ИВФ-ның бас ғылыми қызметкері РАО Марьяна Безрукихтің айтуынша, мамандар мектеп өміріне қолайлы бейімделуге мүмкіндік беретін балалардың даму аспектілерін зерттеген. Басты көрсеткіштердің бірі сөйлеу дамуымен ерекшеленеді, ол жазу мен оқытудағы қиындықтарға байланысты.
Жас ерекшелік психофизиологиясы және даму диагностикасы зертханасының меңгерушісі Екатерина Логинованың айтуынша, ғалымдардың көпжылдық зерттеулері бойынша қазіргі заманғы мектепке дейінгі балалардың 80 пайызы дұрыс сөйлей алмайды. Егер ол ертерек қалыптаспаған болса, баланың оқуында да қиындықтар туындайды.
Сонымен қатар, 3 жасқа дейінгі және кейінгі балалардың тез сөйлеу дағдысы байқалады. Мамандардың айтуынша, 3-ші жылға қарай баланың сөйлеуінде барлық дауысты дыбыстар мен үнді дыбыссыздар, ары қарай ал «р» және «л» дыбыстары қалыптасады. Кейінірек бала сөйлей бастайды. Бала неғұрлым психикалық тұрғыдан тежелсе, соғұрлым сөйлеуі қиын болады. Нәтижесінде оқуында да қиындықтар болуы мүмкін.
Бірінші сынып оқушыларының үштен бірінен астамы әртүрлі күрделілік және айқындылық дәрежедегі сөйлеуінде кедергілер бар. Ал бастауыш сыныптарда мектеп өміріне табысты бейімделуге мүмкіндік беретін даму деңгейі қалыпты балалар тек 34 пайызды құрайды.