22 Сәуір, 2011

Инновациялық даму бағытындағы кәсіпорын

431 рет
көрсетілді
9 мин
оқу үшін
Қостанайда қазақстандық «автокөлік Детройты» құрылмақшы Жақында Allur Auto қазақ­стан­дық компаниялар тобы, АҚ «АгромашХолдинг Қазақстан» және оңтүстіккореялық Ssang­Yong Motor Corp. корпо­ра­ция­сының бірлескен автокөлік құ­растыру жобасы мемлекеттік үде­мелі индустриялық-инно­ва­циялық даму бағдарламасына (МҮИИДБ) енгізілді. Жоба қар­қынды индустриялық-инно­ва­циялық даму жөніндегі өңір­лік кеңесінен қолдау тауып, Индустрия және жаңа технологиялар министрлігінің жанын­дағы ко­мис­сияның келісімін алды. Отандық жолсызбен жүре­тін көліктер жасау жобасының индустрияландыру жобалары­ның көшбасшылар қатарына шы­ғуы әбден орынды. Қостанайда бір­қа­тар жылдар бойы ауылша­руа­шылық техникасы шыға­рыл­са, енді заманауи автокөліктерді шы­ғаратын алдыңғы қатарлы қуат­ты өндірістік кешен са­лын­ды. Өткен жылдың күзінен мұнда жолсыз­бен жүретін көліктер мен пикап­тардың жаңа үлгілерінің бір­қа­та­ры құрастырылуда. Бұл тек құ­рас­тыру конвейері ғана емес, Қа­зақстанның интеллек­туал­ды және технологиялық мүмкін­дік­тері толық көлемде іске асы­ры­лып жатқан заманауи иннова­ция­лық өндірістің шынайы үлгісі. Былтыр Мемлекеттік үде­ме­лі индустриялық-инновация­лық даму бағдарламасының ал­ғашқы бес­жыл­­дығы басталды. Бағдар­ла­ма мүлдем жаңа ойлар мен заманауи техноло­гия­ларға бағытталған үздік инно­вация­лық жоспарларды біріктіреді. Өт­кен жылдың шілдесінде елімізде жаңа индустрия­лан­дыру­дың ал­ғаш­қы зауыттары мен фаб­ри­калары іске қосылды – 12 мыңнан астам қа­зақ­стан­дықтарды тұ­рақты жұ­мыс­пен қамтамасыз еткен 72 жоба жүзеге асты. Жел­тоқсанда үміт арттыра­тын 80 жоба тағы іске асты, 12 мың білікті мамандар мен жұмысшылар осы кә­сіп­орын­дарда тұрақты жұ­мыс орындарын иеленді. Бүгінгі таңда индустрия­ландыру бесжыл­ды­­ғы жалғасын табуда. Қостанайлық жобаға қатысты қызығушылық тудыратын басты нәрсе, бұл отандық автокөлік өн­ді­рі­сінің жалпы даму мүмкін­дік­тері. Зауытты орналастыру жө­ні­нен шешім қабылдауда кореялық мамандар өте қызықты тұжы­рым­ға келді. Олардың пікірінше, логистика тұрғысынан қарастыр­ған­да Қостанай – қазақстандық «ав­токөлік Детройты» үшін ең оң­тайлы жер. Бұл, олардың ойынша, ТМД және тұтас Еуразияның гео­графиялық орталығы, сол себепті бұл жерден Орталық Азияның да, Ресейдің еуропалық бөлігі мен Шығыс Еуропаның да, Сібірдің де өткізу рыноктары бірдей ара­қа­шықтықта орналасқан. Сондай-ақ зауытқа Оңтүстік Корея мен Жапония өнім жеткізушілерінің негізгі орталықтары және батыс пен шығыстың ықтимал рынок­тары­мен байланыстыратын Транс­сібір магистралы да жақын жерде өтеді. Қазақстан мен Орталық Азия рыноктарымен кәсіпорынды Қызылорда, Шымкент, Ташкент және Алматы арқылы өтетін басқа магистраль байланыс­ты­ра­ды. «Бұдан артық жерді елестету мүмкін емес, – деп түсіндіріп өтті қостанайлық SsangYong құрас­тыру зауытының өкілі Андрей Лаврентьев. – Өндірістің орнала­суы басқа аймақтармен салыс­тыр­ғанда, тек логистиканың өзі­нен бір автокөліктен кем дегенде  600 доллар үнемдеуге болады». Шынайы инновациялар, өн­ді­ріске жоғары білімді маман­дарды тарту, өндірістің елеулі деңгейде жергілікті жерде орналасуы (50%-ға дейін), отандық әзірлемелердің кең пайдаланылуы – жаңа авто­зауыттың басым инновациялық жобалардың қатарына енгізілуі үшін сүбелі негіз. Шындығында, SsangYong автокөліктерінің Қос­та­найда шығарылуының көптеген көрсеткіш бойынша артықш­ы­лы­ғы бар. Мысалы, жоба автокөлік кәсіпорны үшін рекордты қысқа мерзім ішінде іске қосылды. 2010 жылдың наурыз айында Қазақ­стан Президенті Н.Ә.На­зар­баев­тың Корея Республикасына ресми сапары кезінде осы елдің автокөлік жа­сау­шыларымен әріптестік туралы басты келісімдерге қол жеткізілді. Күзге таяу компаниялар Қоста­най­дағы кәсіпорында SsangYong автокөліктерінің ірі көлемді құ­растырылатындығы туралы жария­ласа, өткен жылдың қазан айын­да барлық SsangYong дилерлік орта­лық­тарында Қазақстан Респуб­ли­касында құрастырылған осы мар­калы автокөліктердің ресми са­тылуы басталды. Бүгінгі таңда зауыт алғашқы жобалық қуатына шықты: 300-ден астам авто­кө­лік­тер құрастырылды, ал  2011 жыл­дың аяғына дейін конвейерден 1,5 мыңғы жуық машина шығады. Саяси ерік пен белсенді мемлекеттік қолдаудың арқасында бір жылға толмайтын уақыт ішінде дүниеге келген заманауи машина құрастыратын кәсіпорын іс үс­тіндегі индустрияландырудың шы­найы тәжірибесінің айғағы. Осы жобаны толық мәнінде инновациялық ететін тағы да бір ерекшелік машина құрастырушы кәсіпорынның қарапайым құрас­тыруға ғана бағытталмағандығы. Мұнда елде шығарылатын тетіктер мен бөлшектерді жаппай қол­дану мүмкіндігіне үлкен үміт ар­та­ды. Жақын арада қазақстандық ауқым кеңейе түспек. 2013 жылға қарай инвесторлар нүктелік дәне­керлеу және қорапты бояу бо­йынша роботталған құрал-жаб­дық­тарды құрастырып, іске қосу­ды жоспарлап отыр. Бұл өндіріс ауқымдылығын 35% деңгейде қамтамасыз етеді. Ал 2017 жылға қа­рай зауыт қабырғасында ашыл­ған конструкторлық бюроның әзірлемелерін қолдана отырып, Allur Auto және «Агромашхол­динг» өндірілген өнімнің қазақ­стандық үлесін 50%-ға дейін кө­тер­мек. Айтпақшы, КБ қазақ­стан­дық қамту үлесін біртіндеп ке­ңейту мақсатында ашылып отыр. Конс­трук­торлық топқа білікті инженерлер, автокөлік техно­логия­ларының сарапшылары, программистер ша­қы­рылды. Кеңістік компьютерлік үлгілеу, күрделі физи­ка­лық есептер және басқа әдіс­терді қолдана отырып, КБ қазіргі кезде кәсіпорын өндіретін авто­көлік қатарында қол­данылып жат­қан бірқатар әзір­ле­мелерді жасап шығарды. Мысалы, SsangYong Actyon Sports пикапы және Kyron «жолталғамасының» негізінде ТЖМ құтқару қызметтері, мобильді өрт күзеті, сонымен қатар газ және көгалдандыру қызмет­тері кәсіп­орын­дары үшін арнайы кешендер әзірленді. Бүгінде мұн­дай авто­көліктер Алматы, Астана және бас­қа қалалардың арнайы қызметтеріне жеткізілуде. Жергілікті нашар жолдар үшін қозғал­ғыш бөліктің күшейтілген жиын­ты­ғы әзірленуде. Оның ішінде қоз­ғалтқыш түбі, беріліс қораптары мен жетекші доңға­лақтар редук­тор­ларын қорғау түйін­дері құрас­тырылып, өндірілуде. Алайда бұл да отандық маман­дар­дың ендіріп жатқан әзірлем­елері­нің толық тізімі емес. Қостанайлық жобаның тағы бір маңызды ерекшелігі бар. Логистика бойынша Қостанайдағы зауыттың орналасқан жері қолай­лы екендігі жоғарыда аталып өтілді. Кореялық инвесторлардың дәл осы кәсіпорында өз өнімдерін болашақта Кеден одағы, ТМД, Орталық Азия және Шығыс Еуропа елдерінің аймақтық рынок­тарына жеткізу базасы ретінде қарастыруы тегін емес. Сол себепті, әу бастан-ақ жоба зауыттың міндетті түрде жоғары техно­ло­гиялық және заманауи болуын көздеді. Қазіргі кезде  бұл жерде Ssang Yong кроссоверлерінің төрт түрі және пикаптар шығарылады, ал мамыр айынан бастап бұл тізім наурызда ғана Женева автосало­нын­да ресми түрде ұсынылған жаңа New Actyon 2011 жылғы үлгісімен толықтырылады. Қазақстандықтар үшін еліміз­дің аумағында құрастырылған және толық қызметтік қамтылуға ие жаңа көліктерді сатып алу мүмкіндігінің болуы өз кезегінде үлкен үміт арттырады. Себебі қазірдің өзінде көпшілік адамдар 1 шілдеден кейін ұсталған шетел көліктерін әкелу жеңілдіктері алы­нып тасталғанда қалай болатыны жайлы сауал қоюда. Себебі еліміз­дің авторыноктарында ұсталған автокөліктер бағасының күрт ша­рықтап кетуі әбден мүмкін. Әри­не, көпшілік тұтынушылар наза­ры, ең алдымен, Қазақстанда құ­растырыл­ған автокөліктерге ауа­ды, себебі им­порттық баж салы­ғының жоқ­тығы себебінен олар­дың бағасы қолжетімді болады. Онымен қоса «жолталғамастар» мен кроссор­вер­лер­дің әйгілі оң­түстіккореялық шы­ғарушысы SsangYong Motor Corp. дәстүр бо­йынша демокра­тия­лық баға стра­тегиясын ұстанады. Осының ар­қа­сында кәсіпорынға деген қызы­ғушылық қазірдің өзін­де артып келеді. Класы бойынша бірдей 3-5 жылдық ұсталған көлік­тің орнына атақты өндірушінің соңғы үлгідегі жаңа кроссорверін  сатып алу қызығарлықтай жағдай. Өн­діруші тұтыну рыногына бағасы құрастырылуына байланысты 10-12 мың доллар болатын басқа да қолжетімді үлгілерін ұсынбақ. Жаңа өндірістік кешен орна­ласқан аймақтың автокәсіпорын тұрғысындағы болашағы туралы да жалпы атап өтпеуге болмайды. Олардың келешегі зор. Қостанай өзінің жаңа зауытын орналастыру орны ретінде Sollers ресейлік топ және акционерлері ретінде қазақ­стан­дық Үкіметті біріктірген «Са­ры-Арка Автопром» бірлескен ме­кемесін таңдауы кездейсоқ бол­мағыны анық. «Сары-Арка Автопром» Қостанайда УАЗ және дү­ние жүзінде белгілі брендтердің бір­қатар үлгілерін шығармақ. Сөй­тіп, Қостанайда бірнеше жылдар бойы АгромашХолдинг комбайн­дарын шы­ғарған «Қостанай­ди­зель» зауы­ты­нан басқа мұнда екі ірі машина құрастырушы зауыт орналасатын болады. Демек, «қа­зақ­стандық Детройт» атанудың себебі де бар. Егер инвесторлар қызығушылығы, мемлекет қол­дауы және кең көлемді өткізу рыногы болып тұр­са, неге солай аталмасқа. Сейфолла ШАЙЫНҒАЗЫ. Қостанай облысы.