Елімізде Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаевтың бастамасымен «Халық үніне құлақ асатын мемлекет» тұжырымдамасын іске асыру, халықпен кері байланыс орнатуды жандандыру жұмыстары жүргізілуде. Осы орайда Президент биылғы Жолдауында: «Халық үніне құлақ асатын мемлекет» – бұл, шын мәнісінде, «Әділетті мемлекет» құру тұжырымдамасы. Азаматтардың мәселелерін тыңдап, көріп қана қою жеткіліксіз. Ең бастысы – дұрыс және әділ шешім шығару қажет», деп атап көрсетті. Мұны біз тек мемлекеттік атқарушы органдардың халықтың күнделікті тыныс-тіршілігіне қатысты мәселелерге жауап беру ісі ғана емес, түптеп келгенде билік пен қоғам арасындағы сындарлы диалогты нық орнатуға күш салу деп түсінуіміз қажет. Ал бұл мәселеде жергілікті органдардың, олардың ішінде арнайы «Сервистік әкімдік» сынды орталықтардың қызметі мінсіз, үлгілі, талапқа сай болуы тиіс.
Жуырда Павлодар облысының әкімі Әбілқайыр Сқақов өткізген аппараттық кеңесте тұрғындармен өзара байланыс және әкімдіктер мен басқармалардың атқарушылық тәртібі талқыланды. Облыс әкімі аппаратының мәліметінше, биыл өңір тұрғындарынан 3066 арыз-шағым, өтініш келіп түскен. Шағымдар артуының негізгі себептерінің бірі ретінде жергілікті органдардың жұртшылықпен байланысының әлсіздігі аталды.
Қазір Павлодар және Екібастұз қалалық, Баянауыл аудандық әкімдіктері, сондай-ақ денсаулық сақтау, білім беру, кәсіпкерлік және сауда басқармаларында тұрғындардың арыз-шағымдары, өтініштерімен жұмыс істеу барысы жақсы нәтиже көрсетпеген.
– Алайда аудандық, ауылдық жерлерде өз өтініштеріне дұрыс, нақты жауап ала алмаған тұрғындар облыстық мемлекеттік органдарға баруға мәжбүр. Мемлекеттік қызметшілердің тұрғындарға мемлекеттік бағдарламалардың іске асырылуын дұрыс түсіндіре алмауы үлкен мәселеге айналды, – дейді облыс әкімі аппаратының басшысы Нұрлан Дүйсембинов.
Ал бұған дейін облыстағы Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл жөніндегі комиссия мемлекеттік қызметтерді көрсету ісін электронды түрде атқару керек екенін мәлімдеген болатын. Мемлекеттік қызмет істері агенттігі Павлодар облысы бойынша департаментінің басшысы Тоқтамыс Жұмағұловтың айтуынша, өткен жылы жүргізілген тексерістерде мемлекеттік қызмет көрсету саласында 3719 ережебұзушылық анықталған.
Egov сайтымен жұмыс істей алмайтын тұрғындарға мемлекеттік қызмет түрлерін онлайн алуға көмек көрсететін әкімдіктердің сервистік офистері әрбір аудан орталығында ашылды. Яғни халық үшін ашық алаңдар аудан орталықтарында тұрғындармен жұмыс істеуге және мемлекеттік қызметтерді бір ғимараттан алуға мүмкіндік береді. Осындай ашық формат үлгісі мемлекеттік қызметшінің білімі мен білігінің деңгейін, кәсіби өресін де айқындайды.
Жергілікті әкімдік қызметкерлері «OPEN» орталықтары арқылы ауыл тұрғындарына қызмет көрсетеді. Бұл жоба бойынша тұрғындардың өтініштері мен сауалдарына аудандардағы жұмыспен қамту, білім беру, жер қатынастары, тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық, кәсіпкерлік, ауыл шаруашылығы және ветеринария бөлімдерінің мамандары жауап береді. Осылайша құқықтық, әлеуметтік көмектер көрсетіліп, халық пен билік арасындағы байланыс нығайып, өзекті мәселелерді тікелей жедел, тиімді шешу жүзеге асырылады. Десек те...
Біз аудандарға барғанда міндетті түрде «Сервистік әкімдіктер» қалай жұмыс істеуде деген сауалға жауап іздейміз. Мұндай құрылымдардың көпшілігі сырттай қарағанда жарқырап тұр. Техникалық құрал-жабдықтар, орындықтар, үстелдер, бәрі де бар. Бірақ «Сервистік әкімдіктерде» адами жылылық, ашық қабақ, жанашыр сөз, кеңпейілділік, ашық қабылдау жетіспейді. Бір ауданға жасаған сапар барысында осындай орталыққа қарапайым бір тұрғын ретінде кіргенімде, ондағы адам есіктен енген беттен «Здравствуйтемен» қарсы алды. Қасы-көзі қиылған қаракөз қыз осылай деп сәлемдесті. Ауылдан келетін қарапайым тұрғынмен оның әрі қарай қалай, қай тілде сөйлесетіні белгілі.
Өзіміз іссапарларда көріп жүргеніміздей, әлгіндей «аса мәртебелі» қабылдауға аудан орталықтарында тұратын бірен-саран тұрғындар болмаса, шалғайдағы ауыл тұрғындарының келуі өте сирек. Жоқ деуге болар. Мысалы, жолдары жөндеу көрмеген Баянауыл, Ертіс, Железин, Ақтоғай аудандарының ауылдарынан арыз-шағымдарын арқалап ешкім «Сервистік әкімдікті» іздеп келе бермейді. Сондықтан әлгі жарқыраған орталықтардың көбі бос тұрады. Мұны аудандық әкімдіктегілердің өздері де мойындайды.
– Алыстағы елді мекендердің тұрғындары арыз-шағымдарын көбіне ауыл әкімдерінен беріп жібереді, – дейді «Сервистік әкімдіктегілер». Олай болса, халық бас сұқпайтын, қызметіне сұраныс жоқ «Сервистік әкімдіктерді» ашу дегеніңіз мемлекет қаражатын босқа шашу деген сөз емес пе. Сөздің шындығы осы. Ешқандай тиімділік көріп отырғанымыз да жоқ. Аудандарға барғанда осы іспеттес сөздерді құлағымыз жиі шалады.
Дұрысы, әкімдіктегілер шалғай ауылдарға барсын, көшпелі «Сервистік әкімдікті» ауылда ұйымдастырсын. Сонда ғана ауылдарға барған тиісті сала мамандары ауылдағы нақты ахуалды, жолдың тозғанын, судың жоқтығын, мектептің жөнделмегенін, ішінің салқындығын көзбен көрер еді, әрі соған сай жұмыстарын жоспарлар еді. Осындайда «қабылдауына адам келмейтін, бостан-бос тұратын «Сервистік әкімдіктердің» қажеті қанша?», «Бұл көзбояушылық емес пе?» деген сауалдар туындайды.
Тағы бір айта кетер жайт, «Сервистік әкімдіктерге» тұрғындардың сенімі төмен. «Сервистік әкімдіктер» өздеріне жүгініп келгендерді бос сөзге тойдырып, «өйтіңіз, бүйтіңіз», «өйтеміз, бүйтеміз» деп шығарып салады. Болды.
Облыс бойынша Сыбайлас жемқорлыққа қарсы қызмет басшысы Айдар Тастеміровтің мәліметінше, іс жүзінде «Сервистік әкімдіктердің» көпшілігінің қызметі көзбояушылыққа құрылған. Тұрғындардың мәселелеріне мән беріп, жанашырлық танытпайды. Сондай-ақ ол Аққулы, Тереңкөл, Ақтоғай, Железин және Успен аудандарындағы «Сервистік әкімдіктер» талаптарға сай келмейтін ғимараттарда орналасқан, бір ауданның «Сервистік әкімдігі» бір күн ғана ашылып, кейіннен жабылып қалған дейді. Себеп: аудандық әкімдіктердің өзінің іші толып отыр. Орын жоқ. Мүмкіндігі барлар жоқтан бар жасап «Сервистік әкімдік» ашуға мәжбүр болды. Ғимарат іздеу, оны жөндеу, құрал-жабдықпен қамтамасыз ету, ішін реттеу – бәрі шығын.
Аудандар әкімдіктеріне «Сервистік әкімдіктен» бұрын өздерінің ғимараттарының іші-сыртын күрделі жөндеу өткізіп, сол жердегі бір бөлмеде тұрғындарды қабылдайтын ыңғайлы орын жасап алса да болады. Үнемділік, мемлекеттік орынды тиімді пайдалану деген – осы.
Айдар Тастеміровтің айтуынша, кейбір аудандардың «Сервистік әкімдіктеріне» ескі жиһаздар, компьютерлер мен техниканы орнату фактілері орын алыпты. Шарбақты ауданындағы «Сервистік әкімдік» ашылған кезде компьютерлер, тіпті интернет желісіне де қосылмаған болып шыққан. Бұл да сол шығын мәселесі. Қаржылай мүмкіндік болмаса, «Сервистік әкімдікті» аудандық әкімдіктің бір бөлмесіне орналастыруға да болатынын ешкім ескермеген. Тұрғындар бас сұқпайтын мұндай «Сервистік әкімдікті» несіне белден басып, мүмкіндікке қарамай ашады деген ойымызды осы жерде тағы да қайталап айтқымыз келеді.
Әлгі «Сервистік әкімдіктерді» ашарда қызылды-жасылды шарлар іліп, жерге кілем төсеп, ұлттық киім киген қыздар табаққа салған кәмпиттерін әкім-қаралардың, басшылардың төбесінен жаудыра шашып, кішігірім той жасайтындарын қайтерсіз.
Тағы бір айта кетер жайт, жалпы, WhatsApp желісі арқылы облыс әкімдігіне түскен өтініштердің басым бөлігі облыс орталығындағы, Екібастұз, Ақсу қалаларындағы ыстық су мен жылу мәселесіне байланысты. Облыс әкімдігіне осы бағытта 5 760 өтініш келіп түскен. Оның ішінде 1 851 өтініште үйлерді ыстық су мен жылуға қосу мәселесі көтерілген.
Облыс әкімі аппаратының мәліметінше, биыл түскен 1000-нан астам өтініш бойынша өңір тұрғындарына әлеуметтік көмек көрсетілген. Жалғыз тұратын 8 адамның тұрғын үйіне жөндеу жүргізіліп, кіреберістеріне пандустар орнатылған. Аутизмі бар балаларға арналған стоматологиялық кабинет ашылды, облыс орталығында 24 аула аумағы абаттандырылды, көшені жарықтандыру қалпына келтірілді. 32 балалар және спорт алаңдары сырланды, жаңа құмсалғыштар орнатылды, 600-ден астам ағаш кесілді және тағы басқа да жұмыстар атқарылды.
Облыс әкімі аппаратының басшысы Нұрлан Дүйсенбиновтің мәліметінше, жыл басынан бері өңір тұрғындарынан 52 827 өтініш түскен. Облыстың жергілікті атқару органдарына 28 499 өтініш келген. Шарбақты, Успен аудандары тұрғындарынан түсетін өтініштер саны моноқалалардың тұрғындарынан түсетін өтініштер санымен бірдей.
Жалпы, 14 437 өтініш дұрыс шешімін тапты. Ал Instagram желісіне 2 880 өтініш келіп түскен. Халық көгалдандыруға қатысты мәселелердің фотосын жібереді. «Бұл әлеуметтік желілерден түскен өтініштердің 2 611-і бойынша шаралар қабылданса, 3 724 өтініш бойынша түсіндіру жүргізілді, 274 хабарлама қаралуда», дейді Нұрлан Дүйсенбинов.
Тұрғындардан келетін өтініштердің басым бөлігі әлеуметтік және зейнетақымен қамтамасыз ету мәселесіне және мемлекеттік басқарудың сапасына қатысты.
Облыс әкімі Әбілқайыр Сқақов пен оның орынбасарлары облыстағы 21 басқармаға қарағанда азаматтарды 2 есе көп қабылдаған. Осы орайда облыс басшысы өңірдегі 21 басқарма басшылары тұрғындарды қабылдау ісін жүргізбейтінін айта келіп, аудандар мен қалалар әкімдіктерінің және басқармалардың азаматтарды қабылдауға дайындығына рейтинг жүргізу қажеттігін айтып, осы бағытта арнайы тапсырма берді. Бұл жерде, егер «аудандар мен қалалар әкімдіктерінің және басқармалардың азаматтарды қабылдауға дайындығы жоқ болса, инфрақұрылымдары, диалогтары, коммуникациялары, тез жауап беретін әлеуметтік желілері болмаса, онда «Сервистік әкімдіктер» не үшін ашылды деген сұрақ туады.
Нұрлан Дүйсенбинов тамыз, қыркүйек айларында Баянауыл әкімдігі 12 тапсырманы, Павлодар қаласы әкімдігі – 10, Екібастұз – 6, Облыстық кәсіпкерлік және сауда басқармасы, Білім беру мен денсаулық сақтау басқармалары – 7 тапсырманы орындамағанын, Баянауыл ауданында 5 тапсырма қайта орындауға берілгенін айтты.
Облыс әкімі Әбілқайыр Сқақов тұрғындар өтініштерімен жұмысты стратегиялық мәселе ретінде қарау қажеттігін ескерте келіп, аудан әкімдеріне тұрғындардан келіп түскен өтініштердің сапасы мен қарау мерзімдері бойынша басшылардың жеке жауапкершілігін еске сала отырып, өтініштер мәселесін ерекше бақылауға алуды және оларға талдау жасауды тапсырды.
– Тұрғындардың өтініштері – бұл біздің жұмысымыздың аса маңызды бөлігі, тұрғындардың жалпы мемлекеттік аппаратқа және жеке мемлекеттік органға деген сенімінің көрсеткіші, – деді әкім бейнеконференц арқылы өткен жиында.
Расында өтініштермен жұмыс істеу – бұл қандай да бір ағымдағы жай міндет емес, бұл стратегиялық мәселе.
Қазір облыс әкімдігі тұрғындардың өтініштерімен жұмыс істеу тәсілін өзгертті. Енді тұрғындардан келіп түскен мәселелерді қарау сапасы мұқият бақыланады. Міндет – ресми жауаптардан алшақтап, халыққа барынша шынайы көмек көрсету. Барлық деңгейдегі әкімдіктер мен облыстық басқармалар осындай жұмыс форматына көшуі тиіс.
Павлодар облысы