Оған себеп – Орал мен аудан орталығына қатынайтын такси бағасының 2500 теңгеден 3000-ға көтерілуі. Әншейінде жалақы мен жанар-жағармай өсе қалса, бағасын өсіре қоятын такси қызметі нарықта өзгеріс бола тұра, тарифтерін түсірмей, керісінше көтеріп жатқаны тұрғындар арасында наразылық туғызуда. Осы мәселенің мән-жайын сараптап көруді жөн санадық.
Бүгінде Қазталов – Орал аралығына қатынайтын жеке таксилердің құны 3000 теңге, ал Жалпақтал – Орал арасы 2500 теңге. Бұл бағаны оларға ешкім шегелеп бекітіп берген жоқ, әрине. Бұл такси жүргізушілері өзара келісіп алған ортақ баға. Ал осы екі араға қатынайтын автобустың билет құны 1350-1500 теңге. Дегенмен, Қазталов бағытындағы 20 орындық автобустың соңғы кездері жүруінен тұруы көбейіп кетті. Тіпті бір айға жуық мүлдем жүрмей қалғаны да бар. Сондай-ақ бұл автобустар тұрғындарды толық қамти алмайды. Билетті ертемен барып алмасаңыз құр қалатыныңыз тағы бар. Талай мәрте өзіміз осы жағдайды басымыздан өткізіп жүрміз. Амал жоқ такси қызметіне жүгінуіңізге тура келеді.
Осындай такси қызметін жиі пайдаланатын ауыл тұрғындарының бірі – Нұрлан Құсайынов:
– Такси бағасының бұлай өсуі негізсіз деп санаймын. Жылдан-жылға облыс орталығынан тартылған тас жол жақындап келеді. Аудан орталығына 30 шақырым жетпей тұр. Такси қызметінде жүргендердің ішінде көліктері көгілдір отынмен жүретіндері де бар. Жағармай құны төмендегені тағы бар. Сонда олар осыны ескермей ме? Атқарушы органдар бұл жағдайды реттесе екен деймін, – деген пікір білдірді.
Осы мәселеге тікелей қатысы бар аудандық тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық, жолаушылар жол көлігі және автомобильдер жолы бөліміне бас сұғып, жөн сұрадық. Бөлім басшысы Нұржан Ислямов:
– Жақында облыс орталығы мен аудан орталығына қатынайтын автобус жөндеуге тұрып қалғанын пайдаланған такси қызметіндегілер жолақыны көтеріп жіберді. Бұл олардың жеке шешімі. Бізбен ақылдасқан ешкім жоқ. Одан бөлек, такси қызметіне арнайы патент алмай жүргендері де біршама. Яғни, жолаушы тасуға ешбір рұқсаты жоқ, бірақ ондай көліктерге тұрғындар ойланбастан мініп жатыр. Осы жағдайларды реттеу үшін «Нұр Отан» партиясы, жол полициясы қызметкерлері және қоғамдық кеңес мүшелерімен бірге рейдтерге шығуды жоспарлап отырмыз. Осы жұмыстармен қатар аудан орталығында автотұрақтар жасақтауды қолға алып жатырмыз, – деген жауабын берді.
Әрине жоғарыда көрсетілген және берілген пікірлерді ескерсек, такси қызметіндегілердің жолақыны көтерулері жөнсіз сияқты. Бұрынғыдай Чапайға дейін шоқалақ, жайсыз жолдың асфальт жолмен жабдықталып жатқанын да алға тартуға болады. Дегенмен, такси қызметінде жүріп, напақа тауып жүрген азаматтардың да пікіріне де құлақ астық. Жолаушы тасымалымен айналысып жүрген ауыл тұрғыны Мерген Малахов:
– Аудан орталығында арнайы рұқсаты бар, «Алипкалиев» жеке кәсіпкерлігі арқылы тіркелген 23 такси облыс орталығына қатынап жұмыс жасауда. Олардың 3-і Бірік ауылдық округінен, 2-і Бостандықтан. Ал аудан орталығындағы 18-дің қазіргі күнде 12-сі жолаушы тасымалымен айналысуда. Қалғандары әртүрлі себептермен әзірге жүрмей жатыр. Мен де осы Берік Алипкалиев басқаратын «Алипкалиев» жеке кәсіпкерлігі арқылы жолаушы тасымалымен айналысамын. Жолаушы тасымалына қажетті барлық құжаттарымыз бар. Такси қызметінің жолақыны көтеру мәселесіне келсек, біз өткен жылдың 21 ақпанында өзара келісу арқылы Қазталов-Орал бағытындағы жолақыны 2500-нан 3000 теңгеге көтердік. Бұдан кейін биылғы жылы жаз айларында балалар мен студенттердің ауыл мен қалаға қатынауына жеңілдік ретінде қайтадан 2500 теңгеге түсірген болатынбыз. Ал қазір азық-түлік, киім, құрылыс материалдары күннен-күнге қымбаттап жатыр. Көлікке қажетті автобөлшектер де шарықтап кетті. Біз де такси қызметінде еріккеннен жүргеніміз жоқ қой. Отбасымызды асырау үшін жұмыс жасаймыз. Сол себептен жолақысын 3000 теңгеге қайтадан көтердік. Бізден басқа рұқсатсыз такси қызметімен айналысатындар көп. Оларды қатарымызға тартуға әрекеттеніп келеміз. Ауыл тұрғындарының ішінде аз қамтылған отбасылардан жолақысын алмаймыз. Көпбалалы отбасыларға облыс орталығынан азық-түлік те әкеліп беріп жатамыз. Көпшілік бізді дұрыс түсінсе деймін, – деген уәжін білдірді.
Иә, жолаушы тасымалымен айналысатын такси жүргізушілердің көпшілігі жұмыссыз жүргендер. Отбасын асырау үшін темір тұлпар тізгіндеп, табыс табуды көздегендер. Әркімнің күн көріс қамы үшін еңбек еткені дұрыс. Бірден такси қызметінде жүрген азаматтарды кінәлаудан аулақпыз. Дей тұрғанмен, олардың қарапайым халықтың қалтасына тым қатты салмақ сала беруге болмайтынын ескергені абзал. Мәселе оң шешім табатынына сеніміміз мол.
Қайрат ЖАҚЫП,
Батыс Қазақстан облысы, Қазталов ауданы