Суретті түсірген – Жангелді ӘБДІҒАЛЫМ
Биыл Қарағанды облысында жергілікті желі құрамына кіретін 571 шақырым автомобиль жолы жөнделеді. Бұл туралы облыс әкімдігінде өткен кеңесте жолаушылар көлігі және автомобиль жолдары басқармасының басшысы Мақсұт Қожанов айтты.
– Облыстық маңызы бар 178 шақырым жолды, қалалар мен аудандарда 281 шақырым және «Ауыл – ел бесігі» арнайы жобасы бойынша 112 шақырым жол бөлігін жөндеу жоспарда бар. «Сәкен Сейфуллин – Өспен – Ақадыр» автожолының 26 шақырымында, сондай-ақ «Ақсу – Аюлы – Ақтоғай» автожолының 57 шақырымында орташа жөндеу жұмыстары жүргізіледі. «Қарқаралы – Қоянды» учаскесіне орташа жөндеу жұмыстары жалғасып жатыр, – деді Мақсұт Қожанов.
Қала ішіндегі жол құрылысы жұмыстарында кідіріс жоқ. Биыл 128 шақырым жол жөнделеді. Нәтижесінде, жол төсемінің нормативтік жағдайдағы үлесі 72-ден 79%-ға дейін ұлғаяды.
Пичугин – Новоселов көшелерінде былтыр басталған күрделі жөндеу жұмыстары жалғасын тауып жатыр. Барлығы 4,8 шақырым жол төсемін жаңарту қажет. Теміржол вокзалынан Терешкова көшесіне дейін, 7-магистралға шығар жолға дейін асфальтталады.
Былтыр осы жолдағы су және кәріз желілері қайта құрылған еді. Мұндай шаруа алдағы уақытта қандай да бір су, кәріз желісінен апат болған жағдайда, жаңа асфальтты қайта қопармау үшін жасалып отыр. Мұнымен қоса, Терешков көшесіндегі айналма жолдан Пригороднаяға дейін асфальтбетонның төменгі қабаты төселді. Енді ондағы жол қабаты толығымен ауыстырылады.
– Қарағандыда жол жөндеу маусымы басталды. Қым-қуыт қала тіршілігінде жаяу жүргіншілер жолының құрылысы жөнінде айтылған сын-ескертпелерді негізге аламыз. Жол қозғалысын техникалық реттеуді жайластыру расында сауатты көзқарасты талап ететіндей. Нөсерлі кәріз желілерін салу межеленді. Кезең-кезеңімен қаржыландыру жүйесін нысана еттік. Бұл – ұтымды тәсіл. Тұтастай алғанда, қала бойынша 128 шақырым жөнделмек. Ол үшін 24 млрд теңге қарастырылды. Жұмыс үдерісіне 5 сатылы бақылау амалы іске асырылады. Жол активтері сапасының ұлттық орталығының зертханасы бақылайды. Соны технологияны сәтті енгізіп жатырмыз деп ой айтуға болады. Оның тиімділігін уақыт көрсетеді. Биыл орталық көшелерді бір еңсеріп алсақ, одан кейін халық назары түскен жерлерге мән береміз. Биыл жөндеу жұмыстарының жоспары – 128 шақырым – 2 құрылыс нысаны, 2 күрделі жөндеу, 1 реконструкция, 127 орта жөндеу учаскесі, – дейді қала әкімінің орынбасары Рүстем Қожақапанов.
Бүгінде теміржол вокзалынан Гоголь көшесіне дейін жарық бағандарын алып тастап, жол төсемін фрезерлеу жүргізілген. Яғни Пичугин көшесінің 4,8 шақырымдық автожолын күрделі жөндеу кезінде, асфальт төсемінің жоғарғы қабаты алынып тасталған. «Жаңа асфальт төсеу үшін жер бедерінің тегістігіне аса мән берілді» дейді мамандар. С4 маркалы қиыршық тас материалы төселіп жатыр. Бұл қиыршық тас маркасы дренаждық қасиетке ие. Ауыр салмақ пен қытымыр аязға, түрлі температура мен ылғалға төзімді.
– Осы бағыттағы жұмысқа 10 сәуірден бастап кірістік. Бұл көше көптен бері жөндеу көрмеген. Бірақ сараптау амалдарының нәтижесінде жол сапалы салынған. Біз енді мұнда үш қабатты төсем жасаймыз. Барлық қабаты өздігінен жолдың жоғары сапасы мен беріктігін қамтамасыз етеді. Қажет материалды дұрыс таңдау және төсеу технологиясын сақтау жол төсемінің оңтайлы өнімділігі мен беріктігіне кепілдік болады. Биыл жобаны ұтып алғандағы жоба құны 1,7 млрд теңге болған. Кейінірек қазіргі бағам мен санация қызметін ескере отырып, баға 3,6 млрд теңгеге жуықтады, – дейді «Агродор» ЖШС директоры Наталья Мальчушкина.
Шаһардың оңтүстік-шығысында «Заман», «Атамұра» тұрғын үй кешендері бой көтерген аудандағы №1 учаскеде жолдың түбін жайластыру, нығыздау, топырақ әзірлеу жұмыстары жүріп жатыр. Бұрын мұнда асфальт мүлдем болмаған екен. Бүгінде нысандағы кәріз құдықтарын тазарту, жол құрылысының құжаты негізінде асфальтбетон төсеуден басқа да, көлік қозғалысын реттеудің техникалық құралдарын орнату жоспарда бар көрінеді. Мысалы, автобус аялдамалары мен заманауи сыртқы жарықтандырудың мән-маңызы жоғары.
– Қосқабатты асфальтбетон төсеуді ойластырып отырмыз. Жаяу жүргіншілер жолын салу да ойымызда бар. Кәріз жүйесін салу өміршең мәнге ие. Жоба құны 3,2 млрд теңге шамасында. Бүгінде 300 млн теңге сомасындағы қаражат игерілуде. Тосын жайлар кезікпесе, бұл бағытты қыркүйек айында қолданысқа беру көзделіп отыр. Жол – бұқара назарындағы дүние. Сондықтан техникалық қадағалау жұмысына баса мән берілуі қажет. Талап жоғары, – дейді қалалық автомобиль жолдары секторының меңгерушісі Мәді Қожанов.
«Битумның жартысы көршілес Ресейден, қалғаны Павлодардан жеткізіледі. «Битум нашар» демеңіз. Өйткені титанды битумға қоспа ретінде қолданамыз. Бұл – жол құрылысындағы өрісті бағыт. Титан қоспалары жол төсемінің өнімділігін едәуір жақсарта алады, олардың беріктігін, температураға төзімділігін арттырады, тозуын және «қартаюын» тежейді», деп сендірді мердігер компания өкілі.
Қарағанды облысы