Қазақстан Тәуелсіздігінің жиырма жылдығын кешегі кеңестік кеңістіктегі елдер арасында өзін қайта жаңғыру көшбасшысы сапына көтерген түбегейлі саяси және әлеуметтік-экономикалық реформалар жасау жолындағы ауқымды да зор жетістіктермен қарсы алып отыр.
Біздің мемлекетіміздің халықаралық жоғары беделінің айшықты дәлелі Қазақстанның ЕҚЫҰ-ға табысты төрағалығы және Астана Саммитін ең жоғары дәрежеде өткізуі болып табылады. Төрт мұхит кеңістігіндегі барлық беделді мемлекеттердің басшылары қатысқан жаһандық басқосуда 54 мемлекеттің қатысуымен қорытынды құжат – Астана декларациясының қабылдануы бұл Саммиттің тарихи маңызы мен салмағын еселей түссе керек.
Қазақстан ұлттық мемлекеттілігінің негізін қалады және нығайтты, елдің аумақтық тұтастығын және мызғымас шекарасын қамтамасыз етті, экономиканы нарықтық даму жолына түсіріп, әлемдік қауымдастыққа ойдағыдай интеграцияланды. Қазақстанда бірден-бір барынша қарқынды даму жолындағы экономика құрылды, ашық демократиялық қоғамдық институт қалыптастырылды, тұрғындардың әлеуметтік өмір стандарттары жақсарды. Ең бастысы – осы жылдар ішінде көпұлтты көпконфессиялы Қазақстан халқы ел ішіндегі ерекше тұрақтылық және барлық көрші мемлекеттермен бейбіт жағдайда өмір сүріп келеді. Қазақстанға халықаралық қоғамдастықтағы ең беделді де ықпалды мемлекет ретіндегі шынайы атақпен қатар, өзінің әлеуметтік-экономикалық дамуы жолында елеулі жетістіктерге жеткен мемлекет деген үлкен баға да берілді.
Осы орайда, ең алдымен, Қазақстанның осындай зор жетістіктерге жетуінің ерекше маңызды факторларының бірі 2030 жылға дейінгі Қазақстанның ұзақ мерзімді Даму стратегиясының қабылдануы және ойдағыдай жүзеге асырылуы болып отырғандығын ерекше атап көрсеткен жөн. Сонау бір өкпені қысқан өтпелі кезеңде, 1997 жылы қабылданған «Қазақстан-2030» Стратегиясы өзінің бойына ең маңызды базалық тұжырымдар мен қағидаттарды сіңіре білді. Оның стратегиялық бағыттарының дұрыстығы, басымдықтардың дәл таңдап алынуы бүгінде қазақстандықтар орынды мақтан тұтатын зор табыстардың тұғыры болды.
Қазақстан ТМД мемлекеттері арасында тұңғыш рет Ұлттық қор құрды. Қазір бұл қорда 33 миллиард АҚШ долларынан астам қаржы жинақталып, ел экономикасының болашағына сенімді серпін беруде. Бұл қор қызметі күні кешегі әлемдік қаржы-экономикалық дағдарыстың ұлттық экономикаға тигізетін кері әсерлерін жеңілдетіп, болашақ тұрақты әлеуметтік-экономикалық даму жолына негіз қалады.
Қазір елдегі инфляция белгіленген шектен аспайды. Ұлттық валюта бағамы тұрақты қалпында сақталуда. Елдің халықаралық алтын-валюта қоры 64 миллиард АҚШ долларынан асып түсті. Мемлекетте тартымды инвестициялық ахуал қалыптасты. Қазақстан ТМД елдері ішінде нарықтық экономикасы дамыған мемлекет ретінде танылды. Бүкіләлемдік Банк Қазақстанды әлемдегі шетелдік инвестиция үшін ең тартымды ел ретінде таныды. Қазақстан өзінің экономикалық дамуының өтпелі кезеңін жоғары деңгейде жүргізе отырып, жаңа сапалы даму деңгейі – әлемдегі ең бәсекеге қабілетті 50 елдің құрамына кірмек.
Экономикалық даму жолында жасалған табысты реформалар Қазақстанға қоғамды демократияландыруға ерекше жоғары мүмкіндіктер берді. Бүгінде қос палаталы кәсіби Парламент жұмыс істейді, тәуелсіз сот жүйесі қалыптасқан. Тұрақты түрде еркін және бәсекелестік жағдайындағы ел Президентінің, Парламент палаталарының, жергілікті өкілетті органдардың сайлауы өтіп тұрады.
Қазақстандықтардың мақтанышына айналған, елдің айбыны мен айбары болып табылатын жаңа елорда бой көтерді. Астана халықтың гүлденуінің, қуатының және болашағының айшықты көрінісі болып табылады. Астананы еуразиялық құрлықтың орталығына көшіру жас мемлекеттің геосаяси ахуалын жақсартты, оның қауіпсіздігін нығайтты, экономиканың маңызды салаларының дамуына жағдай жасады және тұрақты полиэтникалық мемлекет құру жолындағы стратегиялық бағытты нығайтты. Бұл шын мәніндегі патриоттық бастама болды. Бұл бабалар бастаған азаттық жолындағы арманды жаңа тарихи шынайы бағыттарға бастаған, ең алдымен – Қазақстан тәуелсіздігін нығайтуға бағытталған баламасыз қадам.
Арқа төсінде бой көтерген ғасырдың құрылыс алаңы, қайталанбас архитектуралық кешендер Астананы тек тәуелсіз Қазақстанның ғана жарық жұлдызы емес, сонымен бірге Еуразия құрлығының жауһары екендігіне көз жеткізді. Ұлы даланың төсінде жаңа идеялардың, батыл бастамалардың және қайталанбас жобалардың орталығы бой көтерді. Астана таяу болашақта Еуразия құрлығының шын мәніндегі саяси және экономикалық орталығы болатындығына ешқандай күмән жоқ. Президенттің ойынан туған және нақты жүзеге асырған Қазақстанның жаңа елордасы Астана қаласын тұрғызу жөніндегі бастама шын мәніндегі ғасыр құрылысына айналды. Әлемнің дуалы ауыз сарапшыларының барлығы бүгінде Астана қаласы құрылысының ХХІ ғасырдың ең озық жобасы екендігін бірауыздан мойындайды. Президенттің батыл да баламасыз ерік-жігерінің арқасында Астана аңыздан ақиқатқа айналды.
Тұрақты ішкі саяси ахуал, ұлтаралық келісім және дінаралық татулық, жүйелі де тиімді мемлекеттік құрылыс – міне, осының бәрі Қазақстанның жалпыұлттық Көшбасшысының кезең-кезеңмен жүргізген сара саясатының нәтижесі екендігі даусыз. Қазақстан халықаралық сипаттағы көптеген жобалардың бастамашысы әрі белсенді қатысушысы болды. Бүгінде ТМД, ШЫҰ, ҰҚШҰ, АӨСШК сияқты жалпы әлем мойындаған халықаралық сипаттағы жобалар Қазақстанның және оның Президентінің жүйелі де батыл рөлінің арқасында құрылды және одан әрі жемісті дамып келеді.
ЕурАзЭҚ-тың 10 жылдығына байланысты 2010 жылғы 5 шілдеде Астана қаласында өткен Еуразиялық экономикалық қоғамдастықтың Мемлекетаралық кеңесінің отырысында Қоғамдастыққа мүше мемлекеттер басшылары Нұрсұлтан Әбішұлы кешегі кеңестік кеңістіктегі ең жемісті және тиімді интеграциялық бірлестік – ЕурАзЭҚ-тың бастауында ғана тұрған жоқ, сонымен бірге оны алға жылжытатын нағыз интеграция «моторы» болғандығын атап көрсетті.
Ең алдымен, Қазақстан Президентінің 1994 жылы М.В.Ломоносов атындағы Мәскеу мемлекеттік университетінің қабырғасында сөйлеген тарихи сөзінде айтылған батыл еуразиялық идея ЕурАзЭҚ-тың бүгінгі жетістіктерінен нақты көрініс тауып, өмірде іс жүзіне асырылып отыр. Еуразиялық мемлекеттер одағын құру туралы сонда айтылған жобада бұл идея «кеңестік кеңістікте экономикалық-әлеуметтік жаңғыруды, тұрақтылықты және қауіпсіздікті нығайту мақсатындағы егемен мемлекеттердің интеграциялану формасы» деп айқындалған болатын. ЕурАзЭҚ-тың құрылуы кеңестік кеңістіктегі елдердің мемлекетаралық қатынасы тарихында аса зор оқиға болды. Ол мемлекеттер арасындағы интеграциялық қатынастарды жаңа сапалы деңгейге шығарды. Бұл ретте біздің мемлекеттеріміз үшін өзара сауда-экономикалық байланыстарды жаңа стратегиялық бағыттарға шығарып, бүгінгі геосаяси жағдайға сәйкес келетін түбегейлі жаңа байланыстарды орнатуға тура келді.
Мәскеу мемлекеттік университетінде өткен сол кездесуге қатысып отырған мен осындай баламасыз батыл идеяның ашық айтылғанына Ресей ғалымдарының ерекше таңданған жүздерін көрдім. Ол кезеңде мемлекеттер арасында еркіндікке ұмтылған бастамалар белең алып тұрған еді. Міне, осындай жағдайда интеграциялану жобасын жариялау нағыз батырлық еді. Әркім өзінше жеке-жеке отау құрып, бөлшектену ахуалы белең алып тұрған кезеңде Қазақстан Көшбасшысының терең ойдан туған бұл ұсынысы шын мәнінде ТМД құрамына бірігудің шешуші қадамы болды.
Тарих бізге ХХІ ғасырға өркениетті жолмен өтуге мүмкіндік беріп отыр. Оның бір жолы біздің ойымызша бұрынғы КСРО халықтарының бірігуге деген ерік-жігерін және кеңестік кеңістіктің одан әрі логикалық нақты дамуын айқындайтын интеграциялық әлеуетті іс жүзіне асыратын Еуразиялық одақ құру бастамасы болып табылады, деп атап көрсеткен еді Қазақстан Президенті 1994 жылы наурыз айында.
Бүгінде ЕурАзЭҚ-тың жемісті дамып келе жатқандығын барша жұрт көріп отыр. 2010 жылы 5 шілдеде Қоғамдастықтың 10 жылдығына байланысты Астана қаласында өткен ЕурАзЭҚ Мемлекетаралық кеңесінің мәжілісінде қабылданған бірлескен мәлімдемеде былай деп атап көрсетілді: «Дамудың жаңа сапалы деңгейіне шығу үшін интеграциялану стратегиясының маңызын жете түсіне отырып, Қоғамдастыққа мүше мемлекеттер ХХІ ғасырға халықаралық «Еуразиялық экономикалық қоғамдастығын» құру арқылы кіріп отыр». Біз өзара тиімді ынтымақтастықтың және сенімнің жаңа қағидаттарына негізделген ұйым құрдық. Осы орайда Ресей Федерациясының президенті Д.Медведев он жыл – аз уақыт емес, басқа жағынан алғанда – тарих үшін бұл қас-қағым сәт. Кейбір ретте біз бір орында тұрып қалғандай сезінуіміз мүмкін. Ал іс жүзінде біз жылдам жүрдік. Өздеріңіз есептеп көріңіздерші, ЕурАзЭҚ шеңберінде, оның аясында құрылғалы отырған Кеден одағы шеңберінде біз қандай даму жолдарынан өттік. Ал Еуропадағы интеграция қалай дамығанын біз білеміз. Біз олаға қарағанда жылдам қимылдап келеміз. Үлкен жұмыстар атқарылды. Алайда, алдымызда одан да орасан зор міндеттер тұр. Осы ретте тағы да біздің құрылымымыз нағыз интеграция тұғырына өткендігін атап көрсеткім келеді, деді.
Астанада өткен ЕурАзЭҚ-тың Мемлекетаралық кеңесінің мәжілісінде Қазақстан Республикасының Президенті былай деп атап көрсетті. Алғаш құрылғаннан бері 10 жыл өткеннен кейін біз ЕурАзЭҚ-тың кеңестік кеңістікте құрылған ең жемісті интеграциялық бірлестік болғандығын зор сеніммен атап өтіп отырмыз. Бүгінде бұл біздің мемлекеттеріміздің экономика, ғылым, әлеуметтік және басқа да салаларда интеграциялануды тереңдететін шынайы алаңына айналып отыр. Қол жеткізген осы жетістіктерді сақтап қана қалмай, осы орайдағы әлемдік озық тәжірибелерді есепке ала отырып, біздің Қоғамдастығымыздың дамуы мен гүлденуін қамтамасыз етуіміз керек.
Өз кезегінде Беларусь Республикасының президенті А.Лукашенко: Егер, Еуразиялық экономикалық қоғамдастықтың құрылуы туралы айтатын болсақ, оның бастауында Нұрсұлтан Назарбаевтың тұрғандығын атап көрсетуіміз керек. Нұрсұлтан Әбішұлы ЕурАзЭҚ аясындағы біздің барлық қарым-қатынасымыздың қозғаушы күші болды. Бір уақытта біз ЕурАзЭҚ-тың қарым-қатынастарын іс жүзінде тұралатып тастағанымыз да менің есімде. Сонда ол біздің одан әрі жылжуымыз үшін арнайы топ құру қажеттігін алға тартқан болатын. Бұл осыдан бес немесе алты жыл бұрын болған оқиға еді. Шын мәнінде бір жылдан кейін ол ЕурАзЭҚ-ты қалай жандандыру қажеттігі жөніндегі бірқатар ұсыныстарын жариялаған еді. Ақыры біз осы ұсыныстарды іс жүзіне асырдық.
Қазірдің өзінде біз Еуразиялық жобаның жемісті дамып отырғандығын көрсететін нақты мысалдарды келтіре аламыз. ЕурАзЭҚ аясында нақты жұмыс істеп келе жатқан еркін сауда режімі Қоғамдастық мемлекеттері арасындағы сауда айналымының тиімді өсімін қамтамасыз етті. Мәселен, ол 2000 жылғы 29 миллиард доллардан 2008 жылы 123 миллиард долларға дейін немесе 4,1 есе өсті. ЕурАзЭҚ бойынша ішкі жалпы өнім орташа есеппен алғанда 59 пайызға, өнеркәсіп өнімдерін өндіру 48 пайызға, жүк тасу көлемі 44 пайызға артып, негізгі капиталға тартылған инвестиция 2,3 есе өсті. Инвестициялық ахуал елеулі түрде жақсарды. ЕурАзЭҚ-қа мүше мемлекеттер арасындағы өзара инвестиция салу көлемі 4 есе артты.
Белсенді жүргізілген жұмыстар нәтижесінде ЕурАзЭҚ аясында құрылған Кеден одағының мерзімінен бір жыл бұрын 2010 жылдың 1 қаңтарында жұмысқа кірісуіне мүмкіндік туды. Кеден одағы шеңберінде импортталатын тауарларға Бірыңғай кедендік тариф енгізілді. Ал бұл 11 мыңнан астам тауар номенклатурасын қамтиды. 2010 жылдың басынан бастап Кеден одағы комиссиясы Кеден одағының сыртқы саудасын реттейтін тарифтік және тарифтік емес салаларда ұлтүстілік өкілеттік алды. Бүгінде Кеден одағының сыртқы экономикалық қызметінде Бірыңғай тауар номенклатурасы және Кеден одағының Бірыңғай кедендік тарифі қолданысқа енгізілді.
Интеграцияланған үш мемлекет басшылары өздерінің бірлескен мәлімдемесінде, қысқа мерзімде іс жүзіне асырылған сапалы жұмыстардың бүгінгі өскелең талаптарға және уақыт үніне жауап беретін мемлекеттер арасындағы экономикалық байланыстардың жаңа дәуірінің іс жүзіне асырылғандығын атап көрсетті. Мәселен, Ресей Ғылым академиясының халық шаруашылығын болжау институтының есептеулеріне сәйкес, Кеден одағының үш мемлекеті тығыз интеграциялану нәтижесінде алдағы 10 жыл мерзімде ішкі жалпы өнімнің 15 пайыз өсіміне және инвестициялық белсенділіктің ерекше жоғарылауына қол жеткізбек.
ЕурАзЭҚ-тың нақты жетістіктері, оның ішінде жедел мерзімде Кеден одағының өмірге келуі халықаралық қауымдастықтың жоғары бағасына ие болды. Біздің елдеріміздің БСҰ-ға мүшелікке кіруі сияқты халықаралық саясат шеңберінде шешілетін мәселелердің де бірінші кезекте ЕурАзЭҚ-тың тиімді жұмыс істеуіне байланысты екендігі жасырын емес. ЕурАзЭҚ қызметінің негізгі мақсаттарының бірі Қоғамдастықтың әлемдегі рөлін арттыратын халықаралық ұйымдармен жұмыс жүргізу екендігі белгілі. Бұл өз кезегінде өңірдегі тұрақтылықты қамтамасыз етуге, экономикалық және гуманитарлық ынтымақтастық ауқымын кеңейтуге жағдай жасамақ.
Қоғамдастық 2003 жылы БҰҰ-ның Бақылаушысы дәрежесіне ие болды. 2007 және 2010 жылдардың желтоқсан айында БҰҰ Бас ассамблеясының сессиясында БҰҰ және ЕурАзЭҚ арасындағы ынтымақтастық хаттамасына қол қойылды. ЕурАзЭҚ мүше-мемлекеттері арасындағы кезекті жаһандық мәселе – Бірыңғай экономикалық кеңістік құру болып табылады. Оның мақсаты жұмыс күшінің, капиталдың, қызметтің және тауарлардың еркін қозғалысына жағдай жасайтын нарықтық үдерістерге негізделген экономиканы реттеудің бірыңғай тәсілдерін қамтамасыз ету және үйлесімді құқықтық нормаларды қалыптастыру болып табылады. 2009 жылы желтоқсан айында Алматы қаласында болған Беларусь Республикасы, Қазақстан Республикасы және Ресей Федерациясы президенттерінің бейресми саммитінде Бірыңғай экономикалық кеңістікті қалыптастыру жөніндегі 2010-2011 жылдарға арналған іс-қимыл жоспары бекітілді. Бұл жоспар бойынша, екі жыл ішінде, яғни 2012 жылдың 1 қаңтарына дейін БЕК-ті құруды қамтамасыз ететін халықаралық келісімдер пакетіне қол қою және оны іс жүзіне асыру мәелелері қарастырылған.
Президенттердің саяси ерік-жігері және тараптар үкіметтерінің, Қоғамдастық құрылымдарының белсенді түрде жүргізген жұмысының нәтижесінде бұл міндеттерді ең қысқа мерзімде іске асыруға мүмкіндік жасалды. Яғни 2010 жылы 19 қарашада үкімет басшылары алғашқы 4 келісімге қол қойса, 2010 жылдың 9 желтоқсандағы ЕурАзЭҚ Мемлекетаралық кеңесінің (Кеден одағының жоғарғы органы) отырысында БЕК-ті құруға қажетті қалған 13 келісімге қол қойылды. БЕК-тің құқықтық базасын құруды аяқтау – кеңестік кеңістік шеңберіндегі интеграциялық үдерістерді жүргізудің дәуірлік құбылысы болды.
Міне, қысқа мерзімде атқарылған осы кешенді жұмыстардың арқасында БЕК шеңберінде тауарлардың, қызметтердің, капиталдардың және жұмыс күшінің еркін қозғалысы қамтамасыз етіледі. Нарықтық қағидаттарға негізделген экономиканы реттеудің бірыңғай тетіктері қалыптастырылып, үйлесімді құқықтық нормалар қолданысқа енгізіледі. Осы кеңістік аясында бірыңғай инфрақұрылым жұмыс істейді және салық, ақша-кредит, қаржы-валюта, сауда және кеден салаларында келісілген саясат жүргізіледі.
Жалпы тауарлар рыногы біздің мемлекеттерімізде шығарылған тауарлардың еркін айналымын қамтамасыз етіп қана қоймайды, сонымен бірге Бірыңғай кедендік кеңістіктегі мемлекеттерге үшінші бір мемлекеттен әкелінген тауарлардың да еркін айналымға шығуына жағдай жасайды. Ал қызмет көрсету саласында біртұтас рынокты қамтамасыз ету мәселесі ұлттық заңдылықтардың үйлесімдігі және мемлекеттерде берілген лицензияларды өзара мойындау мәселелері бойынша жүзеге асырылады. Ал ортақ жұмыс күші рыногын қалыптастыру, БЕК шеңберінде жұмыс күшінің еркін қозғалысын қамтамасыз ету нәтижесінде жүзеге асырылады. БЕК-ке мүше мемлекеттер азаматтарының екінші бір мемлекет аймағында құқықтық дәрежелері реттелініп отырылады. Сонымен бірге білім алуға рұқсат етіледі. Жоғары және орта кәсіптік білім беру дипломдары БЕК-ке мүше мемлекеттер арасында бірдей танылады.
Капиталдың бірыңғай рыногын қалыптастыру қаржы, банк және сақтандыру рыноктарына барлығының бірдей еркін қатысуы, валюталық реттеу нормаларын үйлестіру, бірыңғай төлем-есеп айырысу жүйелерін құру және ортақ валюта рыногын қалыптастыру арқылы жүзеге асырылады. БЕК-ті құру жөніндегі жоғарыда айтылған бағыттарды іс жүзіне асыру, ЕурАзЭҚ-қа мүше мемлекеттер үшін тауарлардың, қызметтердің, жұмыс күшінің және капиталдың барлығына бірдей ортақ рынок қалыптастыруға жағдай жасайды.
БЕК құру – бұл біріншіден, біздің бірыңғай кеңістігімізде еркін бәсекелестікті дамыту және инновациялық белсенділікті арттыру болып табылады. Бәсекелестік – рынокқа шығарылатын тауарлардың және қызметтердің сапасын арттырудың бірден-бір тиімді жолы. Сонымен бірге ол бизнесті шынықтырады, өндірісті жақсартады, шығынды азайтып, еңбек өнімділігін арттырады. Біздің мемлекеттеріміздің арасындағы ортақ рыноктағы еркін тауар айналымы Кеден одағына мүше мемлекеттердің басқалармен бәсекелестікке түсуіне ықпал жасайды. Жаңа жағдайда біз тауар сапасы үшін тек өзара бәсекеге түсіп қана қоймаймыз, сонымен бірге сырттан импортталатын өнімдер мен қызметтер сапасы үшін де бәсекеге түсеміз. Мұндай бәсекелестіктен ұтпасақ ұтылмайтынымыз ақиқат.
Бірыңғай экономикалық кеңістік қалыптастыру сонымен бірге қаржы институттарының арасында да тиімді бәсекелестік қалыптастырады. Темір жол көлігі, электр энергетикасы, мұнай және газ салаларындағы ережелер мен нормаларды үйлестіру біздің мемлекеттеріміздің экономикасын дамыту үшін қолайлы жағдай жасайды. Мұның бәрі – біздің ортақ рыногымыз. Оған бүгінде біздің мемлекеттерімізде интеграциялық үдеріс мәселелерін дамытушылар, бірлескен кәсіпорындар құрушылар, біздің мемлекеттерімізде шығарылған қосымша тетіктерді құрастыру арқылы өз өнімін жасаушылар қызығушылық танытып отырғандығы да жасырын емес.
Ақиқатын айтсақ, өзара сауда қатынастары барысында кедендік және басқа да кедергілердің жойылуы Беларусь, Қазақстан және Ресей мемлекеттерінің кәсіпорындары арасында өнім өндіру кооперацияларын дамытуға қолайлы жағдай туғызып, қолбайлау болып отырған мәселелерді шешуге ықпал етеді. БЕК қалыптастыру нәтижесінде мүмкін болатын ережелер мен нормаларды үйлестіру кәсіпорындарда бәсекеге қабілетті өндіріс құруға және оларды инновациялық даму жолына түсіруге барынша жағдай жасайды. Осының бәрі біздің мемлекеттеріміздің экономикасының барлық саласын әртараптандыруға жағдай жасап, кешегі стандарттардан бас тартып, ертең және болашақта кең сұранысқа ие болатын өнімдер шығаруды қамтамасыз етеді. БЕК-ті қалыптастыру біздің елдеріміздің арасындағы жаңа интеграциялық бастамаларға серпін береді. Біздің халықтарымыздың әл-ауқатын арттыру, мемлекеттеріміздің әлеуметтік-экономикалық әлеуетін дамытуды жылдамдату мақсатында мүше-мемлекеттер экономикасының жақындасуына жағдай жасайды.
Бірыңғай экономикалық кеңістік құру туралы президенттер Д.А.Медведев, Н.Ә.Назарбаев және А.Г.Лукашенко қабылдаған Декларацияда былай деп атап көрсетілген: «Кеден одағын және Бірыңғай экономикалық кеңістікті дамыта отырып, біз халықаралық экономикалық бірлестіктермен және басқа мемлекеттермен үйлесімді, бірін-бірі толықтыратын және өзара тиімді байланыстарды қамтамасыз ету мақсатындағы Еуразиялық экономикалық одақ құруға жақындай түстік».
Қорыта келгенде, ЕурАзЭҚ-тың интеграциялық жетістіктері кеңестік кеңістіктің ХХІ ғасырдағы өркендеуінің ең басты даму қырын айқындайды.
Тайыр МАНСҰРОВ, Еуразиялық экономикалық қоғамдастықтың бас хатшысы.