Биылғы Жолдауында Елбасы “Қазақстан-2030” даму стратегиясы мен оның бірінші онжылдық нәтижесін былай қорытындылады:
- Ішкі жалпы өнімнің көлемі 2000 жылмен салыстырғанда 2008 жылы екі есеге артты;
- орташа айлық жалақы – 5 есеге, ал зейнетақының орташа мөлшері – 3 есеге өсті;
- өмір сүрудің ең төменгі деңгейінен аз табысы бар халықтың үлесі – 4 есеге, яғни 50 пайыздан 12 пайызға дейін азайды;
- өмір жасының ұзақтығы 65-тен 68 жасқа дейін ұлғайса, ана өлімі екі есеге азайып, бала туу бір жарым есеге өсті;
- 652 мектеп пен 463 денсаулық сақтау нысаны салынды.
Осы жетістікті Біріккен Ұлттар Ұйымы да мойындап, Қазақстанды адам әлеуетінің жоғары деңгейі бар елдердің қатарына қосып отыр.
Жолдауда Қазақстанның 2020 жылға дейінгі дамуына мүмкіндік беретін бес басты бағыт айқындалған.
Біріншіден, экономиканы дағдарыстан кейінгі дамуға әзірлеу мәселесі тұр. Ол үшін Елбасы бизнес-ортаны жақсарту, қаржы секторын нығайту және сенімді құқықтық ортаны қалыптастыру керектігін қадап айтты.
1.1. Дамыған кәсіпкерлік сектор кез келген мемлекеттің және оның бәсекеге қабілеттілігінің негізін қалайды.
Депутаттар тарапынан өткен жылы қолданыстағы заңнамаға жеке кәсіпкерлік мәселелері бойынша өзгерістер енгізілді. Оның басты мақсаты – тексерулердің жалпы санын азайту және бизнеске әкімшілік қысымдарды төмендету. Жалпы алғанда, осы заң мемлекеттің әлеуметтік-экономикалық дамуына оң ықпалын тигізеді деп күтілуде.
Дүниежүзілік банк “Бизнесті жүргізу” атты зерттеулер жүргізеді. 2008 жылы Қазақстанның рейтингі 181 елдің ішінде 70-орында болатын, ал 2007 жылы 80-орында еді.
Өткен жылғы зерттеулердің нәтижесінде Қазақстан 183 елдің ішінде 63-орында, Қырғызстан 41, Өзбекстан 92-орында, Ресей 120-орында, Белоруссия 58-орында. Сингапур осы рейтинг бойынша төрт жыл қатарынан бірінші орында келеді.
Бизнес ортаны жақсарту мақсатында өткен айда қолданыстағы заңнамаларға заңды тұлғаларды мемлекеттік тіркеу мәселелері бойынша өзгерістер енгізілді. Бұл заңның мақсаты – “Кәсіпорынды ашу” индикаторы бойынша Дүниежүзілік банк рейтингісінде Қазақстанның ұстанымын одан әрі жақсарту болып табылады. Заңмен әділет органдарында бизнесті ашуда шағын кәсіпкерлік субъектілерін тіркеу уақыты бір жұмыс күніне дейін, ал қалған заңды тұлғаларды тіркеу уақыты 10 жұмыс күнінен 7 жұмыс күніне дейін қысқартылды және тағы да басқа жеңілдіктер көзделді. Заңнамаға енгізілген өзгерістер Қазақстанның бизнеске қатысты рейтингісін бұдан кейін де өзгеруіне ықпал етеді деп ойлаймыз.
Елбасы тағы да бір нақты мақсатты алға қойды. Ол қолайлы бизнес ортасы бар 50 елдің қатарына ену мақсаты. Осыған орай мынадай жұмыстар атқарылуы тиіс.
“Бизнестің жол картасы” деп атаған өңірлерде кәсіпкерлікті дамытудың бірыңғай бюджеттік бағдарламасы енгізіледі. Сондықтан біз несиелер бойынша пайыздық ставкаларды субсидиялау, шағын және орта бизнеске несиені ішінара кепілдендіру, бизнес жүргізуге сервистік қолдау көрсету, мамандарды қайта даярлау және олардың біліктілігін арттыру, жастар практикасы мен әлеуметтік жұмыс орындарын ашу бөлігінде қолданыстағы заңнамаларға өзгерістер енгізуіміз қажет.
Өңірлерді дамыту ел экономикасының негізін қалайды. Қазіргі кезде өңірлердің экономикасын дамыту үшін экономикалық өсу орталықтарын құру қажет. Осыған байланысты, батыста мұнай-газ секторы, химия өнеркәсібі, жабдықтар өндірісі мен көлікті дамыту қолға алынатын болады. Орталықта, солтүстікте, оңтүстік пен шығыста кен металлургия кешені, атом және химия өнеркәсібі, аграрлық индустрияны дамыту қажет. Одан басқа, Алматы және Астана қалаларын да дамыту көзделіп отыр. Өңірлердегі инвестициялық саясат мәселесі басты назарда болады.
Қазіргі таңда 7 әлеуметтік-кәсіпкерлік корпорациялар жұмыс істейді. Олардың миссиясы өңірдегі бәсекеге қабілетті өндірістерді дамытуға ықпал ету. Одан басқа, өңірдің әлеуметтік жобаларын іске асыру мен ондағы халықтың өмір сүру деңгейін жақсарту еді. Корпорациялар құрылғаннан бері біраз уақыт өтті. Алайда, 7 корпорацияның 3-нің жұмысы дамып, нәтижелі болып отыр, ал қалғандары ұйымдастырушылық мәселені шешумен келе жатыр. Ендігі жерде, олар “бизнесті дамыту жөніндегі өңірлік корпорациялар” деп аталып, жергілікті атқарушы органдарға берілетін болады. Бұл корпорациялар әкімдердің басшылығымен өңірлердің экономикасын дамытуға үлес қосады деген үмітіміз бар.
1.2. Еліміздің қаржы жүйесі тұрақты болуы қажет. Қаржы жүйесінің тұрақты болуынан Жолдаудағы көзделген барлық жоспарлардың іске асырылуы тәуелді болады.
Атап айтқанда, бәсекеге қабілетті Алматы қаржы орталығының да жұмысы жанданады. Осы мақсаттарда қолданыстағы “Концессиялар туралы” Заңға тиісті өзгерістер енгізілетін болады, онда ерекше құқықтық мәртебесі бар жобалық ұйымдар құру көзделеді. Одан басқа, Экономикалық аймақтар туралы жаңа заң қабылдау жоспарланып отыр.
1.3. Бизнеске қолдау көрсетуде азаматтар мен кәсіпкерлік субъектілерінің құқықтары мен заңды мүдделерін қорғау мәселесі де назардан тыс қалмауы тиіс. Сенімді құқықтық ортаның бар болуы ішкі және сыртқы инвестициялар тартуда маңызды болып келеді. Осы мақсатта сот жүйесінің ашықтығын нығайту, заңнаманы жетілдіру, халықтың құқықтық мәдени деңгейін арттыру көзделеді.
Екіншіден, жедел индустрияландыру және инфрақұрылымды дамыту есебінен экономиканың тұрақты өсуіне қол жеткізу мәселесі тұр.
Менеджментті халықаралық дамытудың әлемдік бәсекеге қабілеттілігін зерттеу жөніндегі орталықтың 2009 жылғы есебінде Қазақстанның бәсекеге қабілеттілігі рейтингісі өткен жылмен салыстырғанда 3 ұстанымға көтеріліп, 36-шы орынға шықты. Рейтинг нәтижелері Қазақстанның дағдарысқа қарсы саясатының дұрыстығын растайды.
Жолдауда Елбасы экономиканы дағдарыстан кейін дамытудағы міндеттерді атап айтты.
Экономиканы дамытуда инновациялар, серпінді бастамалар мен жаңа технологиялар ендіру маңызды болып келеді. Жолдауды іске асыру үшін еңбек өнімділігін арттыру мақсатында инновациялық қызмет туралы заңнаманы жетілдіру қажет. Елімізде инновациялық қызмет туралы дербес заң жоқ. “Инновациялық қызметті мемлекеттік қолдау туралы” қолданыстағы Заңда тек қана Ұлттық инновациялық қорға ғана мемлекеттік қолдау көрсетіліп келді. Одан басқа, ғылым мен өндірістің өзара байланысын құру, технопарктерді ұтымды пайдалануды шешу барысында талпыныстар болды. Былтырғы жылы қолданыстағы заңнамаға енгізілген өзгертулерде инновациялық қызмет субъектілерінің шеңбері ұлғайтылды. Инновациялық гранттар беру арқылы инновациялық жобаларды қаржыландырудың пәрменді тетіктері қарастырылды.
Биылғы Жолдауда осы мақсаттарға қомақты қаржы бөлініп отыр. Осы қаражаттарды игеру үшін қолданыстағы заңнамаға тиісті өзгерістер енгізу керек. Ал “Ғылым туралы” заңның жобасы тезірек қарауды қажет етеді.
2005 жылдан бастап Ұлттық инновациялық жүйені құру және дамыту бағдарламасы қабылданған болатын.
Статистикалық мәліметтерге сүйенсек, жалпы ішкі өнімнің құрылымындағы инновациялық өнімдердің үлесі 2005 жылы 1,58 пайызды, 2006 жылы 1,53 пайызды, 2007 жылы 1,19 пайызды, 2008 жылы 0,7 пайызды құрайды. Инновациялық тұрғыда белсенді кәсіпорындар барлық кәсіпорындар санының тек қана 4 пайызын құрайды.
Бүгінде инновацияны дамыту саласында бірқатар қолайсыз жағдайлар орын алып отыр. Олар жайлы Есеп комитетінің ақпараты бар.
2010 жылдан бастап “индустриялық бесжылдық” басталады. Осы бағыт бойынша елді 2010-2014 жылдарға арналған жедел индустриялық-инновациялық дамытудың мемлекеттік бағдарламасы мен Қазақстанды индустрияландырудың картасын жүзеге асыру керек. Картадағы 162 жобаға инвестицияның жалпы көлемі 6,5 триллион теңгені құрайды.
Картада Батыс Қазақстан облысында 8 жобаны салу қарастырылған, оған тартылатын инвестицияның көлемі 18 млрд. 746 млн. теңгені құрайды.
Атап айтқанда, республикалық деңгейде қуаттылығы жылына 7400 тонна зығыр майын шығаратын майлы дақылдарды қайта өңдеу зауыты, Орал қалалық жылу энергия стансасы, жылына 2073 тонна ет беретін дамыған инфрақұрылымы бар заманауи мал бордақылау алаңы, өңірлік деңгейде 500 мал басына арналған сүт-тауарлы ферма салу, “Бюллер” фирмасының диірмен кешенін салу, мия тамырын қайта өңдеу цехын салу және жұмысын ұйымдастыру, газ айдайтын агрегаттар мен газды-турбиналы электр стансаларын әзірлеу және дайындау көзделген.
Жақын арада республикалық бюджетке тиісті өзгерістер енгізу көзделіп отыр.
Одан басқа, қолданыстағы заңнамаға қазақстандық қамту мәселелері бөлігінде өзгерістер енгізілді. Осы өзгерістер ел экономикасына оң ықпал етіп отыр.
Елді инфрақұрылымдық дамытуда энергетика, көлік және телекоммуникация салаларын жаңғыртуға басты көңіл бөлінетін болады. Олар экономиканы жедел әртараптандыруға және елімізге шетелдік инвестицияларды тартуға ықпал етеді деп күтілуде.
Әртараптандырудың басты сегменті - ол агроөнеркәсіптік кешенді дамыту. Өткен жылы бұл салаға бұрын-соңды болмаған көмек көрсетілді. Индустриялық бес жылдықта агроөнеркәсіптік кешенде өнімділікті екі есеге арттыру көзделіп отыр. Одан басқа, шешілетін мәселе – ол азық-түлік қауіпсіздігін қамтамасыз ету. Осы мақсатта елдің ғылыми технологиялық дамуының 2020 жылға дейінгі салааралық жоспары әзірленетін болады.
Үшіншіден, адам капиталының бәсекеге қабілеттілігін арттыру үшін болашаққа белсенді инвестициялау мәселесі тұр.
Адам ресурстарының саны мен сапасы кез келген елдің болашағын айқындайтын аса маңызды фактор болып табылатындығы бәрімізге мәлім. Өз кезегінде, адам капиталы инновацияның және экономиканың тиімділігін арттырудың басты қозғаушысы. Осы мақсатта заңнамаға тиісті өзгерістер енгізіледі.
Төртіншіден, қазақстандықтарды сапалы әлеуметтік және тұрғын үй-коммуналдық қызметтермен қамтамасыз ету жөніндегі мәселе. Осыған байланысты, әлеуметтік салаға қатысты мәселелер қатарында тұрғын үй, яғни халықты баспанамен қамтамасыз ету мәселесі тұр. Өткен жылы үлестік құрылысқа қатысушылардың құқықтарын қорғауда тиісті заңмен нақты механизм құрылған болатын. Осы мақсатта қолданыстағы заңнамаға тұрғын үй-коммуналдық сала мәселелері бойынша өзгерістер енгізілген болатын.
Жолдаудағы басты өзгеріс – ол халықты тұрғын үймен қамтамасыз етуде Тұрғын үй құрылыс жинақ банкісі арқылы жаңа әдіс енгізу болып табылады. Болашақта, салымшылар тұрғын үй құнының бір бөлігін банкіде жинап, қымбат емес несие алатын болады.
2011 жылы тұрғын үй-коммуналдық шаруашылықты кең ауқымды жаңғыртудың 2020 жылға арналған жоспары әзірленеді.
Түйіндей келгенде, Қазақстанның жаңа мүмкіндіктері тек қана елімізде ұлтаралық келісім сақталғанда ғана орын алады. Жолдауды жүзеге асыру әркімнің дербес міндеті болып табылатындықтан, оны іске асыруда баршамызға сәттілік тілеймін.
Нұрлығайым ЖОЛДАСБАЕВА, Сенаттың Экономикалық және өңірлік саясат комитетінің төрайымы.
САЙЛАУШЫЛАР СЕНІМІН АҚТАУ – БАСТЫ БОРЫШ
Әрбір адамның атқарған ісінің жемісті болып, игі нәтижеге қол жеткізуі оның күнделікті өмір тынысын терең аңғаруымен тығыз байланысты. Алға қойған мақсатын жүзеге асыру жолында жасаған қадамы халықтың көңілінен шығып, қолдауға ие болып жатса, бұл оның еңбегіне берілген биік баға болып табылады. Осы бір талап тұрғысынан қарағанда заң шығарушылық қызмет үнемі ізденіс үстінде келеді. Сондықтан да нұротандық депутаттар тоқсан сайын еліміздің аймақтарына арнайы сапарға шығып, көпшілікпен кездесулер ұйымдастырады. Мұндай басқосулар кезінде сайлаушылар өздері жауап іздеп жүрген сан қилы сауалдарды ортаға салып, шын көңілден пікір алысады.
Ел адамдарының алға тартқан мәселелері тек қана қабылданып жатқан заңдар сапасына қатысты емес, күнделікті өмірдің сан салалы қырын қамтиды. Әдеттегідей, мұндай кездесулерде халықты әлеуметтік қорғау, еңбекпен, зейнетақымен қамтамасыз ету, жалақыны өсіру, денсаулық сақтау, ауыл шаруашылығы проблемалары, тұрғын үй-коммуналдық шаруашылыққа қатысты сұрақтар қойылады. Осындай жүздесу барысында халық қалаулылары бірінші кезекте назар аударуға тиісті маңызды мәселелерді айқындауға мүмкіндік туады.
Депутаттар өңірлерден оралған соң фракция мүшелері сайлаушылар көтерген барлық проблемаларға талдау жасап, мемлекеттік деңгейдегі шешімді талап ететіндерін өз жұмыстарындағы ауқымды міндет ретінде алға қояды. Оларды шешу ісіне Үкіметтің назарын аудару үшін сапар қорытындысы бойынша дайындалған проблемаларды жинақтап, Премьер-Министр мен басқа да лауазымды тұлғаларының атына сауал салу тәжірибесі қолға алынған.
Мысалы, 2009 жылдың аяғында фракция атқарған жұмыстардың қорытындысы бойынша шешімін табуы тиіс бірқатар нақты проблемалар Үкіметтің алдына батыл қойылды. Соның нәтижесінде елдің барлық өңірлеріне тән шағын және орта бизнес кәсіпорындарын несиелеуге, инфляциялық үдерістердің теріс салдарларын жоюға, білім беру, денсаулық сақтау, тұрғын үйге қатысты және ауыл шаруашылығы салаларындағы проблемаларға баса назар аударылды.
Үкімет қабылдаған шаралардың нәтижелері бойынша сайлаушыларды хабардар ету мақсатында атқарылған шаралар баспасөз бетінде жарияланып, көтерілген проблемаларды шешу аяғына дейін жеткізілу үшін парламенттік бақылау одан әрі де жүргізіліп отырылады. Осы орайда қордаланып қалған көптеген мәселелер Қазақстан Республикасының 2020 жылға дейінгі Стратегиялық даму жоспарында көрініс тапты.
Тұтастай алғанда, соңғы бір жылдың өзінде барлық бағыттар бойынша ауыз толтырып айтарлықтай жұмыстар атқарылды. Бірақ мұнымен барлық мәселе толық шешімін тапты деуге болмайды. Мәселен, әлі күнге дейін 260 мың бала балалар бақшасының кезегінде тұрғандығы осының айқын айғағы. Сондықтан бұл игілікті бастама алда да жалғасуы тиіс.
Елбасымыз өзінің 2010 жылғы Қазақстан халқына арнаған Жолдауында осы проблемаға ерекше маңыз беріп, тиісті орындар алдына нақты міндеттер қойды. Мектеп жасына дейінгі ұйымдар желісі 2010-2012 жылдары 217 мың орынға, 2013 жылы 34,6 мың орынға көбейеді. Ал, 2009-2015 жылдары мектеп жасына дейінгі мекемелер санын 335-ке арттыру көзделуде.
Өткен жылдың орақ науқаны республикамыз үшін берекелі болғандығы белгілі. 2009 жылдың астығын сатып алу үшін мемлекеттік ресурстарға Үкімет бюджетінен 11,2 млрд. теңге бөлінді. Үстіміздегі жылдың 22 қаңтарына 620,8 мың тонна астық сатып алынды.
2009 жылғы 27 қазандағы Қазақстан Республикасы Үкіметінің тапсырмасына сәйкес, “Азық-түлік келісім-шарт корпорациясы” АҚ ауыл шаруашылығы тауар өндірушілерінен 2,0 млн. тонна астық сатып алуда. Үстіміздегі жылдың 16 қаңтарына сатып алынған астық көлемі 814,9 мың тоннаға жетті.
Экономиканы модернизациялау жөніндегі мемлекеттік комиссияның шешіміне сәйкес, корпорация Ұлттық қордан қарызға берілген қаражат есебінен 3 млн.тоннаға дейін астық сатып алады. Үстіміздегі жылдың 15 қаңтарында бұл көрсеткіш 2,6 млн.тоннаны құрады.
Тұрғын үй-коммуналдық сала жүйесінде кондоминиум объектілерін басқару нысандарын жетілдіруге байланысты қайта құру жүргізуге, қолда бар тұрғын үй қорын күту мен жаңарту үшін қаржы тетігін анықтауға бағытталған “Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы” Заң қабылданды. Заңда қарастырылған шаралар көп пәтерлі үйді ұстауға, күрделі жөндеуге жоспарлы түрде біртіндеп қаражат жинауға және олардың жұмсалуының ашықтығын қамтамасыз етуге мүмкіндік береді.
Тұрғын үйлердегі лифтілер жұмысы сын көтермейтін жағдайда. Әкімдіктер мен кәсіпкерлер лифтілерді жөндеу мен күтімін қаржыландыруды өз меншіктеріне алуға әзір. Бірақ, “Тұрғын үй қатынастары туралы” Заң нормаларына сәйкес, лифтілер кон-доминиум объектілерінің ортақ мүлігіне жатқызылып, пәтер иелерінің ортақ мүлігі болып табылады. Бұл лифтілерді коммуналдық шаруашылық немесе жеке меншік құрылымдардың меншігіне беруге кедергі келтіріп отыр. Осы мәселе Үкіметтің 2010 жылға арналған заң жобаларын әзірлеу жоспарына енгізілген және оны “Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне тұрғын үй қатынастары мен тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы” Заң жобасын пысықтау барысында шешу ұсынылып отыр.
“Бірінші байлық – денсаулық” дейді халық даналығы. Егемен елімізде денсаулық сақтау саласында атқарылып жатқан шаралар өте қомақты. Бүгінгі замана талабына сай медициналық орталықтар қатары жыл санап көбейіп келеді. Ақысыз медициналық көмектің кепілді көлемі шеңберінде сатып алынып отырған дәрі-дәрмектің бағасын реттеу жөнінде арнайы тапсырма берілді. Барлық медициналық мекемелерде медициналық қызмет аясын кеңейтіп, емделушілердің құқығын қорғауды қамтамасыз етуге бағытталған ішкі бақылау қызметі құрылды. Бүгінгі күнге бұл қызмет барлық медициналық мекемелер базасында жұмыс жасауда.
Медициналық қызметтердің сапасын басқарудың екінші жүйесі – тәуелсіз сарапшылар институты болып табылады. Олар емделушілердің қажет көлемде тиісті медициналық қызмет алу құқықтарын қамтамасыз ету мақсатында жеке және заңды тұлғалардың атқарып отырған қызметіне тәуелсіз сараптамалар жүргізеді. Емделушілердің қауіпсіздігі мен құқықтарын қорғау мақсатында өңірлік денсаулық сақтау басқармаларының жанынан емделушілердің құқығын қорғау жөніндегі қоғамдық комитеттер ұйымдастыру ісі де қарастырылған.
Бұл күнде қазыналы Қазақстан бүкіл әлемге тән ғаламдық дағдарыстың қиындықтарын еңсеріп, дамудың даңғыл жолына түсті. Қазақстан Республикасы Президентінің халыққа арнаған биылғы Жолдауында еңсе көтерген ел алдындағы таяудағы он жыл ішінде атқарылуға тиісті маңызды міндеттер айқындалды.
Депутаттардың “Нұр Отан” ХДП фракциясына мүше болып табылуы олардың ел алдындағы, қоғам алдындағы жауапкершілігін арттыра түседі. Осыны терең сезінген халық қалаулылары сайлаушылар мүддесіне қызмет етуді өздерінің басты борышы деп біледі.
Дінмұхамед ХАМЕТОВ, “Нұр Отан” ХДП-ның Парламент Мәжілісіндегі фракциясы аппаратының консультанты.
Айтайын дегенім...
ҚАРТ АНА СҰРАУЫ ҚАНАҒАТТАНДЫРЫЛА МА?
Ерзат ӘЛЗАҚОВ, Мәжіліс депутаты.
Шойбеков Бауыржанды “Ауди-80” маркалы көлігімен мерт еткен ішкі істер органы қызметкері мәйітті моргтан алып, орыс зиратына көміп тастаған кінәсі дәлелденгенімен, құқық қорғау органдары бұл істі ашуға мүмкіндік бермей отырған көрінеді.
Осы ақпан айының 4-14 жұлдызы аралығында өңірлерде сайлаушылармен кездесу барысында менің қоғамдық қабылдауымда болып, өзінің жалғыз ұлының өліміне жауапты күдіктіні іздестіру кезінде құқық қорғау органдарынан әділдік таба алмаған Н.Жұмашеваның жанайқайын жеткізгім келіп отыр.
Қайғырып, әділдік іздеген ана осыдан бес жыл бұрын ұлы Шойбеков Бауыржанды “Ауди-80” маркалы көлігімен мерт еткен ішкі істер органы қызметкерінің кінәсі дәлелденгенімен, құқық қорғау органдары бұл істі ашуға мүмкіндік бермей отырғандығын алға тартады. Яғни, 2005 жылдың 13 тамызында осы аталған қылмыс орын алады, алайда осы қылмысқа қатысты азаматтың жергілікті ішкі істер органында басшылық қызметте істеуіне байланысты бұл аталған оқиға дер кезінде ашылмайды. Қайтыс болған азаматтың мәйітін күдікті өзі қорғаштап Түркістан қалалық моргына жасырып қояды. Ол жерге Шойбеков Бауыржанның мәйітін іздеп келген туыстарына оның мәйітінің ол жерде жоқ екенін айтқыздырып шығарып салады. Кейін күдікті мәйітті моргтан алып орыс зиратына көміп тастайды. Ұлының мәйітін табу үшін ашынған ана артынан 8 ай іздеу салып әрең табады. Онда да ұлының мәйітінің ешқандай журналға нөмірленбеген, тіркелмегендігінен бірнеше мәйітті қазуға тура келген. Осы іске байланысты бірнеше куәгерлер болса да, жалғыз ұлының өліміне себепкер болған күдіктінің осы күнге дейін бостандықта жүргенін қарт ана үлкен қынжылыспен айтады.
Осы көтеріліп отырған мәселені Ішкі істер министрлігі мұқият қарап, нәтижелері бойынша заңда көрсетілген мерзімде маған және арыз иелеріне жауап беруін сұраймын.
СЕНАТОРЛАР САУАЛ ЖОЛДАДЫ
Сенаттың осы бейсенбідегі кезекті жалпы отырысында 26 депутаттық сауал жарияланған болатын. Олар Үкімет басшысы мен бірқатар министрлерге арналды. Депутаттық сауалдарда еліміздің әлеуметтік жағдайларын жақсартуға қатысты мәселелер көтерілді.
2006 жылғы 24 маусымда Әзірбайжан, Қазақстан, Қырғыз республикалары, Ресей Федерациясы, Тәжікстан, Түркіменстан және Өзбекстан республикалары арасында есірткі құралдары, психотроптық заттар және прекурсорлардың заңсыз айналымымен күрес жөнінде Орталық Азиядағы Өңірлік ақпараттық үйлестіру орталығын құру туралы келісім жасалған болатын. Келісім 2009 жылғы 22 наурызда күшіне енді. Осыған байланысты депутат Берік Имашев Қазақстан Республикасының Премьер-Министрі К.Мәсімовтен ұйымдағы Орталықтың ерекшелігіне орай келісім талаптарын сақтау үшін Үкіметтің қаулысын қабылдауды өтінеді.
Депутат Қуаныш Айтаханов Премьер-Министр К.Мәсімовтің атына депутаттық сауал жолдады. Оған Оңтүстік Қазақстан облысының Шымкент қаласы мен Түркістан, Арыс, Кентау, Сарыағаш, Сайрам, Төле би, Ордабасы аудандарынан келген 200-ден астам тұрғындардың өтініш-хаттары себеп болғаны айтылды. Олардың кезінде пайыздық үстемесі жоғары ипотекалық және тұтынушылық мақсатқа несие алғандықтарын, алайда, әлемдік дағдарыстың әсерінен жағдайларының нашарлап кеткендігін, енді ипотекалық және тұтынушылық несиелерін төлей алмай отырғандығын айтып, аталған мәселе бойынша көмек көрсетуді сұрайды.
Қ.Айтахановтың Премьер-Министр К.Мәсімовтің атына жолдаған тағы бір сауалында Оңтүстік Қазақстан облысындағы денсаулық сақтау мекемелерінің құрылысы туралы мәселе көтерілді. Оңтүстік Қазақстан облысында халық саны көп және халықтың табиғи өсу қарқыны өте жоғары. Алайда, облыста денсаулық сақтау саласы бойынша бюджеттен бөлінетін қаржы бір адамға шаққанда республиканың орта көрсеткішінен 20 пайызға, ал халыққа тегін берілетін медициналық көмектің кепілдік көлемі 30 пайызға аз. Бастапқы медициналық көмек көрсету объектілерінің материалдық-техникалық базасы төмен болып отыр. Қазіргі кезде облыстағы құрылысы 2008 жылы басталып кейіннен қаржы жетіспеудің салдарынан секвестрленген 4 денсаулық сақтау объектілерінің құрылысы өткір тұрған мәселелердің біріне айналып отыр. Сондықтан осы нысандарды құрылысын жүргізу үшін 2010 жылы 2 000 000 мың теңге қаржы керек екені айтылған.
Сенатор Қуаныш Сұлтанов Қазақстан Республикасының Премьер-Министрі К.Мәсімовтің атына депутаттық сауалында Алматы облысының Қытаймен шекаралас Панфилов ауданының бірнеше елді мекендерінде, аудан орталығы – Жаркент қаласында биыл әдеттегіден тыс орасан көп қар жауғаны, одан су тасқыны басталып, мыңдаған үйлерге қауіп төніп тұрғаны айтылды. Тұрғын үйлер, елді мекендер зардапқа ұшыраса, мемлекет көмек көрсетуге мәжбүр болады. Сондықтан Панфилов ауданына нақты көмек көрсетуді өтінеді. Сонымен қатар, Алматы, Шығыс Қазақстан, Оңтүстік Қазақстан, Жамбыл облыстарына қар көп түсуіне байланысты осындай су тасқыны қаупі бар екені, оның алдын алу шараларын назарда ұстау қажеттігі айтылады. Көкейкесті мәселені көтерген бұл сауалға сонымен қатар Сенат депутаты Н.Нұрманбетов те қол қойды.
2010 жылы қазақтың әйгілі композиторы әрі дирижері, дәулескер домбырашы, Қазақстанның халық әртісі, Қазақстан Республикасы Мемлекеттік сыйлығының иегері, КСРО-ның халық әртісі, “Халық Қаһарманы” Нұрғиса Тілендиевтің туғанына 85 жыл толады. Дара дирижерлік және ұйымдастырушылық қабілетімен де танылып, дүние жүзіне әйгілі “Отырар сазы” ұлттық аспаптық оркестрін ұйымдастыруға көп еңбек сіңіріп, отандық өнер тарихында өшпес із қалдырды. Ұлт мақтанышына айналған тұлғаның мәдениетімізді дамытуға сіңірген ерекше еңбегін ескере отырып және оның есімін тарихта қалдыру мақсатында Алматы қаласында композитордың құрметіне ескерткіш орнатуға және тұрған үйін мұражайға айналдыруға Үкімет тарапынан қолдау көрсетіп, республикалық бюджеттен қажетті қаражат бөлуіңізді сұраймыз, — делінген депутат Ақан Бижанов Премьер-Министрдің атына жолдаған депутаттық сауалында. Бұл сауалға бір топ депутаттар қол қойған.
Депутат А.Бижановтың тағы бір сауалы “Мұнайаспап” акционерлік қоғамындағы мамандар даярлау ісіне қатысты туындаған мәселелерді шешуге арналып отыр. Онда депутат Мемлекеттік хатшы – Сыртқы істер министрі Қанат Саудабаевтан осы мәселеге орай дипломатиялық арналар арқылы жәрдемдесуді өтінеді.
Депутат Төлеген Мұхамеджанов Жамбыл атындағы Қазақ мемлекеттік филармониясының бетке тұтар мақтанышы болып табылатын Б. Байқадамов атындағы мемлекеттік хор капелласына “Академиялық” деңгейді беру мүмкіндігін қарастыруды сұрап, Мәдениет және ақпарат министрі М.Құл-Мұхаммедтің атына депутаттық сауал жолдады. Министрге Ақмола облысының Жақсы ауданындағы Калинин, Қайрақты, Ишим ауылдық округтері мен Киев және Тарасовка ауылдарында “Хабар”, “Қазақстан”, “ОРТ - Евразия”, “Ел Арна” телеарналарының хабары сапасының төмендігі депутат Серік Аяғановтың сауалы да жолданды.
Депутат Юрий Кубайчуктың сауалында метан газын өндіруге қосымша энергия ресурсы ретінде ауқымды тұрғыда назар аударуды ұсынады. Сенатор бұл саланы дамыту біздің еліміздің экономикасын қарқынды дамыту жолдарының бірі болатынына сенім артады.
Депутат Светлана Жалмағамбетова отырыста бірнеше сауал жолдады. Оның ел Үкіметінің басшысына жолдаған сауалында 2009 жылғы астықтың сатылуы мен тасымалын жеделдету шараларын қабылдау қажеттігі туралы айтылды. Ал Ауыл шаруашылығы министрі Ақылбек Күрішбаевқа жолдаған сауалында асыл тұқымды мал шаруашылығын субсидиялау тетіктерін қайта қарауды ұсынады. Сауалда субсидиялау тетіктерін бірте-бірте өзгертуді, өтпелі кезең мерзімін қарастыру туралы айтылды. Бұл сауалға сенаторлар С.Аяғанов, С.Еңсегенов, Ж.Нұрғалиев та қол қойған.
Светлана Жалмағамбетованың Көлік және коммуникация министрі Ә.Құсайыновқа жолдаған тағы бір сауалында Ақмола облысындағы Қорғалжын ауылына дейінгі жол құрылысын сапалы аяқтау қажеттігі және Астанадан Ақмол ауылына дейінгі жол бөлігін кеңейту қажеттігін өтінеді.
Депутаттар сауалдарында ел өмірі мен әлеуметтік-экономикалық жағдайды жақсарту жөнінде осындай маңызды мәселелер көтерілді. Депутаттық сауалдарға шолуды алдағы мақалаларымызда тағы да жалғастыратын боламыз.
Серік ҚАРАЖАН, журналист.