Сұхбат • 18 Наурыз, 2022

Смағұл Елубай: Ашаршылықтың ақиқатын айтуға енді кім кедергі бізге?!

2263 рет
көрсетілді
23 мин
оқу үшін

– Смағұл Абатұлы, сіз әдебиет пен тарихты тең ұстап, қос қанатыңыз сияқ­ты іргелі екі саланың қия-қатпа­ры­на еркін самғап, қатар қызмет етіп келесіз. Өзге қаламгерлерден бас­ты даралығыңыз да осында. Жер-Ана­ның жүзіне бір сызат түссе, ол сөзсіз жазушының жүрегінен өтеді. Украи­на­дағы жағдайға сіздің алаңдамауыңыз мүмкін емес, әлемдік қауымдастықтың ма­засын қашырған ахуалды қалай бағалап отырсыз?

Смағұл Елубай: Ашаршылықтың ақиқатын айтуға енді кім кедергі бізге?!

Коллажды жасаған Қонысбай ШЕЖІМБАЙ, «EQ»

– Ақпарат құралдары таратқан хабар-ошарды оқи алатын жер бетіндегі әрбір адам Украинаның басына түскен нәубетке алаңдап отырғаны белгілі. Таң­ғы ұйқымыздан көзімізді тырнап аша сала, «бір түннің ішінде не өзгеріп кетті екен?» деген са­уалмен оянып, жағдайды білгенше бой­ды мазасыздық билейді. Біріншіден, біз Украи­нада болып жатқан қантөгіске жан-тәнімізбен қарсымыз. Шартарап шошына қараған бұл әскери қақтығысты еш ақтауға болмайды.

– Халықты тарих тәрбиелейтінінің бір мысалын бүгінгі Украина халқы көр­сетіп отыр. Бір емес, бірнеше мәрте жойдасыз геноцид көрген украин елі бұдан ары озбырлыққа төзе алмайтынын білдіріп, әс­кери әлеуеті әлдеқайда қуатты елге қар­сы табанды күрес жүр­гізіп жатыр. Кіші халықтың рухы адам нанғысыз өскен. Кешегі қаралы та­рих халыққа тәр­бие береді екен деп отырғанымыз да сон­дықтан. Ал біз ше, біз де тарихтың та­лай қылкөпірінен өтіп, зұлмат кешкен халықпыз ғой, біз тарихтан сабақ алдық па?

– Байқасақ, осыған дейін Украинада бір-біріне сәлем бермей жүретін саяси қайраткерлер ел басына күн туған кез­де барлық өкпе-назын ұмытып, ел туы­ның түбіне жиналып, қолына қару алып, Отанын қорғауға шықты. Елдің бұ­рынғы басшылары Порошенко мен Тимошенколардың Зеленскиймен сая­си көзқарасы қабыса бермейтін еді. Бірақ мұндағы мәселе Украина тағдыры бол­ған­дықтан, сол тағдыр қыл үстінде қалып, бұлыңғыр-бұлағай күн туғанда, жеке мүддесін жиып қойып, бір атаның баласындай озбырлыққа қарсы тұрды. Атыс Украина халқының басын біріктірді. Бұл жанжалдың бізге берер басты сабағы – бірлік. Басымыз бірігуі керек. Мұны мен неге айтып отырмын? Қаңтар айында біздің елдің басында да дәл осыған ұқсас қатерлі жағдай орын алды. Қазақ жастары, жұмыссыздар, үйсіздер, күйсіздер, базарда арба сүйреп жүргендер, тапқаны тамағына жетпейтін кембағал халық ұзақ жылдар бойы биліктен үміт күтті. Тәуелсіз елде өмір сүріп жатқанына, жағ­дайының оңаларына сеніп келді. Сөйтіп, отыз жыл өтіп кетті. Әлеуметтік мә­селесі шешілмеді. Керісінше, бұл жағдай Қазақстанның асты-үсті байлы­ғын өз қолына шоғырландырған 162 адамның пайда болуына және қатары­ның арта түсуіне әкелді. Қазақ жастары кедейліктің қамытын киіп, бір баспанаға қол жеткізе алмай жүргенде, олар шетелден элиталық пәтерлер, зәулім сарайлар сатып алып, ел аман, жер қарада үрім-бұтағын сонда қоныстандырып, өздері мұнда шалқып өмір сүрді. Бұлар­дың бірде-бірі кәсіп істеп байыған адамдар емес, мемлекеттік қызметте жүріп мемлекет иелігіндегі халықтың қа­зынасын майшелпекке айналдырып, жемқорлықпен айналысқаны бар­­ша­ға мәлім ақиқат. 162 адамның байлығы – бүгінгі Қазақстанның жарты байлығы. Міне, осындай ақпараттар 2 млн жұмыссыздың едәуір бөлігін кө­шеге шығарды. Оларды «көшеге неге шықтың?» деп айыптауға ешкімнің хақысы жоқ. Бала-шағасын баға алмай, қиналып жүрген сол балалардың орнында біз болсақ, тіпті азаматтық ұстанымы бар, қоғамға сау көзбен қарай алатын кез келген адам, осылай айғайлап алаңға шыққан болар еді. Сондықтан қара халыққа өкпеміз болмауға тиіс.

– Жағдайдың бір-ақ сәтте өзгеруі мүм­кін екеніне бәріміздің көзіміз жетті. Мем­лекет болып қалу, ұлт болып қалу мәсе­лесі туындағанда іштен шығатын жау­дың да болатынын, Отанын сататын опасыздардың да шығатынын көрдік. Қазақ елін бөлшектеу кімдерге тиімді?

– Өкінішке қарай, әлеуметтік әділет­сіздікке ұшыраған ондаған мың адамды ішкі-сыртқы деструктивті күштер пайдаланды. Дереу солардың ал­ды­на шығып, қолына қару беріп, «ананы тона, мынаны қират» деген шетелден келгендердің бұйрығын орындады. Көшеге шыққан қалың тобыр, ызалы жастар Қазақстанды төңкермек ниеттегі саяси күштердің қолшоқпарына айналды да кетті. Олардың жалғыз-ақ мақсаты болды – Қазақстандағы Президент билігін құлату.

Біз дәл осы мезетте үлкен аласапыран­ның алдында тұрдық. Бүкіл Қазақстанды қамтитын азамат соғысының өрті лаулауға бір қадам ғана қалды. Кландар арасындағы нағыз билікке талас сол сәтте болатын еді. Билік құлағаннан кейін Қазақстандағы ішкі сепаратизм бірден бас көтерген болар еді де, еліміздің солтүстігінің бүлікке ұшырау ықтималдылығы артты. Оған екі күннің бірінде «Қазақстанды кезінде біз сыйға тартқанбыз, солтүстіктегі халыққа сендер зорлық-зомбылық көрсетпеңдер, оларды қорламаңдар» деп қолтыққа су бүркіп отырған шовинистік пиғылдағы Жириновский, Новиков, Зюгановтардың Мәскеу жақтан әлсін-әлсін бағыттап жататын бұралқы жебесі жеткілікті. Еліміздің солтүстігін бөліп алу үшін іштен бүліктің шығуы олардың ұпайын түгендей түседі. Қазақстан халқын бір-біріне қарсы қойып, билікті әлсіретіп, әлсіреп, дәрмені кеткенде, қазақ жерін бөлшектеу керек болып тұр. Қаңтардың алғашқы күндері біз дәл осындай апаттың алдында тұрдық. Жар басынан құлап кетуге шақ тұрғанда, Пре­зидент бүкіл билікті өз қолына алған­нан кейін көк туымыз құламай, аман қалдық.

Төңкерісте құрбандар болды. Өйткені көтерілісті басқарушылар қаруланып, қарулы күшті ажыратып жатпастан, жап­пай қару қолдана бастады. Алматы қала­сының әкімдігі мен Президент резиденциясы отқа оранды, бұл бергі жағы, ал түпкі мақсат телевизияға қол жеткізіп, Алматының кепілдікке алынғанын жар салып айтып, биліктің ауысқанын, халифат мемлекеті орнайтынын айту бола­тын. Отыз жыл бойы мәз болған тәуел­сіздігіміз, көк туымыз табан астында күйреп түсуі мүмкін екенін біз бірінші рет сезіндік. Тәжікстандағыдай ұзақ жыл­дарға созылған азамат соғысы басталып кетуі де әбден мүмкін еді. Өкінішке қарай, салдары ауыр болатын осындай қауіп-қатерді баршамыз бірдей әлі де толық сезінбей отырмыз.

Украинаның басына түскен нәубет Қа­зақстанның басына келмесін. Ук­раи­на­­­дағыдай жағдай бола қоймас деп үміт­те­не­міз, «болмайды» деп те кесіп айтуға тағы болмайды. Себебі Украинаға шабуыл жасаған Кремль әлі орнында, сол империялық сезімнен арылмаған, советтік жүйені армандаған кеудемсоқ күштер тұрғанда, Қазақстан қауіп-қатерден бір­жолата арылып, мамыражай өмір сүре­ді деп ойлау аңғалдық болар еді. Би­л­ік төңірегіндегі саясаткерлерімізге аңғал­дық жасауға болмайды. Ендігі жерде ұлттық қауіп­сіздігіміз, әскеріміз де, тіп­ті оппозициямыз да мықты болуы керек. Жаңа Қазақстанды құруды армандай­тын кез келген ел азаматы билікке, же­ке тұл­ғаларға, бір-біріне деген өкпе-наз­дарын ысырып қойып, тәуелсіздіктің көк туының түбіне шоғырланып, бірігуі керек. Онсыз күніміз қараң. Басқа жол жоқ.

– 1920 жылдары РСФСР-дің эко­номикалық қылмысты қарастырған әй­гілі 107-бабының жаңғырығы әлі ұмы­­тылған жоқ. Осы баппен ұсталған қазақ байларының бәрі кәмпескеге ұшы­­рап, қолындағы 46 млн малдан
4 млн ғана қалған екен. Бұл заң, бұл бап қа­зір де бар. Қазір де бай-бағлан қуда­­ла­нып жатыр. Бірақ ол бай мен бұл бай­дың тегі, мінезі қалай өзгерді? Неге өзгерді?

– Жаңа Қазақстан – сөз жоқ, тамаша идея. Қазақстан жаңаруы керек. Өйткені біз жеткен жетістігіміз өз алдына, жіберген кемшілігімізді қай­таламауымыз керек. Яғни Жаңа Қазақ­станнның жауы не? Кешегі қаңтар оқиғасы бұл сауалға толығымен жауап берді. Жаңа Қазақстанның бірінші жауы – жемқорлық. Жемқорлық аяққа тұсау, халықты бай мен кедей етіп, бір-біріне қарсы қояды. Екінші жауы – жұмыссыздық. Жемқорлық пен жұ­мыссыздықтан құтылмай, Жаңа Қа­зақстанды құру мүмкін емес. Шетел асырылған Қазақстан қаржысы қай­тарылуы керек. Елімізде 2 млн жұмыссыз бар дедік, бұл тым көп қой, сонда жұмыс­сыздықпен қалай күресуге болады? Оның бір жолы, Аmanat партиясы өмірге келді. Осы партияның әр облыстағы, әрбір аудан, әрбір ауылдағы әкімдері – осы партия мүшесі. Әкімдер жұмыссыздықпен кү­рес жүргізгісі келсе, әр елді мекенде тұ­рақты түрде жұмыссыздар жәрмеңкесін ұйымдастыруы қажет. Жұмыссыздықтың тұрақтылықты бұзатын детонатор екенін түсініп, жұмыссыздықпен күресті бірінші орынға шығарғанымыз жөн. Яғни әрбір әкім өз өңірінде тұратын халықтың ішіндегі үйсіз, күйсіз, оныншы қабаттан секіргелі отырған депрессивті отбасылардың тізімін жасап, осы әлеуметтік топпен нақты жұмыс жасауды қолға алуға тиіс. Жұмыссыздар жәрмеңкесін жүйелі ұйымдастырып, мұқтаж топты осы жерге шақырып, жұмыс берушімен кездестіруі керек. Мұны жасау кез келген әкімнің қолынан келеді. Маркс айтпақшы, «Пролетариаттың шынжырынан басқа жоғалтатын ешнәрсесі жоқ». Әкімдер мұны бүгін жасамаса, оларды ертең тағы да көшеге шығару түк те қиын емес. Жұмыссыздықты жеңудің бір жолы ретінде өз басым осы тәсілді алдыға тартқан болар едім. Жұмыссыздықты жем­қорлар тудырып отыр. Елдің бай­лығын ат төбеліндей аз ғана адамдар қал­таға басты, одан сырт қалған қалың бұ­қараның өмірі кедейліктің шегіне жетті. Қаңтар оқиғасы кезінде көшеге шыққан да осылар. Мемлекетіміздің тұрақтылығы жолында осы оқиға қайталанбас үшін жұмыссыздық пен жемқорлықты жеңуге күш салуы керек.

– Қоғам күнде өзгеріп жатыр, аны­ғын айтқанда, қоғамды интернет өз­­гертіп жатыр. Әлеуметтік желі­де­гі әр­түрлі көзқарас билікпен арада ке­рі байланыс орнатуға өте қо­лай­лы. Алай­да қоғам тәжірибелі сая­сат­кер­лерді топтас­­тырып «оппозиция» деп аталған еркін ой иелерінің өткір пікірін көптен бері естімей кетті. Қазақстанда осы оппозиция бар ма? Ол өзі керек пе?

– Біз осы уақытқа дейін оппозиция­ны президенттік деңгейде тыңдамай кел­дік. Президенттік деңгейде тек өзімізді мақтайтын адамдардың ғана пікіріне құлақ астық, жиынға тек солар шақырылды, тек солар ғана әлдеқандай кеңестерге мүше болады. Бұл да ескіліктің қалдығы. Жаңа Қазақстан және оның Президенті ендігі жерде саяси институттарды дамытуға, әртүрлі әлеуметтік топтар арасындағы тепе-теңдікті сақтауға мүмкіндік беретін оппозицияның пікірі бар екенін ескеріп, қоғамды оппозиция және оппозиция емес деп бөлмеуі керек деп ойлаймын. Өйткені оппозиция – Қазақстан халқының бір бөлігі. Кешегі қаңтар қырғыны кезінде жұрт әкімдерді емес, соларды тыңдағанын теріске шығара алмаймыз. Әкімдерді қайта-қайта шақырып алып тыңдай берудің қажеті бар ма? Президент бір сөзі биік, бір сөзі аласа, ала-құла пікір айтатындардың бәрінің ой-пікірімен таныс болып, олармен кездесіп, өзінше тұжырым жасағаны оң. Шындықты айтып, шырылдап жүрген оппозициямен санасатын күн туды. Бірлік осыдан басталады. Қазақстандағы билік партиясының да, оппозицияның да мақсаты біреу, демократиялық қағидамен өмір сүретін Жаңа Қазақстан құру болса, неге олардың басы бір үстелде қосыла алмайды? Бәрінің басы жиналуы керек. Оппозицияның пайдалы кеңестерін қанжығаға байлау деген сөз бұл. Парламент төрінде Қазақстанның болашағына жұмыс істейтін бірнеше партия болуы керек. Партиялар бір-бірімен бәсекелес болғанымен, мүдде – бір, бас­тысы, жау болмауы керек.

– Бірлік туралы көп әңгімелеп отыр­­сыз, халықты біріктіретін көп фак­тордың басында тіл тұр. Украи­наға қарағанда, Қазақстанның сая­си жүйесіндегі ерекшелік тым нәзік, көпұлтты унитарлы мемлекет бол­ғандықтан, еліміздің бірлігіне по­ли­мәдениет жіктелісі әсер етпей қой­май­ды. Бұл кеше қаңтар оқиғасы кезінде халық төбесіне көтерер бір көшбасшы тұлғаның табылмағанынан да байқалды емес пе?

– «Қаңтар оқиғасы кезінде бүкіл халықты бір ауыз сөзбен тоқтататын тұлға неге жоқ?» деген сұрақ, рас, көп қойылды. Жағдай былай. Шынын айтқанда, көшеге шыққан сол балаларға ақылдың керегі жоқ еді. Олар ақылға тойып болған. Аш адамға ақылдан гөрі талғажау етер тамақ керек. Басында үйі, қалтасында тиыны, екі қолға ұстайтын бір күрегі жоқ кембағал жандар төңіректе толып жүр. Арасында жұмысы болса да, айлығы 50 мың теңге ғана болатын, онысы отбасын асырауға жетпейтін тұрмысы төмендер тіпті көп. Оларға ақылдың керегі жоқ. Кешегі аталарымыз пір тұтқан Төле би, Қазыбек би, Әйтеке би тіріліп келсе де, тыңдайын деп тұрған олар жоқ. «Бала-шағамды бағатын, болашағына алаңдамайтындай жалақысы дұрыс жұмыс бер» деп тұр олар. Алаңға басалқы сөз айтуға шығатын адамның не айтатыны да, шерушілердің не сұрап тұрғаны да белгілі болғандықтан, қазаққа қадірі бар деген бір қайраткер де жүрегі дауалап, жиналған топтың алдына шыға алмады. Жұмысты кім береді – билік береді. Олар биліктен отыз жыл бойы жұмыс сұрады, жағдай сұрады, билік қамтамасыз ете алмады, анығында, қамтамасыз етуге құлықсыз болды. Жемқорлық тоқтамай, ұрлық тыйыл­май, халықтың мәселесі шешілмейді. Билік басындағы шенеуніктер тонағанын тоқтатпаса, Аmanat-тың өзін балшыққа батырамыз. Халықтан бөлініп қалған биліктің халыққа керегі бар ма?

Ел тізгінін қолына алған Президентіміз үлкен қателіктерді есепке ала отырып, айғайлап жүрген, алдағы уақытта да айғай­лай беретін азаматтармен жүздесіп, айтқанына құлақ қойғаны жөн. Онсыз айғайдан құтылу мүмкін емес. Айғайдың көбеюі, ертең ол үкіметтің экономикалық тұрғыдан әлеуетінің артуына, елдің жа­ңаруына, беделіне нұқсан келтіреді. Одан елге, қоғамға еш пайда жоқ. Көшедегі айғай биік ғимараттардағы кабинеттерде шешімін табуға тиіс. Бұл да әбден пісіп жетілген мәселе.

– Өткен 2021 жылы ашаршылыққа 100 жыл толды. Осыны біз қалай ұлық­тап жүр­міз және алдағы уақытта қалай ұлықтауға тиіспіз? Неге осы уақытқа дейін үнсіз отырмыз?

– Қоғамда жаппай белең алған жағым­паздықтан, жемқорлықтан, жұмыс­сыз­дықтан шаршаған әрбір азамат Жаңа Қа­зақстанды армандап отырмыз. Елдің басын біріктіретін символикалық құн­дылықтар болады. Мысалы, тіл, дін таза­­лы­ғы, дәстүр беріктігі. Осы құн­ды­лық­тар жүйенің жемсауына түсіп, оңбай соққы алғаннан кейін жайлаған тілсіздік пен дінсіздік қазақтың өз бірлігіне ауыз салды.

Аз ұлттарды бағындыру саясатындағы басқа кемшілігін айтпағанда, Кеңестік компартияның ең үлкен кешірілмейтін қылмысы деп Қазақстандағы, Украина­да­ғы, Волга бойындағы шаруалардың аузындағы нанын, қолындағы малын тартып алып, қырып салғанын айтуға болады. Ашаршылықтың, әсіресе Қазақ­стандағы көрінісі тым сұрапыл болды. Бірінші ашаршылық 1918-1919 жылы болды. Ақ қа­шып, қызыл қуып, өзара қырқысып жүріп, қазақтың қорасын тып-типыл етіп, да­ласын тақырға айналдырып кетті. Тұрар Рысқұловтың айтуынша, бұл аштықта 1млн 114 мың қазақ қырылды. 1921 жылғы екінші ашаршылықта 1 млн 700 мың қазақ ажал құшты дедік. Мұны ашаршылыққа қарсы комиссияның белсенді мүшесі бол­ған Мұхтар Әуезовтің дерегі растайды. Ал Голощекин ұйымдастырған кәм­пескеден кейінгі 1931-1933 жылдары болған ашаршылықтан 2 млн 300 мың қазақ өлді. Бәрін қосқанда 5 млн қазақ жер бетінен жоқ болып кетті. Осы шындықты 70 жыл бойы айта алмай келдік. Ашаршылықтың ақиқатын айтуға енді кім бізге кедергі келтіріп отыр?

Алда 31 мамыр ашаршылық пен қуғын-сүргін құрбандарын еске алу күні келе жатыр. Өкініштісі, осы атаулы күн туралы заң қабылданған кезде «ашаршылық» деген сөз мәтіннен қасақана алынып тасталды. Сол себепті Парламентіміз заңдағы «ашаршылық» деген сөзді орнына қойып, тарихи әділеттілік ізімен қайта жазуы керек. Сөйтіп, «31 мамыр – Ашаршылық және қуғын-сүргін құрбандарын еске алу күні» болып қайта қалпына келуі керек. Сонда ғана біздің ашаршылықтың да, қуғын-сүргін құрбандарының да алдында жүзіміз жарқын болады. Ашаршылық құрбаны болып жоқтаусыз кеткен жарты халықтың аруағын мемлекеттік деңгейде еске алатын уақытты қашанғы күтіп отырамыз? Қаралы күн, азалы күн жариялауды айтпағанда, осы отыз жылда мемлекет болып жоқтаусыз кеткен аруақтарды еске алатын 30 секунд үнсіздік жария­лай алдық па? Жоқ! Қазақтың басына орнаған ең үлкен қасірет осы – ашаршылық. Мемлекеттік деңгейде азалы күн жарияланып, Ту төмен түсіріліп, мешіттер мен шіркеулерде дұғалар оқылуы керек. Мұны жасамай, Жаңа Қазақстан құру мүмкін емес. Мұны жасамай, коммунистік идеологияның сал­дарынан арылуымыз мүмкін емес. Шын жаңарғымыз келсе, Голощекин мен Сталин ұйымдастырған коммунистік жүйе­мен келген қылмыстарды түгел айтуымыз керек. Бұдан ары тереңдей түсе­тін болсақ, Алматы қаласында Аза сарайының іргетасы қалануы керек.

– Аза сарайы деген не?

– Аза сарайы туралы ойымды Қасым-Жо­март Кемелұлының өзіне айтқан­мын. Бұл сарай мақсаты жағынан Лон­дон­дағы Мадам Тюссо музейімен қа­рай­лас болғандықтан, француз револю­циясының құрбандары мен әлемге әйгілі қанішерлердің мүсіні арқылы тарих шын­дығын боямасыз баяндап тұрған осы музейдің форматында жасалса деген ұсы­нысымыз бар. Бұл музейде орта ғасырдан бері Еуропа басынан кешкен күллі қатігездікті балауыз өнерінің шеберлері толықтай түсіндіріп береді, әр балауыз мүсін үнсіз кейіппен тарихтан сыр шертіп тұрады. Осыны айтқанымда, Қ.Тоқаев: «Сіз білесіз бе, Қазақстанда балауыздан мүсін жасайтын бір-ақ адам бар ғой» деді. Балауыз өнерін өз энтузиазмы­мен үйренген жалғыз мүсіншінің елордада тұратынын Президенттен естідім. Бұл өнер елімізде мүлде дамымаған. Бір есептен, ескерілмей елеусіз келе жатқан өнерді өрістетуге септігі де тиер ме еді. Бұл музейге кіріп-шыққан кез келген адам, шетелдік туристер 1916 жылдан басталып, 1938 жылға дейін созылған ақтаңдақтар тарихымен танысып, ашаршылық зұлматын, Алаш қайраткерлерінің тірі бейнесін көріп, көзінің жасы мөлтілдеп шыққан болар еді. Аза сарайының концепциясы – осы. Президент қарсы болған жоқ.

– Өткен тарихты ұлықтау үшін алдымен ғылым керек, соның негізінде өнер жасалады. Сіз балаңызбен бірге түсірген «Ақ боз үй» фильмі осы қисын­ның нәтижесі болар?

– Президентпен кездесуде тағы бір идеямды айттым. «Ақ боз үй» туралы өзі­ңіз де жақсы айттыңыз. Бірақ осы роман желісімен ашаршылық туралы фильм түсірілуі керек. Сол фильмнің сце­нарийін жазып алып келіп отырмын» дедім. Қасым-Жомарт Кемелұлы бірден пәр­мен берді. Шындық боямасыз қаз-қал­пында көрініс табуы үшін фильм Маң­ғыстау өңірінде түсірілді. Фильм өн­діріске да­йын тұр, тек киноның шарты бойынша, қазақстандық прокатқа шық­пас бұрын халықаралық деңгейдегі тұсаукесері өткен соң көрермен тамашалауға мүмкіндік алады. Қазір мамыр айында өтетін Канн фестиваліне жолдама алды. Фильмнің режиссері, бұған дейін «Аңшы бала», «Оазис», «Бала ғашық» фильмдерін түсіріп танылған өзімнің ұлым Бекарыс Елубаев. Фильм реквием-жоқтау жанрында түсірілді. Канн көрсетілімінен кейін жолы болып кетсе, әлемдік кинонарыққа жолдап отыру, кинофестифальдерге қатысу жоспарымызда бар. Ашаршылық тақырыбы – ұлт­тың басын қосып, ұйыстыратын та­қы­рып. Тіпті ішіміздегі өзге ұлттың өкіл­деріне де бұл тақырып жақын болуы керек. 1930 жылдардағы қасіретті тарих қазақ халқының жер бетінен жойылып кету қаупін туғызды. Қиянатқа ұшыраған ха­лық­тың қаралы тарихын біз әлем халқына көрсете алсақ, бар шындығын айтып, на­сихаттай алсақ, аруақ алдындағы, келер ұр­пақ алдындағы борышымызды өтегеніміз.

– Әңгімеңізге рахмет.

 

Әңгімелескен

Айгүл АХАНБАЙҚЫЗЫ,

«Egemen Qazaqstan»