Экономика • 07 Қыркүйек, 2022

Отандық автонарық «оталды» ма?

4758 рет
көрсетілді
6 мин
оқу үшін

Автонарықты талдау және мониторингілеу орталығы осы жылдың бірінші жартыжылдығына арналған отандық автомобиль нарығы мен автопаркіне қатысты шолуын ұсынды. Шолуға сүйенсек, қаңтар-маусым қорытындысы бойынша дилерлер жеңіл автомобиль, LCV, жүк көліктері, арнайы техника мен автобустарды қоса есептегенде 51,8 мың жаңа автомобиль саудалаған. Бұл 2021 жылдың алғашқы жартыжылдығындағы сауданың 92,3 пайызына тең.

Отандық автонарық «оталды» ма?

«Әйтсе де, ақпан мен наурызда сауда былтырғы деңгейден асып түсті. Қаңтарда, сәуірде және мамырда көрсеткіштер был­тырғы деңгейден төмен болып шықты. Маусымда жаңа автомобильдердің саудасы был­тырғы деңгейге жетті. Элек­трон­ды құрамдастардың тапшы­лы­ғы, жаһандық инфляция, Шығыс Еуропадағы геосаяси тұрақ­сыздық пен логистикалық тізбек­тің бұзылуы әлемдік автомобиль нарығын әлі де қыспақ­қа алып жатыр. Қазақстан нары­ғын­дағы жағдайға Ресей Феде­рация­сынан автомобильдер мен машина жиынтықтарын жеткі­зудің күрт қысқаруы үлкен әсер етті», делінген орталықтың шолуында.

Осындай жағдайлардан 6 айдың қорытындысы бойынша жаңа техниканың жиынтық сау­дасы 7,7 пайызға төмендегені байқалды. Дегенмен бұған дейін айтылғандай, жекелеген айларда сауда былтырғы деңгейден асып түскен. Сонымен бірге Қа­зақстанда жерсіндірілген авто­мобильдердің нарықтағы үлесі 80 пайызға дейін өсіп отыр.

Жалпы алғанда, әлемдік нарықта 6 айдың қорытындысы бойынша сауданың 8,5 пайызға төмендегені байқалды. Барлығын қосқанда жыл басынан бері әлемде 38 млн 468 мың автомобиль сатылған.

Қазақстандық сатып алушы­лардың сұранысындағы бес бренд­тің қатарында Hyundai, Chevrolet, Kia, Lada, Toyota автомобильдері бар. Нарықтағы үздік бестіктің құрамы өткен жылмен салыстырғанда өзгерген жоқ. Десек те Toyota-ның саудасы 35,6 пайызға төмендеді. Ол Санкт-Петербургтен Camry мен RAV4 модельдерін жеткізудің тоқтауымен байланысты болып отыр.

2022 жылдың алғашқы 6 айын­дағы үздік бестіктегі марка­лардың үлесі еліміздегі жаңа автомобильдерге жалпы сұра­ныстың 78,5 пайызын құрады. Былтыр бұл көрсеткіш 73,8 па­йызды құраған болатын.

Алғашқы жартыжылдықтың қорытындысы бойынша отандық кәсіпорындар 51 565 бірлік техника шығарды. Өндірістің өсімі былтырғы дәл осындай кезеңмен салыстырғанда 30 пайызды құ­рады. Машина жасау саласын­да автомобиль өндірісінің үле­сі 37,5 пайызға тең болды. Өн­дірісі 9,4 пайызға қысқарған жүк автомобильдерінен өзге техникалардың барлық түрі бо­йынша шығару көлемінде өсім бар. Кедендік-тарифтік кедергілердің жеңілдетілгеніне қарамастан көліктің бұл санатында импорт та төмендеді. Қазақстанның автомобиль нарығының жағдайына айтарлықтай әсер ететін еліміздің көршілеріндегі өндірістің дина­ми­касындағы өзгерістерді атап өткен жөн. Ресейде 2022 жылдың алты айында 281 мың жеңіл авто­мобиль шығарылған, бұл былтырғы сәйкес кезеңдегі көрсет­кіштен 61,8 пайызға төмен.

Бұған қоса, жалпы алғанда, 2022 және 2023 жылдарға әлемдік автомобиль өндірісінің базалық болжамы 2,6 млн-ға, сәйкесінше 81,6 млн-ға және 88,5 млн-ға дейін төмендетілген.

1 шілдедегі жағдай бойынша Қазақстанда 3 907 214 жеңіл автомобиль тіркелген. Осы көрсеткіш бойынша есептік кезеңде 1,65 пайызға өсім байқалды. 2021 жылдың 1 шілдесінде тіркелген автомобильдер паркінде 3 843 826 бірлік автомобиль болды.

мм

Халықтың жеңіл авто­мо­биль­­­дермен қамтамасыз еті­лу параметрлері бойынша респуб­ликаның әр 1 мың тұрғы­нының жекеменшігінде есептік кезеңде 180 бірлік автомобиль бары анықталды. Өңірлер бойын­ша автомобильдендірудің ең жоғары деңгейі Алматы облысында тір­келді – 1 мың тұрғынға 231 ав­томобиль, ең төмені Түркістан облысында – 1 мың тұрғынға 76 автомобиль.

в

2022 жылы автомобиль на­рығы әлі де жаһандық тапшылық қыспағында отыр. Ол біздің елімізде Ресей Федерациясынан автомобильдер мен машина жиынтықтарын жеткізудің қыс­қаруына алып келді. Орталықтың қазақстандық нарықтағы ірі ойын­шылар арасында жүргізген сарапшылық сауалдамасы екінші жартыжылдықтың нәтижелелері нарықтың қатысушыларының бейінділігімен және валюта нарығындағы жағдайға қарай айқындалатынын көрсеткен.

«Көпшілігі соңын күтіп отыр. Біздің клиенттеріміз де күтуде, мүмкін рубль арзандар, онда баға да қалпына келетін болады. Біз тек жағдайға икемделе аламыз. Клиенттер де икемделеді, біреулер жүрілген көліктерді таңдайды, шұғыл көлік сатып алғысы келетіндер бізден алады. Сауда тоқтап қалды деп айтуға кел­мейді. Сауда жүріп жатыр, бірақ ол өте баяу жүруде», деп хабар­лады «Вираж» компаниялар тобы.

Allur компаниялар тобының хабарлауынша, әлемдегі сая­си-экономикалық ахуалға қара­мас­тан, нарық сауданың қалпы­на келгенін көрсетіп отыр. Брендтер әлі де логистикалық үде­рістерді реттеу үстінде, екінші жартыжылдықта жаңа автомобильдер өндіріліп, жеткізіледі деп күтудеміз, дейді олар.

«Бірінші жартыжылдыққа қарағанда екінші жартыжылдық әлдеқайда табысты болады. Оған дистрибьюторлардың қабыл­дап жатқан қарсы шаралары көмектеседі. Өте оптимистік жоспарымыз бар», дейді «Terra Motors» компаниялар тобының өкілдері.

«Барлық қиындыққа қара­­мастан, 2022 жылы Hyun­dai Trans Kazakhstan зауыты толық қуатына көшіп, автомобиль өндірісін одан әрі арттырып, модельдер қатарын кеңей­тіп жатыр. «Астана Мо­торс» құрамындағы кейбір дистрибьюторларымыз жаңа логистикалық бағдарларды қарастыруда, өйткені жекелеген автомобиль брендтері Ресей Федерациясы арқылы транзитпен автомобиль тасымалдауды доғарды. Осыған байланыс­ты Қазақстанға автомобиль жеткізуде қиындықтар туындап отыр», дейді «Астана Моторс» өкілдері.

Автонарықты талдау және мониторингілеу орталығының алдын ала бағалауы бойынша саудадағы қазіргі динами­ка сақталып, логистика жұмысы реттелетін болса, нарық был­тыр­­ғы деңгейге тағы 10 па­йыз өсім көрсететін болады. Ал болжамның орындалу ықти­малдығы елдегі макро­эконо­микалық жағдайға және құрам­дастар мен техниканы тұрақты жеткізілуіне байланысты болмақ.