• RUB:
    4.85
  • USD:
    498.34
  • EUR:
    519.72
Басты сайтқа өту
Қоғам 29 Қазан, 2021

Тұтынушы құқы аяқасты болып тұр

362 рет
көрсетілді

Соңғы уақытта тұтынушылар құқығы жиі назарға алына бастады. 2021 жылдың бірінші жартыжылдығында тұтынушылардың құқықтарын қорғау комитетіне 8 164 өтініш келіп түскен. Бұл 2020 жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда 2,5 мыңға көп екен.

Сауда және интеграция ми­­нис­трлігінің тұтынушы­лар­­дың құқықтарын қорғау ко­ми­те­тінің хабарлауынша, биыл алғашқы алты айда мем­ле­кеттік органдар өз құзы­ре­ті шеңберінде тұты­ну­шы­лардың тарапынан түскен 21 100 өтінішті қараған. Бұл былтырмен салыстырғанда 5 061-ге аз. Шағымдардың басым бөлігі бөлшек сауда тауарларына тиесілі. Сауда жүр­гізушілердің көбі сапасыз та­уарларды сату барысында ақ­ша­ны қайтарудан бас тарт­қан. Электронды сауда бөлі­гін­де өтініштер саны 3,6 есе артқан.

«Талдауға сәйкес, тұтыну­шы­лардың құқықтары көбі­не­се медициналық қызметтер саласында бұзылады, онда шағымдардың саны 72 пайыз­ға артты. Азаматтардың на­ра­зы­лы­ғы дәріханалардағы дәрі-дәрмек бағасының өсуіне, жедел медициналық жәрдемді ұзақ күтуге, емханадағы кезектерге, медицина маман­да­рының біліктілігінің төмен­ді­гіне байланысты. Бұдан басқа, денсаулық сақтау сала­сын­да­ғы уәкілетті орган өнім­нің қауіп­сіздігіне мони­торинг жүр­гізді, оның барысында тамақ өнімдерінің 12 117 үл­гі­сі зерттелді, оның 1 376-сы бел­гі­ленген талаптарға жауап бер­меді. Сондай-ақ халықтан қар­жы, көлік қызметтері, байланыс, ТКШ сапаларына қатысты көптеген шағымдар келіп түс­ті», делінеді министрлік ха­бар­ламасында.

Мәселен, қаржы секторы бойынша негізінен екінші деңгейлі банктердің және банк операцияларының жекелеген түрлерін жүзеге асыра­тын ұйымдардың, микро­қаржы, сақтандыру ұйым­да­ры­ның қызметіндегі мәселелер бо­йынша шағымдар болған.

Ал көлік қызметтері сала­сын­­да өтініштер саны 6 есе тө­­мендеген. Бұл бірінші ке­зек­те пандемиядағы жол­са­пар­дың азаюына байланыс­ты. Байланыс саласында да өтініштер статистикасы тө­мен­депті. Шағымдардың не­гізгі себептері – интернет­тің әл­сіз сапасы, тарифті өзгер­ту­дің қиындығы, ақшаны не­гіз­сіз алу.

Тұрғын үй-коммуналдық шаруашылығы саласындағы шағымдар жылумен, энергия­мен жабдықтау бойынша сапасыз сервиске, тарифтердің шамадан тыс мөлшеріне және коммуналдық қызметтерге ақы төлеу бойынша негізсіз есеп­теу­лерге, электр энергия­сын есепке алу аспаптарын заңсыз тексеруге және ауыстыруға, электр энергиясын өшіруге және басқа да көптеген проблемаларға байланысты екен. 2020 жылы тұты­ну­шылардың құқық­та­рын қорғау мәселелері бойын­ша әлеуметтік сауалдама жүр­­гізілді, оның нәти­же­лері аза­­мат­тардың ден­сау­лық сақ­тау жұмысына ең көп наразылығын анықтады дейді министрлік.

«Респонденттердің 45,9 па­­йызы медициналық қыз­мет көр­сету сапасын теріс баға­ла­ды. Бұл қыз­мет­тер­ге Алматы қаласының тұрғындары – 65,5 пайыз, Алматы облысы – 61,1 пайыз және Шығыс Қазақстан облысы 60,0 па­йыз қанағаттанбайды. Екінші орында теміржол көлігі болды, онда респонденттердің қанағаттанбау пайызы 43,2 пайызды құрайды. Теміржол қыз­меттерінің сапасына қана­ғат­­­­танбағандардың басым бө­лі­­гі Шымкентте – (51,4 па­йыз), Алматыда – (50,3 па­йыз), Алматы облысында (48,8 па­йыз) тұрады. 42 пайыз теріс жауап алған қалааралық және авто­мобиль көлігіне де қа­тыс­ты. Тұтынушылар сотқа жүгін­бестен бұрын үш сатылы тетік­тің алғашқы екі кезеңінен дәйекті түрде өтуге міндетті. Бі­рінші кезең – сатушы және тұ­­тынушылық дауларды сотқа дейін реттеу субъектісі. Екін­ші кезең – мемлекеттік орган. 2021 жылдың 5 айында тұтынушылық даулар бойынша соттарға 916 талап арыз түсті. Оның ішінде: 339 немесе 37 пайызы сотқа дейінгі реттеуге бірінші кезеңге қай­та­рылды, 235 немесе 26 па­йызы уәкілетті органға жүгіну қа­жеттілігіне сілтеме жасай отырып қайтарылды» деп хабарлады ведомство.