Мәселен, Мұхаммед пайғамбар (оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын) бір кезде қабір басына барып, зиярат етуге тыйым салыпты. Кейін пұтқа табынушылық тыйылып, ислам халық жүрегіне әбден ұялаған кезде жамағатқа: «Мен сіздерді қабірге зиярат етуден тоқтатып едім, енді қабірге зиярат ете беріңдер. Өйткені онда сіздер үшін ғибрат бар», деп рұқсат берген екен.
Солтүстік Қазақстан облысына түбі бір туысқан ел – Түркиядан келіп, бір жергілікті ұйымда қызмет етіп жүрген діндар азаматпен арамызда сыйластық орнап, бір қыста үйімізге қонаққа шақырдым. Дастарқанға соғымға сойылған жылқының бір астау етін әкеліп қойдым. Сол сәтте мейманым: «Сіз білесіз бе, білмейсіз бе – араб елдері сияқты, Түркияда да жылқы етін жеуге тыйым салынған. Біз, негізінен, ешкі етін жейміз», деді. Мен не айтарымды білмей, аңтарылып тұрып қалдым. Бірақ қонағымыз күлімсіреп: «Сіз қысылмаңыз, мен осында жұмысқа келгелі жылқы етін жейтін болдым», деді.
Иығымнан бір ауыр жүк түскендей болып, қонағыма белгілі журналист Амандық Жантеміровтен естіген бір әңгімені айтып бердім. «Жамбыл ауданының өзім туып-өскен Қарақамыс ауылында Құранды жатқа білетін, ислам дінінің тарихынан білімі мол Қараман есімді қари болды. Сол ақсақалдан бірде арабтар жемейтін жылқы етін қазақтар неге жейтінін сұрағаным бар.
Сонда ол: «Қазақ даласына алғаш рет аяқ басқан ислам дінін таратушыларға ел билігіне араласып жүрген беделді ақсақалдарымыз бірауыздан: «Біз сіздердің аузына түскеннің бәрін жей беретін нас хайуан – шошқа етін жемеу жөніндегі талаптарыңызды қабыл аламыз. Алайда арамға аузын салмайтын қасиетті түлігіміз – жылқы етін жемеу жөніндегі талаптарыңызды орындай алмаймыз. Себебі біздің тұрған жеріміздің қысы ұзақ, жазы қысқалығына байланысты денсаулығымызды сақтау үшін ғасырлар бойы жылқы етін жеп, бие сүтінен дайындалатын шипалы сусын – қымызды ішіп келеміз. Сіздер соны ескеріңіздер», деген екен. Содан кейін миссионерлер өз елінің дінбасыларымен ақылдаса келіп, қазақтардың жылқы етін жеуіне рұқсат беріпті. Исламның көптеген халықтың жан-жүрегін баурауының бір сыры – оның осындай бейбітшіл әрі қатып қалған қағидасы жоқ дін екенінде», деп жауап беріп еді», деп әңгімелеген еді Амандық ағамыз. Менің сөзімді ықылас қоя тыңдаған түркиялық қонағым: «Иә, ислам дінінде қатып қалған қағида жоқ екенін білген соң, мен де өзімді қонаққа шақырған қызылжарлық бауырлардың көңілдерін қалдырмай, жылқы етін жеп жүрмін», деді ағынан жарылып.
Жоғарыда баяндалған жайлар жуырда Қазақстан мұсылмандары діни басқармасының (ҚМДБ) оқушы қыздардың мектепке орамал тағып баруына қатысты мәлімдемесін оқығанымда есіме түсті. Онда: «Иманды, білімді ұрпақ тәрбиелеу – әрбір ата-ананың басты мақсаты. Шариғат бойынша балиғат жасына толған мұсылман қызға орамал тағу – парыз. Сол секілді білім алудың да үкімі – парыз.
Мүфтият шариғат бойынша балиғат жасына толған мұсылман қызға орамал тағу парыз екенін жоққа шығарған емес. Сондай-ақ орамал тағу – ұлттық дәстүріміз. Мұны мұсылман қауымы терең түсінуге тиіс. Алайда шариғатымыз балиғат жасына толмаған қызға орамал тағуды міндеттемейді. Мұны да мұсылман жамағаты дұрыс түсінуі керек.
Жыл сайын жаңа оқу жылы қарсаңында оқушы қыздардың мектепке орамал тағып баруына қатысты қоғамда түрлі пікірлер айтылады. Бұл мәселе мүфтият қызметкерлерін де бейжай қалдырмайды. ҚМДБ өз құзыреті аясында бұл мәселеге қатысты уәкілетті мемлекеттік мекемелерге тиісті ұсыныстар берді. Мұсылман жамағатының өтініші ескеріліп, оң шешім қабылданады деп үміттенеміз», деп жазылыпты. Аталған мәлімдемедегі «орамал тағу – ұлттық дәстүріміз» деген сөздің негізділігі көңілімізде күмән тудырды. Себебі қазақ қыздары ежелден бастарына маржан-моншақпен әшекейленген сәнді бөрік пен тақия кимеуші ме еді? Тіпті ұзату тойында да орамал тақпай, әдемі сәукеле киіп, оны келін болып түскен жерінде де бала сүйгенше киіп жүрмеуші ме еді?
Ал шариғат бойынша балиғат жасы дегеніміз қай жас? Мұны білу үшін ҚМДБ-ның «Muftyat.kz» сайтына зер салдық. Онда жарияланған түсіндірме жазбада: «Шариғатта балиғат жасы ұл мен қыздың жыныстық жетілуімен байланысты. Әдетте ұл бала ұйқыдан тұрғанда поллюцияны (еріктен тыс шәуеттің бөлінуін) байқаса, қыз бала хайыз (етеккір) көрсе, сол сәттен бастап олар балиғат жасына жеткен (ержеткен, бойжеткен) болып саналады. Негізінде, қыз балалар 9 жастан, ұл балалар 12 жастан өтіп балиғат жасына жетеді. Осы кезде ешбір белгі байқалмаған жағдайда, көпшілік ғалымдардың көзқарасы бойынша 15 жасынан бастап екеуі де өзінен өзі балиғатқа толған болып есептеледі. Олар бұл жаста өз бетінше шешім қабылдауға, шартқа отыруға құқылы, келтірген зиянды немесе жазаны өтеуге міндетті. Жетім бала осы уақыттан бастап жетімдіктен шығады. Бозбала бұл жасқа жеткенде әлсіз әке-шешесіне, қыз бауырлары мен балиғат жасына толмаған інілеріне қамқорлық жасауға тиіс. Сондай-ақ балиғат жасына толған балаға бес уақыт намазын үздіксіз оқу, Рамазан айында толық ораза ұстау, қаражаты жеткен жағдайда зекетін беру, қажылыққа бару – парыз», делініпті. Яғни өз мәлімдемесінде шариғатқа сүйенген ҚМДБ-ның пікірі бойынша балиғат һәм кәмелет жасы қыздар үшін 9 жастан басталады және олар балиғатқа толған күнінен бастап бастарына орамал тағып жүруге тиіс екен.
Осы ретте Мәдениет және ақпарат министрі Аида Балаева әлеуметтік желідегі парақшасында: «Қазір әлеуметтік желіде мектептерде хиджаб кию мәселесіне қатысты талқы тоқтар емес. Осыған байланысты, діни салаға жауапты лауазымды тұлға ретінде өз тарапымнан түсініктеме беруді жөн көріп отырмын.
Ата заңға сәйкес елімізде дін мемлекеттен бөлінген. Сөз жоқ, мемлекет дін бостандығына кепілдік береді. Бірақ біз – зайырлы елміз! Сол үшін де мемлекеттік саясаттың барлық мәселесі діни пәтуалармен емес, азаматтық нормалармен реттеледі. Құқықтық-нормативтік актілер әрбір оқушыға мектеп қабырғасында арнайы бекітілген форма киюді міндеттейді. Өйткені білім беру ерекшелігі бірыңғайлықты талап етеді.
Ал Конституциямыз бойынша мектептің міндеті – ел азаматтарына сапалы білім беруге кепілдік беру және оны қамтамасыз ету. Сондықтан да мектепте бала ең алдымен сапалы білім алуы керек. Содан кейін барып, ержете келе діни наным-сенімін, қандай киім үлгісін киетінін өзі шешеді деп ойлаймын», деп жазғаны ойымызға оралды.
Министр айтқандай, «мемлекеттік саясаттың барлық мәселесі діни пәтуалармен емес, азаматтық нормалармен реттелетінін» ескерсек, ҚМДБ-ның оқушы қыздардың мектепке орамал тағып баруына қатысты мәлімдеме жасап, уәкілетті мемлекеттік органдарға ұсыныс беруін қалай бағалауға болады? «Діни қызмет және діни бірлестіктер туралы» заңның 3-бабының 9-тармағында діни бірлестіктер мемлекеттiк органдардың қызметіне араласпайды және Қазақстан Республикасы заңнамасының талаптарын сақтауға мiндеттi деп көрсетілген. Ендеше, мүфтияттың балиғаттық жас туралы шариғат қағидатын қолданыстағы заңнамадан жоғары қоюын қалай түсінуге болады? Ата заңында өзін зайырлы мемлекет деп жариялаған елімізде шариғат емес, заң үстем болуға тиіс.