Қазақстан • 20 Ақпан, 2020

ИИДМ: Сыбайлас жемқорлыққа қарсы шаралар өтеді

135 рет
көрсетілді
10 мин
оқу үшін

2015-2025 жылдарға арналған сыбайлас жемқорлыққа қарсы стратегияны іске асыру барысында Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл жөніндегі 2018-2020 жылдарға арналған іс-шаралар жоспары бекітілді. Бұл туралы Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігінің баспасөз қызметі хабарлады.

ИИДМ: Сыбайлас жемқорлыққа қарсы шаралар өтеді

Сала бойынша келесі шаралар атқарылды:

1. Кәсіпкерлік қызметті реттеу мәселелері бойынша заңнамаға түзетулер енгізілді. Бұл көлік, өнеркәсіптік қауіпсіздік, геология және жер қойнауын пайдалану салаларындағы бақылау-қадағалау функцияларының шамамен 30% қысқартуға әкелді.

2. Жол картасы аясында 119 мемлекеттік қызметті автоматтандыру жүргізіліп жатыр, оның ішінде 105 іске асырылды, қалған жұмыстар жалғасуда.

3. Ведомстволық бағынысты ұйымдарда сыбайлас жемқорлыққа қарсы стандарт және сыбайлас жемқорлыққа қарсы саясат бекітілді.

4. Лауазымдық нұсқаулықтарға бекіту арқылы барлық басшылар бағыныштыларының сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтар жасағаны үшін дербес жауапты болады.

Сыбайлас жемқорлыққа қарсы заңнама нормаларын түсіндіру бойынша Мемлекеттік қызмет істері және сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттіктері өкілдерінің қатысуымен семинарлар өткізілуде.

5. Сыбайлас жемқорлық көріністерінің едәуір бөлігі көліктік бақылаудың инспекторлық құрамына жататынын ескере отырып, ИИДМ осы ортада сыбайлас жемқорлыққа ықпал ететін жағдайларды азайту мақсатында

2019 жылғы сәуірде көлік мәселелері жөніндегі заңнамаға өзгерістер мен толықтырулар енгізді.

Түзетулер неге бағытталған:

Көліктік бақылау бағыты.

автомобиль көлігі саласында:

1) көліктік бақылауды жүзеге асыру кезінде қызметкерлердің видеожетондарды міндетті түрде қолдануы;

2) адал тасымалдаушыларға қатысты бақылауды болдырмайтын негіздердің толық тізбесіне сәйкес қана көлік құралдарын тоқтату;

3) бөлінетін жүктерді тасымалдауға арнайы рұқсат беру нормаларының күші жойылды. Рұқсат тек автоцистерналарда тасымалданатын бөлінбейтін және құйылатын жүктерді тасымалдауға беріледі, бұл бақылауды одан әрі автоматтандыруды ескере отырып, тасымалдаушылардың қызметкерлермен тікелей байланысын азайтады;

4) "Техникалық байқау" БАЖ мамандандырылған бағдарламалық қамтамасыз етуге қойылатын талаптар күшейтілді, бұл "жалған техникалық байқау" деп аталатын, яғни көлік құралын апармастан өткізуді болдырмауға мүмкіндік береді.;

Су көлігі саласында:

5) теңіз кемелерін 6 айда 1 рет тексеру белгіленген. Бұрын кемелер теңіз портына кірген сайын тексерілетін. Сондай-ақ кемені жоспардан тыс тексеру үшін негіздемелердің толық тізбесі бекітілді. Бұл шара теңізде жүзу қауіпсіздігіне нұқсан келтірмей, теңіз порттарындағы кемелерді тексеру санын 60% қысқартуға мүмкіндік береді;

6) шағын көлемді кемелерді пайдалану кезінде оларды қарау жөніндегі функцияны қайталаған және сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін туындатқан шағын көлемді кемелерді техникалық куәландыру жөніндегі функция алып тасталды. Бұл функцияны алып тастау шағын көлемді кемелер қауіпсіздігіне әсер етпейді.;

инспекцияларды техникалық жарақтандыруды жақсарту:

Көліктік бақылаудың жылжымалы бекеттерінің таразы жабдықтарынан Көлік комитетінің ахуалдық орталығына өлшеу нәтижелерін онлайн режимде беру автоматтандырылды.

Көліктік бақылау бекеттерінің қызметкерлері қашықтықтан онлайн-мониторинг функциясы бар видеожетондармен жабдықталған, оларды міндеттерін орындау кезінде қолдану міндетті. Бұдан әрі теміржол және су көлігінде бақылауды жүзеге асыратын қызметкерлерді осы жабдықтармен жабдықтау және қашықтықтан қосу - видеожетондарды ажырату бойынша функционал қосу жоспарлануда.

АКҚ өлшеу рәсімін егжей-тегжейлі регламенттейтін бекеттердің жұмыс ережелеріне түзетулер енгізілді. Бұл инспекция қызметкерлері тарапынан теріс пайдалану мүмкіндігін азайтты.  

ЕРАП жүйесі (әкімшілік өндірістің бірыңғай тізілімі) шеңберінде көліктік бақылауды жүзеге асыру кезінде әкімшінің электрондық хаттамалары енгізілді.

Сонымен қатар, жұртшылықты тарта отырып, мониторингтік топтың жұмысы күшейтілді. Құрылған сәтінен бастап 13 өңірде көліктік бақылау бекеттері қызметін бақылау бойынша көшпелі, оның ішінде жасырын іс-шаралар өткізілді. Сондай-ақ, жолаушылар пойыздарында жолаушыларға қызмет көрсету саласында ҚР Ұлттық стандартына сәйкес жолаушылар пойыздарын тексеру бойынша 6 көшпелі іс-шара өткізілді.

2019 жылы көліктік бақылау, геология және жер қойнауын пайдалану саласындағы сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін жою жөніндегі мемлекеттік қызмет істері және сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттіктерімен бірлескен іс-шаралар жоспарына қол қойылды.

Темір жол көлігінің бағыты.

«Темір жол көлігі туралы» заң жобасының жаңа тұжырымдамасында (ВАК-қа шығару рәсімінен өтуде) жолаушылар поездарында жолаушыларды билетсіз алып жүруді анықтау бойынша Көлік комитеті функцияларын алып тастау көзделген. Билетсіз тасымалдауды тасымалдаушылардың тексеру қызметтері дербес анықтайды. Тұжырымдамада тексеру қызметтерінің құқықтары мен міндеттері жазылған.

Бұл ретте, тасымалдау қауіпсіздігіне және әкімшілік өндіріске әсер ететін жылжымалы құрамның техникалық жай-күйін бақылау уәкілетті органда қалады.

Көлік комитетіне «ҚТЖ» ҰК» АҚ ақпараттық жүйелеріне қолжетімділікті қамтамасыз ету Кәсіпкерлік кодекс аясында профилактикалық бақылауға назар аудара отырып, шаруашылық жүргізуші субъектілерді тексеру санын айтарлықтай қысқартуға мүмкіндік береді.

Көлік комитеті мен «ҚТЖ» ҰК» АҚ қатынауды ұсыну алгоритмін пысықтады және қазіргі уақытта қосу бойынша техникалық жұмыстар жүргізілуде.

Су көлігінің бағыты.

Шағын көлемді кемелерді қауіпсіз пайдалануды қамтамасыз етуді тиімді бақылауды арттыру үшін су көлігінің негізделген массасы шоғырланған өңірлерде Көлік комитетінің аумақтық бөлімшелері АШМ және ІІМ бөлімшелерімен бірлесіп, елдің су айдындарында су көлігін қауіпсіз пайдалануды қамтамасыз етуді бақылау бөлігінде бірлескен іс-шараларды жүзеге асырады.

Бұл шара қызметі елдің су айдындарында шоғырланған мемлекеттік органдардың функцияларын іске асыруға барынша оңтайлы мүмкіндік береді.   

Автомобиль көлігінің бағыты.

Сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін және адам факторының әсерін болдырмау үшін Көлік комитеті көліктік бақылаудың зияткерлік жүйесін құру мәселесін пысықтауда. Соның бірі - қателігі ең аз стационарлық үлгідегі таразыларды қолдана отырып, автожолдардың жекелеген учаскелерінде автоматтандырылған өлшеу станциялары (БАА) желісін құру.

Көрсетілген станцияларды айналып өтетін, өлшеу талаптарын елемейтін немесе мемлекеттік нөмірлерді жасыратын жосықсыз тасымалдаушыларды бақылау функциялары ішкі істер органдарына беру ұсынылады.

Автоматтандырылған өлшеу станциясын (БАА) енгізу бойынша пилоттық жобаны іске асыру туралы шешім қабылданды.

Осы тетікті одан әрі іске асыру үшін заңнамалық актілерге түзетулер пакеті дайындалды.

6. 2018 жылғы 24 мамырдағы және қосымша кейбір заңнамалық актілерді жетілдіру мәселелері бойынша кәсіпкерлік қызметті реттеу" заң бойынша кәсіби бақылау рөлі артады және МСҚБ инспекция жүргізуі қысқарады, атап айтқанда:

- Мемлекеттік сәулет-құрылыс бақылау органдарының құрылыс объектілеріне кедергісіз кіруіне жол берілмейді;

- бекітілген тізімдер бойынша ескерту жүйесімен профилактикалық бақылау енгізілді, сол арқылы МСҚБ органдарының кедергісіз тексерулері алып тасталды;

- Тапсырыс берушінің жобалау ұйымына инженерлік-геологиялық іздестірулер туралы есеп беру нормасы алып тасталды;

- жер учаскесіне құжаттар беру бойынша талаптар алып тасталды;

- инженерлік желілер жоспарын ұсыну бойынша талаптар алып тасталды;  

- құрылыс-монтаж жұмыстарын жүргізуді бастау туралы хабарлама алғаннан кейін инспекцияларды өткізу алып тасталды;

- техникалық паспорт алуға сұрау салу, алу және инспекция алып тасталды; 

- объектілерді пайдалануға беру және меншік құқығын тіркеу кезінде, ведомстводан тыс кешенді сараптама жүргізу кезінде "бір терезе" қағидаты енгізілді (сәулет және МСҚБ органдарында тіркеу процесін оңтайландыру, сондай-ақ ғимараттар мен құрылыстарға меншік құқығын тіркеу).

- ТМС жобаларын, оның ішінде сумен жабдықтау және кәріз органдарынан инженерлік желілерді алдын ала келісуді талап ету бөлігінде тыйым салынды;

- экологиялық және санитарлық-эпидемиологиялық сараптама ведомстводан тыс кешенді сараптама құрамына енгізілді.

- қала құрылысы кадастры органдарына сараптамамен бекітілген жобаларды ұсыну талаптары енгізілді;

- объектілерді пайдалануға комиссиялық қабылдау, сондай-ақ мемлекеттік органдардың осы процеске қатысуы алып тасталды.

Министрліктің әдеп жөніндегі уәкілдері өңірлерде тұрақты негізде көшпелі семинарлар өткізіп тұрады. Онда сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл бойынша ҚР МҚІА дайындаған бейнероликтер қосымша көрсетіледі.

«Нұр Отан» партиясымен үнемі өзара іс-қимыл жүргізілуде.

«Adaldyq alany» жобасын жүзеге асыру бойынша тиісті меморандумға қол қойылды.

Өңірлерде персоналды басқару, сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл, мемлекеттік қызмет көрсету, азаматтардың өтініштерін сапалы қарау бойынша кеңестер өткізіледі.

Министрдің бұйрығымен:

- өңірлер бойынша аумақтық бөлімшелер мен ведомстволық бағынысты ұйымдар қызметіндегі сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ішкі талдау жүргізу жөніндегі жұмыс тобы;

Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл жөніндегі кеңес (тиісті Ережемен) құрылды.

Кеңеске Министрліктің, ҚР МҚІА (нақтылау), «Атамекен» ҰКП, қоғамдық бірлестіктердің, сондай-ақ ведомстволық бағынысты ұйымдардың өкілдері кірді.

Кеңес мақсаты - Министрліктің, оның ведомстволары мен ведомстволық бағынысты ұйымдар қызметіндегі сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимылды іске асыру. Сыбайлас жемқорлық көріністеріне ықпал ететін себептер мен жағдайларға «нөлдік төзімділікті»  қамтамасыз ету және қалыптастыру бойынша шаралар қабылдау.

Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл мәселелері Министрлік басшылығының тұрақты бақылауында.