Логистика • 07 Ақпан, 2025

ҚТЖ: сала еңсесін тіктей ме?

327 рет
көрсетілді
4 мин
оқу үшін

Отандық теміржол саласын жаңғырту және кеңейту жұмыстарын жүргізу көлік-логистика әлеуетін біршама жақсартуға мүмкіндік береді. Президент Қасым-Жомарт Тоқаев Жолдауда аталған салаға баса назар аудару керектігін айтты. «Теміржол саласын дамыту үшін мемлекет-жеке­мен­шік әріптестігін нығайту өте маңызды. Ол жеке сектор­ды инфра­құрылымдық жобаларға белсенді қатысуға шақырды. Бұл өз кезегінде инвестиция тартуға және жаңа жұмыс орындарын ашуға септігін тигізеді», деді Мемлекет басшысы.

ҚТЖ: сала еңсесін тіктей ме?

Суретті түсірген – Ерлан ОМАР, «EQ»

Теміржол саласының ин­фра­­құрылымын жақсартуға кейінгі жылдары мемлекет тарапы­нан тиімді жағдай жасалып жатыр. «ҚТЖ» басқарма төрағасы Нұрлан Сауранбаев эко­номикалық ахуалды ұлғайту мақ­сатында 185 локомотив және 143 жолаушылар вагоны сатып алынғанын хабарлады. Алдағы үш жылда жолаушы­лар вагонда­ры толығымен жаңар­тылып, жа­сақ­­талмақ. 2025 жылдың II тоқ­санында «Штадлер Қазақстан» зауы­тында жолаушылар вагон­да­ры­ның өндірісі іске қосылады. Үкімет 2029 жылға қарай 1 200-ге жуық жолаушылар вагонын сатып алуды көздеп отыр. Нәтижелі болған жағдайда вагондардың тозу деңгейі 38%-ға дейін төмен­дей­ді.

Ұлттық компания қазір үш ірі инфрақұрылымдық жобаны жүзеге асыруды бастап кетті. 5 мың шақырымнан астам темір жол торабы 2030 жылға дейін салынып, 11 мың шақырым шо­йын жол жөнделеді деп жоспарланған. «Достық–Мойынты» теміржол желісінің жобасы Қытай мен Еуропа арасындағы транзиттік тасымал мүмкіндігін жеделдетуге бағытталған. Ұзындығы 836 шақырымды құрайтын «Достық–Мойынты» учаскесінде екінші жолдардың құрылысы жүріп жатыр. Жер төсемін нығайту жұмыстары 99 %-ға аяқталған. 92 көпірдің 78-і салынды. 550 шақырымға жуық жолға жаңа рельс пен шпал торлары төселген. Алдағы уақытта «Мойынты–Балқаш» және «Бескөл–Достық» бағыттарында уақытша по­йыз қатынайды деген жоспар да қарастырылған.

«Достық–Мойынты» темір­жол учаскесіне екінші жол са­лу жұмысы жүргізіліп жа­тыр. Соған қарамастан көр­­шілес қытай еліне жоспар бойынша тасымалдау белгіленген мерзімнен бұрын нәтижелі орындалды. 2023 жыл­мен са­лыс­тыр­ған­да өсім 12%-ға артты», дейді «ҚТЖ» ҰҚ «Инте­гра­ция­ланған жос­пар­лау дирекциясы» филиалы директорының орынбасары Әліби Төлегенов.

Алматы стансасын айналып өтетін айналма теміржол тар­ма­ғы­ның құрылысы жоспарға сай жүзеге асып жатыр. 75 шақы­рымды құрайтын жаңа желінің ұзындығы «Қазыбек-бек» және «Жетіген» стансаларын байланыс­тырады. Құрылыс жұмыстарын жүргізу барысында 125 шақырым жол төселген.

«Жетіген» стансасының базасында 40 шақырым рельс-шпал торын төсеуге дайындық жүргізілді. Бұл жобаның маңыз­ды­лығы айналма теміржол желісі Алматы стансасын айналып өтіп, жүк ағынын «Жетіген–Қазыбек бек» жаңа теміржолына қайта бағыттауға мүмкіндік береді. Нәтижесінде, Алматы торабына түсетін жүктеме 40% азаюға тиіс. Сондай-ақ діттеген жерге жүк қысқа мерзімде жет­кізіл­мек.

«Жоба бекітілген кестеге сәйкес орындалып жатыр. Же­ті­ген стансасының базасында көлемі 4,8 млн текше метр­­ден астам қазба және басқа да жұ­мыстар жүргізілді. 32 су өткізгіш құбыр және 3 көпір орнатылды. Құрылыс жұмыстары 2025–2026 жылдары аяқталып, қолданысқа беріледі», дейді Көлік министрлігі Теміржол және су көлігі комитеті төра­­ға­сының орынбасары Нұржан Келбуғанов.

Өзбекстанмен арадағы саяси-экономикалық байланысты ны­ғайтуға негізделген «Дарбаза–Мақтаарал» теміржол құрылысы – маңызды жобалардың бірі. Жаңа теміржол желісінің құры­лы­сы жүк тасымалын қазіргі Сарыағаш–Ташкент учаскесінен жаңа желіге ауыстыруға, сондай-ақ «Сарыағаш» стансасының жұмысын едәуір жеңілдетеді деп жоспарланған. Өңірлік инфра­­құры­лымды дамыту мақсатында аталған жоба алдағы уақытта Өзбекстанға экспорт көлемін арттыруға мүмкіндік бермек.

203 шақырым жолдың 100 шақырымына рельс-шпалды төр төселіп, қазір 9,5 млн текше метр қазу жұмыстарының 15%-ы орындалды. Құрылысқа қажетті материалдар жер­гі­лікті өндірушілерден жет­кізі­леді. 70-тен астам жұмыс­шы, 46 жол-құрылыс техникасы жұмылдырылған инфра­құры­лымдық жоба 2027 жылы аяқталады. Құрылыс кезеңінде 3 400 уақытша жұмыс орны, қолданысқа берілген уақытта 500-ден астам тұрақты жұмыс орны құрылмақ.

Соңғы жаңалықтар