Қазақстан • 24 Мамыр, 2022

Кешіккен рейстің кесірі

331 рет
көрсетілді
5 мин
оқу үшін

Жолаушылар үшін бір қаладан екіншісіне жедел жетудің ең тиімді жолы – әуе қатынасы. Алайда жылдам деген әуе рейс­терінің өзі көп жағдайда жолаушыларды жерге қаратып жатады. Біздегі ұшақтар неліктен уақтылы ұшпайды?

Кешіккен рейстің кесірі

Коллажды жасаған Қонысбай ШЕЖІМБАЙ, «EQ»

Жуырда Мәжіліс депутаты Елнұр Бейсенбаев осындай мәселе көтерді. Рас, екі жылдай әлекке салған пандемия аяқталды. Жұрт қалыпты өмірге оралды. Тиісінше, жүк және жолаушылар тасымалы да толықтай қайта жанданды. Пандемия уақытында ұшақ­тар­дың ұшу жиілігі кемінде 1,5 есе азайғаны есімізде. Қазір еліміздегі Air Astana, SCAT, Qazaq Air секілді ірі авиакомпанияларға тиесілі рейстердің жиілігі қайта қалпына келтірілді. Десе де, авиарейстердің кешігуі мен кешігу барысындағы көрсетілетін қызметтердің сапасына байланысты халық арасында наразылық толастамай тұр. Бұған нақты мысалды әлеуметтік желілер мен бұқаралық ақпарат құралдарынан табу түк емес.

Елнұр Бейсенбаевтың мәліме­тінше, 2020 жылы 51 мыңға жуық рейстің 6 735-і кешіктірілген, яғни шамамен әрбір 8-ші рейс кешігіп ұшқан. Ал 2021 жылы ұшқан 68,7 мыңнан астам рейстің 13 мыңға жуығы кешіктірілген. Яғни әрбір жүйелі рейстің бесіншісі уақытында ұшпағандығы анық­талып отыр. Яки ұшу рейстері айтарлықтай көбеймесе де, борт­тардың кешігу себептері шамамен екі есе көбейген.

– Мұндай жағдайда әуе ком­паниялары жауапты «ауа райы­ның қолайсыздығымен» байланыс­ты­рып қысқа қайырып, халық­ты сабырға шақыратыны бар. Оның ішінде SCAT, Qazaq Air әуе­компанияларының әрбір төртінші рейсінің уақыты кешіктіріледі. Өткен жылдың қортындысы бойынша, 12,8 мың кешіккен рейстің 9 045-і борттың кешігіп келуімен байланысты болған. Ең қызығы, ауа райының қолайсыздығына байланысты деген тармақ бойынша небәрі 912 рейс кешіккен, – дейді Мәжіліс депутаты.

Ішкі рейстердің жиілігін кө­бейту және халықтың ұшақты пай­далану деңгейін арттыру мақ­сатында Үкімет 2022 жылы 24 бағыттағы рейстерді субси­диялауға 5,9 млрд теңге бөлгені мәлім. Оның ішінде 16 бағыт бо­йынша 5 млрд теңге SCAT, Qazaq Air компанияларына бөлінген.

– Аталған компаниялардың қандай сапалы қызметтері үшін осыншама қаржы бөлінуі тиіс?! Біле білсеңіздер, рейстің кешігуін хабарлайтын смс-хабарлама­ны арнайы қызмет ретінде ақы­лы пайдаланамыз. Бұл – бір. Ал Қазақ­стан Республикасының «Әуе кеңістігін пайдалану және авиа­ция қызметі туралы» заңының бап­тарына сәйкес, авиакомпа­ния­ның кінәсінен рейстерді ке­шіктіру немесе олардың болмауы кезінде ұсынуға міндетті ыс­тық тамақ, қонақ үйге орна­лас­тыру, көлік трансферті сияқ­ты қызметтерін ішкі рейстерде сапалы ұйымдастырғанын есті­медік, көрмедік. Тек, БАҚ-тың ара­ласуының нәтижесінде қоғам­дық резонанс туғанда ғана тұты­нушылар қажетті қызметтеріне қол жеткізіп жатады, – деді Е.Бейсенбаев.

Депутаттың айтуынша, әуе ком­панияларының онлайн тіркеу қызметін көрсетудегі арнаулы ақы­лы орындардың бағасына қа­тысты шағымдар да жиілеп келеді.

– Біріншіден, лоукостердегі тегін орындардың өзі автоматты түрде таңдалады. Екіншіден, Air Astana компаниясының эконом санаттағы ақылы орындары 15 мың, ал лоукестер саналатын Fly Arystan компаниясында 6,5 мың теңгеге дейін жетеді. Осы ретте, ыңғайлылық үшін билет құны­ның жартысын төлеу қаншалықты әділетті?! Бұл ішкі рейстердегі ың­ғайлы орынның құны, ал өзге елден ұшатын уақытта арнаулы орынның бағасы екі есе артады. Мысалы, Түркиядан Air Astana ұлттық әуе компаниясының ақы­лы орын қызметі 25 мың теңгені құрайды. Логика қайда? – дейді депутат.

Сондай-ақ уақытында мемле­кеттің тікелей қолдауымен ашыл­ған Fly Arystan компаниясынан бір жұтым суды 500 теңгеге сатып аласың. Депутат осының өзі дұрыс емес деген пікірді алға тартты.

– Ұлттық әуе компаниясы­ның лоукостері қыстың күні қар сат­қан, дәрі ішуге су сатқан ертегідегі Шықбермес Шығайбайдай көрі­не­ді. Әлемде суды ұсыну мә­де­­ниеті жаппай қалыптасып келе жатыр. Бүйректен сирақ шы­ғармай, алты құрлықтың суы тау­сылса да, бір кесе суды тегін беруді ұйымдастыруға болады ғой! Оған қоса, лоукестердің сая­сатына кереғар болатын соңғы билеттер қалған уақытта, оның құнын 5-6 есе көтеріп сатуды рет­ке келтіретін уақыт жеткен сияқ­ты. Қысқасы, жыл өткен сайын отандық әуеиндустрияның ахуалын еуропалық стандарттарға сай реттеу қажет. Әне-міне дегенше жазғы демалыс басталады. Елдегі сапар байланысын уақытында сапалы қамтамасыз ету үшін рейс­тердің кешігу жиілігін реттеу ма­ңызды. Айналдырған үш әуе ком­паниясының жұмысын бір ізге түсіретін уақыт әлдеқашан жетті, – дейді Е.Бейсенбаев.