Сұхбат • 05 Қараша, 2023

Шалқар Жүсіпов: Дәстүрлі микрокредиттер мен PDL-қарызының аражігін айқындау қажет

617 рет
көрсетілді
6 мин
оқу үшін

Классикалық микроқаржы ұйымдарының бизнесті қаржы­ландыру мен халықтың шамадан тыс кредит алуы туралы «Egemen Qazaqstan» газетінің оқырмандарына KMF басқарма төрағасы Шалқар Жүсіпов кеңінен әңгімелеп берді.

Шалқар Жүсіпов: Дәстүрлі микрокредиттер мен PDL-қарызының аражігін айқындау қажет

– Жақында Мәжілісте ха­лықтың шамадан тыс кредит алуы жөнінде мәселе қозғалып, борыш жүктемесін азайту шаралары ұсынылды. Бұл мәселеде микроқаржы ұйымдарының рөлі қандай?

– Біз Ұлттық банктің халықтың шамадан тыс кредит алуын азайту туралы бастамасын қолдаймыз. Бұл ретте айта кететін жайт, Мә­жілісте жеке тұлға­ларға кепілсіз берілетін, «жалақыға дейін­гі ақша» деп аталып жүрген тұ­ты­­ну­шылық кредиттер жөнінде сөз қоз­ғалды. Олар да микрокредит деп ата­ла­тынына қарамастан, дәстүрлі МҚҰ мен PDL-компаниялар бе­ретін қарыздың ара­сындағы айыр­машылықты білу өте маңыз­ды.

KMF – микро, шағын және орта биз­несті 26 жылдан бері қар­жыландырып келе жатқан клас­сикалық ұйым. Портфе­ліміздің 90%-ға жуығы кәсіпкерлікке тие­сілі. Біз тұтынушының кез келген қалауына ақша бере алмаймыз, біз үшін клиенттеріміздің алған қа­р­жыны өз іс­терін дамытуға ба­ғыттауы міндетті. Клиент­тері­міздің мүддесі біз үшін бәрі­нен жо­ғары.

KMF – клиенттерді қорғау қа­ғи­дат­тарына сәйкес әрекет ететін әлеу­мет­тік бағдарланған ұйым ре­тінде халықаралық деңгейде та­нылған санаулы компанияның бірі. Осы сенімнің арқасында біз ха­лықаралық қаржы инс­титут­тарымен ұзақ мерзімді серік­тестік қарым-қатынас орнаттық, олар­дың қатарында ЕҚҚДБ, АДБ, IFC, Proparco және тағы басқалар бар. Бұл ұйымдар нақты стратегиясы бар, ашық қағидаттарды ұстанатын компанияларды ғана қаржыландырады. Айта кетейін, біз нарықта 1997 жылдан бері жұмыс істеп келеміз, ал халықтың шамадан тыс кредит алуы жөнінде тұтынушылық несиелеу жаппай белең алған кезде, яғни кейін­гі бірнеше жылда ғана айтыла бас­тады, сондықтан оның ар­туына біздің қызметіміздің ала­бөтен әсері болған жоқ. Әрине, микро­қаржыландыру сала­сы дамуы керек, алайда кредит нары­ғының барлық қатысушысына тең мүм­кіндік берілуге тиіс.

– KMF-те мерзімі өткен қа­рыздар­дың үлесі қандай?

– Біздің тәуекел портфеліміз әрқашан микроқаржыландыру нарығындағы ең теңдестірілген портфельдердің бірі болды және солай болып қала береді. KMF-тегі NPL деңгейі 4,4%-дан аспайды. Салыстыру үшін айтар болсақ, МҚҰ-лар көрсеткіші – шамамен 5% деңгейінде. Біздің клиенттеріміз – негізінен, ауылдық жерде тұратын шағын бизнес иелері. Қаражат бермес бұрын біз олардың төлем қабілетіне сараптамалық бағалау жүргіземіз. Менеджерлеріміз клиент­­тің бизнес орнына барып, әр гектар жерді, малды және т.б. ба­ғалайды. Біріншіден, бұл әдіс са­палы портфель құруға мүмкіндік береді. Екіншіден, бұл – әр клиентке деген адами және жеке көз­қарас. Сайып келгенде, мұның бәрі клиенттеріміздің адалдығы мен жоғары төлем тәртібін қа­лыптастырады. Экономиканың нақ­ты секторын несие­лендіретін классикалық МҚҰ-ны PDL компаниялардан ерекшелендіретін де – осы. Бірақ «нашар несиелер» бүкіл микро­қаржы саласына көлеңкесін түсі­ріп отыр, сондықтан, біздің ойымыз­ша, дәс­түрлі микрокредиттер мен PDL-қа­рыздар шекарасының аражігін ажырату қажет.

– KMF портфелінің басым бөлігі кәсіпкерлік мақсат­тар­­ға тиесілі дедіңіз. Компа­ния­ңыз қандай салаларды несие­лен­ді­реді?

– Біз бизнестің сауда, қыз­мет көрсету, өндіріс, ауыл шаруа­шы­­лығы салаларын қар­жы­лан­ды­­рамыз, әлеуметтік кәсіп­кер­лік­ке қолдау көрсетеміз. Қар­­жы­лан­дырудың 40%-дан астамы агро­­секторға тиесілі. Сондай-ақ ең шал­ғай елді мекендерде де жұ­мыс істей­міз. Бұл жергілікті тұрғындардың қар­жыландыруға еш кедергісіз қол жет­кізіп, кәсібін дамытуына мүмкіндік береді. Қа­зіргі таңда 260 мыңнан аса клиентке қызмет көрсетіп отырмыз және олардың 67%-ы – ауыл тұр­ғындары. Клиенттеріміз ашқан кәсіпорындарда 30 мыңнан астам адам жұмыс істейді. Сондықтан классикалық МҚҰ қызметі туралы сөз қозғалғанда, олардың микро және шағын бизнесті дамытудағы тиімді құралдардың бірі екенін, сондай-ақ, екінші деңгейдегі банктерді аса қызықтыра қой­майтын ауылдардағы шағын жобаларды қолдай отырып, маңызды әлеуметтік міндетті де орындап отырғанын баса айтқымыз келеді.

– Қаржы сауаттылығын арт­тыру халықтың шамадан тыс кредит алуын төмендету құрал­дарының бірі болып саналады. KMF бұл бағытта қалай жұмыс істейді?

– KMF өзінің негізгі қызметімен қатар, көп жылдан бері қаржылық бі­лім беру саласындағы жобалар­ды да іске асырып келеді. «KMF-Демеу» кор­поративтік қорымыз қаржылық сауат­тылық және бизнес жүргізу бойынша тренингтер, бизнес-таңғы астарын, семинарлар мен форумдар өткізеді. Жыл басынан бері 300-ден астам кәсіп­керге оннан аса тренинг өткіздік және оған тек KMF клиенттері ғана қатысқан жоқ. Сондай-ақ студенттер мен мектеп оқушылары үшін қаржы сауаттылығы бойын­ша дәрістер мен курстар ұйым­дастырылды. Осылайша, үш мыңнан аса адамды оқытып шы­ғардық.

Бұған қоса, біздің команда 18 қала­ны аралап, кәсіпкерлерге арналған бизнес-таңғы асын өт­кізді. Осы жоба аудиториясы 4 мың адамға жетті. Оқы­тумен қа­тар, біз студенттер мен бизнес ие­леріне арналған тәлімгерлік бағ­дар­ламаларды жүзеге асырдық. Кәсіп­кер әйелдерге арналған KMF Isker Hanymy байқауын жыл са­йын өткізіп келеміз. KMF миссия­сы клиенттердің бизнесін дамыту мен өркендетуге, олардың қаржылық және қаржылық емес құралдарға, әсіресе ауылдағы ағайын­ның қол жетімділігін қамта­масыз етуге негізделген. Сон­дық­­тан біздің көптеген бастамамыз қазақстандықтар үшін тегін және кәсіпкерлік белсен­ділік­ті ынталандыруға, қаржылық сауат­тылықты арттыруға бағыт­талған.

– Әңгімеңізге рахмет.