Қоғам • 06 Ақпан, 2020

Тазалық – сақтықтың кепілі

550 рет
көрсетілді
3 мин
оқу үшін

Рахман Иеміздің өмірімізге нәсіп еткен барша нығметтерін бағалап, оны сақтап, қызғыштай қору әр мұсылман баласының ұлы міндеті. Оның жекеге немесе қоғамға тиесілі болса да, құндылығы бірдей.

Тазалық – сақтықтың кепілі

Бүгінде Қытай еліндегі індетке әлем үрке қарауда. Егер, оны талдап қарасақ, бұл бірінші індет емес. Та­рихта мұндай індеттер оқтын-оқтын болғаны да бел­гілі әрі оның себебі неден екені айдан анық. Бұған мән бермеушілік танытып, оған жеңіл қарамау керек. Әрине тиісті сақтық шараларын қолданған абзал.

Әйгілі Омар (р.ғ) хали­фа­ның тұсында бір елде жұқ­палы індет тарайды. Жо­лаушылап келе жатқан ол (р.ғ) адамдарымен сол індеті бар елді мекенге жа­қын­да­ған­да, қасындағы біреу:

– Я, халифа, тағдыр өзгер­мейді, пешене­міз­де­гі­ні кө­рерміз, осы індетті елге кір­ейік, – дейді. Омар (р.ғ) оған ілеспей, ауылды ай­на­лып өтеді.

Әлгі адамның қайтадан:

– Тағдырдан қашамыз ба? – дегеніне:

– Біз тағдырдан тағ­дыр­ға кетіп барамыз! – деген екен. Демек, бұдан түйетініміз, ауру-сырқау тағдыр болса, одан сақтану да тағдыр деген сөз шыға­ды.

Бүгінде сақтанатын дү­ние­лер көп. Жеп ішу мен тұрмыс-тіршілікті жағ­дая­т­тарда аса қағілездік қа­­жет. Дінімізде тазалық жо­ға­ры орынға қойылған болса, рухани тазалық одан да жоғары. Жалпы, тиіс­ті мамандарға жүгініп, ке­ңе­сіне құлақ асқан жөн. Не­гізінде, тазалықты тек індет кезеңінде ғана ұста­нып емес, оны өмірлік салт­қа айналдырса, құба-құп. Себебі адамның жеке бас таза­лы­ғы­ның жоқтығы, тұрмыс-тіршілігінің ретсіздігі, са­ла­мат­ты өмір салтының бұ­зыл­­уы – індеттің басы. Біле білгенге, «Дін тазалықтың үстінде орныққан» деген хадис те жеткілікті, онда адам ағза мүшесінің таза­лы­­ғы тәптіштелінген. Яғни азаннан ауыз-мұрынды шайып, дәрет алу – таза­лықтың таңы. Қолын жуып, дастарқанға отыру – сүннеті тазалықтың күні. Дәрет алып, өзіне дем салу, Құдайға жалбарыну, дұға оқып жату – тазалықтың түні. Түшкіріп жөтелгенде, есінегенде, ауызды қолмен көлегейлеу – шариғаттың шарасы. Ыстық асқа үрлемеу – мик­роб таратпаудың жолы. Ал жүрек тазалығы, яғни барша тазалықтың қа­лы­бы. Бастысы, Аллаға тәуе­кел ету, оған үміт арту, әр уақыт дұға ету. Оны­мен қоса, үрейге берілмеу, сабырлы болу, ынтымақты болу. Желі­лер­дегі негізсіз, әрқилы мәлі­мет­терге, ақ­па­раттарға иланып, оны әркім­ге таратпау, яғни сақ­тан­ғанды Құдай сақ­тай­ды.

Мұхаммед (с.ғ.с) пай­ғам­­ба­рымыз: «Алла­һум­ма инни ағузу би­кә минәл бараси, уәл жунуни, уәл жузам, уә мин сәйиил әсқәм», яғни осы дұға арқы­­лы алапес, ессіздік, теріс ой, әртүрлі кеселдер­ден Жа­ратқан Аллаға сыйы­ну­ды үйреткен. Ал дуалы ауызды бабаларымыз нәпіл құлшылықтарын кү­шейткен, жамағаттар дұ­ға­­­ларын асырған, ел бір­лі­гін бекемдеген. Бұл кезең жақ­сылықтардың көбейіп, мейірім­­діліктің артып, кү­нә­­дан қашатын нағыз ұлы мүм­кіншіліктің сындарлы сәті.

 

Нұрлан БАЙЖІГІТҰЛЫ,

дінтанушы, имам