Отанымыздың білімі мен ғылымы, жас ұрпақтың келешегі талқыға салынған Білім және ғылым министрлігінің алқа мәжілісі өтті. Онда өткен жылдың жетістігі сараланып, алдағы кезеңнің ауқымды жұмыстары алға тартылды. Ең бастысы, студенттерді жатақханамен қамтамасыз ету мәселесі қозғалған еді. Бұл туралы жиынға арнайы қатысып, сөз сөйлеген Премьер-Министр Кәрім Мәсімов Білім және ғылым министрлігіне «Студенттік баспана» бағдарламасын жасауды тапсырды.
Алқалы жиында Білім және ғылым министрі Бақытжан Жұмағұлов білім-ғылым саласының қызметкерлері Елбасы Нұрсұлтан Назарбаевтың өкілеттігін 2020 жылға дейін ұзарту бойынша референдум өткізу бастамасын бірауыздан қолдап отырғанын жеткізіп, өткен жылдың жемісті болғанына нақты дәлел-дәйектер келтірді. Ең бастысы, 2011-2020 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламаның қабылданып, онда бірінші рет мектептің алтын діңгегі саналатын мұғалім мәртебесін көтеру көрініс тапқаны. Білім беруді қаржыландыру көлемі 51 миллиард теңгеге өсіп, 797 миллиард теңгені, яғни ішкі жалпы өнімнің 4,1 пайызын құрады. Дарынды балалардың 51-ші халықаралық математикалық олимпиадасында төрткүл дүниенің 98 елінен келген жүзден жүйріктердің арасында еліміздің оқушылары 5-ші орынды иеленді. Мемлекетіміз ЮНЕСКО-ның білім беруді дамыту индексі бойынша көшбасшы төрттікке енді. Мектепке дейінгі білім беру ұйымдарының саны жоғары қарқынмен өсіп, бір жылдың ішінде 41 пайызға артқан, Елбасының «Балапан» бағдарламасы шеңберінде 88,5 мың бүлдіршін балабақшамен қамтылыпты. Әсіресе Атырау, Қостанай, Батыс Қазақстан, Жамбыл, Қарағанды, Павлодар облыстары мен Алматы қалалары өз межелерінен көрініпті. 2020 жылға қарай еліміздегі барлық бүлдіршіндер балабақшамен толық қамтылатын болады. Жалпы, мұндай елдік іске тек қана мемлекеттік емес, жеке құрылымдар да өз үлестерін қосу қажеттігін үйлестіру көзделіп отыр. Ал орта білім беретін 7516 мектепте 2,5 миллион бала білім алуда. Елбасы тапсырмасы бойынша 6 «Назарбаев зияткерлік мектебі» құрылғаны белгілі. «100 мектеп, 100 аурухана» бағдарламасы шеңберінде 103 мектеп пайдалануға беріліп, оқу кабинеттерін жабдықтау жұмысы да едәуір ілгері жылжыған.
Бір жыл ішінде техникалық және кәсіптік білім беру ұйымдарының желісі 28 бірлікке көбейген. Онда оқуға тілек білдіргендердің саны бір жылда 5 мыңға таяған. Жоғары оқу орындарына келетін болсақ, өткен жылы талапкерлерге 35425 мемлекеттік грант тағайындалыпты. Жастар саясатында да тың қадамдар өріс алып, отандық ғалымдарымыз 1168 жаңалықтардың құжатын алуға қол жеткізген.
Министрдің тағы бір айтқаны кадр дайындау ісін сапалы жүргізу болды. Оның басты іргетасы мектепте қаланатыны мәлім. Бұл үшін, біріншіден, мұғалімдердің біліктілігін арттыру, екіншіден, оларға қаржылай жағдай жасап, материалдық әл-ауқатын арттыру арқылы ынталандыру, үшіншіден, мәртебесін көтеру жолдарын алға тартты. Сол секілді жиында еліміздегі 8 мыңға таяу мектептің 254-і апатты жағдайда жұмыс жасап жатқаны, 2020 жылға дейін 12 жылдық білім беруге көшу, ол үшін материалдық-техникалық базаны жақсарту, оқулық пен оқу әдістемелерін сараптау жұмысы 3 кезеңде өтетіні, 2015 жылға дейін ұстаздардың жалақысын бірнеше рет өсіру, 2011-2013 жылдар аралығында жетім балалар мен ата-анасының қамқорлығынсыз қалғандардың қамқоршыларына он айлық есептік көрсеткіш мөлшерінде жәрдемақы төлеуге 14 миллиард теңге жоспарланып отырғаны айтылды. Бұған қоса мүмкіндігі шектеулі балаларды ерекше қамқорлыққа алу, оларға білім үйретіп, тәрбие беретін арнайы мамандарды уақыт өткізбей әзірлеу мәселесін де тілге тиек етті. Мұның бәрі Президент Нұрсұлтан Назарбаев бекіткен 2011-2020 жылдарға арналған білім берудің мемлекеттік бағдарламасын жүзеге асыру барысында кезек күттірмейтін жұмыстар. Оны жүйелі түрде атқару нәтижесінде білім беру сапасын көтеріп, маман дайындау ісінде бәсекелестік күшейеді, деді министр. Парламент Мәжілісі мақұлдаған «Ғылым туралы» заң ой еңбегінің өрістеуіне мүмкіндік беретінін тілге тиек еткен министр қалың жұрт қалай болар екен деп алаң көңілмен күтіп отырған Ұлттық бірыңғай тестіде биыл айтарлықтай өзгеріс болмайтынын, бірақ тест сапасының артатынына, жауапкершіліктің күшейетініне дәйектер келтірді.
Министр журналистермен пікір алысу кезінде елімізде қазір 149 жоғары оқу орындары бар екенін, сан болғанмен сапаның аздығын алдағы уақытта жоо оңтайландыру мақсатында атына заты сай университеттер өз дәрежесін сақтап қалатынын, кейбіреулері институт болып қайта құрылатынын, академия дәрежесін иеленетіндер де шығатынын, ең бастысы, бәсекеге төтеп бере алмайтындары өз жұмысын тоқтату керек деген байламға келіп отырғанын жеткізіп, студенттерді жатақханамен қамтамасыз ету жұмысына жеке оқу орындары да тартылатынын, тапсырма берілгенін тілге тиек етті.
Алқа мәжілісінің бір ерекшелігі ұзақ баяндамалардан гөрі нақты жұмыстардың дәлел-дәйегі алға тартылып, селекторлық тәсілде өткені дер едік. Мәселен, Қ.Сәтбаев атындағы Қазақ ұлттық техникалық университеттің ректоры Ж.Әділов оқу орнында ұжымдық ұлттық лаборатория, қазақ-француз орталығы құрылғанын айтып, студенттерді жатақханамен қамтамасыз ету мәселесін көтерсе, Қарағанды облыстық білім басқармасының бастығы Е.Иманғалиев, өңірдегі мектептердің 59 пайызы шағын мектептер екенін, «Ұлттық биология орталығы» РМК-ның бас директоры Е.Раманқұлов, отандық ғылымның жаңа мүмкіндіктері туралы ой-толғамдарын білдірсе, Павлодар облысы Баянауыл аудандық білім басқармасының бастығы А.Лекеров, аудандағы білім ұяларының 90 пайызын шағын мектептер құрайтынын, жалпы 12 жылдық білім беруге көшу кезінде шағын мектептер мәселесін ойластыру керектігін назарға салды. Шымкент қаласындағы кәсіптік мектептің басшысы Е.Сатқанбаев, кәсіптік мектепті қысқа мерзімде бітіріп, еңбекке араласатын жастардың мәртебесін көтеріп, құқығын қорғау туралы өз байламдарын айтып, оларға стипендия тағайындау керектігін және өндіріс шеберлерлерінің айлығын көтеретін кездің келгенін назарға салды. Қазақстан жастар конгресінің атқарушы директоры Ш.Байманов жастарды тұрғын үймен қамтамасыз ету, кәсіпкерлікке баулу, жастардың ұлттық моделін құру, студенттерді жатақханамен қамтамасыз ету, мүмкіндікке қарай оларға жеңілдіктер жасау туралы айтып, жастарды үймен қамтамасыз ету мәселесі Батыс Қазақстанда оңтайлы шешіліп жатқанынан мысал келтірді. Қостанай облыстық білім басқармасының бастығы С.Бұрбаева, соңғы жылдары білім сапасына көңіл бөлініп жатқанын, бір кездердегі жабайы жекешелендіру тұсында көк тиынға, не тегін таратылған, олардың ішінде қирап қалмай бүгінге жеткендерін «иелері» құндап отырғанын, әйтседе Елбасы жұмылдырып келе жатқан елдік іске кей азаматтардың түсіністікпен қарап, ұрпақтың қажетіне жаратуға қайтара бастағанын ризашылықпен айтты.
Алқа отырысының қорытынды сөзінде Премьер-Министр Кәрім Мәсімов тәуелсіздіктің алғашқы жылдарындағы қиындықтарды қазір еңсергеніміздің нәтижесінде білім-ғылым саласындағы ұмтылыстардың өз жемісін бергенін, үш ауысыммен оқитын білім ұяларының азайғанын, жалпы, жас ұрпақтың білсем дейтін талпынысы 6 жасқа дейін 80 пайыз болатынын айтып, бейіндік мектептерді көбейту мәселесін, 12 жылдық оқуға көшкен тұста 11-12 сынып пен жоғары оқу орындарындағы бірінші курс бағдарламаларын жан-жақты үйлестіру қажеттігін атап өтті. «Ғылым туралы» заң туралы да өз байламын білдіріп, индустриялық бағдарламаларды мүлтіксіз жүзеге асыруды алға тартып, студенттерді жатақханамен қамтамасыз ету жөніндегі ұсыныстарға қолдау білдіріп, «Студенттік баспана» бағдарламасын жасауды министрлікке тапсырды. Ол сонымен бірге, аталмыш мекеменің жұмысына жақсы деген бағасын беріп, алдағы уақытта атқаруға тиіс жоба-жоспарларға қолдау көрсететінін айтып, білім саласы бойынша меморандумға қол қойды.
Сүлеймен МӘМЕТ.