Аймақтар • 24 Маусым, 2021

Аялдамада автобус күткен халық...

666 рет
көрсетілді
6 мин
оқу үшін

Шығыста тағы шу. Өскемендегі автобус паркінің қызметкерлері төлемнің жаңа жүйесі – валидаторға қарсылық білдірсе, семейлік автобусшылар жалақыдан ұсталатын зейнетақы жарнасы мен өзге де алым-салықтың көптігіне наразы. Қос шаһардағы автобус парктерінің мәселесі екі түрлі болғандықтан, әрқайсысына жеке тоқталайық. Айтпақшы, субсидия мәселесі және бар.

Аялдамада автобус күткен халық...

Наразылық білдірген автобус­шылар өз бағыттарына шығу­дан бас тартқан соң, оның кесірі қарапайым халыққа тиді. Аялдамаларда жиналған жолаушылар діттеген жеріне жете алмай зар болысты. Асыққандар такси ұстаған. Мұндай күндері такси парктері де бағаны аспандатып жіберуді әдетке айналдырған. Оларға «әй дейтін ажа, қой дейтін қожа жоқ» сияқты.

Өскемендегі жағдайға келер болсақ, автобус жұмысшылары валидатордың енгізілуіне қар­сылық білдірді. Себебі түскен ақшаның 20 пайызы үкіметтің қазанына түсетін көрінеді. Қазір­дің өзінде, паркке кірген кіріс пайда әкел­генді қойып, өз шығы­нын әзер жабатын сияқты. Автобустардың әбден тозығы жеткендіктен, оны күтіп ұстау, бұзылған тетіктерін ауыстыру, жөндеу қымбатқа шығады. Одан бөлек, жанармай бағасы шарықтап кеткен. Жаза берсек, автобусқа қатысты проблема шаш-етектен. Бәрінен бұрын қала ішіндегі қоғамдық көліктің қозға­лысы қарапайым халыққа кедергі келтірмеуі керек. 

– Неге екенін білмеймін, Өскеменнің аялдамаларында автобусты сағаттап күтетін болдық. Әнеугүні 60-шы автобус тура бір сағат, жиырма минут дегенде келді. Аялдамаға жиналған ел келген автобустың белін қайыстырып жібереді. Санитарлық норма сақтауды айтпай-ақ қояйын. Таңертең, кешке автобустарда ине шаншыр орын жоқ. Оның үстіне Өскемендегі бірнеше автобустың терезесі ашылмайды. Күннің ыстығында тымырсық. Маскамен тұмшаланып жүру мүмкін емес. Оның бәрін қойдық, бастысы уақтылы жүріп тұрса, – дейді өзін Жазира Тілеубаева деп таныстырған қала тұрғыны.

Рас, қалаішілік қоғамдық көлік­тердің ағыны сиреп кетті. Вали­да­торға көшпес бұрын, автобустарды жаңартып, халыққа ыңғайлы жағдай жасап алса дұрыс па еді?! Ал заманауи төлем жүйесі өз ретімен енгізілер еді.

Алайда, облыс әкімі Даниал Ахметов өскемендік тасымалдаушылармен кездесіп, электронды төлемге көшу керектігін айтқан.

– Электронды билеттеуді қолда­саңыз­дар, мен сіздерді қолдаймын. Лизинг, субсидия мәселелерін рет-реті­мен шешеміз. Екі айдан кейін қайта жиналамыз, – деді облыс басшысы.

Облыс әкімдігі берген мәлі­мет­терге сүйенсек, электрон­ды төлем жолаушылар тасымалы саласының ашықтығын қамтамасыз етуге мүмкіндік береді. Әсі­ресе, автобус иелерімен ынтымақтаса жұмыс істейтін жергілікті автопарктер үшін тиімді болмақ.

Сондай-ақ кездесуге­ қаты­су­шылар субсидия­лау мәсе­лелерін талқыла­ды. Жолау­шы тасымалдау саласы өкіл­дерінің ай­туынша, электронды билет жүйесі жеңілдетілген санат­тағы жолаушылардың нақты са­нын көрсете алады. Алын­ған мәліметтер бөлінген субси­диялар­дың мөлшерін де дәл есептеуге мүмкіндік береді.

Тағы бір маңызды мәселе – автобус паркін жаңарту. Ол үшін облыс орталығының кейбір компания­лары техниканы лизингке алуға ниетті, оның үстіне мемлекет пен Еуропалық қайта құру және даму банкі қолдау көрсетуге дайын. Ендігі кезекте тасымалдаушылар өз саласын дамыту жос­парын жасайды, бас­қа мәселелерден бөлек бағыттарды өзгерту жөнінде ұсыныстарын дайындайды және автопарктердің жылжымалы құрамына жаңарту механизмдері енгізілмек. Нақты шешімдер екі айдан соң белгілі болады.

– Автобус парктерін дамыту, субсидиялау туралы сұрағымызды облыс басшы­лығына қойдық. Бірнеше жылға субсидиялау мәселесі қаралатын болады. Лизингке автобустар алуымыз мүмкін. Екі ай ішінде бұл мәселе шешілуі тиіс. Элек­тронды төлемге әлем көшіп жат­қандықтан, біз де соған қарай ың­ғайланамыз. Бұл жолаушылар үшін ыңғайлы болғанымен, бізге қиындық туғызатын шығар, – деді «VOSCA» ЖШС директоры Қанат Қалелов.

Қоғамдық көліктің жүріп-тұруы  – облыстағы өзекті мәселе. Жоғарыда айтқандай, Семейдегі «Semey Bus» басшылығының зейнетақы және басқа да аударымдар бойынша борышы жарты млрд-тан астам теңгені құрайды екен. Ай сайынғы зейнетақы аударымдары тұ­рақты болмағандықтан, несиеге де өтініш бере алмайды. Оның басты себебі, уақтылы жалақының төленбеуі мен зейнетақы жарналарының ауда­рылмауынан секілді. Жұрт­шылықтың наразылығын тың­даған облыс әкімінің орынбасары Бақытжан Баяхметов парк жұмысшыларына сотқа жүгінуге кеңес берген.

Шын мәнінде, автопарктер үшін жеңілдетілген санаттағы жолаушыларды тасымалдауға 70 млн теңге көлемінде субсидия қарастырылған көрінеді. Бірақ «Semey Bus» ЖШС-нің басқа ұйымдар алдында да қарызы бар сияқты. Осыған байланысты кәсіпорынның шоттары бұғатталған екен. Қала басшылығының айтуынша, субсидиялар аударылғаннан кейін, олар автоматты түрде ұжымның жалақысына емес, қарызды өтеуге жұмсалады екен.

Осындай ішкі проблема­лардың салдарынан қарапайым халық жұмыстан кешігеді, болмаса такси жалдауға мәжбүр. Тұрғындардың амалсыздығын білген таксишілер де бағаны көтеріп жібереді. Облыс әкімі уәде еткендей, Өскемендегі автобус мәселесі екі ай ішінде шешілуі мүмкін. Ал Семейдегі автобусшылардың наразылығына нүкте қойылатын түрі жоқ...

 

Шығыс Қазақстан облысы