Экономика • 08 Қазан, 2024

Батыс қақпаның көлік әлеуеті қандай?

50 рет
көрсетілді
7 мин
оқу үшін

Батыс Қазақстан облысын «Еліміздің батыс қақпасы» деп атайды. Расында, Еуропа құрлығына жататын азған­тай пұшпағымыз осы өңірде. Ресейдің бес облысымен шектесіп жат­қан, Еуропаға ең төте жол шығатын Ақжайық өңірінде көлік-ком­муни­кация саласында айта қа­латын жақсы жаңалық та, көптен күрмеуін тап­пай келе жатқан түйін де жетерлік. Облыс әкімінің орынбасары Тілеп­берген Каюпов өңір­дегі көлік жүйесінің дамуы мен жолаушылар тасы­ма­лының сапасын арт­тыру мәселесін әрдайым басты назарда ұстап келеміз дейді.

Батыс қақпаның көлік әлеуеті қандай?

Коллажды жасаған – Қонысбай ШЕЖІМБАЙ, «EQ»

Ертеректе Жайық өзені арқы­лы жолаушы және жүк тасымалы тым тәуір жүріп тұрған. Бірақ өзен суы тартылып, кеме қатынасы тоқтағалы жарты ғасырға жуықтапты. Орал қаласы мен облыс­ты елдің өзге өңірлерімен байланыс­тыратын теміржол да Ресей арқылы (Сол-Илецк, Тұзтөбе) өтеді. Мұның да өзіндік қолайсыздығы, сағаттарға созылатын кедендік тексеру мәселелері бар. Ал өңірдегі жалғыз әуе порты – Мәншүк Мәметов атындағы халық­аралық әуежайдың жыры да аз емес. Облыс әкімінің осы саланы қадағалайтын орынбасары өңірде қалыптасқан көлік жүйесі жөнінде рет-ретімен айтып берді.

«Географиялық орналасуымызға байланысты, қазір облыста 4 халық­аралық маршрут – Ресейдің Самара, Орын­бор, Тольятти және Саратов қала­ларына баратын автобустарымыз қызмет көрсетеді. Бұған қоса, бір облыс­аралық бағыт – Орал мен Атырау қалалары арасында автобус күн сайын жүреді. 24 ауданаралық мар­шрутқа 18 тасымалдаушы қызмет көр­сетеді. Барлық 12 аудан орталығы авто­бус қатынасымен қамтылған», деді Т.Каюпов. 

ап

Айтуынша, 2023 жылы өткен байқау қорытындысы бойынша Оралдан Қазталов пен Жымпиты бағытына баратын 3 ауданаралық авто­бус мар­шруты қайта ашылған. Биыл Сарыөмір, Қамысты, Сайқын маршруттары қызмет көрсете бастапты. 2023 жылы әлеуметтік маңызы бар бағыттарда 233 743 жолаушы тасымалданған екен.

Жоғарыда аталған бағыттардың «әлеу­меттік» деп аталу себебі бар. Өйткені жолау­­шылардың жағдайы ескеріліп, бұл марш­рут­тарға кететін шығынның бір бөлігі мемлекет есебінен жабылады. Статистикаға қарасақ, ке­йінгі жылдары облыстық бюджеттен бө­­лінетін субсидия көлемі артып ке­ле­ді. Сонымен қатар субсидиялана­тын мар­шрут саны да өскен. 2024 жылы 17 ба­ғыт бойынша жолаушы таси­тын 14 та­­сы­малдаушы компания жалпы кө­ле­мі 400 млн теңге суб­си­дия алып отыр.

Бір тәуірі, аудан орталықтарына қатынай­тын әлеуметтік маңызы бар бағыттарда студент, зейнеткер және басқа аз қамтылған тұрғындарға же­ңіл­­дік қарастырылған. Мемлекеттік субси­дия және облыс әкімдігінің қол­дауы нәтижесінде ауданаралық мар­шруттарда қызмет көрсететін тасы­мал­даушылардың автопарктері де жаңартылып жатыр екен. 2020 жылдан бері 15 жаңа автобус сатып алынған.

«Біз ең алдымен автопаркті жаңар­туға ден қойдық. 2021-2024 жыл аралығында су жаңа 124 автобус сатып алынды. Бұған дейін қала­дағы автопарктің тозуы 47% болса, қа­был­данған іс-шара нәтижесінде ол көр­сеткіш 28%-ға дейін қысқарды. Қала тұрғындары заман талабына сай жаңа автобустармен жүретін болды. Бұл оң үрдісті жалғастыра береміз», деді Тілепберген Ерсайұлы.

Әдетте, теміржол қатынасын ең арзан әрі ең қауіпсіз көлік түрі деп жатады. Бұл рас та. Облыс арқылы бүгінде «Алматы – Саратов» халықаралық по­йызы, «Орал – Астана», «Орал – Алматы», «Орал – Маңғышлақ» облысаралық по­йыздары және «Орал – Семиглавый Мар», «Орал – Шың­ғырлау» ауданаралық по­йыздары өтеді. Соның ішінде облыстың өз ішінде жүретін «Орал – Семиглавый Мар» және «Орал – Шыңғырлау» әлеуметтік маңызы бар маршруттарын субсидия­лау бағдарламасы іске асып жатыр. Мәселен, 2022 жылы – 199,6 млн теңге, 2023 жылы 218 млн теңге қаражат құйылған. 2024 жылға 209 млн теңге субсидия бөлінген. 2023 жылы 67 676 жолаушы тасымалданыпты.

«Жолаушылар тарапынан Орал вокзалы ғимаратының тозып кеткені туралы сын айтылып жүрген еді. Көлік министрі М.Қарабаевтың тапсырмасымен Орал қаласы және «Қазақстан» стансасының (Ақсай қаласы) вокзалдарына техникалық тексеру жүргізілді. Сол тексеру қорытындысы бойынша қос вокзалды күрделі жөндеуге тиісінше 1 700 млн теңге және 722 млн теңге қаражат қажеттігі есептелді. Қазір жобалық-сметалық құжаттама әзірленді», дейді орынбасар.

1983 жылы салынған Орал теміржол вокзалы соңғы рет 2012 жылы күрделі жөндеуден өткен екен. Жалпы ауданы – 5 716,1 шаршы метр, тәулігіне 900 жолаушыға қызмет көрсете алатын бекетке жөндеу қажет-ақ. Ал Ақсай қаласындағы «Қазақстан» вокзалы 1937 жылы салынған ғимаратта орналасқан. Ол да соңғы рет осыдан 10 жыл бұрын жөндеу көрген. Айтпақшы, аталған вокзал ғимараттарын жөндеу «Қазақстан темір жолы» ҰК» АҚ компаниясының құзырында.

Сонымен қатар батыс қақпадағы зама­науи әуе байланыс мәселесі өткір тұр.

«Қазір Орал қаласының халық­ара­лық әуежайы арқылы 9 бағытта ұшақ қа­тынасы бар. Мұның 6-ауы – Астана, Алматы, Түркістан, Ақтау, Атырау, Шымкент секілді ішкі республикалық қатынас болса, Франкфурт, Анталья, Шарм-эль-Шейх қалаларына баратын 3 халықаралық бағыт бар», дейді Тілепберген Ерсайұлы.

Екі жыл бұрын әуежай терминалы ғимараты 6,6 млрд теңге қаражатқа жөнделіп, реконструкциядан өтті. Қазір әуежайдың жаңа терминалы сағатына 400 жолаушыны өткізе алады. Өткен жылы әуежайда айлақ жабындарын жөндеу және таңбалау, ангарды жөндеу, әуежайды техникалық қайта жарақтандыру жүзеге асыпты. Бұған 29 арнайы техника тартылған. Сондай-ақ кабельдік байланыс желі­лері тартылып, бірқатар бизнес үрдіс қайта ұйымдастырылған. Инвес­тор қаражатына Амбулифт маман­дан­ды­рылған техникасы сатып алынып, ха­лық­тың аз қорғалатын тобына қызмет көр­сету сапасы артқан.

«Орал» халықаралық әуежайы» ЖШС мамандандырылған жобалау ұйымын тарта отырып, «А» рульдік жолы мен перронның жасанды жабындарын реконструкциялауға жобалау-сме­та­лық құжаттама әзірледі. Оның жал­пы құны – 71 млн теңге. Қазір құ­жат мем­ле­кеттік сараптамадан өтіп жа­тыр. Сараптама 2024 жылдың II тоқ­­санында аяқталады. Мем­лекеттік са­рап­тама­ның оң қорытындысын алған жағ­дайда мердігер ұйымды айқындау бо­йынша байқау өткізіледі», дейді орын­басар.

 

Батыс Қазақстан облысы