• RUB:
    5.01
  • USD:
    523.58
  • EUR:
    549.71
Басты сайтқа өту
Бизнес 18 Қазан, 2022

Бизнеске комплаенс-маман қажет

354 рет
көрсетілді

Астанада Экономикалық қауіп­сіздік және комплаенс мамандарына арналған форум ұйымдастырылып, онда заңгер­лер, комплаенс-офицер­лер, экономикалық және ақпарат­тық қауіпсіздік мамандары ком­плаенс-қызметтерді автоматтандыру, кадрларды қалыптастыру, санкциялық комплаенстің заңды және беделге нұқсан келтіретін тәуекелдерін қаузады.

Кез келген бизнес түрі қандай да бір тәуекелдермен бетпе-бет келе­тіні даусыз. Қазір іскерлік саладағы қауіп-қатерді сейілтіп, кәсіпті табыс­ты жүргізу үшін комплаенс-мамандары ауадай қажет. Ол айыппұлдар мен санкциялардың алдын алуға және бақылаушы ұйымдардың тарапынан сұрақтар туындаған жағдайда тиімді іс-әрекеттің тізбегін қалыптастыруға жәрдемдеседі. Сол себепті жаңа ғасырда бизнесті мұндай мамандарсыз өрге сүйреу қиын.

Шетелдік сарапшылар ресейлік серіктестер және контрагенттермен жұмыс істеу кезінде қазақстандық компаниялардың қайталама санкция­ларға түсу тәуекелдерін төмендетудің жолдарын қарастырды. Форумда «Орталық Азия мен Кавказ елдеріндегі комп­лаенс проблемалары мен даму тен­денциялары» зерттеуінің қорытын­дылары таныстырылды.

Зерттеуге барлығы 722 респондент қатысқан. Оның 70%-дан астамы – Қазақстанның компаниялары. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы комплаенс басым бағыттардың арасында көшбасшы болып саналады. Себебі респонденттердің 66%-ы соған қатысты тәуекелдерді атап өтті.

Спикерлер айтқандай, қазір елі­мізде сыбайлас жемқорлыққа қарсы комплаенстің өзектілігі мен м­аңыз­дылығы заңнамалық деңгейде айқын­далған. Компаниялар арасында сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрес­тің коммерциялық тұрғыда орынды екені және оның іскерлік беделге нұқсан келтіріп, бизнесті қаржылық шығынға ұшырайтыны туралы түсінік қалыптасқаны қуантатынын айтты.

Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттігінің деректері бойынша отандық квазимемлекеттік және жеке сектордың 6 мыңнан астам субъектісі комплаенс-қызметтерді енгізген. Алай­да еліміздегі жоғары оқу орындары өкінішке қарай мұндай мамандарды да­йындамайды дейді қатысушылар.

Құқықтық саясатты зерттеу орта­лығының сарапшысы Денис При­маков мысал ретінде 4 мыңнан аса қызметкері бар компанияда бір ғана комплаенс офицердің жұмыс істейтінін келтірді.

«Квазимемлекеттік сектордағы ком­­­панияларды диагностикалау мысалын­да және комплаенс офицерлермен жүр­гізілген сұхбаттардан қазір бір­қатар қызметте тиімді комплаенс бағдар­лама­сына адами ресурстың жетіспейтіні байқалып отыр», деді сарапшы.

«Комплаенс қызметке тәжірибесі жоқ адамдар тартылған кезде бұл жұмыс­тың тиімділігіне де әсер ететінін ес­тен шығаруға болмайды. Компаниялар­дағы қызметкерлердің санына байланыс­ты сыбайлас жемқорлыққа қарсы қызметінің бір-бір қызметкерлерін бөлуді ұсынамын. Мысалы, мыңға жуық жұмысшысы бар ұйымға бір қыз­меткерді тіркеп, егер де мыңнан асып жатса, сәйкесінше қызметкерлер мен ресурсты ұлғайту қажет», деді ол.

Kazakhstan Bar Association заң кеңесшілері палатасының комплаенс комитетінің төрағасы, жеке сектордағы комплаенс мәселелері жөніндегі тәуелсіз консультант Ольга Сафонованың айтуынша, комплаенс офицер – жеке мамандық. Қазақстанда комплаенс қызметі лайықты деңгейде дамыған жағдайда олардың өз бөлімшелері мен кәсіби ортасы қалыптасады.

«Заңгерлер мен комплаенс, ең алдымен заңдар мен реттеушілердің талаптарының мүлтіксіз орындалуын қадағалап, сәйкес келуіне, сондай-ақ қалыпты этикалық мінез-құлыққа жауапты. Қорғаудың екінші желісінің барлық функциясын іске асыру тәуекелдерді барынша азайтуға бағытталған. Бұл іс-әрекеттің жалпы негізі лигал мен комплаенс арасындағы табысты ынты­мақтастықты орнатуға мүмкіндік береді. Менеджмент идеологиясы мен ұйым­дастырушылық құрылым олар­дың қарым-қатынасында үлкен рөл атқарады», деді Ольга Сафонова.

Пленарлық талқылауға Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агент­тігінің превенция қызметі басқар­масының басшысы Нұрдәулет Сәмет қатысып, спикерлер Қазақстанда «Комплаенс туралы» заң қажет пе деген мәселені көтерді.

Бұдан басқа форумда Қазақстандағы ірі отандық және халықаралық ком­паниялардың тиімді комплаенс және іскерлік этика құру мәселелері бойынша жетекші сарапшылар ойларын ортаға салды.

Compliance & Security Forum – еліміздегі экономикалық қауіпсіздік, комплаенс және іскерлік этика сала­сындағы ауқымды іс-шара саналады.