Қазақты әлемге танытқан Қажымұқан Мұңайтпасұлы өзінің туған жері – Ақмола өңірінде неліктен елеп-ескерусіз келеді?
Қазақстанның бас қаласы Астананың батыс беткейінде 20 шақырымдай жерде орналасқан Қажымұқан ауылының аты дардай болғанымен әлеуметтік жағдайы сын көтермей тұрғаны ащы болса да ақиқат. Қайран, Қажекеңнің кіндік қаны тамған ауылда көз тоқтататын, ауыз толтырып айтар мәдени мүйіс, тарихи орны жоқтың қасы. Сонау өткен ғасырдың басында-ақ, қазақты төрткүл дүниеге танытқан тұлға туған жерінде құрмет тұғырына бір көтерілмей-ақ қойды.
Күпірлік болар, жоқ деп кесіп айтпайық. Ауылда шағын мектеп бар. Онда Қажымұқанның күрес әлеміндегі жасындай жарқылдаған сәттері туралы әр жылдарда газет-журналдарда, кітаптарда жарияланған мақалалар, бірді-екілі болмашы бұйымдар жинастырылған. Сондай-ақ, мектептің ауласында атақты спортшының осы жерде туғанын білдіретін белгітас тұр. Басқа ештеңе жоқ.
Шіркін-ай деймін, кешегі социализм кезеңіндегі молшылықтың тұсында да Қажекеңнің аруағын сыйлаған бір азамат басшының табылмағанын қараңызшы. Осындай ойлардың жетегіне түскенде, аруағыңнан айналайын, Қажеке, өзіңіздің рухыңызбен сырласқым келеді...
Сонау нәубет жылдары “халық жауы” атансаңыз, әңгіменің жөні басқа еді ғой. Қайта боз кілемдегі нағыз интернационалист сіз болған жоқсыз ба?! Қажет дегенде орыстың да, қазақтың да, жапонның да, түріктің де шашбауын көтермеп пе едіңіз. Есіміңіз дүние жүзінің спорт тарихында атақты балуан ретінде тасқа басылған, Ұлы Отан соғысы кезінде қартайған шағыңызға қарамай, қайырымдылық танытқан сізге туған жеріңізде лайықты құрметтің көрсетілмеуі неліктен екен?! Әлде, сіздің тұлғаңыз ескерткіштің стандартына келмеді ме? Мүмкін алып бейнеңізді сомдауға қаражат қат болды ма?
Ойды ой қозғайды. 1993 жылы Алматыда дүркіреп өткен “Қажымұқан бенефисіне” қатысқанда, сол шараға куә болған түрік ағайындар “Қажымұқандай мықтысы бар халық бақытты” дегені әлі есімде. Сонда маған олардың сол сөзінде ұлттық мақтанышқа деген қызғаныш та жоқ емес сияқты болып көрінді.
Иә, қайран баба, сіз сенбессіз, бірақ жағдай осылай. Өзіңіздей өр тұлғаға еліміздің оңтүстігіндегі Шымкент шаһары мен сондағы Бөген ауданының орталығы Темірлан кентінен басқа облыстарда бір ескерткіш қоюға да дәрмен болмай тұр. Чемпиондардың чемпионы болсаңыз да, кіндік қаныңыз тамған ауылыңыз ондаған жылдар бойы Буденный атанып келіп, әйтеуір еліміз тәуелсіздік алғаннан кейін ғана Қажымұқан ауылы атанды. Бертін келе Астанадағы орталық стадионға есіміңіз берілді. Ақмола облысын әр кезеңдерде басқарған басшылардың, аудан әкімдерінің дәрмені осыған ғана жетті.
Тағы да ойлаймын... Осы стадионның алдында ескерткішіңіз тұрса ғой. Оның ішінде бәленбай шаршы метр бөлмелер бар. Солардың бірінде Темірлан кентіндегі сияқты сіздің өмір жолыңызға арналған мұражай болса, қандай ғанибет болар еді.
Басқаны білмеймін, өзім Қажымұқан бабаны ойласам, боз кілемде буырқанған алыпты, халқының қайратын көрсеткен қазақты елестетемін. Екі кісі белдесе кетсе, күрес туралы сөз қозғалса да, Қажекеңнің құдіретіне сыйынып: “Аруақ”, “Аруақ!” деп қиқу салмайтын қазақ кемде-кем шығар.
Жә, жарайды, өткен күннің өкінішіне несіне өкпе арта береміз. Одан да бүгінгі күннің ағымына тоқталып, келешектің көкжиегіне иек артып көрейікші. Қажымұқан ауылында бұрын 50-ге таман отбасы түтін түтетіп келген. Бүгінде жан-жақтан қоныстанған жұрт көбейді. Бұл ауыл едәуір ел болып қалды. Бау-бақша шаруашылығы іске қосылды. Бірнеше мың гектар алқапта дәнді-дақылдар өсіреді. Оның үстіне әр әулеттің меншігінде жылқысы, сиыры, қой-ешкілері жетерлік. Яғни, малын бағып, шаруасын жайлап отырған елдің, құдайға шүкір, қарны тоқ, көйлегі көк десе де болады. Ауылды көркейту, көгалдандыру жөнінен де шаралар жүзеге аса бастады. Егер осы ниет, осы қолдау жалғасын таба берсе, ертең-ақ алақандай ауылдың ажары ашыла түсетіндігіне күмән келтірмейміз. Тағы бір ескертетін жәйт, халықаралық маңыздағы “Алматы – Екатеринбург” автомобиль тас жолы осы ауылдың тура ортасын кесіп өтеді. Қазіргідей шалғайдағы еңсесі түскен елді мекендерден қоныс аударушылар Қажымұқан ауылына уық шаншып жатса, өрістің кеңейгені емес пе? Сөйтіп, ауыл тұрғындарының саны артып, осындағы шағын мектеп үлкен орта білім ошағына айналары сөзсіз. Сосын осы мектепте күрес секциясын ашу міндеті өзінен-өзі туындайды. Қажымұқан ауылынан сайысқа түскен балуан осал болмауға тиіс. Яғни, күрес секциясы нағыз шеберлер ұстаханасына ұласар еді. Байқайсыз ба, осы шаруалардың өзі жүзеге асып жатса, елдің ертеңгі күнге сенімі, ауыл жастарының болашаққа деген ұшқындаған сезімі жалынға айналар еді ғой. Батыр бабаның рухы да алға ұмтылған ұрпағын жебемей қоймайды. Ауыл, аудан, облыс басшыларынан қолдау болып жатса, бұл алынбайтын қамал емес. Тек ниет керек.
Мемлекетіміздің елордасына айналған Астанадан таяқ тастам жерде болған соң Қажымұқан ауылын көруге ниет білдірушілер болмай қоймайды. Бүгінде Астанада түрлі спорт кешендері, стадиондар салынып жатыр. Алдағы уақытта бас қаламызда халықаралық жарыстардың да жиі өтетіні белгілі. Қажекеңді тілге тиек етіп, қазақ балуан халық деп мақтанғанда, сондаймыз, ал сол Астанаға жарысқа келген спортшылар: “Ұлы Қажымұқан бабаларың туған ауылға барып келейік, күш атасының туған жерінен бір қуат алып қайтайық...” десе, қалай жауап бермекпіз? Қажымұқанды ұлы балуан деп таныған шетелдіктерге ауылдағы малдың тұяғы, егістіктің бітімі дүние емес. Олар келсе, күш атасының еңселі ескерткішін, мәуелі мұражайын тамашалауға келеді. Ал бізде ол жоқ. Оқу бөлмелері, кітапханасы, мұражайы, от жағатын орны бар төбенің астындағы мектеп қана бар. Әйтеуір, оның ауласындағы “Осы ауылда Қажымұқан Мұңайтпасұлы туған” деген белгітас тұр. Көңілге медет болар дүние әзірге осы ғана. Осыдан кейін рухың түспей көрсін. Бабаңның ұлы күрескер болғанын өрең жеткенше езеуреп, сөзбен дәлелдеуге тура келеді.
Міне, ендігі әңгіменің желісі осы ұлттық рух хақында болмақ. Егер біз Қажымұқанды қазақтың тұңғыш әлем чемпионы, “Дала батыры” деп танысақ, дара тұлғаның кіндік қаны тамған ауылды қазақ спортының оймақтай ұясына айналдыруымыз қажет. Ол үшін осы ауылда спорт кешенін іске қосуды қолға алатын кез жеткен сияқты. Бұл шараны жүзеге асыру үшін алдымен ауыл ортасынан мәдени-спорт кешенін тұрғызу керек. Онда жарыс және жаттығу өткізілетін зал, мұражай, тағы басқа да қажетті бөлмелер болса жеткілікті. Кешеннің айналасы кең болып, әшекейленіп қоршалса, ауласында ағаштар отырғызылып, гүлзарлар бүршік жарса. Мәселен, Астанадағы “Еуразия”, “Астана”, “Каспий” спорт кешендерінің үлгісінде шап-шағын етіп салса да жарайды. Содан кейін ескерткіш сомдалса. Егер осындай кешен пайдалануға берілсе, оның жұмысын атқаруға осы ауылдан “отымен кіріп, күлімен шығуға” дайын азаматтар табылары сөзсіз. Егер біздің ойымыздағыдай осы ауылда спорт кешені ашылып жатса, онда мұндағы жарысқа қатысушылар ауылға түнемей-ақ, іргедегі Астанаға келіп-ақ қонақтап жүре берер еді ғой. Бұл заманда 20 шақырым деген алыс жол емес қой. Әрине, мұның бәрі айтуға ғана оңай сияқты болып көрінуі мүмкін. Әйтсе де, республикалық, облыстық, аудандық спорт және туризм жөніндегі органдардың жетекшілері бір жеңнен қол, бір жағадан бас шығара қимыл көрсетсе алынбайтын қамал емес.
Халқымыздың бағына біткен күш атасы Қажымұқанның өнеріне тәнті болған әлем жұртшылығы оған “Мұсылмандардың ең үлкен балуаны” деген атақ берген. Біле білсек, Қажекең төрткүл дүниені түгелдей аралап, қазақ ұлтының күшті екенін, қайратты екенін сан мәрте дәлелдеген. Осындай біртуар тұлғаның туған жерінде қадірі неге төмен деген сауалға жауап беретін адам табылар ма екен? Болмаса, жұрты неге намыстан жарылмай жүр?
“Қажымұқан біздің бабамыз”, “Қажымұқан қазақ халқының ұлы перзенті” деп кеудеңді соққың-ақ келеді. Іштегі тұншыққан құрметте шек жоқ-ау. Әттең, көзге көрінер, тұғырға байланған құрметке не жетсін. Достың рухын тасытатын, дұшпанның мысын басатын айбар болмаған соң ұлықтың өзі кішікке айнала береді екен ғой.
Қажымұқан бабаның рухы туралы ойлай берсем, қолымдағы қалам су жорғалап тоқтар емес. Кезінде халқының абыройын асқақтатқан біртуар тұлғаның бағын қазақтан басқа кім ашады деймін өзіме өзім.
Ғалым ҚОЖАБЕКОВ, журналист, С.Бердіқұлов атындағы сыйлықтың лауреаты.
БАҚ
Мен Оңтүстік Қазақстан облысының Кентау қаласында туғаныммен, бүкіл балалық шағым Түркістан ауданындағы Бабайқорған ауылында өтті. Әкем Көкеннен бес жасымда жетім қалдым. Шешем Хатира 37 жасында жесірліктің қамытын киді. Өзім отбасында он бір перзенттен тірі қалған төрт баланың бірімін. Жеті бауырым қызылша деген кесапат кеселдің кесірінен алды бес жасқа, арты бір жасқа толар-толмас шақтарында шетіней бергенге ұқсайды. Есімімді Елеусіз деп қойған себебі де осыдан. Ал, анам зейнеткерлікке шыққанша кеңшардың балабақшасында от жағушы болып жұмыс істеді.
Төрт жетімді жетілдіру оңай ма? Қолдарының тілім-тілімі шығып айында бір алатын 60 сомын қайтсем жеткіземін деп сарыуайымның жетегінде жүретін шешемнің көрген күнін ешкімге бермесін.
Біз жоқшылықтың қыспағына аяусыз түсіп, сіңірі шыққан кедейшілікті басымыздан өткердік. Тұрмысы дұрыс отбасылардың балалары киіп тастаған ескі-құсқы шүберектер мен аудандық оқу бөлімінен жетімдер үшін арнайы бөлінген киім-кешектерді киіп өстік. Бұған қоса жыл бойы үсті лаймен жабылып, шөп шығып кеткен, ағаштан төселген едені жоқ, жауын жауса болды төбесінен су сорғалап, сыздың иісі шығып кеткен үш бөлмелі ескі үйімізді бәріміз жабылып жөндеп, қара балшықпен тесіктерін жамап өтетінбіз.
Жасыратын ештеңесі жоқ, мен мектепте өте нашар оқыдым. Сыныптағы тентек оқушылардың бірі болдым. Он төрт жасымда шылым шектім. Менсіз төбелес өтпейтін. Мектептің “Қақпан” атты қабырға газетінде келемежденген суретім басылып, кілең екілік бағаларды арқалап бара жатқан оқушылардың арасында аты-жөнім жиі аталатын. Зоология пәнінің мұғалімі бірде маған мектепті бітіре салысымен-ақ көп ұзамай түрмеге түсетінімді айтқан. Ол аздай, сыныптың жетекшісі мінез-құлқым туралы үнемі үйге келіп анама жамандайтын. Шешем кейде күйіп кеткен кезде мені туғанына өкінетінін айтып: “Сенен гөрі тас туғаным жақсы еді”, деп өксіп-өксіп жылап та жіберетін.
Осылайша, көптің соңында сүйретіліп жүріп, әйтеуір мектепті бітірдім-ау. Аттестатымда бір-екі ғана төрттік болғанмен, іші толған кілең үш. Әскерге кетіп, екі жылдан соң елге оралдым. Келген бойда кеңшарға құрылысшы болып орналастым.
Міне қызық! Тағдыр деп осыны айтыңыз!
Тентектігімді қойып, темекіні тастап, ішімдікті ұрттап алмайтын болдым. Жалақым соншалықты көп болмаса да жылына 25-30 сомға аудандық, облыстық газеттерден басқа “Социалистік Қазақстан”, “Лениншіл жас”, “Қазақ әдебиеті” газеттері мен “Мәдениет және тұрмыс” журналын жаздыртып алатын болдым. Бұқаралық ақпарат құралдарына қызығушылығым артып, қолыма қалам ұстап өлең мен мақалалар жаза бастадым. Міне, содан тырнақалды дүниелерім Түркістан аудандық “Коммунистік еңбек” газетінде “Куйбышев атындағы совхоздың құрылысшысы Елеусіз Пардабаев” деген атпен жиі-жиі жариялана бастады. Кейіпкерлерім – кеңшардың озат шопандары мен сауыншылары, механизаторлары мен диқандары, ұстаздары мен дәрігерлері. Ара-арасында ауыл ішінде бой көрсетіп қалатын кейбір кемшіліктерді де көзден таса қалдырмай тек аудандық қана емес, сонымен бірге облыстық және республикалық газеттерде де сынап жазған мақалаларым жарық көретін. “Правда” газетінің алғашқы нөмірі шыққан 5 мамыр күні мерекесінде штаттан тыс белсенді жұмысшы-тілші ретінде аудандық газетте менің суретім жыл сайын басылатын. Бұл кезде мен өзімді өмірдегі ең бақытты және ең дарынды адам сияқты сезінетінмін.
Бір айта кететін жәйт, жұрт газет бетіндегі мақалаларымды жиі-жиі оқып, қаныға бастаған соң мені мойындағандай сыңай танытып, санасатын жағдайға да жетті. Бұрындары қоқаңдап мұрнын шүйіретіндер, енді бұдан кейін аяғын тартып, байқап сөйлесетін болды. Тіпті, келе-келе кейбіреулер менен ақыл сұрап, көкейлерін мазалаған мәселелерін шешіп беруге көмектесуімді өтінетін. Мен де өз тарапымнан олардың сөздерін жерге тастамай, шамам келгенше қолұшын беруге тырысатынмын.
Мысал ретінде айтар болсам, біздің Куйбышев атындағы кеңшардың орталығы – Бабайқорған ауылы мен Үлгілі бөлімшесінің қақ ортасынан өзен ағады. Аталмыш өзеннің үстімен өтетін ағаш көпір көктем айындағы жауын-шашыннан кейін Қаратау шатқалынан ағатын тасқын суға төтеп бере алмай жыл сайын тас-талқаны шығады. Бұл ауыл тұрғындарының, әсіресе, бөлімшеден кеңшар орталығындағы орта мектепке қатынап оқитын оқушыларды әбігерге түсіріп, жүйкелеріне тиетін. Бір күні бір топ ауылдастарым осы мәселені газет бетінде көтеруімді өтініп келді.
Көп ұзамай аудандық газеттің кезекті санында менің осы көпірге қатысты “Өзеннің арғы жағы мен бергі жағы...” атты сын мақалам жарық көрді. Арада бір айдай уақыт өткенде Түркістан аудандық атқару комитетінен осы салаға жауап беретін бірнеше шенеунік келіп, көпір салып беруге уәде беріп, жұртты қуантып кетіпті. Содан бас-аяғы бір жылдың ішінде қарапайым халықтың үш ұйықтаса түсіне де кіріп көрмеген ұзындығы 200 метрдей болатын көпір салынып бітті. Міне, 25 жылдан бері сол көпір сыр бермей, бір жеріне ақау түспей аңқылдаған ауыл адамдарының игілігіне жарап келе жатыр. Кеңшардың бұрынғы бас прорабы болып істеген Сейітқасым Опановтың айтуына қарағанда жұрт оны “Елеусіз салдырған көпір” дейтін көрінеді.
Бір қызығы, осыдан кейін ауылдастарымның маған деген көзқарастары күрт өзгерді. Тіпті, кеңшардың директоры мен ауылдық кеңестің төрайымы, партия комитеті мен комсомол ұйымының хатшылары да көшеде мені көріп қалса тоқтап амандасып, хал-жағдайымды сұрап, өздеріне жақын тартып сөйлесетін. Бір қуанарлығы сол, жұрт маған деген дәл осындай дұрыс көзқарасын анама да көрсетіп жатты. Кейде кеңшардың басшылары қол жеткізген жетістіктерді аудандық газетке мақала етіп жазуымды өтініп, мені өздерімен бірге қызметтік көліктерімен тауда қоныстанған малшылар мен сауыншыларға алып баратын. Ауылға ауданнан өкілдер келіп жиналыс өткізсе, оған мені міндетті түрде қатыстырып, сөз беретін. Бұл мен сияқты жоғары білімі жоқ, қарапайым құрылысшы үшін ауылдың бетке ұстар азаматтарымен бірге жүру, олармен әңгімелесу, бір дастарқаннан дәм тату үлкен мәртебе еді. Бұған анам жас балаша мәз болып, мақтаныш тұтатын. Маған қатысты ел ішінде естіген жағымды әңгімелерді медеу тұтып, мерейі таситын. Газетке мақалаларым шыққан сайын жүзі нұрланып, мендей ұл туғанына шаттанатын болды.
1985 жылы 23 жасымда Кеңес одағы коммунистік партиясына мүшелікке қабылданып, дәл осы жылы Бабайқорған ауылдық кеңесіне депутат болып сайландым. 1986 жылдың желтоқсан айында С.М.Киров атындағы Қазақ мемлекеттік университетінің жанындағы күндізгі дайындық бөліміне журналистика мамандығы бойынша тыңдаушы болып қабылдандым. Түскен бойда топ жетекшісі, ҚазМУ қалашығындағы тоғыз қабатты төрт жатақхананың іргетасын қалаған студенттік құрылыс жасағының командирі болып сайландым.
Келе-келе қоғамдық-саяси жұмыстармен белсене айналыстым. 1988 жылы журналистика факультетінің ұжымы маған “Қазақ тілі” қоғамының төрағасы болуға сенім артты. Содан ұлттық мүдделерімізді қорғау мақсатында қазақ тілінің мәртебесін көтеруді, елді-мекендер мен көшелерге, тарихи жерлерді өз ұлтымыздың жасампаз ұл-қыздарының аттарымен атауды, ҚазМУ Әл-Фараби бабамыздың есіміне лайық екенін айтып жоғары инстанцияларға хаттар ұйымдастырдым. 1989 жылы Алматы қалалық “Қазақ тілі” қоғамының басқарма мүшесі, 1990 жылы Алматы қаласы Калинин (қазіргі Бостандық ауданы) аудандық партия комитетінің бюро мүшесі, 1990 жылы алты үміткер қатысып бағын сынаған баламалы түрде өткен сайлауда өзімді-өзім ұсынып ҚазМУ қалашығындағы аспиранттар мен студенттердің басын құрайтын 250 мүшесі бар партия ұйымының тұңғыш рет демократиялық жолмен жеңіске жеткен хатшысы болып сайландым. 1990 жылы Қазақстан Компартиясы Орталық Комитетінің бірінші хатшысы – ҚазақКСР Президенті Н.Ә.Назарбаевпен өткен кездесуде ҚазМУ-дің атынан сөз сөйледім.
1998 жылы Қазақстан Республикасы Ұлттық қауіпсіздік комитетінің Қарағанды Жоғары мектебін сырттай бітірдім. Тұңғыш рет “Қазақ тілі туралы ант” жазып, ол республикалық “Ана тілі”, “Нұр-Астана”, “Азат” және халықаралық “Қазақ елі” газеттерінде жарияланып және Л.Н.Гумилев атындағы Еуразия Ұлттық университетінің оқытушысы, философия ғылымдарының кандидаты Серік Әмірғазиннің тәрбие мен отансүйгіштік тақырыбын арқау еткен “Жол іздеген жолаушы” атты монографиясында жарық көрді. Сол мақалам 2006 жылы Мәдениет және ақпарат министрлігінің Тіл комитеті тарапынан жоғары бағаланып, белгілі ақын Мұхтар Шаханов пен білгір этнограф Ақселеу Сейдімбек (марқұм) ағаларымыз қатысқан республикалық конкурста 2-ші орынды жеңіп алды.
Жалпы, өз басым еліміздегі қазақ тілінде шығатын газет-журналдарға өле-өлгенше қарыздармын. Оларға басымды иіп, тағзым етемін. Не үшін?
Жеке басыма қатыстырып айтар болсам былай:
Тұсауымды кесіп, ақ баталарын бергендері үшін, бағымды ашып, тағдырымды түбірімен өзгертіп жібергендері үшін, сауатты етіп, санамды сілкінткендері үшін, көзімді ашып, көкірегімді оятқандары үшін, жазу мен сызуды үйретіп, шешендік сөзге баулығандары үшін, ой-өрісімді кеңейтіп, ойлауға азық бергендері үшін, еленбей жүрген жетімді, еліне елеулі еткендері үшін, жақсылыққа жетелеп, жамандықтан жеріндіргендері үшін, намысымды қамшылап, білім майданына аттандырғандары үшін, қазақты шексіз сүйдіріп, отына оның күйдіргендері үшін, тілімнің жолында: “Есіңді жый!” деп сілкігендері үшін, қаламын ұштап жүйріктер шапқан бәйгеде арқамнан қағып тілеулес болып оздырғандары үшін, абырой-атаққа кенелтіп, халқыма қалаулы еткендері үшін, жанымды менің аялап, жүрегіме от сыйлағандары үшін, бойыма ылғи дем беріп, рухымды асқақтатқандары үшін.
Ал енді, ұлт мүддесіне қатыстырып сөз қозғайын.
Көрген азабы мен қайғы-қасіреті жетіп артылатын, “мың өліп, мың тірілген” ҚАЗАҚ деген қайыспас халықтың жоғалып бара жатқан тілі мен дінін, ділі мен салт-дәстүрін жоқтап, қуанышы мен мұңына ортақтасып, жаманын жасырып, жақсысын асырып, өскелең ұрпақтың өресін өсіріп, өрісін кеңейтіп, өркениетке сүйреп, оларға өмірлік өсиет айту мен рухани азық тартудан жалықпай, Төле би, Қазыбек би мен Әйтеке биден тараған ұл-қыздарының бойына ұлтымыздың ұлы қасиеттерін дарытып, таңдап алған тура жолынан адаспай, алған бетінен қайтпай, айтқан сөзінен айнымай, берген сертіне берік болып, алпауыттарға алданбай, жалақысы аз жұмыс істегендері үшін арланбай, ақшасы барларға жалданбай, алдамшы атақ-даңққа малданбай, азғындардың арандатуы мен арбауына түспей, ұлтымды сүттей ұйытып, ұйқысын бұздыртпай, ірге тасын тоздыртпай, шаңырағын шайқалтпай, елінің туын көтеріп, достықты мәңгі мақсат қып, қызбалыққа салынбай, сарабдалдық танытып, салиқалы мінез көрсетіп, адал қызмет етіп келе жатқандары үшін.
Мен неге мұның бәрін тізбелеп, жан дүниемді, ішкі сырымды сыртқа шығарып отырмын. Өйткені, мен жетімдік пен жоқшылықты, өмірдің ауыртпалығы мен адамдардың алалауын, кемсітушілік пен шеттетуді біршама көрдім. Озып шыққан кездерімде кедергі келтіргендер мен сүріндіруге тырысқандар да аз болған жоқ. Бәрібір жолымда кесе-көлденең тұрған пендешіліктің шырмауын быт-шытын шығарып, бұзып шықтым. Жасымадым, жасымды төкпедім. Үнжырғамды түсірмедім. “Елеусіздің беті қайтып, еңсесі түсіп қалыпты”, деген сөздердің айтылғанын қаламадым. Бұл мен үшін жеңілумен пара-пар еді. Есесіне, жыл сайын жоғары оқу орнына барып түсе алмай қалғаныма үгіліп қалмай, қайрат жинап, өжеттене түсіп, ерінбей еңбек етіп, мақсатыма жету үшін тек алға ұмтылып отырдым. Түбінде бір жолымның болатынына, сыртымнан мысқылдап күлгендер мен күндегендерді мойындаттыратын күнімнің туатынына іштей сендім. Бұл ретте біріншіден Аллаға, екіншіден ұлтымыздың ұяты болып саналатын газет-журналдарына, үшіншіден мүдделеріміз бен пікірлеріміз ортақ, қысылған сәтте қолұшын үшін берген жандары жақсылық жасау үшін жаралған жайсаң адамдарға мың да бір рахмет. Егер осылар болмаса, осалдық танытып, жарты жолда сағым сынып, арманыма жетелейтін үмітімнің үзіліп кетуі әбден мүмкін еді. Құдайға мың да бір шүкір, адасқан жоқпын. Ешкімнің ала жібін аттамай, қиянат жасамай, қарғысына ұшырамай, адал маңдай теріммен өз несібемді тауып келемін.
Күнделікті қызметім де соншалықты ешкімге құпия емес. Таңдап алған мамандығыма ұқсас, яғни аударма және қазақ тілін оқыту мен іс қағаздарын мемлекеттік тілде жүргізу саласында жұмыстар атқарамын. Бұл өзі домбыраның қос ішегі секілді, көпшіліктің алғысын арқалап, “тіл” деген киелі ұғымның сауабына қалатын іс екен. Маған ұлттың ұлы болудан артық, халыққа қалтқысыз қызмет етуден асқан байлықтың да, бақыттың да керегі жоқ. Тағдырыма ризамын! Тәубе!
Тағы бір түсінгенім, мектепті нашар оқып та жоғары білім алуға, енжарлық танытпай, еңбекқор болсаң ағып бара жатқан өмір-өзеннен өз орныңды табуға болатынына көзім толық жетті. Өзім жүріп өткен кедір-бұдыр, тегіс те бұралаң жолдар осыған куә.
Елеусіз ПАРДАБАЙ, Ұлттық қауіпсіздік комитетінің қызметкері, полковник, Қазақстан Журналистер одағының мүшесі. Астана.