АУЫЛ МЕН ҚАЛА МЕКТЕПТЕРІНДЕГІ БІЛІМ ДЕҢГЕЙЛЕРІН ТЕҢЕСТІРМЕК
Техниканың дамуы, технологияның өрістеуі білім саласына да тың өзгерістер әкеліп, оқытудың үдемелі үдерісіне жол ашып жатыр. Соның бірі электрондық оқыту жүйесі дер едік. Отандық білім беруді дамытудың 2020 жылға дейінгі мемлекеттік басым бағыттарының бірі осы электрондық оқыту жөніндегі ізденіс деуге болады. Осы мәселе туралы Білім және ғылым министрлігінде арнайы брифинг өткізіліп, оқытудың жаңа жүйесі туралы жан-жақты мәліметтер берілді. Министрліктің Стратегиялық жоспарлау және ақпараттық технологиялар департаментінің директоры Нұрғали Аршабековтың айтуына қарағанда, алға мақсат етіп қойған жас ұрпаққа өмірлік білім беру қағидасы оқытудың жаңа ресурстарымен толықтырылып, жылдамдығы 4-10 мбит/сек болатын кең жолақты интернет арқылы іске асырылмақ. Яғни, электрондық оқыту жүйесін енгізу арқылы оқу процесін автоматтандыру және статистиканы, нақтылай түссек электрондық журнал, кітапхана, сабақ кестесі, күнделік, ата-анаға sms-хабарлама арқылы мәліметтер беріп отыру көзделген. Мұндай ізденіс Жапонияда әлдеқашан жүзеге асып, әр оқушы жеке компьютерді кітаппен қатар қолдану арқылы электрондық оқулықты да қоса пайдалана алады екен. Бұл оқушының білім алуға қол жетімділігін арттырумен қатар, мұғалімдердің ізденісіне де мүмкіндік туғызып, әлемдік кеңістікке шығуына жол ашады. Басты мақсатына келетін болсақ, мектепке дейінгі, бастауыш сыныптарда оқушылар жас ерекшеліктеріне қарай ойын түрлерімен ой-өрісін кеңейту, бесінші сыныптан бастап оқулықты іске қосуға баулу, ал жоғары оқу орындарында бұл ғылыми зерттеулер жасауға жағдай жасау, т.б.
Әрине, мұндай әлемдік істі жүзеге асыруға дайындық жұмыстары қалай атқарылуда дегенге келер болсақ, ол қазірден бастап қолға алыныпты. Бұл екі кезең де жүзеге асырылады. 2011-2015 жылдары кең жолақты интернетке қосылып, он оқушы бір компьютерде жұмыс істейтін болса, 2016-2020 жылдары әрбір оқушыға жеке компьютер қойылады. Осы ізденіс ауыл мектебі мен қала мектебінің арасындағы алшақтықты жоя отырып, бір деңгейде білім алуға жағдай жасамақ. Қазіргі кезде ауыл мектептеріндегі компьютер, интерактивті тақталардың жетіспеушілігі жойылмақ. Осы істің нормативтік-құқықтық базасын халықаралық стандарттарға сай жасау, мамандар әзірлеу мәселесі бірінші кезекке шығарылыпты. Мысалы, тапсырмалар мен ережелерді, стандарттарды мектепке, кәсіптік білім беретін мекемелерге, жоғары оқу орындарына лайықтау жұмысына қаржы молынан қарастырылған. Мысалы, электронды оқу жүйесін пайдалану бойынша біліктілікті арттыру курстарына биыл 184,8 миллион теңге бөлінсе, 5-11 сыныптарға арналған сандық білім ресустарына республикалық бюджеттен 203, 1 миллион теңге қарастырылған екен. 2011-2012 жаңа оқу жылынан бастап Алматы, Астана қалалары мен Қарағанды облысының 44 білім беру мекемесінде пилоттық жоба іске қосылса, келесі жылы мұндай ізденіс 537 білім беру ұясында орнығатын болады. 2013 жылы бұл көрсеткіш 926-ға жетеді. Жалпы, 2 жылға бөлінген қаржы 39,5 миллиард теңге екен. Осы арада мына бір нәрсені айта кеткенді мақұл көріп отырмыз. Ол – электрондық оқулық кітаптың орнын басады деген ой болмау керектігі. Кітап қашанда өз құнын жоймайды. Тек сол кітапқа көмекші құрал, қашықтықтан оқытуды баянды ету жұмысын орнықтыру. Әсіресе, бұл ізденіс Отанымыздағы мектепке бара алмай отырған 900 мыңнан аса ұл мен қызға үлкен септігін тигізбек. Олардың әрқайсысы жеке компьютерге ие болып, қашықтықтан оқыту бойынша үздіксіз білім алуына мүмкіндік жасалынады. Мұндай қадам ауыл баласына да, қалада тұратын оқушыларға да тең дәрежеде көрсетіледі.
Сүлеймен МӘМЕТ.