Қазақстан • 22 Мамыр, 2023

Қуаты мол Қорғас торабы

301 рет
көрсетілді
4 мин
оқу үшін

Көрші мемлекеттермен сау­даны кеңейту мақ­са­тында 2025 жылға қарай еліміз өз шекараларының периметрі бойынша 5 хаб салатын болған еді. Соның біреуі Жетісу өңіріне тие­сілі. Қазір «Қорғас торабы» транс­шекаралық хабын құру жұ­мыстары белсенді жүр­гізіліп жатыр.

Қуаты мол Қорғас торабы

Коллажды жасаған Қонысбай ШЕЖІМБАЙ, «EQ»

Бұл – Қазақстан – Қытай ше­­­карасында орналасқан ин­фрақұ­рылымдық нысандардың қол­даныстағы кешені. Ол қой­ма­лау, сақтау, қайта өңдеу, жа­­ңа та­уарлар өндіру сала­сын­дағы өн­дірістік кооперацияны қам­тамасыз ету­ге ба­ғыт­та­ла­ды. Сондай-ақ ха­лық­ара­лық тауар өткізгіш жүйе­лерге шо­­ғыр­­­­ландыра отырып, одан әрі сатуға мүмкіндік бермек. Одан бөлек, логистика, сау­да орын­дарын жалға алу, сату ал­­дын­дағы дайындық, та­уар­лар­ды көтерме партия­лар, тиеу-түсіру және транс­кон­ти­­нен­тал­дық жүк тасымалдарын дамыту бойынша шо­ғыр­лан­дыру және қайта бөлу қыз­меттері ұсы­ны­лады.

Аталған торапқа «Қорғас – Шығыс қақпасы» АЭА, «Қорғас» шекара маңы ынтымақтастығы халықаралық орталығы, «Нұр Жолы» бақылау-өткізу пункті, «Алтынкөл» теміржол стансасы және «Құрғақ порт» теміржол терминалы кіреді.

«Бұл жобаны іс жүзінде іске асыру экспорт, транзит көлемін ұлғайту және өндірістік кооперацияны дамыту үшін жоғарыда аталған инфрақұрылымдық нысандарды ұштастырудан және интеграциялаудан тұрады», дейді Сауда және интеграция министрлігінің өкілдері.

Еліміздің көлік-логис­ти­ка­ әлеуетін дамыту тұ­жы­рым­да­масына сәй­­кес Алтын­көл – Қор­ғас шека­ра өткелінің өткізу қабілеті жылына 20 миллион тоннаны құрайды. Бұл ретте ол арқылы Қытай – Еуропа – Қытай, Қытай – Орталық Азия елдері – Қытай бағыттары, сондай-ақ Каспий және Иран бағыттары бойынша тауарлар көлікпен тасымалданады.

«Қорғас – Шығыс қақпасы» құрғақ порты тұжырымдама бо­йынша магистралды теміржол желісі және автожолдармен тех­но­ло­гиялық байланысты бол­мақ. Нәти­жесінде, бұл Қы­тайдан Еуропаға, сондай-ақ Орталық Азия мен Парсы шығанағы ел­деріне жүк ағынын таратуды қам­тамасыз ететін көлік-ло­гис­тикалық хабтарды құрады.

«Ірі сауда-логистика ор­­та­лықтарын құру екіжақты сау­­­да-эконо­микалық қатынас­тар­­­дың дамуына оң әсер ете­ді, іргелес мемлекеттердің өн­ді­рушілері мен кәсіпкерлері арасындағы іскерлік байланыс­тарды жандандырады, олардың ара­сын­дағы өзара тауар айна­лы­мының ұлғаюын ынталандыратын болады», дейді сала өкілдері.

Тағы бір трансшекаралық бағыт Достық шекара өтке­лі­мен байланысты. Оның өт­кізу қа­білеті 20 млн тоннаны құ­райды. Осыған орай елімізде екінші жол құрылысы және «Дос­­тық – Мойынты» (833 ша­қы­рым) теміржол учаскесін элек­­тр­­лен­діру жұмысы жүргі­зіліп жатыр. Жо­баны іске асыру 2022–2025 жылдары ұлттық жос­парға сәй­кес 543 млрд тең­гені құрайды.

Мамандардың айтуынша, транс­шекаралық хабтар Қа­зақстан өңірлері кәсіпорын­да­рының экспорттық әлеуетін да­­мытуға ықпал етеді. Ше­кара маңы аймақтарында инфра­құ­рылымдық кешендерді дамыту жобалардың өнеркәсіптік коопе­рациясын іске асыру үшін жағ­дай жасайды, бұл жеткізу тізбе­гіндегі қатысушылар санын қыс­қартуға, түпкілікті тұ­тыну­шы үшін өнімнің құнын тө­мен­детуге және жеткізу жыл­дам­­дығын арттыруға мүмкіндік береді.

 

P.S.: Айта кетейік, «Қорғас» шекара маңы ынтымақтастығы халықаралық орталығы «Арнайы экономикалық аймақтың бас­қарушы компаниясы» АҚ акциялары республикалық меншіктен шығарылып, Жетісу облысы әкімдігінің коммуналдық меншігіне өтті.

«Қорғас» шекара маңы ынтымақтастығы халықаралық орталығы» «Арнайы экономикалық аймақтың басқарушы компаниясы» акционерлік қоғамының жүз пайыз көлеміндегі мемлекеттік акциялар пакеті Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен республикалық меншіктен Жетісу облысы әкімдігінің коммуналдық меншігіне берілсін» делінген Үкімет қаулысында.

Қаулы күшіне енді.

 

Жетісу облысы