Әдебиет • 13 Қаңтар, 2022

Жазушының жанары

386 рет
көрсетілді
2 мин
оқу үшін

Жазушының портретін жазу – қылқаламыңызды қан мен сүтке қатар малғаныңызбен бірдей дүние. Ғұмырының ең нәрлі мезеті мен ең азапты сәтін бір шығармаға арқау ету оңай шаруа емес. Туынды аяқталып біткенше жаныңызды қоярға жер таппайтыныңыз тағы бар. Ал одан айығудың жалғыз жолы – өнерге тәу ету.

 

Жазушының жанары

Беларусь даласында туып, Фран­ция­да жан тапсырған жасампаз суретші Лев Бакстті бертінгі жұрт «Леон» деп атайды. Өзі де Парижге табаны тиген соң есімін өзгертіп, шығармашылық серпіліс жа­сау­ға ниеттенсе керек. Әсіресе әдебиетке құштарлығы алып шаһарға деген сезімін еселейді. Оған дәлел өзі сүйіп оқитын жазушы Алексей Толстойдың портреті. Шығарма 1909 жылы литография және графика техникасын пайдалана отырып жазылған. Жұмысқа сұр қағаз, графит қа­рындаш, акварель, сия, әк, алтын, кү­­міс түсті материалдар қолданылған екен.

Портретте қылқалам ше­бері мо­дель­дің өзіне тән ерек­шеліктері мен кө­ңіл күйін жет­кізе алатын тамаша деталь­дарды негізге алады. Бақсаңыз, тек көлеңкелі сызбалар мен бояулар ғана емес, сонымен қатар неғұрлым батыл өрнек құралдары, яғни көлемді және жалпақ кескіндердің контрас­тын көресіз. Шынында әртүрлі әдістерді қолдана отырып, асқан шеберлікпен бейнелеген.

Толстойдың портретінде көлемді бас­тың эфирлік денемен үйлесімі бұзыл­маған. Осылайша, ол кейіпкермен оқыр­ман­ның байланысын жа­қындата түсіп, жазушының бет әлпетін көрермен назарында ұстайды. Қаламгердің көздері бақылаушыға әлдебір ренішпен қарап тұрғандай. Оның не жымиып, не кү­ліп немесе әлденеге наразылық біл­ді­ріп тұрғанын анықтау қиын. Жүзі­нен өмірден шаршаған, көңілсіз адам­ның образын оқисыз, тіпті күдік те байқалады.

Шаш үлгісі жазушыға тән стильде берілген. Оралған жіп тәрізді реті­мен орналасқан жіңішке сызықтар бас­тың пішінін қайталайды. Қанша су­ласа да еркіне бағынбаған шаштары порт­ретке жан бере­ді. Киімі тек тұс­пал­мен сызыл­ған. Бірнеше штрих гал­стуктің, жағаның контурын жасай­ды. Костюмнің үстіңгі бөлігінде­гі қалың сызықтар бірте-бірте бозарып, айқындылығын жо­ғалтады. Осылайша, мо­дель мимикасының, қою көз­де­рінің маңыздылығын көр­сетеді.

Көрермен жазушының ба­сы мен иығын ғана көргенімен, кейіпкер енді орнынан тұрып, қиялын сейілтіп, өз ісімен айналысатын сияқты бейнелен­ген. Л.Бакст шығармаларына тән энер­гетикалық қасиет, қоз­ғалысқа, еркіндікке ұмтылыс А.Н.Толстой порт­ретінде де бар. Барып көрем десеңіз, аталған картина Мәскеудегі Третьяков галереясында сақтаулы тұр.