Аймақтар • 15 Тамыз, 2023

Жол сапасы жақсарып келеді

261 рет
көрсетілді
7 мин
оқу үшін

Кейінгі жылдары Солтүстіктегі жол сапасының төмендігі туралы аз жазылған жоқ. Зырылдаған шетелдік көліктердің бәрі сапасыз жолдардан санын соққандай тепеңдеп, текіректеп қалып жатады. Бұрынғы әкіміміз Құмар Ақсақалов облыстың барлық шетінде іске қосылып жататын тауарлы-сүт фермаларының ашылуына осы жолдармен үнемі барып жүрсе де, жол сапасын арттыруға соншалықты мән бермеген еді. Жалпы, жолдарды жөнге келтіру күн тәртібіндегі басты мәселелердің бірі болуы керек екені белгілі.

Жол сапасы жақсарып келеді

Осыны ұққан облыстың жаңа әкімі Айдарбек Сапаров жол жөндеу мәселесіне қатты кө­ңіл бөліп жатыр. Биыл об­лыс­­тағы барлық жолға сапа­лы жөн­деу жүргізілуде. Әсі­ре­се­ Пет­ропавл қаласының ішін­дегі жол сапас­ының арт­қа­нына тұрғындар риза.

Облыстағы жолдардың жал­­­­­пы ұзындығы 9 мың шақы­рым­­­нан асады. Соның ішінде рес­­публикалық маңызы бар жол­­дардың ұзындығы – 2 мың ша­­қырым. Ал жергілікті жолдар – 7 мың шақырымдай. Осы жер­гілікті маңызы бар жолдар үле­сінің көптігі жөнінен облыс­ рес­публикада екінші орын ала­ды. Уақытылы жөн­дел­мей­­тін де, жөнделгені жиі бұзы­­л­атыны да – осы жолдар. Өйт­­кені оларды бақылау мен күту­дің сапасы бұрыннан нашар.

Биыл облыстағы барлық жол­­ды жөндеуге бюджеттен 40 млрд теңге қарастырылған. Жол жөндеу­шілер бұл қара­жат­ты 800 шақырым жолды­ жөндеуге жұмсамақ. Соның ішінде 148 шақырымы – рес­пуб­­ликалық жолдар, 480 ша­қы­­­рымы – жергілікті және 80 шақырымы – елді мекен­дердің ішкі жолдары. Облыс орталығы Петро­павл қаласының ішінде 60 шақы­рымнан артық жолдарды ретке келтіру қарастырылған. Бұл – 40-қа жуық көшенің жолдары жөнделеді деген сөз. Кейінгі бес жылда Петропавл көшелерінің жолдарын жөн­деу­ге алғаш рет 6,9 млрд теңге көле­мінде орасан зор қаражат бөлінді. Бұрын ең көп дегенде 500 млн теңге бөлініп, онымен екі-үш көшенің жолдары ғана жөнделетін. Шет­кері аудандардың көшелері түгілі орталық көшелердің өзі шұрық тесік болып, асты аласа қымбат көліктердің зықысын шығаратын. Табан ақы, маңдай терін сыдырып берген жақсы көлігінің жаман жолдардың кесірінен түрлі тетіктері істен шығып жатқаны көлік иелерінің де наразылығын тудырып, ашу-ызасын келтіріп жататын еді. Қаланы оңынан солға қақ жарып өтетін Мағжан Жұмабаев көшесінің қазылған бөліктері сол күйінде қалып, ұзақ уақыт жатты. Горький көшесін жөндеу де тым ұзаққа созылып, жылға жуық айналып жүруді қажет ететін.

Енді биыл жоспар бойынша қаланың 35 көшесінің жолдарын жөндеу қолға алынып отыр. Әкімнің дігер­леуімен, қайта-қайта жол құрылысының сапасын ба­қы­лауға өзі шығуы­мен қа­зірдің өзінде 28 көшенің жолдары жөнделді. Әрине, олар­дың бәріне күрделі жөн­деу­лер жасалған жоқ. Кейбірі жаң­ғыртылып, кейбірі ағым­ды­қ жөндеулерден өтті. Бірақ бәрінің де үстіңгі қабаттары жаңа­р­тылып, бұрынғы қиыр­шық­тасты, гравийлі жол­дарға асфальттар төселіп жатыр. Соны­мен қатар жаяулар соқ­пақ­тары да жаңғыртылуда. Кейбір, бұрын тротуары­ болма­ған көшелерді де жарақтау қолға алынған.

«Мемлекет тарапынан қара­­­жат үнемі бөлгенімен, мой­­нына а­лған міндетін уақы­тылы орындамайтын мерді­гер­лердің кесірінен жол сапалы жөнделмейді. Қала­ның орталығындағы Бруси­лов­­ский, Партизан және т.б. көше­лердегі жағымсыз жағ­дай содан туындап тұр. Тиіс­ті­ қызметтерден уәдесінде тұр­май­­тын мердігерлерді сотқа беру­ді немесе айыппұлмен жаза­лауды үнемі талап етіп оты­рамыз», дейді Айдарбек Сейпіл­ұлы.

Сөйтіп, биыл мер­дігер­лер­дің­ жауап­кершілігін арт­тыру жұ­мыс­­­­тары жіті қолға алынған. Бұрын жұмыс ілдебайлап істе­ліп, оны қабылдау комиссия­сы көзжұмбайлықпен оңай қабылдап, артынан жолдың қоясы қопарылып жататын. Енді мердігермен жасалатын келісімшартта жұмыс сапасының кепілдік мерзімі ұзартылған. Оның үстіне әкімдіктің талабымен «Жол активтерінің сапасын бақылау жөніндегі Ұлттық орталық» РМК-мен келісімшарт жа­­са­­лып, жұмыс сапасын осы кәсіп­­орынның мамандарымен бақылу келісілген. Техникалық бақылау қызметтері жол сапасын РМК мамандары зерттеп, сапалы екеніне көзі жеткен соң ғана қабылдайды. Егер сапада кемдік болса, оны мер­ді­гер уақытында жөндеуге мін­дет­тел­ген.

Петропавл қаласы бір­не­ше мөлтек аудандардан тұра­ды. Соның бірі – мекеме-кәсіп­орын­­да­ры жоқ, тұтасымен тұр­ғындар қоныстанған «Жұ­мысшылар кенті» деп ата­латын аудан. Қазір оны тұ­тасқан жекеменшік сектор­ деп атайтын болған. Міне, осы­ ауданның өзінде 19 кө­ше­­нің жолын жөндеу қол­ға­ алынды. Мұндағы жұ­мыс­тардың біразын 2024 жылы аяқтау белгіленген. Жаңа жыл­ға қосымша тағы да 30 көше­нің жолын жөндеуге тех­ни­калық құжаттама әзір­ле­ніп жатыр. Соның ішінде «Жұ­м­ы­с­шы кентіне» орта­лық­тан­ теміржолды басып өте­тін­ қосымша жол тар­тыл­мақ. Жуырда облысқа кел­ген Ұлт­тық экономика министрі Әлі­бек­ Қуантыровқа оның маңызы та­ныстырылды. Бұл көпірді істейтін мер­ді­гер компания да табылып отыр. Қазірдің өзінде онымен­ келі­сім­шарт жа­сал­ған. Жаңа көпір қала көше­ле­рінің транзиттік әле­уе­тін арттыра түсер деген үміт бар.

Облыс жолдарын жаңадан жасау мен жөндеуге жалпы саны 42 мердігер компания тар­тыл­мақ. Олардың біразымен келісім­шарттар жасалған, жаңа жылдан бастап іске кірісу үшін олардың біразы құрылыс материалдарын қордалап жатыр. Жол жөндеу жұмыстарына, әсіресе, битум материалының болмай қалуы қолбайлау болатын. Қазір 25 мың тонна осы битум дайын тұр.

Сонымен бірге 47 ауыл­дық­ елді мекендердің ұзын­дығы 80 шақырымдай жолы жөн­деліп жатыр. Жыл қоры­тын­­дысы бойынша облыс бар­лық жергілікті жолдың 84 пайызын тиісті норматив дең­гейіне жеткізбек. Бұл – облыс жолдарының 15-16 пайы­зы ғана нашар болады деген сөз. Сонымен қатар сол­түс­тіктің жолшылары биыл рес­пуб­ликалық маңызы бар жол­дар­дың 85 па­йызы жоғары талап­тарға сай болады деп отыр. Мұндайға халық тек ризашылығын айтары сөзсіз.

 

Солтүстік Қазақстан облысы