Білім • 02 Тамыз, 2024

Балаңыз сабаққа дайын ба?

93 рет
көрсетілді
5 мин
оқу үшін

1-сыныпқа баратын балалардың мектепке дайындығы дегенде қалам, дәптері еске түседі. «Балаңыз сабаққа дайын ба?» деп сұрағанда да көп ата-ана материалдық қажеттілікке қарай жауап береді. Ал ол мектепке, ең алдымен, оқуға барады.

Балаңыз сабаққа дайын ба?

Суретті түсірген – Ерлан ОМАР, «EQ»

Білім алуға баланың да­йын­ немесе дайын емес еке­­нін қалай білуге бола­ды? Баласы енді ғана мектеп табал­ды­рығын аттағалы отыр­ған ата-ана нені білуі керек? Кішкентайы әлі 6 жас­қа толма­ған­дар не істейді? Осы сұ­рақ­тарға жауап табу мақсатымен жан-жақ­ты іздене бастағанымызда, «Бала­­қай­лар мектебі» атты курс тура­лы хабар­­ландыруды көзіміз шалды. Сөйтіп, оқу ошағына ат басын бұрдық.

сс

Біз барғанда балақайлар әріптер әнін айтып жатты. Содан соң олар өздерінің бал тілімен дыбыстардың дауысты, дауыссыз екенін анықтап айтып, қызыл, көк түспен белгі қойып шықты. Ізінше дәптермен жұмыс істеді. Мектепке, партаға, мұғалімге енді ғана бейімделіп жатқан кішкентайлардың арасында үйренуге ерекше зейін қойғандары да, қобалжып отырғандары да бай­қалады. Өйткені балалардың кейбірі 7-де болса, енді біреулері 6 жасқа енді толады. Оларды ата-аналары ала жаздай тек қана ойынмен өткіз­бей, мектепке дайындығын пысық­тау үшін, 1-сыныпқа беру-бер­меуін шешу мақсатында да арнайы курсқа қатыстырып отыр. Бұл – елордадағы №73 физика-техникалық лицейіндегі «Бала­қай­лар мектебі» курсы. Ең маңыз­дысы, курс – балаларға тегін және тұрғылықты мекенжайына қара­мастан қабылданады. №73 физика-техникалық лицей директоры Гүлшат Заитқызы осымен екінші лекке бала жинап жатқанын жеткізді. Оның айтуынша, маусым айында бірінші лек мектепке даярлық курсынан өтіпті.

«Астана қалалық білім бас­қар­­масының бастамасымен «Бала­қай­лар мектебі» курсын тегін өткізіп жатырмыз. Ата-аналарға құлаққағыс ретінде айтқымыз келеді, негізі мұндай курс қаладағы мектептердің көбінде бар. «Балақайлар мекте­бінің» бас­ты мақсаты – баланы мектепке бейімдеу, осыған қоса балақайдың мектепке дайындығын анықтауға және пысықтауға берілген мүм­кін­дік. Тәжірибемізден үнемі байқаймыз, көп ата-ана баласының санап, оқып тұрғанын айтып жа­сы жетпесе де, мектепке беруге асы­ғады. Бірақ баламен психолог жұмыс істегенде оның әлі де пси­хо­логиялық тұрғыда мектепке дайын­далу керек екені анықталып жата­ды. Сол себепті баланың мектепке тек материалдық немесе оқу бағ­дар­ламасын меңгеру жағынан ғана емес, психологиялық тұрғыда дайын­дығына да баса назар аударған дұрыс. Мұнда баланы әріп танып, санауға ғана үйретпей, балалар психо­логімен, педагогімен бірге диаг­ностика жасап, ата-анасына әр бала­мен өзінше бөлек жұмыс істеу керегін, оны өзгелермен салыстыруға болмайтынын, барлық жағынан да­йын болғанда ғана мектепке беру өзіне де, перзентіне де дұрыс әрі жеңіл болатынын түсіндіреміз. Енді бір ата-аналар орыстілді баласын қазақ сыныбына беруге жүрексінеді, болашағына алаңдайды, уайымдайды. Бәрін түсінеміз, алайда қазақ тілі қанында, генінде бар баланы қазақ сыныбына беруден қорықпауға шақырамыз. Мұндай балалар көп және бәрі дерлік алып кетті, тіпті үйдегілерін қазақша сөйлетіп жібергендері болды», деді Г.Заитқызы.

Директордың айтуынша, «Бала­қайлар мектебі» курсы бала­ның мек­тепке дайындалуына және өмірі­нің жаңа кезеңіне сенімді түрде қадам басуына көмектеседі. Курста тәжірибелі педагогтердің жаңа форматтағы сабақтары өткі­зіледі. Сонымен қатар баланың сөй­­леу әрекетін және қол мен сау­сақ­­тардың ұсақ бұлшықеттерін, математикалық іс-әрекет негіздерін, танымдық (ойлау, зейін, есте сақтау) және шығармашылық қаблеттерін дамыту бойынша кешенді жұмыс жүргізіледі. «Балақайлар мекте­бі­нің» екінші легіне жиналған балалар 1-29 тамыз аралығында оқи­ды. Жұмыс күндері таңертеңгі сағат сағат 09.00-ден 12.00-ге дейін өткі­зі­летін сабақтардың ұзақтығы – 30 минут, сабақ арасындағы дина­ми­калық үзілістерге – 10минут.

№73 физика-техникалық ли­цейі мектепке даярлық тобы­­ның мұғалімі Бақтыгүл Тілеп­бер­ген­қызы балаларды мектепке дайын­дауда 4 дағдыны қатар мең­ге­руіне басымдық беретінін айтты. Бұл – айтылым, жазылым, тыңдалым және оқылым. Дәл осы дағдылар мектеп бағдарламасында да талап етіледі. «Қазір алдымда отырған балалардың басым бөлігі, 80 па­йызы деуге болатын шығар мектепке дайын. Ал қалғанын мектепке дайын емес деуге болмайды, балада кейде физиологиялық жағынан қиындықтар кездеседі. Мысалы, тобымдағы екі баланың ата-анасы менімен, психологпен кеңесе келе 1-сыныпқа биыл емес, келесі жылы беретін болды. Өйткені мұндай жағдайда мектепке барса, қиналып қалуы мүмкін. Кей ата-аналар арасында «Баланы мектепке даярлық курсына беру кейін баланың ішін пыс­тырып жібе­реді-ау» деген ойды жиі айтады. Бірақ бұл қате, себебі біз курс­та 1-сыныптың бағдарламасын өтпей­міз, сабақты тек ойын түрінде өткі­земіз. Сабақта баланың айту, жазу, оқу, тыңдау дағдыларын қатар қалыптастыруға назар аудара­мыз. Бастысы, бала мектептің атмос­фе­расына бейімделеді», дейді Б.Тілепбергенқызы.