Жастардың өзін-өзі тануы үшін жағдай жасау, инновациялар арқылы жастарды елдегі, кәсіпкерліктегі және қоғамдағы мәселелерді шешуге жұмылдыру, сонымен қатар іскерлік ойлау мен кәсіпкерлік дағдыларды дамыту мақсатында өткен жиынға Мәдениет және спорт министрі Ақтоты Райымқұлова, Centrasia Group компаниясының басқарма төрағасы Алмас Құдайберген, Ұлттық киноны қолдау мемлекеттік орталығы төрағасының орынбасары Ернар Құрмашев, KEREMET Holding заң фирмасының негізін қалаушы, өнер саласындағы Арбитраж өкілі Жібек Қараманова, Dasco Consulting Group басқарушы серіктесі Дәрмен Сәдуақасов, «ADILI» брендінің негізін салушы Әсел Әділ, Shoqan Suits ерлер киімінің қазақстандық брендінің иесі Ұлықбек Шәріпов, «Жас заңгерлер палатасы» ҚБ төрағасы Сағидолла Баймұрат, жастар ұйымдары өкілдері мен студенттер қатысты.
Ақпарат және қоғамдық даму министрлігінің, «Азаматтық бастамаларды қолдау орталығы» КеАҚ қолдауымен өткен форум қатысушылары екі күн бойы жұмыс істеді. Талқылаулармен қатар «Креативті индустриялар экономикалық дамудың жаңа драйвері» және «Made in KZ» панельдік сессиялары, «Қазақстанда бизнесті қалай ашуға және жүргізуге болады», «Заңгерден 5 кеңес» тренингтері, «Бизнес білім және болашағы» шеберлік сабағы ұйымдастырылды.
Жастармен кездесуде Мәдениет және спорт министрі Ақтоты Райымқұлова елдің экономикалық өсуі үшін креативті индустрияның маңыздылығын атап өтті. «Креативті индустрия – бүгінде әлемдік экономиканың ең дамушы секторларының бірі. Бұл сала бүкіл әлемде ІЖӨ-нің шамамен 3%-ын құрайды. Креативті индустрия дұрыс жолға қойылса, өнімдер тек ішкі нарықта емес сыртқы нарыққа да шығады. Индустрияда жұмыспен қамтылғандар саны үнемі өсіп келеді. Олардың жұмысы жарнама, сәулет, өнер, қолөнер, дизайн, сән, кино, IT, телевидение және радио салаларына қатысты. Дәл осы салалар креативті экономиканың маңызды құрамдас бөлігі.
АҚШ-тағы Голливуд, Италия сияқты мысалдарды бәрі біледі. Оңтүстік Корея медиа-ойын-сауық нарығының көлемі бойынша әлемде жетінші орынға шықты, ал оның креативті индустрия өнімдерін экспорттаудан түскен табысы өткен жылы 12 миллиард АҚШ долларынан асты», дейді министр.
Сонымен қатар креативті экономика саласындағы мәселелерге тоқталды. Ақтоты Райымқұлованың айтуынша, креативті кәсіпкерлер – шағын және орта бизнес өкілдері. Ал олар бизнесін дамыту үшін несие алуда қиындыққа тап болады. «Бізге креативті индустрия өкілдері үшін қаржыға қолжетімділік мәселесін жолға қою қажет. Мұны субсидиялар, төмен пайыздық несиелер, гранттар арқылы жеңілдетуге болады. Жаңадан бастаушы кәсіпкерлерге өздерінің креативті идеяларын жүзеге асыруға көмектесетін венчурлық қорлар ашу керек», деді министр.
«Ішкі нарықтағы оң өзгерістерді жоққа шығаруға болмайды. Қазақстандықтар бірте-бірте отандық кино тамашалап, өзіміздің орындаушыларды тыңдай бастады. Бірақ мұнымен шектеліп қалмай, креативті өнімдерді экспорттау туралы да ойлану керек. Ол үшін олардың халықаралық кино және музыка фестивальдеріне қатысуын қамтамасыз ету қажет. Отандық таланттарды дәріптеуге және оларға сыртқы нарыққа шығуға, шетелде жанкүйерлер мен жанкүйерлерді табуға көмектесу керек», деді А.Райымқұлова.
Ұлттық киноны қолдау мемлекеттік орталығы төрағасының орынбасары Ернар Құрмашев қазақстандық кинематограф пен анимацияның креативті индустриядағы перспективаларын атап өтті. «Менің ойымша, қазақстандық кинематограф пен анимацияның болашағы зор. Олар – локомотив ретінде бүкіл елдің креативті экономикасын ілгерілетуші негіз. Бұл сала кино әдебиет, сурет, музыка, сән, заманауи орындаушылық және қолөнер сияқты шығармашылық салаларды біріктіреді. Отандық кино және анимация индустриясының дамуы IT-саласына да оң әсерін тигізуде», деп атап өтті Ернар Құрмашев. Сонымен бірге қалаларда креативті экономиканы дамыту бойынша жоспарын ортаға салып, кревтивті экономика инфрақұрылымын кітапханалар жұмысын дамытудан бастағанын айтты. «Кітапханаларды тиімді пайдалану керегін түсіндік. Әртүрлі үйірмелер ашып, жиындар өткізуді жөн көрдік. Алайда кітапханалар жиын өткізу үшін қолайсыз. Өйткені көп жағдайда ғимараттар кішкентай. Одан кейін шеберлік сыныптарын, үлкен шаралар өткізу үшін арнайы хабтар аштық. Әр ауданда 8 хабтан болса деген жоспар бар. Жақында алғашқы хабтың жұмыстары аяқталып, жұмысын бастайды. Мұнда креативті кәсіпкерлер үшін жұмыс істейтін орындар да болады. Креативті индустрия парктерін ашу да жоспарда бар», дейді ол.
Мәдениет және спорт министрінің айтуынша, креативті тап өзімен бірге экономиканың көптеген саласын дамытуға инновациялық тәсілдер ұсынады. «Мысалы, туризм барлық шығармашылық саламен тығыз байланысты. Қарапайым мысал келтірсем, кино дұрыс дамып, экспортқа шығарылатын болса, біздің елімізге туристік ағынды едәуір арттыра алады», дейді.
Хабтар мәселесіне тоқталған министр Сеул қаласындағы хабтардың жұмысы туралы айтып өтті. «Бүгінде бүкіл әлемде креативті кластерлер, хабтар құрылуда. Білім беру, креативті бизнес, мемлекет өкілдері бір жерде және өзара тығыз іс-қимылда жұмыс істейді. Сеулдегі хаб жақсы нәтиже көрсетуде. Осындай креативті кластерлерді құру Қазақстандағы креативті экономиканың дамуына елеулі серпін береді», деді.
Аталған саланы қолдау шараларына тоқтала келе, креативті кәсіпкерлердің бір-бірімен байланыста болу маңызын айтып өтті. «Суретшілердің кинематографистермен және музыканттармен тікелей қарым-қатынасы, зияткерлік тандемі тиімді коммерциялық өнімдер жасауға мүмкіндік беретіні сөзсіз», деді министр.
KEREMET Holding заң фирмасының негізін қалаушы Жібек Қараманованың айтуынша, арт-нарықтың өз ерекшелігі бар екенін, ал Қазақстанда ол өзінің дамуының бастапқы сатысында екенін түсіну қажет.
«Жастар және инновациялар» онлайн-форумының қорытындысы бойынша іс-шараға 20-дан астам спикер мен түрлі салалардан 500-ге жуық қатысушы қатысты. Спикерлер жаңа технологиялар, саясат, бизнес және әлеуметтік медиа салаларындағы білімдерімен бөлісіп, инновациялар мен бизнес процестерін жетілдіру бойынша тәжірибелерімен және тиімді тетіктерімен алмасты.