинау қажет болды. Педагог-сарапшының ұпайы 11-ден 15-ке өзгерді. Педагог-зерттеушінің балы 12-ден 18-ге көтерілді. Педагог-шеберлер енді 30 балдың 21-ін алуы шарт болды.

Оқу-ағарту министрлігі 2022 жылдың күзінде мұға­лім­дердің өз пәнінің тест тапсыр­масының дистракторын азайтып, бір жауапты етті. Ал әдіс­­­теменің 30 балдық тапсыр­­­масын 20-ға түсірген­мен, шекті балы күрт көтерілді. Ендігі жерде педагогтер оқыту әдіс­темесінен мынадай межені бағындыру қажет болды: педагог-модератор – 20/12, педагог-сарапшы – 20/14, педагог-зерттеуші – 20/16, педагог-шебер – 20/18.

Өздеріңіз де байқаған шы­ғарсыздар, екі жылдың ішінде талап екі есе жоғарылады. 2021 жылы педагог-зерттеуші методикадан 30 балдың 12-сін, яғни, 40 пайызын жинауы керек болатын. Қазір 20 тап­сырманың 16-сының дәл жауа­­бын көрсетіп, 80 пайызын білуі керек.

Бұл әрекетті педагогтерге жасалған қиянат деген дұрыс болар. Өйткені мұғалімдер б­ірінші кәсіби жетістік­тері жи­нақталған портфолио тап­сырады. Соның өзіне де қойы­лып отырған шарттар жеңіл емес. Оқу-ағарту ми­нистр­­лігі аттес­таттауды мей­лін­ше сараптап, жүйелі, ақыл­ға қонымды етіп жүргізсе дей­міз. Қысқасы, ағылшын тілі­нен шала­ғай аударылған эклек­тикалық әдістемені алып тас­тап, педагогтерге кәсіби жетіс­тіктері мен өз пәні бойынша теория­лық білімінің нәтижесі негізінде санат беру керек деп есептеймін.

Адамның барлық жағынан жолын жауып, мүмкіндіксіз қалдыруды әлеуметтануда «деп­ривация» дейді. Қазіргі мұғалімдердің біліктілік санатын көтеруге қойылып отыр­ған талап осындай болмаса екен деп қам жейміз.

 

Серік ЗИЯТОВ,

тарих пәнінің мұғалімі

 

Батыс Қазақстан облысы,

Сырым ауданы